dziki

kontra świat

najnowszepolecanepopularne

Nowy trailer Wiedźmina 3 - Play-by-play

RPGi są głupie

Kobiety i inne mniejszości etniczne

Inflacja śmierci, czyli trup ściele się (za) gęsto

Poszukiwacze zaginionych taśm #2 – Urwana ballada o Firefly

In medias res

Nowy trailer Wiedźmina 3 - Play-by-play

Co prawda nowy trailer Wiedźmina 3 ma już dwa tygodnie, ale emocje jeszcze nie ostygły. Pojawiające się tu i ówdzie dyskusje przekonały mnie w końcu, że warto opisać swoje wrażenia z wiedźmińskiego zwiastuna. Ale, jako że chyba wszystko poważne na jego temat zostało już powiedziane, to uznałem, że mój tekst będzie bardziej humorystyczny.

czytaj dalejdziki
1 września 2013 - 15:25

RPGi są głupie

Chociaż jestem gorącym zwolennikiem cyfrowej dystrybucji, to jak każdy gracz-nałogowiec urodzony w ubiegłym stuleciu, mam na półce sporą kolekcję „pudełkowanych” tytułów. Czasem, w przypływie nostalgii lubię je nawet poprzeglądać, chociażby po to, żeby przypomnieć sobie czasy, kiedy wygląd okładki i tekst na odwrocie decydowały o tym, co się kupuje. Tym razem w moje ręce wpadł też Wiedźmin 2, kupiony chwilę przed tym, jak GoG zaczął sprzedawać nowe gry. I muszę przyznać, że jedno zdanie na odwrocie rozbawiło mnie niezmiernie.

czytaj dalejdziki
25 sierpnia 2013 - 23:48

Kobiety i inne mniejszości etniczne

To zabawne jak szybko można zapomnieć o grze zatytułowanej Remember Me. Sam pewnie zapomniałbym o tej nudnawej, francuskiej produkcji, gdyby nie stała się kiedyś wyjściem do żywiołowej dyskusji jaką stoczyłem ze znajomym. Tematem tej, momentami dość ostrej, wymiany zdań było pytanie „czy gra wypełniona silnymi postaciami kobiecymi wciąż może być seksistowska?”.

Hej, przynajmniej twórcy wiedzieli jakie aspekty bogatej osobowości Nilin trzeba umieścić na okładce.
czytaj dalejdziki
31 lipca 2013 - 22:32

Inflacja śmierci, czyli trup ściele się (za) gęsto

Zapewne każdemu w swoim czasie zdarzyło się usłyszeć od rodziców czy dziadków, że „te gry to tylko o strzelaniu są”. I chociaż trudno to przyznać, patrząc z perspektywy czasu, mają rację. Wiem, wiem – są piękne baśnie w rodzaju The Longest Journey, są Simsy i takie tam… Ale spójrzcie na półkę – jaką część Waszej kolekcji stanowią tytuły skupiające się na osobistej eksterminacji przeciwników albo pośrednim kierowaniu taką eksterminacją, a ile stanowi reszta? No właśnie.

czytaj dalejdziki
24 lipca 2013 - 15:52

Poszukiwacze zaginionych taśm #2 – Urwana ballada o Firefly

Na ten piątek planowałem opisać pewien film, ale w międzyczasie moją uwagę zwróciło coś innego, czym mam ochotę się z Wami podzielić. Chodzi o raczej nieznaną u nas serię Firefly. Co wyszło, kiedy Joss Whedon, legendarny amerykański reżyser i scenarzysta, odpowiedzialny między innymi za Buffy, Angel (u nas przetłumaczony na kiczowato brzmiącego Anioła ciemności), Toy Story (jako scenarzysta), a ostatnio Avengers (reżyseria i scenariusz), postanowił zrealizować swoje odwieczne marzenie i nakręcić serial science fiction? Kliknijcie „zobacz więcej”, a prawda będzie wam objawiona.

czytaj dalejdziki
12 lipca 2013 - 23:24

In medias res

Zastanawialiście się kiedykolwiek, czemu tyle scenariuszy w grach różni się tylko szczegółami, a przy bliższych oględzinach razi wtórnością? Czemu niezliczone zastępy bohaterów budzą się z amnezją? Ten tekst odpowie na wasze pytania.

czytaj dalejdziki
9 lipca 2013 - 22:47

„Masz wiadomość”, czyli recenzja Hotline Miami

dziki ocenia: Hotline Miami
87

Jacket ostrożnie wsunął wojskowy nóż pod drzwi do mieszkania i spojrzał na sylwetki malujące się na wypolerowanym ostrzu. Trzy osoby. Tak jak mówił głos w słuchawce. Dwóch kręci się po pokoju, jeden siedzi i chyba ogląda telewizje. Najbezpieczniej założyć, że wszyscy mają broń.

czytaj dalejdziki
1 lipca 2013 - 22:57

Poszukiwacze zaginionych taśm #1 - Drive

Jako, że to pierwsza część nowego cyklu, myślę, że najlepiej będzie zacząć od tego, z czym to się je. Odpowiem: To zależy. Konserwatyści najpewniej powiedzą „z popcornem”, bo to jednak cykl o filmach. Tak, nie przesłyszeliście się - to  jest cykl o filmach. Nie sami grami człowiek żyje, bo mimo wszystko to nie jest pełnoprawna dziedzina sztuki.

czytaj dalejdziki
28 czerwca 2013 - 20:52

Co zabiło Dead Space?*

*see what I did there?

Archetyp współczesnego bohatera horroru - ciężki pancerz i spluwa nie z jednym laserowym celownikiem, a dwoma.

Wakacje coraz bliżej, a pierwsza fala dużych premier za nami. Biznesowe molochy skryły  się w swoich jaskiniach, gdzie zbierają siły do dalszej walki. Prasa branżowa z braku laku debatuje nad podobieństwem Ellen Page do głównej bohaterki Last of Us. Z cienia wychodzą za to produkcje niezależne, korzystając z chwilowej nieobecności większych drapieżników. W związku z tym, dziś i ten felieton będzie o czymś trochę bardziej niszowym.

czytaj dalejdziki
25 czerwca 2013 - 22:41

Interaktywne opowieści #1 – Trudne początki

Czterdzieści lat temu nikt nie spodziewał się technologicznego boomu jaki wkrótce spowodowało wykorzystanie tranzystorów.

W latach 70. przemysł komputerowy nabierał coraz większego rozpędu. Lampy zostały wyparte przez tranzystory, które z kolei ulegały miniaturyzacji i były łączone w mikroprocesory, zdolne mieścić tysiące elementów w obudowie rozmiarów ziarna fasoli. Komputery wreszcie przestały zajmować całą salę, i chociaż wciąż nie dało się ich postawić na blacie biurka, to dało się je pomieścić w szafie, którą można by ustawić na przykład w sali barowej czy kawiarni.

czytaj dalejdziki
21 czerwca 2013 - 23:13