sakora

GameAngelion

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez sakora

Front Mission Evolved - niezgorsza mecha-rozwałka

sakora ocenia: Front Mission Evolved
70

Front Mission Evolved ma mocne korzenie osadzone w całkiem niezłych turówkach na konsole poprzednich generacji. Łączyły różnorodność zadań, interesujących bohaterów, dając duże możliwości rozbudowy mechów, tu nazywanych Wanzerami. W tej części seria zrobiła krok naprzód, dając nam osobiście pokierować mechem w czasie rzeczywistym. Dla wielbicieli serii to profanacja, jednak ta zmiana sposobu rozgrywki to jednak znak naszych czasów.

Front Mission Evolved / Square Enix
czytaj dalejsakora
2 kwietnia 2013 - 17:49

Hity prosto z satelity i dziecinstwo pełne animacji (Część 2/2)

Okres mojego dzieciństwa i przypada na lata 80 i 90 XX w. Ciekawy okres, w którym prawdziwą przepustką do świata wyobraźni okazały się kanały satelitarne. Poza kanałami niemieckojęzycznymi było także kilka francusko- i angielojęzycznych. Animacje były niesamowite, a obecnie takich tytułów już nie spotkamy. Miały znakomity styl i wielką dbałość o szczegóły.

czytaj dalejsakora
25 października 2013 - 19:54

Master Reboot - ze zgrzytem wśród wspomnień - recenzja gry

sakora ocenia: Master Reboot
60

Master Reboot to jedna z tych gier, która obiecuje bardzo wiele, a ostatecznie jest jedynie ciekawostką. Jednak ta ciekawostka jest na tyle frapująca, że mimo pewnych braków potrafi przyciągnąć na te kilka godzin gry.

czytaj dalejsakora
19 kwietnia 2014 - 12:59

Legacy of Time - ratowanie przyszłości w przeszłości po raz trzeci

The Journeyman Project 3 to jedna z moich ulubionych serii przygodówek. Trzecia odsłona cyklu, Legacy of  Time zabiera nas ponownie w przeszłość, żeby uratować przyszłość.

czytaj dalejsakora
5 czerwca 2014 - 19:30

Blackwell Epiphany, a ostatni będą w końcu martwi (recenzja gry)

sakora ocenia: The Blackwell Epiphany
91

Blackwell Epiphany to zwieńczenie cyklu opowieści o Rosangeli Blackwell i Joeyu Mallone przeplatane z losami wielu innych postaci. Rozgrywane na wielu płaszczyznach czasowych, duchowych i emocjonalnych. Pokazuje, ze staroszkolne przygodówki mają się nadal bardzo dobrze.

czytaj dalejsakora
25 kwietnia 2014 - 18:26

The Curious Expedition - wrażenia z wersji alpha

Na „The Curious Expedition” natknąłem się na ostatnich PGA w zonie opanowanej przez developerów indie. Z pozoru wyglądąło to jak kolejne heksy i piksele skrzyżowane w pixelarcie, ale ta gra miała to eteryczne coś, co spowodowało, że zacząłem jej mocno kibicować. Testy wersji alpha tylko utwierdziły mnie w tych przekonaniach. Przygodowy miks lekkiego sima z rpg w klimatach XIX wiecznych poszukiwaczy przygód i awanturników?  Tak!

czytaj dalejsakora
16 listopada 2014 - 21:17

Recenzja The Walking Dead 400 Days, czyli zombie w konserwie

sakora ocenia: The Walking Dead: 400 Days
68

The Walking Dead było jedną z największych growych niespodzianek 2012 roku. W oczekiwaniu na drugi sezon Telltale Games wypuściło fabularne DLC skupiające się na pięciu postaciach. Jest to jednak pełnoprawna gra czy jedynie wymuszona zajawka kolejnego sezonu?

czytaj dalejsakora
4 lipca 2013 - 16:14

Hard Reset - ryk cybergiwery i szczęk metalowej śmierci

sakora ocenia: Hard Reset
75

Hard Reset przeleżał na półce czekając na lepsze czasy. Dobrze, że nie leżał za długo, bo po skończeniu podstawki i rozszerzenia Exile stwierdziłem, że niesłusznie skazałem tę grę na banicję na kupce wstydu. Bardzo niesłusznie, bo to gra dla starych wyjadaczy i młodych graczy pragnących poznać staroszkolną rozgrywkę w zdumiewająco dobrej oprawie.

czytaj dalejsakora
11 sierpnia 2013 - 20:02

Anna - Extended Edition: w mroku krocz za mną...

sakora ocenia: Anna
75

Anna to najpopularniejsze imię na świecie. Nosi je ponad 95 milionów kobiet, a w większości języków jego pisownia jest taka sama. Pierwsze wydanie gry nazywanej tym imieniem nie zostało do końca dobrze przyjęte. Czegoś ewidentnie brakowało, na szczęście wersja rozszerzona przekreśla to wrażenie i potrafi skutecznie przykuć na kilka godzin.

Anna - Extended Edition / Kalypso / Dreampainters
czytaj dalejsakora
19 lipca 2013 - 12:43

Hity prosto z satelity i dziecinstwo pełne animacji (Część 1/2)

Okres mojego dzieciństwa i przypada na lata 80 i 90 XX w. Ciekawy czas codziennych i znienawidzonych dobranocek, kaset video z Hanna-Barbera i Spaceghostem. Jednak prawdziwą przepustką do świata wyobraźni okazały się kanały satelitarne, w głównej mierze niemieckojęzyczne. A naprawdę było tam co oglądać.

czytaj dalejsakora
23 października 2013 - 21:15

Moje TOP 5 ulubionych polskich podcastów o grach

Z podcastami zetknąłem się już ładnych parę lat temu. Z początku zdawały mi się czymś trochę dziwnym, taką nagraną audycją radiową bez radia. Sporo słuchanych przeze mnie podcastów mieścił się i mieści nadal w bardzo przekrojowej tematyce począwszy od gier, przez podróże, a na różnotematycznych recenzjach książek i filmów kończąc.

czytaj dalejsakora
3 maja 2014 - 19:32

ABC Murders - przygody belgijskiego detektywa - Recenzja gry

sakora ocenia: Agatha Christie: The ABC Murders
75

ABC Murders przypomina prawdziwą zagadkę detektywistyczną. Niby wszystko jest na miejscu, a jednak coś się nie zgadza. Hercules Piorot to ikona stojąca na równi z Sherlockiem Holmesem, obecna w książkach, jak i filmach. Brakowało jedynie dobrej gry z tym belgijskim detektywem. Jednak trudno się do niej jednoznacznie ustosunkować.

Microids 2016
czytaj dalejsakora
17 marca 2016 - 21:08

Top Gear And on That Bombshell

Top Gear kojarzy się z przede wszystkim z trójką niesamowitych prowadzących, niezliczoną ilością ekstremalnie testowanych (i złomowanych) samochodów i jeszcze większą ilością gagów. program był wynikiem pracy wielu osób, dlatego tez jak każdy fan Top Gear zastanawiałem się, kim u licha jest ten Richard Porter? Czy to cwaniaczek, który chce coś na tej marce ugrać? Nic bardziej mylnego, bez Richarda Portera, nie byłoby takiego Top Gear, jakim go znaliśmy.

Wydawnictwo Insignis 2016
czytaj dalejsakora
21 marca 2016 - 08:50

Driver San Francisco czyli shiftem go, shiftem!

sakora ocenia: Driver: San Francisco
85

Driver San Francisco swoje odsiedział. Kupiłem go na promocji Ubisoftu jakiś czas temu za równowartość dwóch batoników. Po tym, co reprezentował sobą Driv3r oraz po potencjale zmarnowanym w Parallel Lines nie powinienem był San Francisco w ogóle kupować. Teraz kiedy grę mam za sobą, stwierdzam, że gdybym ją kupił na premierze za całą kwotę, byłyby to i tak bardzo dobrze wydane pieniądze.

czytaj dalejsakora
3 lipca 2013 - 18:23

To jest gra o mnie, czyli czy zawsze identyfikujemy się z bohaterem gry?

Będę bohaterem gry komputerowej, a przynajmniej tak mi się wydaje. Sięgam po kolejny tytuł i zastanawiam się czy mi się spodoba. Nie tylko gatunkowo, nie tyko graficznie, nie tylko od interfaceu... tylko od strony bohatera. Czy mógłbym być tym bohaterem, czy potrafiłbym nim być? Jak bardzo mogę się z nim zidentyfikować i grać według jego sumienia, a jak bardzo według swojego własnego? Czy nie zabije to rozgrywki?

czytaj dalejsakora
5 lutego 2013 - 18:29