g40st

Kącik jawnie skryty

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez g40st

Koniec roku 2013 należy do wyścigów

W tym roku zobaczymy kilka "interesujących" samochodówek. Interesujących wziąłem w nawias, bo jak to z nowym Need for Speed będzie, to na dwoje ślepa babka wróżyła. Seria od dawna goni swój własny ogon i z wyjatkiem Shiftów nie była w stanie zaoferowac mi niezapomnianych doznań. Choc muszę przyznać, że jak już się do którejś części usiądzie, to czas jakoś zleci. Tyle tylko, że ochota do z każdą mijającą godziną po pierwszym wyłączeniu gry jest coraz mniejsza. Rivals będzie się świetnie sprzedawał, jak każdy NFS, ale nie sądzę, aby przebił mur, w który z uporem maniaka wali głową Electronic Arts.

Czekam z wywieszonym jęzorem na Gran Turismo 6. W tej serii smakuje mi przede wszystkim klimat serwowany przez Polyphony. Ten jazzik w tle menusów zawsze rozkłada mnie na łopatki. Podobnie jak i kartonowe samochody, ale w demie szóstki jest już wyraźny postęp. Kiedyś dla piątki kupiłem porządną kierownicę, oby teraz dało się ją jeszcze lepiej wykorzystać. Szkoda tylko, że gra nie jest tytułem startowym na PS4. Och, co to byłaby za wojna z Turn 10!

czytaj dalejg40st
11 października 2013 - 14:07

Multiplayer w Batman: Arkham City + pierwsze screeny z rozgrywki

No i stało się to, czego najbardziej się obawiałem. Rocksteady na łamach brytyjskiego PSM3 potwierdziło, że w Batman: Arkham City znajdzie się multiplayer. Co prawda nie podano żadnych detali, ale mam nadzieję, że będą to tylko jakieś dodatkowe tryby gry, w które będzie można sobie popykać po ukończeniu fabuły, a nie kooperacja.

Nie zrozumcie mnie źle. Uwielbiam dobrze zrobionego co-opa. Są bowiem gry, takie jak na przykład Gears of War, Castle Crashers czy seria LEGO, które wręcz są do tego stworzone, aby wspólnie z przyjaciółmi robić „rozpierduchę” na ekranie. Ale kiedy uruchamiam mroczną i klimatyczną opowieść, a taką było właśnie Arkham Asylum, nie chcę słyszeć o żadnej współpracy. Nawet gdyby ona miała być z własną babcią, siostrą, matką, dziewczyną, żoną czy najlepszym kumplem. Jestem ja, pad i telewizor. No i przygaszone światło.

czytaj dalejg40st
1 września 2010 - 16:57

Pierwsze screeny z nowego Tomb Raidera

Tuż przed Sylwestrem Square-Enix wraz z Game Informerem sprawili nam niespodziankę i podzielili się pierwszymi screenami z najnowszej odsłony przygód Lary Croft. Wiemy już, że to kolejna marka, która doczeka się restartu, wiemy także, że zmienić ma się mechanika gry i świat, w którym będziemy się poruszać. Wiemy w końcu, że akcja dziać się będzie na Dalekim Wschodzie, zaś panna Lara odmłodnieje do wieku tuż pomaturalnego. Mnie te zmiany bardzo się podobają, co co screenów, na razie mam mieszane uczucia. Zapewne w ruchu będzie to wyglądać znacznie bardziej interesująco. W każdym razie zapraszam do galerii w rozwinięciu tego wpisu.

czytaj dalejg40st
30 grudnia 2010 - 21:19

Świetne plakaty propagandowe z Bioshock: Infinite

Bioshock: Infinite trafi do sklepów dopiero za dwa lata, ale marketingowcy 2K już dzisiaj odwalają genialną robotę. Mieliśmy już trzy różne okładki Game Informera z motywem gry, a teraz ten sam magazyn zafundował nam możliwość obejrzenie plakatów propagandowych, które pewnikiem pojawią się również w grze, gdzie przyozdobią mury Columbii. Poniżej tylko próbka, reszta po rozwinięciu wpisu, w galerii.

czytaj dalejg40st
16 września 2010 - 22:40

Gra 2013 roku według blogerów gameplay.pl


Jak co roku, blogerzy serwisu gameplay.pl wzięli udział w plebiscycie na wybór najlepszej gry ostatnich dwunastu miesięcy. Dziś ostatni dzień grudnia,, najwyższa więc pora, aby ogłosić wyniki tego wewnętrznego plebiscytu. Udział w zdecydowało się wziąć szesnaście osób. Każdy mógł wytypować pięć tytułów, poczynając od najlepszego. Ważna więc była kolejność umieszczenia danej gry na liście.

Produkcja znajdująca się na pierwszym miejscu otrzymywała dziesięć punktów, na drugim siedem, na trzecim pięć, na czwartym trzy, a na piątym jeden.

Dzięki przyjęciu takiego sposobu punktowania łatwo dała się wyodrębnić grupa faktycznych faworytów. W tym roku było ich aż pięciu, a walka o pierwsze miejsce była niezwykle zażarta.

Najlepszą grą 2013 roku według blogerów gameplay.pl zostaje, o włos przed konkurencją, (werble):

czytaj dalejg40st
31 grudnia 2013 - 13:18

Bioshock: Infinite na okładce Game Informera

Nowy numer magazynu Game Informer zawierać będzie ponoć wiele świeżych informacji dotyczących Bioshock: Infinite. Zanim jednak położymy rączki na jego zawartości, redaktorzy ujawnili światu dwa dni temu trzy okładki, z którymi pismo będzie można zakupić. Co ciekawe, wszystkie trzy są stworzone przy czynnym udziale specjalistów z Irrational Games. Celem jest stworzenie okładki pisma, które mogłoby znaleźć się na początku XX wieku na pokładzie Columbii, czyli powietrznego miasta, w którym rozgrywać się będzie akcja gry.

Gigantyczna akcja marketingowa czy dzieło sztuki na miarę Madonny na okładce Machiny? Która okładka podoba Wam się najbardziej? Poniżej miniaturki, wersje full znajdziecie w galerii.

czytaj dalejg40st
6 września 2010 - 15:50

naGRAnie #11

Po dłuższej przerwie zapraszamy na kolejny, jedenasty odcinek podcastu naGRAnie z udziałem redaktorów i współpracowników serwisu gameplay.pl. Wraz z nowym rokiem dołączył do naszej ekipy nowy kolega - Yasiu. Od jakiegoś czasu możecie czytać jego teksty, dzisiaj po raz pierwszy będziecie mieli okazję go usłyszeć.

czytaj dalejg40st
22 stycznia 2011 - 10:37

g40st mówi sprawdzam. O Gray Matter słów kilka

g40st ocenia: Gray Matter
70

Jane Jensen, jedna z królowych gier przygodowych, długo kazała czekać na swoje kolejne dzieło. Współautorka Questów Sierry, autorka genialnego Gabriela Knighta jeszcze raz postanowiła zanurzyć się w rejon paranormalnych zjawisk i poprzetykanej tajemnicami fabuły. Do tej pory zgrabnie podane w ten sposób danie smakowało przepysznie, niestety Gray Matter nie stanie się wspominanym za naście lat arcydziełem. Piszę te słowa świeżo po obejrzeniu napisów końcowych gry, która choć zaczynała się zgodnie z regułą Hitchcocka, to w miarę rozwoju wypadków napięcie stopniowo siadało, by ostatecznie znaleźć ujście w totalnie rozczarowującym zakończeniu. Zamiast jednak płodzić pełną recenzję, pozwolę sobie jedynie w punktach wymienić co mi się podobało, a co powodowało zgrzytanie zębów.

czytaj dalejg40st
10 marca 2011 - 16:23

Plakat filmu Portal 2

Tristan Reidford jest grafikiem w firmie Valve i oczywiście pracował przy produkcji min. Portal 2. Poniżej widzicie plakat filmowy stylizowany na kino s-f z lat 70. narysowany przez Tristana. Niezły kawał obrazka, bym powiedział. A swoją drogą, może macie jakieś typy, kto dzisiaj mógłby zagrać główną bohaterkę w ewentualnym filmie? Angelina Jolie? Salma Hayek? Hmm…

PS. W rozwinięciu, w galerii, znajdziecie większą wersję obrazka.

czytaj dalejg40st
6 maja 2011 - 15:02

naGRAnie #29 - Re-aktywacja

Po dłuuugiej przerwie (niektórzy sądzą, że zbyt długiej) udało nam się wykonać zapis dźwiekowy (hue hue) dwudziestego dziewiątego odcinka podcastu naGRAnie. Niniejszym następuje re-aktywacja i mamy nadzieję, że już co dwa tygodnie, tak jak kiedyś, będziemy dostarczać Wam nową porcję naszych przemyśleń. Bez żadnych cięć i cenzury, oczywiście.

W tym odcinku skupiamy się na kilku sprawach. Na początku omawiamy aferę Mass Effect 3 i oburzenia części graczy zakończeniem przygód komandora Sheparda, by następnie zahaczyć o temat jakże popularnego od niedawna Kickstartera. Ponadto możecie zapoznac się z naszymi pierwszymi wrażeniami dotyczącymi Legend of Grimrock oraz reakcji na wyciek zapowiedzi Crysis 3

czytaj dalejg40st
14 kwietnia 2012 - 15:50

Sony mówi nie cyfrowej dystrybucji

Nieczęsto zgadzam się z bossami elektronicznego świata. Połowa z wygłaszanych przez nich opinii to zwykłe chciejstwo, druga połowa to z kolei zapowiedzi kolejnych restrykcji względem graczy i wydawanych gier. Tym razem jednak jest inaczej. Kaz Hirai, od wielu lat związany z Sony, jeden z najpotężniejszych ludzi w branży, stwierdził, że wyłącznie cyfrowa dystrybucja to nie jest pieśń najbliższych dwóch, trzech, a nawet dziesięciu lat. Dlaczego? Otóż nawet w kolejnej dekadzie z całą pewnością na Ziemi będą takie miejsca, w które Internetowi nie uda się dotrzeć. W związku z tym prowadząc tam interesy trzeba będzie nadal posługiwać się fizycznym nośnikiem.

Teoria dobra, jak każda inna, ale uważam, że akurat Kazuo wie co mówi. Sony zajrzało w przyszłość oferując PSP GO, które z tego co wiemy nie radzi sobie w walce o klienta. Co prawda na karb owego nie radzenia sobie można zrzucić fakt, że PSP w ogóle nie jest szczególnie przez graczy pożądanym gadżetem.

czytaj dalejg40st
26 sierpnia 2010 - 15:52

naGRAnie #4

Zapraszamy do przesłuchania oficjalnego podcastu serwisów gameplay.pl i GRYOnline.pl. W  "naGRAniu" możecie posłuchać ciekawych opinii dotyczących ostatnich wydarzeń w branży gier, prywatnego zdania redaktorów na drażliwe tematy, recenzji ostatnio wydanych tytułów, wspominków o starych dobrych czasach, a także od czasu do czasu ciętego dowcipu.

Czwarty numer naGRAnia przed Wami, czyli za tydzień będziemy obchodzić swój pierwszy mały jubileusz ;) Tymczasem w ostatnim podcaście jak zwykle rozmawiamy o największych failach tygodnia, ze szczególną uwagą pochylając się nad produkcjami MMO ze stajni Electronic Arts. Zahaczamy także ponownie o temat Cywilizacji V, ale tym razem w kontekście polskiej wersji językowej i problemów wydawcy w tej kwestii. Krótko podsumowujemy również ukończoną nareszcie najnowszą Castlevanię oraz opowiadamy o pierwszych wrażeniach z pełnej wersji czwartego Gothica.

czytaj dalejg40st
16 października 2010 - 17:45

Survival horror od autora Flashbacka. TEGO Flashbacka

Pamiętacie Flashbacka? We wczesnych latach 90. była to jedna z najlepszych gier przygodowo-platformowych, której często mylnie przypisywano bycie sequelem Another World.

Jeżeli w tej chwili poczuliście mocniejsze bicie serca oczekując zapowiedzi Flashbacka 3 (nie zapominajmy wszak o bodajże pierwszej w historii grze TPP, którą było Fade To Black), to muszę Was rozczarować. Tak dobrze nie będzie. Niemniej jednak Eurogamer podał ciekawą informację, wedle której jeden z kreatorów serii i jej głównych programistów - Paul Cuisset – ma zamiar przypomnieć o sobie wraz z wydaniem na PlayStation Network w drugim kwartale tego roku gry Amy. Ma to być rasowy survival horror, w którym wcielamy się w pannicę o imieniu Lana.

czytaj dalejg40st
1 marca 2011 - 00:39

Zwiastuny przed E3

E3 nieoficjalnie już się nam zaczął i wysypał się dzisiaj worek ze zwiastunam. Wobec tego postanowiłem zebrać wszystko do kupy i okrasić jednym-dwoma zdaniami komentarza. Takie tam, pierwsze wrażenie po jednokrotnym obejrzeniu.

czytaj dalejg40st
3 czerwca 2011 - 18:15

Gra roku serwisu gameplay.pl. Świąteczno-noworoczny konkurs. Zgarnij pulę dziesięciu gier!

Rok 2011 prawie za nami, pora na jego małe podsumowanie. Dla nas, osób zaangażowanych w projekt gameplay.pl to przede wszystkim rok dynamicznego i niesamowitego rozwoju w gronie niezwykle ciekawych ludzi. Ludzi posiadających przeróżne zainteresowania i preferencje. Trochę na przekór tym odmiennościom postanowiliśmy jednak wybrać największe hity kończącego się roku i w tajnym głosowaniu, w którym wzięło udział dwudziestu blogerów, wyłoniliśmy najlepszą według serwisu gameplay.pl grę roku 2011.

KONKURS

Zanim jednak przejdziemy do wyników, jako że jesteśmy serwisem blogowym i chcemy utrzymywać jak najbliższy kontakt z naszymi czytelnikami, postanowiliśmy zorganizować konkurs na najlepszą grę według Was, osób których komentarze i uwagi dopingują nas do pisania jeszcze lepszych tekstów i tworzenia filmików. Do wygrania w konkursie jest dziesięć gier z serii Premium Games, cztery gry na konsolę Xbox 360 (Ultimate Marvel vs Capcom 3, NBA 2K12, F.3.A.R., Dungeon Siege III), koszulka oraz okulary Duke Nukem Forever oraz koszulka z gry F.3.A.R. Nagrody ufundowała firma Cenega.

czytaj dalejg40st
23 grudnia 2011 - 14:12