Special Ops Event na E3 - siły specjalne Ubisoftu - DM - 15 czerwca 2016

Special Ops Event na E3 - siły specjalne Ubisoftu

Ubisoft zdominował tematykę sił specjalnych w grach do tego stopnia, że poświęcił im osobne wydarzenie na targach E3 - Special Ops Masterclass. Na trochę bardziej kameralnym spotkaniu z deweloperami, opowiedzieli oni o swoich flagowych tytułach: Rainbow Six: Siege, Ghost Recon: Wildlands i The Division.


Gry o żołnierzach sił specjalnych kiedyś ukazywały się jak grzyby po deszczu. Mieliśmy wysyp tytułów od przeróżnych wydawców, a gracze mogli wybierać od bardzo zręcznościowych strzelanin, po realistyczne symulacje. Te najbardziej znane to  serie Rainbow Six, Ghost Recon, kilka części Delta Force, SWAT 3 i SWAT 4, czy choćby The Regiment i ostatnie odsłony Medal of Honor. Po małej przerwie żołnierze Special Forces wrócili w grach Ubisoftu, a francuski wydawca praktycznie zdominował ten temat w segmencie AAA, dając nam w każdej grze z serii Tom Clancy’s inny rodzaj taktyki. Mamy więc Rainbow Six: Siege z błyskawicznymi starciami w pomieszczeniach (Close Quarters Battle), The Division ocierający się trochę o M.O.U.T (Military Operations in Urban Terrain - walka na terenie miejskim), a za parę miesięcy dołączy do nich Ghost Recon: Wildlands z taktyką zieloną (na terenie otwartym). Jakich nowości dowiedzieliśmy się na Special Ops Event?

Ghost Recon: Wildlands
Szef narracji - Sam Strachman - skupił się bardzo na tle fabularnym gry i tym, jak  twórcy zagłębiali się w materiały źródłowe. Zobaczyliśmy, jak bardzo podobna jest Boliwia z gry do tej realnej, jak kształtowano i nadawano osobowość narkotykowym bossom. Podkreślano też konsultacje z prawdziwymi żołnierzami przy kreowaniu Duchów. Z informacji dotyczących samej rozgrywki dowiedzieliśmy się jedynie paru drobnych szczegółów:

  • ponad 100 misji fabularnych, każda dostępna od samego początku gry
  • bardzo rozbudowany kreator postaci: można wybrać płeć, fryzurę, twarz naszego Ghosta
  • jeszcze większa swoboda w wyborze i modyfikowaniu sprzętu; wraca tryb Gunsmith
  • ponad 60 typów pojazdów do wykorzystania (motory, śmigłowce, łodzie, transportery opancerzone, etc.)

Rainbow Six: Siege
W przypadku R6 deweloperzy niestety nie mieli się czym pochwalić. Zobaczyliśmy znany już zwiastun majowej mapy i dwóch operatorów Navy Seals. Nadchodzi sezon 3, ale żadnych szczegółów nie ujawniono. Prezentacja była trochę takim wypełniaczem czasu - Justin Kruger i Daniel Drapeau skupili się na opowiadaniu o tym, jak tworzą operatorów i balans pomiędzy nimi. Pytanie od widzów dotyczyło możliwości wprowadzenia personalizacji wybranego żołnierza, ale ta nigdy nie zawita do gry z powodu właśnie balansu i tego, jak ważna jest znajomość danej postaci podczas gry - jego charakterystycznego wyglądu i zdolności. Reklamowano również pakiet startowy R6: Siege, który możemy kupić tylko do 19 czerwca. Za 15 euro dostajemy pełną grę, ale o wiele bardziej nastawioną na grind - odblokowanie kolejnych operatorów kosztuje wielokrotnie więcej i wiąże się z wydłużonym czasem grania.

The Division
Nadchodzący dodatek do The Division - Podziemia - był chyba kluczowym punktem programu. To jedyna gra, z której zobaczyliśmy rozgrywany na żywo gameplay i dowiedzieliśmy się solidnej porcji nowości. Podziemia będą trochę taką Strefą Mroku z potyczkami PvE. Pokazano nowy segment bazy: operacje taktyczne. Znajduje się on pod znanym nam już budynkiem i skupia wyłącznie agentów i żołnierzy JTF - nie ma tam żadnych cywili. Stamtąd będziemy wyruszać na generowane losowo misje, a każdą będziemy mogli sobie jeszcze utrudnić różnymi modyfikatorami. Ekipa grająca w kooperacji porwała się też na nowy poziom trudności - heroic - lecz pierwszy kontakt z wrogiem na poziomie 35 szybko sprowadził ich do ekranu ładowania. Jakie nowości czekają nas w Underground:

  • modyfikatory ujawnione w rozgrywce: brak radaru, wrogowie używający amunicji specjalnej, realna amunicja: przeładowanie magazynka powoduje utratę pozostałych w nim pocisków, wrogowie nie zostawiają nic po sobie, ciągła utrata zdrowia aż do ostatniego paska
  • im więcej modyfikatorów - tym lepsze nagrody
  • losowo generowane mapy, cele misji, frakcje wrogów, pułapki
  • w Podziemiach zdobywamy rangę, podobnie jak w Strefie Mroku
  • im wyższa ranga, tym więcej typów misji i modyfikatorów
  • nowe zestawy ekwipunku
  • wyższy poziom broni - 229
  • wyższy poziom rzeczy setowych - 268
  • nowe rodzaje uzbrojenia - Battle Rifle
  • nowe bronie: G36, snajperka Dragunow
  • skrzynki niespodzianki z losowym łupem jak w DZ
  • dwa zestawy setowe: B.L.I.N.D i Fire Crest
  • pułapki w podziemiach, np. zagłuszacz specjalnych umiejętności
  • każda losowa misja składa się z trzech faz - od nas zależy, ile faz zechcemy wykonać, każda z nich trwa około 15 minut
  • nowa porcja znajdziek: audio logi, fotografie
  • nowy poziom trudności - heroic, rekomendowany poziom sprzętu to GS 230

Ujawniono też parę szczegółów dotyczących nowego najazdu. Tym razem udamy się na dworzec autobusowy Port Authority, gdzie do pokonania będzie frakcja Czyścicieli i aż czterech bossów z unikalnymi zdolnościami.

DM
15 czerwca 2016 - 07:40