Sekrety serii Dragon Age
Sekrety trylogii Mass Effect
„Obudź się, Komandorze”, czyli wspomnienie Teorii Indoktrynacji w serii Mass Effect
Półtorej dekady w Amn, czyli piętnaste urodziny Baldur's Gate II
8 lat na szlaku, albo Wiedźmina wspomnienie
Okiem Meehowa: Płatne mody – tak straszne, jak je malują?
Zapytany o najważniejszego przedstawiciela pierwszoosobowych strzelanek, bez większego wahania odpowiedziałbym: Quake. Choć kandydatów do tego tytułu można wymienić jeszcze kilku, to jubilat – bo świętujemy dzisiaj 20. urodziny Quake’a – wyniósł FPS-y na zupełnie inny, znacznie wyższy poziom. Jak powstał, jak ewoluował, co zawdzięczają mu współczesne strzelanki FPP – między innymi te kwestie poruszam w niniejszym tekście rocznicowym, i choć napisanie czegoś nieoczywistego (nie mówiąc już o odkrywczym) o grze tak kultowej jest zadaniem trudnym, to mam nadzieję, że zarówno starzy wyjadacze, jak i młodsi stażem gracze wyniosą coś z tej niewielkiej podróży do schyłku ubiegłego tysiąclecia, na którą mam zamiar ich zabrać. Zapraszam do lektury.
Co robić, gdy na grę czekamy lata, a wydawcy wcale się nie śpieszy? Cóż, oczekiwanie na sierpniową premierę Deus Ex: Rozłamu Ludzkości umilają mi klimatyczne zwiastuny tejże gry, choć ich kilkukrotne obejrzenie tylko wzmaga apetyt, oraz komiksy z nowej serii Deus Ex Universe. Decyzja o inwestowaniu i rozwijaniu marki Deus Ex, której pokłosiem jest projekt Deus Ex Universe, cieszyła mnie od samego momentu ogłoszenia – pisałem o tym swojego czasu w Serwisie Informacyjnym – gdyż uniwersum Deus Ex niewątpliwie dostarcza wielu tematów na komiksy, powieści, a nawet filmy. Kiedy Titan Comics wydało pierwszy odcinek Deus Ex Universe: Children's Crusade, cyklu komiksów opowiadających o wydarzeniach poprzedzających te z nadchodzącego Rozłamu Ludzkości, nie wahałem się ani chwili. W niniejszej mini-recenzji naturalnie dzielę się swoimi wrażeniami z lektury.