g40st

Kącik jawnie skryty

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez g40st

Koniec roku 2013 należy do wyścigów

W tym roku zobaczymy kilka "interesujących" samochodówek. Interesujących wziąłem w nawias, bo jak to z nowym Need for Speed będzie, to na dwoje ślepa babka wróżyła. Seria od dawna goni swój własny ogon i z wyjatkiem Shiftów nie była w stanie zaoferowac mi niezapomnianych doznań. Choc muszę przyznać, że jak już się do którejś części usiądzie, to czas jakoś zleci. Tyle tylko, że ochota do z każdą mijającą godziną po pierwszym wyłączeniu gry jest coraz mniejsza. Rivals będzie się świetnie sprzedawał, jak każdy NFS, ale nie sądzę, aby przebił mur, w który z uporem maniaka wali głową Electronic Arts.

Czekam z wywieszonym jęzorem na Gran Turismo 6. W tej serii smakuje mi przede wszystkim klimat serwowany przez Polyphony. Ten jazzik w tle menusów zawsze rozkłada mnie na łopatki. Podobnie jak i kartonowe samochody, ale w demie szóstki jest już wyraźny postęp. Kiedyś dla piątki kupiłem porządną kierownicę, oby teraz dało się ją jeszcze lepiej wykorzystać. Szkoda tylko, że gra nie jest tytułem startowym na PS4. Och, co to byłaby za wojna z Turn 10!

czytaj dalejg40st
11 października 2013 - 14:07

Multiplayer w Batman: Arkham City + pierwsze screeny z rozgrywki

No i stało się to, czego najbardziej się obawiałem. Rocksteady na łamach brytyjskiego PSM3 potwierdziło, że w Batman: Arkham City znajdzie się multiplayer. Co prawda nie podano żadnych detali, ale mam nadzieję, że będą to tylko jakieś dodatkowe tryby gry, w które będzie można sobie popykać po ukończeniu fabuły, a nie kooperacja.

Nie zrozumcie mnie źle. Uwielbiam dobrze zrobionego co-opa. Są bowiem gry, takie jak na przykład Gears of War, Castle Crashers czy seria LEGO, które wręcz są do tego stworzone, aby wspólnie z przyjaciółmi robić „rozpierduchę” na ekranie. Ale kiedy uruchamiam mroczną i klimatyczną opowieść, a taką było właśnie Arkham Asylum, nie chcę słyszeć o żadnej współpracy. Nawet gdyby ona miała być z własną babcią, siostrą, matką, dziewczyną, żoną czy najlepszym kumplem. Jestem ja, pad i telewizor. No i przygaszone światło.

czytaj dalejg40st
1 września 2010 - 16:57

Pierwsze screeny z nowego Tomb Raidera

Tuż przed Sylwestrem Square-Enix wraz z Game Informerem sprawili nam niespodziankę i podzielili się pierwszymi screenami z najnowszej odsłony przygód Lary Croft. Wiemy już, że to kolejna marka, która doczeka się restartu, wiemy także, że zmienić ma się mechanika gry i świat, w którym będziemy się poruszać. Wiemy w końcu, że akcja dziać się będzie na Dalekim Wschodzie, zaś panna Lara odmłodnieje do wieku tuż pomaturalnego. Mnie te zmiany bardzo się podobają, co co screenów, na razie mam mieszane uczucia. Zapewne w ruchu będzie to wyglądać znacznie bardziej interesująco. W każdym razie zapraszam do galerii w rozwinięciu tego wpisu.

czytaj dalejg40st
30 grudnia 2010 - 21:19

Świetne plakaty propagandowe z Bioshock: Infinite

Bioshock: Infinite trafi do sklepów dopiero za dwa lata, ale marketingowcy 2K już dzisiaj odwalają genialną robotę. Mieliśmy już trzy różne okładki Game Informera z motywem gry, a teraz ten sam magazyn zafundował nam możliwość obejrzenie plakatów propagandowych, które pewnikiem pojawią się również w grze, gdzie przyozdobią mury Columbii. Poniżej tylko próbka, reszta po rozwinięciu wpisu, w galerii.

czytaj dalejg40st
16 września 2010 - 22:40

Bioshock: Infinite na okładce Game Informera

Nowy numer magazynu Game Informer zawierać będzie ponoć wiele świeżych informacji dotyczących Bioshock: Infinite. Zanim jednak położymy rączki na jego zawartości, redaktorzy ujawnili światu dwa dni temu trzy okładki, z którymi pismo będzie można zakupić. Co ciekawe, wszystkie trzy są stworzone przy czynnym udziale specjalistów z Irrational Games. Celem jest stworzenie okładki pisma, które mogłoby znaleźć się na początku XX wieku na pokładzie Columbii, czyli powietrznego miasta, w którym rozgrywać się będzie akcja gry.

Gigantyczna akcja marketingowa czy dzieło sztuki na miarę Madonny na okładce Machiny? Która okładka podoba Wam się najbardziej? Poniżej miniaturki, wersje full znajdziecie w galerii.

czytaj dalejg40st
6 września 2010 - 15:50

Plakat filmu Portal 2

Tristan Reidford jest grafikiem w firmie Valve i oczywiście pracował przy produkcji min. Portal 2. Poniżej widzicie plakat filmowy stylizowany na kino s-f z lat 70. narysowany przez Tristana. Niezły kawał obrazka, bym powiedział. A swoją drogą, może macie jakieś typy, kto dzisiaj mógłby zagrać główną bohaterkę w ewentualnym filmie? Angelina Jolie? Salma Hayek? Hmm…

PS. W rozwinięciu, w galerii, znajdziecie większą wersję obrazka.

czytaj dalejg40st
6 maja 2011 - 15:02

S.T.A.L.K.E.R. 2 oficjalnie w produkcji

 

GSC oficjalnie poinformowało o tym, że trwają prace nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2. Z zapowiedzi można wywnioskować, że tym razem tytuł pojawi się również na konsolach, czemu sprzyjać ma opracowanie całkiem nowej technologii. Premierę zapowiedziano na 2012 rok.

czytaj dalejg40st
13 sierpnia 2010 - 20:44

Gra 2013 roku według blogerów gameplay.pl


Jak co roku, blogerzy serwisu gameplay.pl wzięli udział w plebiscycie na wybór najlepszej gry ostatnich dwunastu miesięcy. Dziś ostatni dzień grudnia,, najwyższa więc pora, aby ogłosić wyniki tego wewnętrznego plebiscytu. Udział w zdecydowało się wziąć szesnaście osób. Każdy mógł wytypować pięć tytułów, poczynając od najlepszego. Ważna więc była kolejność umieszczenia danej gry na liście.

Produkcja znajdująca się na pierwszym miejscu otrzymywała dziesięć punktów, na drugim siedem, na trzecim pięć, na czwartym trzy, a na piątym jeden.

Dzięki przyjęciu takiego sposobu punktowania łatwo dała się wyodrębnić grupa faktycznych faworytów. W tym roku było ich aż pięciu, a walka o pierwsze miejsce była niezwykle zażarta.

Najlepszą grą 2013 roku według blogerów gameplay.pl zostaje, o włos przed konkurencją, (werble):

czytaj dalejg40st
31 grudnia 2013 - 13:18

Wakacyjne zakupy książkowe

W pierwszym półroczu poszalałem trochę z zakupami książek, w wakacje trzeba było więc trochę przystopować i przeczytać to, na co się wcześniej wydało worek kasy. Tak więc lipiec i częściowo sierpień upłynęły mi w głównej mierze na lekturze. Nie zamierzam tutaj recenzować przeczytanych pozycji, bo forma tych wpisów jest zbyt pobieżna i służy czemuś zupełnie innemu. Niemniej nawet w wakacje nie mogłem sobie odmówić jakiegoś zakupu. A konkretnie czterech, czyli liczby żenującej każdego książkowego mola. No, ale to zawsze coś, o czym warto napomknąć, bo chyba nawet tymi trzema pozycjami wyrabiam roczną normę sześciu dorosłych Polaków. Podobno, ale nie sądzę żaby z czytelnictwem w naszym kraju było aż tak źle.

Tym razem przyznam się do swojego guilty pleasure, którym są książki z uniwersum Gwizednych wojen, a konkretnie, z nowego kanonu. Piszę o tym dlatego, że ostatnią pozycją z serii jaką nabyłem był Katalizator, po przeczytaniu którego cały czas nie mogę się zmusić żeby nabyć kolejne, wydane po nim pozycje. Przypominam więc sobie samemu o sprawie.

A teraz czas na przedstawienie zakupów! Będzie kryminalno-historycznie.

czytaj dalejg40st
4 września 2017 - 11:24

Powieść Assassin's Creed: Renesans

Polski rynek gier coraz bardziej się normalizuje, co zauważają również wydawcy książek. Mieliśmy już powieści z uniwersów Dungeons & Dragons, było Dragon Age, ostatnio Mass Effect. Abstrahując od ich jakości, zawsze miło jest poczytać o bohaterach chwilę wcześniej biegających na ekranie tv czy monitora.

czytaj dalejg40st
15 września 2010 - 15:21

Fragment trzeci powieści Assassin's Creed: Renesans

Po raz trzeci zapraszamy do przeczytania fragmentu powieści Assassnin's Creed: Renesans, która w listopadzie ukaże się na rynku nakładem wydawnictwa Insignis Media. Dodatkowo proponujemy przesłuchanie trzech ujawnionych fragmentów w formie audiobooka w interpretacji Krzysztofa Banaszyka. Linki do strony, z której można pobrać próbki dźwiękowe znajdziecie na dole dzisiejszego wpisu, pod tekstem trzeciego fragmentu powieści.

Fragment 3: Cristina Calfucci

(…) Federico i Ezio oddawali się lenistwu na rynku – zakupili właśnie kilka świecidełek z okazji święta patrona swojej siostry i wodzili wzrokiem za pięknymi dziewczynami z miasta, jak wraz ze swoimi accompagnatrice przemykały od jednego do drugiego straganu, przyglądając się dokładnie to koronkom, to wstążkom, to belom jedwabiu. Jedna z nich wyraźnie odstawała od reszty towarzyszek – miała w sobie więcej piękna i wdzięku niż jakakolwiek inna dziewczyna spośród tych, które Ezio dotychczas widział. Nigdy nie zapomniał owego dnia, dnia, kiedy jego oczy ujrzały ją po raz pierwszy.

czytaj dalejg40st
4 października 2010 - 17:46

Wylewam żale na MMO

Nie jestem wielkim fanem MMO. Właściwie to wcale za MMO nie przepadam. No dobra, nie lubię gier MMO, będę szczery do bólu. Kilkakrotnie starałem się przekonać do tego typu rozrywki. Kupiłem kiedyś, dawno temu, WOW-a. Po osiągnięciu z czternastego poziomu hunterem spasowałem. Nudziło mnie. Potem kupiłem Age of Conan. Przy trzecim podejściu do przechodzenia Tortugi spasowałem. Do dzisiaj nie wiem co kierowało ludźmi, którzy wymyślili tak durny sposób rozpoczęcia gry, jak każdorazowa kilkugodzinna konieczność powtarzania tego cholernego początku. Potem skusiłem się na Warhammera Online. Wicie, rozumicie, Stary Świat, skaveni, klimat rozpadu i lata erpegowania w tym systemie z kartką i ołówkiem w ręku były jakimś tam punktem przetargowym. O naiwności! Chyba po tygodniu skasowałem i zaorałem w pamięci gołymi panienkami z netu. Żartuję, zagrałem w EVE Online.

czytaj dalejg40st
7 października 2010 - 19:53

Śmierć wrogom Rosji

Dzisiaj będzie poważniej, bo i sprawa wymaga takiego, a nie innego podejścia. Pragnę także zaznaczyć już na wstępnie, że daleko mi do jakiegokolwiek "oszołomstwa", obojętnie co rozumieć pod tym pojęciem. Zwykle ważę racje i najchętniej określiłbym się człowiekiem środka. Dlatego też postaram się tylko zasygnalizować problem. Już kiedyś mieliśmy z nim do czynienia, a dotyczył on gry Death to Spies, w której wcielaliśmy się w agenta radzieckiej służby kontrwywiadu wojskowego. Niby nic szczególnego, tytułów stawiających nas w roli cichego "sprzątacza" niepożądanego elementu jest na rynku od diabła i ciut ciut, ale ten jeden, dla nas jest szczególny.

Czym był Smiersz nie będę wyjaśniał i odsyłam zainteresowanych do innych źródeł, jak chociażby Mr. Google. W skrócie wyjaśnię tylko, że była to taka tajna policja, coś w rodzaju Gestapo, która zajmowała się między innymi niszczeniem polskiego podziemia w trakcie i tuż po II wojnie światowej. Uogólniając, panowie lubili sobie postrzelać do Polaków.

czytaj dalejg40st
1 lipca 2011 - 18:19

O ja p...ę, z...e! - naGRAnie #27

Za nami naGRAnie o numerze 27. Chyba jeszcze nigdy nie poświęciliśmy tyle czasu jednej grze, co tym razem. The Elder Scrolls V: Skyrim większość z nas (czyli połowę :D) zaczarował, drugą połowę zaczaruje. To tylko kwestia czasu. Prawie godzina gadki o prawdopodobnie najlepszej grze tego roku - tego warto posłuchać. Tym bardziej, że wcale nie jest tak, że we wszystkim się zgadzamy. Co to, to nie.

Poza Skyrim jest też trochę o Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, Władcy Pierścieni: Wojnie na Północy Modern Warfare 3. W kąciku kurturanym odgryzamy sobię rękę na Immortals. 

czytaj dalejg40st
15 listopada 2011 - 15:22

naGRAnie #29 - Re-aktywacja

Po dłuuugiej przerwie (niektórzy sądzą, że zbyt długiej) udało nam się wykonać zapis dźwiekowy (hue hue) dwudziestego dziewiątego odcinka podcastu naGRAnie. Niniejszym następuje re-aktywacja i mamy nadzieję, że już co dwa tygodnie, tak jak kiedyś, będziemy dostarczać Wam nową porcję naszych przemyśleń. Bez żadnych cięć i cenzury, oczywiście.

W tym odcinku skupiamy się na kilku sprawach. Na początku omawiamy aferę Mass Effect 3 i oburzenia części graczy zakończeniem przygód komandora Sheparda, by następnie zahaczyć o temat jakże popularnego od niedawna Kickstartera. Ponadto możecie zapoznac się z naszymi pierwszymi wrażeniami dotyczącymi Legend of Grimrock oraz reakcji na wyciek zapowiedzi Crysis 3

czytaj dalejg40st
14 kwietnia 2012 - 15:50