Antares

Antares kontra świat

najnowszepolecanepopularne

Krótsza czasem znaczy lepsza – recenzja Uncharted: Zaginione Dziedzictwo

Grałem już w Uncharted: Zaginione Dziedzictwo / wrażenia z pokazu

Podsumowanie E3 2017 – szału nie było, ale Ubisoft i Nintendo zarządzili

Call of Duty Black Ops III: Zombies Chronicles - przyjemna sentymentalna wycieczka

Grałem w Farpoint... i nowy kontroler do PS VR jest niesamowity

Prey – cudowne dziecko Bioshocka, System Shocka i Half-Life’a

Lords of the Fallen – wrażenia po pierwszej zarwanej nocy

Chociaż premiera nowej gry CI Games odbędzie się w przyszłym tygodniu, mój egzemplarz recenzencki dotarł jeszcze przed weekendem. Mam już więc za sobą pierwszą noc, zarwaną przy polskiej produkcji i śmiało mogę stwierdzić, że Tomasz Gop z ekipą wywiązali się ze swojego zadania bardzo dobrze. Lords of The Fallen w świetny sposób łączy elementy znane z Dark Souls i Diablo, mieszając je w nowymi pomysłami. Jest to także pierwszy polski tytuł na miarę platform nowej generacji.

Bohaterowi charyzmy odmówić nie można
czytaj dalejAntares
27 października 2014 - 10:52

Destiny – wielki potencjał, lecz wciąż niewykorzystany

Antares ocenia: Destiny
80

Dawno nie widziałem już tak nierównej gry jak Destiny. Zawierającej w sobie zarówno świetne i sprawdzone mechanizmy, jak i totalnie nieprzemyślane rozwiązania. Gry jednocześnie potwornie drażniącej gracza i każącej do siebie wracać. Najnowsza produkcja Bungie charakteryzuje się zarówno rozmachem i świetnym klimatem, jak i naprawdę szkolnymi błędami. Na szczęście, to gra sieciowa, więc wszystko da się z czasem naprawić. Pytanie tylko, jak długo to potrwa?

Design zbroi jest absolutnie fantastyczny. Fantasy + SF daje radę! 
czytaj dalejAntares
18 października 2014 - 19:58

Metro Redux – idealny przykład, jak FPS może opowiadać historię

Antares ocenia: Metro Redux
93

Co wspólnego mają dwie części gier należące do uniwersum Metro z kultowym Half Life, czy moim ulubionym BioShock Infinite? To, że znakomicie opowiadają wciągającą, pełną zwrotów akcji historię przy pomocy mechaniki pierwszoosobowej strzelaniny. Metro Redux to niezapomniane przeżycie, w ciasnych, mrocznych korytarzach moskiewskiej kolei podziemnej, w których człowiek odnalazł schronienie przez zabójczym promieniowaniem, lecz nie może czuć się w nich bezpiecznie.

czytaj dalejAntares
11 października 2014 - 23:49

FPSy dawniej i dzisiaj

Uwaga, niniejszy tekst pisałem w 2010 roku i wygrzebałem z archiwum, więc niektóre przemyślenia mogą nie być w 100% zgodne z tym, co dzieje się dziś.

W dobie świetności konsol poprzedniej (szóstej) generacji nikt chyba nie spodziewał się, że już kilka lat później jednym z królujących na ekranach telewizorów gatunków gier będą pierwszoosobowe strzelanki. Pecetowi fani FPSów od zawsze patrzyli z pogardą na konsolowe odpowiedniki ich ulubionych tytułów twierdząc jednomyślnie, że granie w tego pozycje tytuły na padzie to herezja, gdyż jedyną słuszną metodą jest combo mysz + klawiatura. Tym czasem trendy się zmieniły, pad stał się powszechnym orężem niejednego „domowego żołnierza”, a wynalazki pokroju Wiimote czy Playstation Move pokazują, że w temacie możliwości sterowania jest jeszcze wiele do powiedzenia. Mnie jednak zastanawia pewna moda dotycząca umiejscowienia akcji i stylu rozgrywki w nowych strzelankach, dlatego też po raz kolejny odkurzę swój wierny wehikuł czasu i zabiorę Was w sentymentalną podróż w przeszłość, gdy najczęstszym typem przeciwników byli kosmici lub hitlerowcy.

Nowy Wolfenstein świetnie łączy współczesne i klasyczne rozwiązania
czytaj dalejAntares
4 października 2014 - 23:47