Mureet

Subiektywnie o grach

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez Mureet

Ewolucja gier wideo

Gry zmieniają się nieustannie. Co roku jesteśmy świadkami czegoś nowego, zaskakującego lub… odświeżonego. Twórcy coraz częściej sięgają po serię, które kiedyś były uznawane za kultowe. Jednak, aby produkt był interesujący trzeba dokonać gruntownych zmian nie tylko w mechanice, ale również w grafice. Dlatego postanowiłem zrobić zestawienie 35 znanych serii, porównując jak wyglądała gra w czasach swojej świetności, a jak prezentuje się obecnie. Zapraszam.

czytaj dalejMureet
17 maja 2013 - 12:54

Recenzja rękawiczek The North Face E-Tip Gloves

Zima to taki okres, że człowiekowi nie chce się nigdzie wychodzić, szczególnie w mróz i śnieg. Ale cóż poradzić, każdy z nas musi iść do pracy/szkoły, zazwyczaj rezygnując z tego, co w trakcie drogi robimy, czyli przeglądania Internetu w naszych smartfonach, gdyż te nie reagują na dotyk rękawiczek. Jak to jednak bywa, mądre głowy czym prędzej wyszły oczekiwaniom klientów naprzeciw i stworzyły kilka modeli, które umożliwiają korzystanie z ekranów pojemnościowych bez ich zdejmowania. Jeden z nich to E-Tip Gloves firmy North Face.

czytaj dalejMureet
23 stycznia 2013 - 07:39

Tak wygląda 4-płytowy soundtrack Guild Wars 2

Długo przeze mnie oczekiwany 4-płytowy soundtrack Guild Wars 2 wreszcie trafił moje ręce. Gdy emocje opadły, postanowiłem zrobić parę zdjęć i pokazać Wam jak się prezentuje. Niestety wygląd jakoś nie zachwyca , choć może to też kwestia oczekiwań. Myślałem, że będzie to duże opakowanie mniej więcej formatu A4, lecz niestety.

czytaj dalejMureet
13 września 2012 - 18:31

Za dużo gier, za mało czasu

Nigdy nie przypuszczałem, że coś takiego powiem, a jednak. Kiedyś było wręcz odwrotnie, narzekałem, że więcej jest czekania jak samej zabawy, a teraz z wielkim smutkiem przyznaję, że gier wychodzi po prostu za dużo. Nie chodzi mi o dobre czy złe produkcję. Mówię ogólnie.
Sądzę, że ma na to wpływ parę czynników.

Tak zawsze kończyło się odrabianie pracy domowej
czytaj dalejMureet
15 października 2012 - 11:22

Kooperacja nie zawsze wspólna

Od jakiegoś czasu wyraźnie zarysowuje się trend dotyczący kooperacji. Niemal każda gra musi mieć taki tryb bez względu na to czy forma rozgrywki pasuje do takiego rozwiązania czy nie. Teoretycznie nic do tego nie mam, wręcz przeciwnie, uważam, że dopiero gra w kooperacji nabiera rumieńców. W końcu nic nie przysparza tyle emocji, co wspólna gra ze znajomymi.
Jednak w tej całej kooperacji dręczy mnie jedna myśl: czy faktycznie w każdej grze powinien być taki tryb?

czytaj dalejMureet
6 listopada 2012 - 11:01

Gry, rozrywka jak każda inna

Ile razy słyszeliśmy, że gry są bez sensu, że to tylko głupia, dziecinna zabawa, która nie wnosić nic do naszego życia, że marnujemy czas zamiast zrobić coś konstruktywnego? Wiele, prawda? Wtedy czym prędzej śpieszymy z tłumaczeniem, że elektroniczna rozrywka to coś więcej niż bezmyślne stukanie w klawisze, gdyż ma wiele pozytywnych skutków. Przecież wyostrza spostrzegawczość, zwiększa szybkość reakcji oko-ręka, działa na wyobraźnie… Przewija się masa dobrych skutków grania. Tylko pytanie, czemu używamy argumentów, które wcale nas nie skłaniają do grania?

czytaj dalejMureet
27 maja 2013 - 09:17

TVPW o wpływie gier wideo

W dniu dzisiejszym telewizja TVPW opublikowała reportaż pod tytułem „Gry komputerowe to nie samo zło”. Jak sama nazwa wskazuję, porusza on kwestię gier wideo na wpływ człowieka. Co ciekawe gry nie są pokazane, jak to zwykle bywa, w negatywnym świetle, a w sposób bardziej otwarty i pokazujący również te dobre strony grania. Może to wpływ studenckiej świeżości, a może otwartości na podjęty przez reporterkę? Tak czy siak warto obejrzeć materiał i cieszyć się, że są jeszcze w mediach osoby, które nie demonizują wpływu gier wideo i starają się przedstawić je obiektywnie.

czytaj dalejMureet
10 września 2013 - 12:48

Internetowy troll czyli jak popsuć chęć do gry na długie godziny

Gram w LoL-a prawie od premiery, znam społeczność całkiem dobrze i już zdążyłem się przyzwyczaić do różnych obelg. Gdyby człowiek miałby się przejmować wszystkimi epitetami rzucanymi w jego stronę już dawno by zwariował. Dlatego też zazwyczaj staram się ignorować takie sytuacje. Jednak są pewne granice, których się nie powinno przekraczać.

czytaj dalejMureet
23 października 2012 - 13:14

Journey, a Triachnid

SPOILER! Na wstępie chcę ostrzec, że w tekście są wzmianki na temat gry Journey, które mogą Ci zepsuć odbiór Przygody. Dlatego jeśli nie grałeś w produkcję ThatCompany, to zakończ czytanie właśnie tutaj, resztę zapraszam dalej.

W zeszłym tygodniu kupiłem na Steamie The Basement Collection. Co to jest? Zestaw gier niezależnych od twórcy Super Meat Boy'a i The Binding of Isaac czyli Edmunda McMillena. Co ciekawe każda z tych gier miała już dawno swoją premierę jednak w postaci flashowych produkcji. Teraz zebrano wszystko w jedno miejsce i wydano. Wśród tych 9 gier znajduje się Triachnid, gdzie poruszamy się dziwnym stworem (podobnym nieco do pająka), który ma za zadanie opiekować się jajami, aby przyszłe potomstwo mogło się bezpiecznie wykluć.
Podczas tej w miarę przyjemnej rozgrywki napotkałem na coś takiego...

czytaj dalejMureet
17 września 2012 - 13:49

Granie na tablecie - strategie tak, strzelanki nie

Już na początku swojego istnienia tablety zdobyły sporą popularność, a twórcy gier AAA ochoczo zapatrywali się na nowy sprzęt z nadzieją na powstanie kolejnego rynku zbytu. W efekcie tak się stało - deweloperzy bardzo chętnie tworzą kolejne produkcje, wykorzystując licencje znanych marek. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby było to robione rozmyślnie. Niestety.

Dead Space na tablety. Nic do niego nie mam, poza tym, że jest na tablety ;)
czytaj dalejMureet
2 października 2012 - 12:47

Z trollem za pan brat

Problem trollingu w Internecie wraca do nas regularnie jak bumerang. Paręnaście razy w roku słyszy się sytuację, kiedy brak kultury, a czasem wręcz chamstwo w wirtualnej społeczności staje się coraz poważniejszym problemem. W ubiegłym roku najgłośniej było o akcji [email protected]żyna, ale sytuacje jak zbanowanie profesjonalnego gracza za obrażanie innych uczestników czy nasilające się konflikty fanboy'ów wciąż się przewijały przez większość serwisów. Teraz temat powrócił na nowo, jednak tym razem dotyka bezpośrednio portale o grach.

czytaj dalejMureet
11 stycznia 2013 - 20:46

News dnia (13.09): Jak oceniane są polskie gry?

News dnia to cykl opisujący najciekawsze wydarzenie dnia ze świata gier wideo okraszony moim subiektywnym komentarzem. Codziennie od poniedziałku do piątku. 

Dzisiaj na stronie http://polskigamedev.biz/metascore/ możemy zobaczyć jak polskie gry są oceniane w serwisie metacritic. Sytuacja wygląda całkiem nieźle. Zaledwie 13 gier jest poniżej 50 (kolor czerwony), reszta plasuje się między 51, a 94 na czele z Anomaly: Warzone Earth na iOS. 

czytaj dalejMureet
13 września 2012 - 17:51

"Ale broń! Zostawię na później."

Każdy z nas - graczy - ma określony sposób grania. Jednak zawsze pojawią się specyficzne zachowania, które wbrew pozorom, spotykają wielu z nas. Dlatego postanowiłem opisać te, z którymi osobiście miałem styczność. Oczywiście to wszystko jest raczej zabawne, więc zapraszam do przeczytania i zobaczenia na ile sposobów człowiek potrafi sobie utrudniać życie.

czytaj dalejMureet
21 sierpnia 2012 - 11:05

League of Legends w świele zmian

League of Legends nie trzeba specjalnie przedstawiać. Rzeszę fanów jaką zgromadził wokół siebie biję na głowę inne tytuły. Doskonale prezentuje to TA infografika, która przyrównuje LoL-a do takich klasyków jak GTA czy Call of Duty.
Skoro produkcja Riot Games stała się aż tak popularna to ciągłe wydawanie kolejnych aktualizacji i dodawanie nowej zawartości jest niemal niezbędne. Na szczęście twórcy są tego świadom i regularnie wzbogacają swoją grę.

czytaj dalejMureet
18 października 2012 - 15:06

O trudności gier słów parę

Patrząc na dzisiejsze standardy faktycznie czasem odczuwam wrażenie, że niektóre gry są za proste. Nie ma tego wyzwania, tych ciągłych prób, które wzbudzają w nas wytrwałość i chęć osiągnięcia satysfakcji z przejścia trudnego etapu. Coraz częściej słyszymy bądź czytamy, że gry same się przechodzą. Prawie każdy potrafi bez większych problemów skończyć tytuł na normalnym poziomie trudności, który de facto przez wiele osób uważany jest za łatwy. Liczebność tych głosów wciąż rośnie, więc twórcy wychodzą na przeciw, starając się utrudnić rozgrywkę tym "masochistom". Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt w jaki sposób jest to robione.

czytaj dalejMureet
16 października 2012 - 12:01