Aż chciałoby się westchnąć "Moja branża, taka piękna!". Oto bowiem pewien moder zza oceanu chcący podkręcić nieco grafikę Watch Dogs odkrył, że bez większego wysiłku da się przywrócić część efektów, które rzuciły na kolana wszystkich śledzących E3 w 2012 roku. Mało tego, rzesza graczy deklaruje przy tym wzrost wydajności. Brawo, Ubi.
Od kilku dni użytkownicy tego forum toczą ciekawą dyskusję zapoczątkowaną przez użytkownika podpisującego się jako TheWorse. Inspirując się największymi na scenie moderów wykręcających grafikę popularnych gier na kosmiczny poziom, jegomość ten postanowił wziąć na warsztat nową superprodukcję Ubisoftu. Szybko okazało się, że cuda nie będą w tym przypadku potrzebne - efekty takie jak dynamiczne cienie rzucane przez samochodowe lampy, większa intensywność opadów atmosferycznych, czy efektowna głębia ostrości i związany z nią efekt bokeh czekały tylko na odblokowanie.
Z pozostałymi tak łatwo nie było, ale ostatecznie udało się uzyskać efekt Bloom, którym przeładowany był słynny trailer z E3, zwiększyć liczbę przechodniów, a nawet odblokować trzy dodatkowe tryby kamery... Autor wciąż próbuje rozpakować problematyczne pliki i obiecuje kolejne niespodzianki w niedalekiej przyszłości. Już teraz efekt jego pracy możecie ściągnąć z tego miejsca.
Przy okazji, zawiązała się na naszych oczach bardzo ciekawa sprawa. Wszyscy pamiętamy graczy (również pecetowych!) narzekających na graficzną stagnację spowodowaną opóźniającą się premierą konsol nowej generacji. Tymczasem gdy te rozgościły się już na rynku, powodują rzecz jeszcze gorszą z konsumenckiego punktu widzenia - nieuzasadniony downgrade wersji pecetowych.
Ubisoft nabrało oczywiście wody w usta i jak możemy się spodziewać, oficjalnego stanowiska w tej sprawie się nie doczekamy. Kulisy sprawy wyglądać mogły prozaicznie - smutni panowie w garniturach z działu marketingu doszli prawdopodobnie do wniosku, że perspektywiczną opcją będzie powstrzymanie się od wielce prawdopodobnego rozsierdzenia użytkowników nowych konsol, gdy Ci zorientują się, że gra na ich ukochanych maszynkach wygląda gorzej od wersji PC.
Pozostaje się jedynie cieszyć, że istnieją ludzie, którym chce się skorzystać z możliwości, jakie daje pecetowa platforma - zwłaszcza, że sam producent z jakiegoś powodu zostawił tylną furtkę nieco uchyloną. Nawet, jeśli typ powodem było zwykłe lenistwo, czy nieudolność w zacieraniu śladów.
Watch Dogs jest grą co najwyżej dobrą, ale potrafi być również cholernie klimatyczna - i na tym polu graficzne fajerwerki mogą robić doskonałą robotę. Więcej obrazków w wyższej rozdzielczości znajdziecie w galerii. Dwa krótkie filmy niezabite kompresją, z wszystkimi bajerami włączonymi w trybie ULTRA zobaczyć możecie również tu i tu.
Sprawdźcie i dajcie znać jak z wydajnością na Waszych maszynach!
Ok, a jak to wszystko ma się do optymalizacji gry i wymagań sprzętowych? Gra nie działa gorzej?
Mod jest już dość szeroko rozpowszechniony i z tego co zdołałem się zorientować, mniej więcej połowa graczy notuje z nim nawet wzrost wydajności. Znajomi z innego forum donoszą o niewielkim spadku fps (nic drastycznego), ale za to okropnie inwazyjnym motion blur.
https://www.youtube.com/watch?v=Bwd55NvmHW8
Pamiętam jak Ogame_fan się jarał że na Ultra gra wygląda tak sami na PS4 i PC. Welp wygląda na to że UBI zrobiło mu dobrą robotę ;)
Testowałem kilka modów z forum guru3d i nie przypadły mi do gustu. Kadzait24 Watch Dogs MOD dodał trochę ładnego bluru lecz podczas deszczu grafika się skaszaniła w psychodeliczny pokaz. TheWorseMod(lol) zaoferował mi symulację krótkowidza, wszystko (podczas braku ruchu) dalej niż kilkadziesiąt metrów stawało się rozmazane. Testowałem jeszcze jeden mod upiększający i mający przyśpieszyć działanie gry lecz zamiast tego otrzymałem więcej mikroprzycięć bez widocznych różnic w obrazie. SweetFX? Hmm jak na razie wstrzymam się z kolejnymi eksperymentami czekając na ruch Ubisoftu (patch)
Oho, stanowisko Ubisoftu: https://twitter.com/UbiTessa/status/478622295662297088
"A jak złapią Cię za rękę, to mów, że to nie Twoja ręka." ;)
Po prostu wow. Opad szczęki. Nie mogę zrozumieć, dlaczego nie dodano (a raczej dlaczego nie odblokowano) tych wszystkich bajerów od razu, skoro to w zasadzie nie wymaga żadnego wysiłku.
Teraz Ubi wyszło na tym znacznie gorzej - okay, starali się sprawić, aby wersja na next-genowe konsole wyglądała tak jak na PC, ale bez przesady... Już mogli chociaż postarać się na tyle, żeby nie dało się ich tak po prostu odnaleźć i odblokować. Chyba że to po prostu furtka na DLC/patch...
Zainstalowałem moda, dynamiczne cienie absolutnie nie wpływają na wydajność gry, mam średnio 35-40 FPS, chociaż gra dalej dziwnie chrupie w dziwnych momentach na moim PC, ale to stricte wina optymalizacji.
Generalnie rzecz biorąc beka z Ubisoftu.