Brucevsky

Gralingrad

najnowszepolecanepopularne

Recenzja RDR: Undead Nightmare – zglitchowane trupy

WGW 2017: Jak wypadły prezentowane hity?

WGW 2017: Moje obowiązkowe punkty programu

To mnie ostatnio wkurza w grach

Oceniać grę czy jak się gra?

Serena i Dziewczyna z pociągu – dwa przykłady słabych ekranizacji książek

Recenzja RDR: Undead Nightmare – zglitchowane trupy

Brucevsky ocenia: Red Dead Redemption: Undead Nightmare
33

84,6% ankietowanych (w momencie pisania tej recenzji) radziło mi, by oceniając Red Dead Redemption: Undead Nightmare wziąć pod uwagę psujący zabawę glitch. Przeważająca większość, z którą nie mogę się nie zgodzić. Stąd też właśnie taka, możliwe, że dla wielu zaskakująco niska, liczba znajduje się po prawej stronie. Nie może jednak być inaczej, skoro autorzy z Rockstar całą swoją pracę nad dodatkiem zaprzepaścili, wypuszczając grę z odbierającym radość zabawy glitchem. Czytając więc tę recenzję po latach, bierzcie pod uwagę, że opisane problemy mogą już nie występować.

czytaj dalejBrucevsky
9 listopada 2017 - 21:23

WGW 2017: Jak wypadły prezentowane hity?

Na kilka dni przed tegorocznym Warsaw Games Week przygotowałem listę obowiązkowych pozycji, które zamierzałem ograć. Plan udało się zrealizować niemal w całości. Przyszła pora, by podzielić się wrażeniami.

czytaj dalejBrucevsky
27 października 2017 - 18:22

WGW 2017: Moje obowiązkowe punkty programu

Już za moment widzimy się na trzeciej edycji Warsaw Games Week. Wielkie święto graczy pozwoli znów spotkać się fanom wirtualnej rozrywki i przede wszystkim ograć najnowsze oraz nadchodzące produkcje na praktycznie wszystkie platformy. Na co ostrze sobie apetyt przed WGW 2017? Oto moje prywatne top 10 gier, które zamierzam sprawdzić w najbliższy weekend.

czytaj dalejBrucevsky
9 października 2017 - 20:12

To mnie ostatnio wkurza w grach

Niby mówimy o wirtualnej rozrywce, a jakoś często zdarza się, że podczas ogrywania kolejnych produkcji frustrujemy się, wściekamy i potem wylewamy żale w dyskusjach. Jesteśmy jednak usprawiedliwieni, bo zwyczajnie mamy ku temu powody. Sam w ostatnio ogrywanych produkcjach znalazłem kilka rozwiązań/elementów, które mnie wkurzają.

czytaj dalejBrucevsky
28 września 2017 - 20:50

Oceniać grę czy jak się gra?

Źródło: https://dead-standing-tree.deviantart.com/

Temat recenzji gier był już maglowany wielokrotnie na łamach gameplay.pl. Sam do niego wracałem parę razy z różnych powodów. Tym razem wręcz muszę o nim napisać - na skutek niedawnej przygody z Red Dead Redemption: Undead Nightmare, a więc całkiem dobrze przyjętym i regularnie chwalonym dodatkiem do sandboxa autorstwa Rockstar.

czytaj dalejBrucevsky
23 sierpnia 2017 - 16:48

Serena i Dziewczyna z pociągu – dwa przykłady słabych ekranizacji książek

Z doświadczenia wiem, bo nie raz przekonałem się o tym na własnej skórze, jak beznadziejne, niedorobione i zabugowane potrafią być gry stworzone na filmowej licencji. Koszmarków w minionych kilkunastu latach wyszło bez liku. Do tej pory nie miałem zbyt wielu okazji, by w podobny sposób móc pisać o ekranizacjach książek. Los chciał, że wiele w tej materii nauczyłem się przez ostatnie tygodnie, a w roli nauczycieli wystąpiły kinowe wersje Sereny i Dziewczyny z pociągu.

czytaj dalejBrucevsky
10 sierpnia 2017 - 13:08

Recenzja GTA IV – produkt z symbolem jakości Rockstar

Brucevsky ocenia: Grand Theft Auto IV
82

Wyrobiłem się. Zdążyłem zapoznać się z historią Nico Bellicia przedstawioną przez Rockstar w GTA IV nim upłynęła dekada od premiery. Mogę więc spojrzeć na jeden z najlepszych tytułów wydanych na konsole siódmej generacji i podobnież na jedną z najlepszych produkcji wszech czasów z ciekawej perspektywy. Sprawdzić, jak nazywany wielkim hitem i kamieniem milowym projekt potrafił obronić się przed upływającym czasem. Czy nadal jest to niezapomniane przeżycie i obowiązkowa pozycja na liście każdego szanującego się gracza? Ocena obok wskazuje już, że tak, choć poznawanie jej teraz związane jest z akceptacją pewnych wad i przeterminowanych rozwiązań.

czytaj dalejBrucevsky
27 lipca 2017 - 09:48

Checkpoint, gdzieś ty był?

Nie jestem zwolennikiem ułatwiania gier. Śmieszą mnie te rozpaczliwe komentarze w sieci w stosunku do poziomu trudności remasterowanego Crasha i nieraz z niedowierzaniem wysłuchuje opowieści znajomych, którzy dopiero na hardzie znajdują jakiekolwiek wyzwanie w nowych tytułach. Z biegiem lat dostrzegłem jednak, jak ważne są niektóre współczesne rozwiązania, mające na cele zwiększenie dynamiki zabawy, ale też nieco ułatwienie życia graczowi.

Uwaga, w dalszej części tekstu będę lekko spojlerował GTA IV.

czytaj dalejBrucevsky
19 lipca 2017 - 20:39

Magiczna siódemka – cztery najlepsze lata na rynku gier

Cyfra siedem, jak twierdzi wikipedia, jest traktowana w wielu mitologiach i religiach świata jako symbol całości i dopełnienia. Dla wielu z nas to także symbol szczęścia. I patrząc na historię wirtualnej rozrywki, wypada tylko się z tym zgodzić. Obecność siódemki w roku od co czterech dekad przekłada się na wywołujący szał radości zestaw premier, które nie tylko idealnie spełniają oczekiwania szerokiej grupy odbiorców, ale często przynoszą też rewolucję w mechanikach i całych gatunkach.

czytaj dalejBrucevsky
7 lipca 2017 - 20:40

Crash zamiesza w głowach? O rimejkowych marzeniach słów kilka

30 czerwca premiera długo wyczekiwanej przez wielu kolekcji remasterów pierwszych trzech części Crasha Bandicoota. Sympatyczny jamraj powraca w nowej oprawie i trudno tak naprawdę określić, czy bardziej zajarani tym faktem są nowi gracze spragnieni tego typu platformówek, czy weterani wiążący z hitami Naughty Dog liczne wspomnienia. Osobiście na remastery nie czekam z wywieszonym językiem, bo uważam, że oryginały bardzo wdzięcznie się zestarzały. Jakby na potwierdzenie tych słów, zacząłem właśnie ogrywać trzecią część w klasycznej wersji na PSP. Bez krzywienia się na grafikę i narzekania na mechanikę. Ale przyjmijmy, że taka kolekcja jest potrzebna. Może inni twórcy pójdą za ciosem i dostaniemy jeszcze kilka nieco bardziej potrzebnych remasterów?

czytaj dalejBrucevsky
23 czerwca 2017 - 22:05