Wszystko wskazuje na to że kontroler od Xbox One zostawi konkurencję w tyle - Imperialista - 13 sierpnia 2013

Wszystko wskazuje na to, że kontroler od Xbox One zostawi konkurencję w tyle

Uważany przez wielu graczy za bliski perfekcji kontroler do Xboxa 360 doczekał się 40 ulepszeń i nie wydaje mi się, by jakakolwiek zmiana miała być krokiem wstecz. O ile feature związany z przyciskiem Share, lepiej wyprofilowane triggery czy- w szczególności- panel dotykowy w propozycji głównego konkurenta są przyjemnymi nowościami, pad Microsoftu będzie miał na starcie sporą przewagę.

W niedawno opublikowanym na oficjalnym kanale Microsoftu filmie, główny menadżer odpowiedzialny za akcesoria do Xboxa, Zulfi Alam poopowiadał nieco o nowym kontrolerze dla konsoli 8 generacji. Pokaz był o tyle ciekawy, że przeprowadzony został przy otwartych bebechach urządzenia, które swoją drogą prezentują się równie estetycznie, co zewnętrzna obudowa. Polecam zerknąć, a dla osób które nie przebrną przez specyficzny akcent zaproszonego gościa, krótkie strzeszczenie poniżej.


Największe zmiany obejmują:

 

- Kontroler pozbawiony jest tkwiącego do tej pory w tylnej części urządzenia wybrzuszenia na schowane pod obudową akumulatory. Jak twierdzi Alam, gracze po dłuższym kontakcie z kontrolerem zauważali jego obecność, co ujemnie wpływało na wygodę użytkowania,  

- Nowy pad jest w stanie bezproblemowo zmieniać sposób przesyłu danych z bezprzewodowego na tradycyjny, gdy tylko podepniemy do niego kabel USB. Ukłon w stronę tych, którzy od czasu do czasu wyrażą ochotę zagrania na Piecu, oraz graczy wymagających minimalnych opóźnień,

- nie dziwi deklarowane ulepszenie D-pada, którego poprzednik był elementem najczęściej wymienianym w kategorii wad. Tym razem przyjmuje on bardziej tradycyjny kształt krzyżaka, osadzony jest nieco wyżej jednocześnie będąc bardziej responsywny, szybciej reagując na wykonywane polecenia,

- oprócz rozpływania się nad pieczołowicie wykonanym przyciskiem z logo Xboxa, wspomniano również o nieco kontrowersyjnej kwestii rozpoznawania przez system osoby, która gra w danym momencie. Dzięki pełnej integracji z Kinectem, konsola jest w stanie momentalnie określić kto dzierży kontroler i dostosować w mig jego profil ustawień pod konkretną osobę. Oprócz tego wykrywając miejsce w którym zasiada, automatycznie zmieni się ułożenie Split Screena na poprawne. Mi taki bajer nie przeszkadza, chociaż nie należę do osób często żonglujących padami,

-  i bodajże najprzyjemniejsze udogodnienie: haptic feedback. Pod tą nieco tajemniczą nazwą kryją się znane nam od kilkunastu lat silniki odpowiedzialne za generowanie w padzie efektu wibracji, tyle że w nieco zmienionej i zminimalizowanej wersji umieszczone zostały… pod triggerami. Mała rzecz, a mimo to stanowi dobry krok w kierunku maksymalizowania wrażeń zmysłowych płynących z rozgrywki. Przedstawiciel Microsoftu pokusił się o przykład wykorzystania technologii w shooterach; dzięki niej będziemy w stanie „pod palcami” odczuwać różnicę przesiadając się z broni precyzyjnej na bazookę. Trzymam kciuki za dobrą implementację w grach, sianie serią może być przyjemne jak nigdy.

Ostatnimi czasy wizerunek Microsoftu niebezpiecznie zbliżał się do czegoś przypominającego niestabilnego emocjonalnie bachora, ale trzeba przyznać że w przypadku pada firma ustrzegła się pomyłek. Widać, że osoby za niego odpowiedzialne kierują się odpowiedzialną strategią, ulepszając cierpliwie coś, co w opinii wielu w zasadzie nie wymagało poprawek. Kontroler od Play Station 4 mimo całkiem udanego liftingu po raz kolejny po zaledwie kilku latach może przy konkurencie wyglądać jak urządzenie z ubiegłej dekady. Swoją drogą, trochę szkoda że Sony zdecydowało się zastosowano „jedynie” touchpada. Marzy mi się mały ekran dotykowy, który byłby w stanie naśladować funkcjonalność padleta od Wii U. Zostawmy jednak marzenia w spokoju, czekając na premierę next-genów i chociaż sam wybiorę propozycję Sony, z niecierpliwością będę wyczekiwał okazji by pograć na padzie od nowego Xboxa.


Feedback jest ważny! Jeśli uważasz, że nie straciłeś czasu czytając ten wpis, daj temu wyraz w komentarzu- chętnie poznam Twój punkt widzenia. Jeśli chcesz ze mną mówić więcej o grach, uderzaj na fanpejdża, gdzie będzie trafiała najlepsza growa publicystyka przerzucona wstępnie przez filtr mojego gustu.



Imperialista
13 sierpnia 2013 - 18:37

Jak to jest z tym padem?

Póki co lepsze wrażenie robi ten on Xboxa One! 48,6 %

Bardziej podchodzi mi propozycja panów z Sony. 41,9 %

I don't even care. 9,5 %

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
13.08.2013 20:38
leem230698
leem230698
99
Maxthony Maxtano

Od samego początku mojej historii z konsolami stałem uparcie za padem od uwczesnego Xboxa 360 - nie bez powodu. Był lepiej wyprofilowany, cięższy (w ten dobry sposób, Dualshock był bardzo lekki, ale też sprawiał wrażenie niestabilnego), a analogi były lepiej umiejscowione. Dodatkowo w Dualshockach irytowała mnie ogromna martwa strefa analogów, która sprawiała, że pierwsze starcie z FPS'ami na PS3 było niesamowicie nieprzyjemne. Oczywiście nie zmienia to faktu, że Dualshocki to klasyka, która towarzyszyła nam od legendarnego PSX'a aż do dziś - to jest fajne. Przy najnowszej generacji granice między padami zdają się zacierać. Każdy z nich wciąż ma swoje zalety (tym razem przede wszystkim) jak i wady (w mniejszej ilości niż te pierwsze). Mimo, że nadal pozostanę wierny nowemu padu od Xboxa ze względu na nowe rozwiązania (kto stoi w miejscu ten się cofa) to Dualshock im starszy, tym lepszy. Mamy Sixaxis, fajny panel dotykowy i to co w DS najlepsze - minimalizm. Wciąż boli układ analogów, ale to kwestia przyzwyczajenia. Liczę, że z którąkolwiek konsolą będę miał do czynienia to pady będą spełniały moje oczekiwania dodając do tego kilka ciekawych nowinek technologicznych.

Amadeusz - w przypadku padów kompatybilnych z PC, urządzenia do Microsoftu zostawiają każdą konkurencję w tyle.

13.08.2013 20:47
Amadeusz ^^
👍
odpowiedz
Amadeusz ^^
149
Grant us eyes

Sam nie planuję zakupu konsol następnej generacji (chociaż w takie Gran Turismo, Forzę czy Halo bym pograł), ale pada do XONE zamówię kiedy tylko pojawi się na rynku.
Pad do X360 to świetny sprzęt, służy mi od kilku dobrych lat i działa bez zarzutu, daje niesamowity komfort we wszystkich action RPG/wyścigach arcade'owych/platformówkach/grach sportowych itd.
Jeżeli Microsoft wyda ulepszoną wersję to nie mam złudzeń że będzie to genialny sprzęt.

Bardzo wysoka kompatybilność (podłączasz i pad jest już skonfigurowany w 90% nowych tytułów) to tylko przyjemny dodatek. Czekam z niecierpliwością.

13.08.2013 20:48
odpowiedz
minus jeden
0
Konsul

akurat deadzony w padach od X360 są sporo większe, a same analogi dużo mniej precyzyjne.

13.08.2013 21:15
Azerath
odpowiedz
Azerath
138
Senator

Może się mylę, ale do tej pory opinie branżowców, którzy mieli styczność z padami do nowego X'a i PS4, były bardziej przychylne dla nowego DualShocka, który już kilka razy został nazwany najwygodniejszym padem w historii. Jeśli się mylę, to przepraszam, ale czytałem takie coś kilka razy.

13.08.2013 21:42
zmudix
odpowiedz
zmudix
157
Professor Fate

Trzeba będzie iść do marketu, wziąć do ręki i kupić wygodniejszego.

Sony chyba nic nie wspominało o kompatybilności pada z Windows, prawda?

13.08.2013 21:44
odpowiedz
zanonimizowany910272
0
Pretorianin

[5] Nieeee, ale dużo razy grałem na kompie w FIFĘ 12 padem od Playa3.

14.08.2013 00:19
Imperialista
odpowiedz
Imperialista
20
Centurion

Przede wszystkim panowie wypada zaznaczyć, że kontroler od Xboxa One NIE BĘDZIE kompatybilny z pecetem w momencie premiery konsoli. Microsoft datę wypuszczenia odpowiednich sterowników zdefiniował enigmatycznie na rok 2014. Z punktu widzenia klientów z Polski może to nie mieć dużego znaczenia, ale trzeba o tym wspomnieć ;)

14.08.2013 00:33
kęsik
😃
odpowiedz
kęsik
97
Legend

Meh, mam klawiaturę :D

14.08.2013 00:42
marcing805
😊
odpowiedz
marcing805
134
PC MASTER RACE

Nie no, ale kontroler do Xboxa360 jest zajebisty. To cudo idealnie leży w dłoniach.

14.08.2013 00:53
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Niestety wygląda tragicznie, coś jak z pierwszego xboxa.

14.08.2013 00:53
jarooli
odpowiedz
jarooli
99
Would you kindly?

Nie wiem czy uległeś cudownemu filmikowi z Majorem Nelsonem, który obejrzałeś albo po prostu faworyzujesz Xboxa, ale zmiany, które przedstawiłeś nie są na tyle rewolucyjne aby pad miał zostawiać konkurencję w tyle.

Kontroler pozbawiony jest tkwiącego do tej pory w tylnej części urządzenia wybrzuszenia
Pady od Sony nigdy tego nie miały. Żadna przewaga.
ulepszenie D-pada,
Z krzyżakiem pady Sony też nigdy nie miały problemów, więc ta zmiana to tylko wprowadzenie czegoś co powinno być zrobione dobrze 8 lat temu.
wspomniano również o nieco kontrowersyjnej kwestii rozpoznawania przez system osoby,
Panel z LEDami z tyłu Dualshocka 4 ma pełnić taką samą funkcję jeśli się nie mylę.
Nowy pad jest w stanie bezproblemowo zmieniać sposób przesyłu danych z bezprzewodowego na tradycyjny, gdy tylko podepniemy do niego kabel USB
Dualshock 4 też ma port USB (nawet DS3 miał) więc sądzę, że będzie dało się go podpiąć do PC. Jeśli chodzi o kwestię opóźnień, nigdy jakoś nie spotkałem się z dyskusją na temat opóźnień sygnału pada, więc nie wiem czy nie jest to czasem jakiś nic nie znaczący marketingowy bełkot. Choć, możliwe że się mylę.
i bodajże najprzyjemniejsze udogodnienie: haptic feedback
To nie ukrywam dosyć ciekawa funkcja, ale znowu DS4 oferuje zwykłe wibracje + touchscreen. Co kto woli.
Mój post zalatuje może trochę fanbojstwem, ale po prostu za nic nie mogłem przejść obojętnie wobec argumentów, które moim zdaniem nie przemawiają zbyt silnie za padem z Xbox One :)

14.08.2013 10:12
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Ja tam na padzie gram tylko w FIFĘ. Może pogram jeszcze w DMC 4 i inne bijatyki, ale w innych grach klawiatura i mysz sprawdzają się rewelacyjnie. Podziwiam tych, którzy w erpegi, strategie i strzelanki grają na padzie.

14.08.2013 10:22
PitbullHans
odpowiedz
PitbullHans
93
Legend

Zapowiada się kontroler doskonały. Poczekam aż stanieje. Przewidywana cena w Polsce to od 250 do 350zł (z ładowarką), jakieś nieporozumienie totalne.

14.08.2013 10:35
zmudix
odpowiedz
zmudix
157
Professor Fate

250-350? :OOOOO To już chyba wolę pada MLG. :)

14.08.2013 10:55
john_himself
odpowiedz
john_himself
135
krush, kill n' destroy

Obecnie mam pada od Xboxa 360 (po lifcie, nowa rewizja, czerwony box) i spisuje się znakomicie. Szanuje sprzęt więc mimo sporego już przebiegu wygląda jak nowy, a zatem póki co pozostanę przy nim. Nie wydaje mi się aby zmiany w nowym padzie były na tyle istotne aby była potrzeba wymieniać tego od Xboxa 360 na nowy.

Co do porównania do Dualshocka, mi zdecydowanie układ pada od Xboxa bardziej pasuje, jest perfekcyjnie wyprofilowany i każdy guzik jest na swoim miejscu. Od grania na Dualshocku bolą mnie ręce i odnoszę wrażenie że trzymając na nim dłonie palce mam ułożone w "nienaturalnej i wymuszonej pozycji" :)

14.08.2013 15:34
Imperialista
odpowiedz
Imperialista
20
Centurion

@jarooli
Do faworyzowania Xboxa mi daleko, sam zresztą gram na PS3 i w przyszłości nie zamierzam zmieniać obozu. Tyle że uważam pada do Xboxa360 za najlepszą konstrukcję na rynku. Zgadzam się też z Tobą, że niektóre z wymienionych zmian są "doganianiem" konkurenta. Samo w sobie nie jest to w żadnym wypadku wadą, bo ten kontroler nie potrzebował żadnych gigantycznych przeobrażeń; poprawili po prostu to, co wymagało poprawy, jeszcze bardziej zbliżając konstrukcję do perfekcji.
Jeśli chodzi o DualShocka 4- szczerze powiedziawszy wolę wibracje w triggerach od przycisku Share, którego użyję być może kilkukrotnie, z ciekawości. Zagospodarowanie touchscreena zależy od deweloperów, ale wnioskuję że będzie podobne do sposobów w jaki wymagane jest macanie tylnego panelu na Vicie- czyli w gruncie rzeczy do popierdółek. O ile całkowicie nie zostanie zapomniany, jak czujnik położenia SIXAXIS.

W kwestii komfortu mogę tylko gdybać, dziennikarze chwalili quasi-gumowe obicie. Mówili, że jest to najwygodniejszy dualshock w historii, co w gruncie rzeczy nie jest niespodzianką.

14.08.2013 16:05
odpowiedz
zanonimizowany936141
9
Generał

Dla mnie pada xboxowego lepiej się używa, daltego że lepiej leży w rękach, lepsze ułożenie analogów, lepsze trigery (choć mogłyby być szersze)... Tyle ode mnie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze