Special Ops Event na E3 - siły specjalne Ubisoftu - DM - 15 czerwca 2016

Special Ops Event na E3 - siły specjalne Ubisoftu

Ubisoft zdominował tematykę sił specjalnych w grach do tego stopnia, że poświęcił im osobne wydarzenie na targach E3 - Special Ops Masterclass. Na trochę bardziej kameralnym spotkaniu z deweloperami, opowiedzieli oni o swoich flagowych tytułach: Rainbow Six: Siege, Ghost Recon: Wildlands i The Division.


Gry o żołnierzach sił specjalnych kiedyś ukazywały się jak grzyby po deszczu. Mieliśmy wysyp tytułów od przeróżnych wydawców, a gracze mogli wybierać od bardzo zręcznościowych strzelanin, po realistyczne symulacje. Te najbardziej znane to  serie Rainbow Six, Ghost Recon, kilka części Delta Force, SWAT 3 i SWAT 4, czy choćby The Regiment i ostatnie odsłony Medal of Honor. Po małej przerwie żołnierze Special Forces wrócili w grach Ubisoftu, a francuski wydawca praktycznie zdominował ten temat w segmencie AAA, dając nam w każdej grze z serii Tom Clancy’s inny rodzaj taktyki. Mamy więc Rainbow Six: Siege z błyskawicznymi starciami w pomieszczeniach (Close Quarters Battle), The Division ocierający się trochę o M.O.U.T (Military Operations in Urban Terrain - walka na terenie miejskim), a za parę miesięcy dołączy do nich Ghost Recon: Wildlands z taktyką zieloną (na terenie otwartym). Jakich nowości dowiedzieliśmy się na Special Ops Event?

Ghost Recon: Wildlands
Szef narracji - Sam Strachman - skupił się bardzo na tle fabularnym gry i tym, jak  twórcy zagłębiali się w materiały źródłowe. Zobaczyliśmy, jak bardzo podobna jest Boliwia z gry do tej realnej, jak kształtowano i nadawano osobowość narkotykowym bossom. Podkreślano też konsultacje z prawdziwymi żołnierzami przy kreowaniu Duchów. Z informacji dotyczących samej rozgrywki dowiedzieliśmy się jedynie paru drobnych szczegółów:

  • ponad 100 misji fabularnych, każda dostępna od samego początku gry
  • bardzo rozbudowany kreator postaci: można wybrać płeć, fryzurę, twarz naszego Ghosta
  • jeszcze większa swoboda w wyborze i modyfikowaniu sprzętu; wraca tryb Gunsmith
  • ponad 60 typów pojazdów do wykorzystania (motory, śmigłowce, łodzie, transportery opancerzone, etc.)

Rainbow Six: Siege
W przypadku R6 deweloperzy niestety nie mieli się czym pochwalić. Zobaczyliśmy znany już zwiastun majowej mapy i dwóch operatorów Navy Seals. Nadchodzi sezon 3, ale żadnych szczegółów nie ujawniono. Prezentacja była trochę takim wypełniaczem czasu - Justin Kruger i Daniel Drapeau skupili się na opowiadaniu o tym, jak tworzą operatorów i balans pomiędzy nimi. Pytanie od widzów dotyczyło możliwości wprowadzenia personalizacji wybranego żołnierza, ale ta nigdy nie zawita do gry z powodu właśnie balansu i tego, jak ważna jest znajomość danej postaci podczas gry - jego charakterystycznego wyglądu i zdolności. Reklamowano również pakiet startowy R6: Siege, który możemy kupić tylko do 19 czerwca. Za 15 euro dostajemy pełną grę, ale o wiele bardziej nastawioną na grind - odblokowanie kolejnych operatorów kosztuje wielokrotnie więcej i wiąże się z wydłużonym czasem grania.

The Division
Nadchodzący dodatek do The Division - Podziemia - był chyba kluczowym punktem programu. To jedyna gra, z której zobaczyliśmy rozgrywany na żywo gameplay i dowiedzieliśmy się solidnej porcji nowości. Podziemia będą trochę taką Strefą Mroku z potyczkami PvE. Pokazano nowy segment bazy: operacje taktyczne. Znajduje się on pod znanym nam już budynkiem i skupia wyłącznie agentów i żołnierzy JTF - nie ma tam żadnych cywili. Stamtąd będziemy wyruszać na generowane losowo misje, a każdą będziemy mogli sobie jeszcze utrudnić różnymi modyfikatorami. Ekipa grająca w kooperacji porwała się też na nowy poziom trudności - heroic - lecz pierwszy kontakt z wrogiem na poziomie 35 szybko sprowadził ich do ekranu ładowania. Jakie nowości czekają nas w Underground:

  • modyfikatory ujawnione w rozgrywce: brak radaru, wrogowie używający amunicji specjalnej, realna amunicja: przeładowanie magazynka powoduje utratę pozostałych w nim pocisków, wrogowie nie zostawiają nic po sobie, ciągła utrata zdrowia aż do ostatniego paska
  • im więcej modyfikatorów - tym lepsze nagrody
  • losowo generowane mapy, cele misji, frakcje wrogów, pułapki
  • w Podziemiach zdobywamy rangę, podobnie jak w Strefie Mroku
  • im wyższa ranga, tym więcej typów misji i modyfikatorów
  • nowe zestawy ekwipunku
  • wyższy poziom broni - 229
  • wyższy poziom rzeczy setowych - 268
  • nowe rodzaje uzbrojenia - Battle Rifle
  • nowe bronie: G36, snajperka Dragunow
  • skrzynki niespodzianki z losowym łupem jak w DZ
  • dwa zestawy setowe: B.L.I.N.D i Fire Crest
  • pułapki w podziemiach, np. zagłuszacz specjalnych umiejętności
  • każda losowa misja składa się z trzech faz - od nas zależy, ile faz zechcemy wykonać, każda z nich trwa około 15 minut
  • nowa porcja znajdziek: audio logi, fotografie
  • nowy poziom trudności - heroic, rekomendowany poziom sprzętu to GS 230

Ujawniono też parę szczegółów dotyczących nowego najazdu. Tym razem udamy się na dworzec autobusowy Port Authority, gdzie do pokonania będzie frakcja Czyścicieli i aż czterech bossów z unikalnymi zdolnościami.

DM
15 czerwca 2016 - 07:40

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
15.06.2016 10:24
Elessar90
Elessar90
56
GRYOnline.pl

GRYOnline.plRedakcja

Cały czas się zastanawiam czy powinienem dać Wildlands jakikolwiek kredyt zaufania. The Division zrobiło niezłe pierwsze wrażenie, ale im dalej w las, tym bardziej gra mnie do siebie zaczęła zniechęcać.

Oby faktycznie nauczyli się czegoś na swoich błędach.

15.06.2016 10:39
DM
odpowiedz
DM
158
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Ja dam, bo nie mam wyjścia :) ale widzę, że GR pokazuje jak kiepskim rozwiązaniem w Division byliby wrogowie na strzała, a nie gąbki. W Wildlands idzie się na pałe i strzela - zero taktyki. Tam aż prosi się o o rozwiązanie z division, albo realizm - giniemy od jednej kuli... to co jest teraz to pomyłka, brak używania osłon też. Cała gra się sprowadza czy wystrzelać wszystkich w zagrodzie, czy podczas pościgu...

Gry robią różne studia, więc nie wiem czy patrzą na swoje błędy (massive nawet na swoje niezbyt spogląda ;)), ale widać, że koncepcja 4 ludzi z plecakami taktycznymi krąży po biurach ubi :)

post wyedytowany przez DM 2016-06-15 10:40:40
15.06.2016 10:45
nagytow
odpowiedz
4 odpowiedzi
nagytow
146
Firestarter

GR zapowiada sie ciekawe, nastepna gra od Ubisoftu, ktora pewnie kupie na premiere. Tylko kiedy znalezc na to wszystko czas...

to co jest teraz to pomyłka, brak używania osłon też
W Division tez sie z oslon korzysta okazjonalnie, glownie zeby talent wskoczyl ;)

15.06.2016 10:48
DM
DM
158
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

tak tak, idź na heroica i strzelaj stojąc na baczność :)
nie korzysta się, bo zaburzyły się różnice pomiędzy siłą postaci, a NPCami... snajper 35 pownien przywrócić równowagę w norach...

post wyedytowany przez DM 2016-06-15 10:48:43
15.06.2016 10:50
nagytow
nagytow
146
Firestarter

Raczej shotgun. Snajperzy nic nie moga, wystarczy biec i robic przewrotki, zaden cie nie trafi.

15.06.2016 12:21
DM
DM
158
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

ale gdzie tu klimat przy takim hasaniu? :) ktoś ostatnio napisał, że godność nie pozwala mu tak się turlać i latać dookoła i nie dla niego już PvP, bo łata 1.2 wszystko schrzaniła przez Final Measure...

15.06.2016 12:29
nagytow
nagytow
146
Firestarter

To jest spryt, nie moja wina, ze snajperzy sa slabi i nie potrafia trafic ruchomego celu :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze