Witam i zapraszam do pierwszego w nowym roku przeglądu newsów i ciekawostek z Dalekiego Wschodu. Tym razem znajdzie się coś dla fanów mody plażowej, "specyficznej" japońskiej reklamie oraz innowacyjnym sposobie na poszukiwanie męża. Jak zawsze zachęcam do wyrażania swoich opinii w sekcji komentarzy pod tekstem.
Super sexowny demon na plaży? Czemu nie, firma Mocolle specjalizująca się w fantazyjnych strojach ma dla swoich klientów coś nowego. Strój kąpielowy Succubus , który zdecydowanie przyciągnie uwagę wszystkich przedstawicieli płci męskiej na plaży. Kampania crowdfundingowa która miała na celu wypromowanie pomysłu i wrodzenie towaru na rynek osiągnęła swój cel zaledwie kilka godzin po wystartowaniu. Firma na daną chwilę przewyższyła ustalony próg zbiórki już o 178%. Bardzo dużą popularnością cieszy się próg w którym oprócz wspomnianego kostiumu otrzymuje się również możliwość wzięcia udziału w godzinnej sesji zdjęciowej (z udziałem urodzinowych cosplayerów). Ktoś wyobraża sobie podobny strój na rodzimym Bałtykiem?
Wczesny poranek 26 grudnia minionego roku, w jednym z mieszkań na terenie kraju dochodzi do dość poważnej kłótni pomiędzy małżonkami. Wściekły mężczyzna wychodzi do pracy sądząc, że oboje ochłoną i po powrocie się przeproszą. Najwyraźniej jego małżonka była w bardziej bojowym nastroju niż on i postanowiła wyładować swoją frustrację na ogromnej kolekcji modeli Gundam męża. Jak doskonale wiadomo, wściekła kobieta to czysta furia więc z kolekcji wartej nawet kilkadziesiąt tysięcy dolarów niewiele zostało. Nie wiadomo jak skończyła się ta cała mrożąca krew w żyłach historia (wiadomo, że musiała interweniować policja)., ale raczej rozwód jest pewny. Wam zdarzyło się kiedyś, że Wasza druga połówka w złości zniszczyła coś dla Was cennego?
Japońska marka odzieżowa Moira Design w ostatnich latach dość mocno szokowała swoimi pomysłami. Tym razem powraca na rynek z nowym pomysłem, który wzbudzi równie wiele emocji jak ich poprzednie projekty. W sklepie internetowym projektanta pojawił się mocno wyzywający wojskowy trykot – mogący służyć jako stój plażowy (Japończycy mają prawdziwego fioła jeśli chodzi o mundury). Cena za kostium została ustalona na poziomie 227 dolarów, dostawy będą realizowane od połowy lutego. Co Wy sądzicie o takim wdzianku?
Japońskie reklamy są bardzo specyficzne i niekiedy kompletnie niezrozumiałe dla przeciętnego zachodniego oglądającego. Od czasu do czasu znajdzie się jednak prawdziwa perełka wyglądająca jak małe dzieło sztuki. Właśnie do tej kategorii można zaliczyć najnowszą reklamówkę firmy Nissin (potentat w branży dań instant). Spot reklamowy jest jednocześnie specjalnie stworzoną kartką noworoczną dla wszystkich obecnych i przyszłych klientów firmy.
Kolejna niesamowita reklama wprost z rynku japońskiego. Tym razem firma „Indeed” (serwis dla poszukujących pracy) postanowił wykorzystać popularną markę One Piece aby zareklamować swoje usługi. Sami twórcy są zaskoczeni efektem końcowym biorąc pod uwagę ograniczony budżet jakim dysponowali.
24 grudnia w prefekturze Hyogo, została aresztowana 27-letnia kobieta samotnie wychowująca dziecko. Policja postanowiła jej zarzuty porwania 16-letniego ucznia liceum który znalazł się w jej mieszkaniu i dość długo go nie opuszczał (później jeszcze kilkukrotnie był „porywany”). Sytuacja na tyle się rozwinęła, że chłopak postanowił (ponoć za namową kobiety) zostać u niej przez dłuższy czas co zaniepokoiło jego matkę która zgłosiła sprawę na policję. Kobiecie grozi teraz nawet od kilku lat więzienia.
Wirtualna youtuberka Kizuna doczekała się kolejnego uhonorowania w postaci ozdobienia jej grafikami pływająco jeżdżącej amfibii, przewożącej ludzi podczas minionego Comiket. Włodarze miasta zastanawiają się właśnie czy nie uruchomić takiej linii na stałe, która mogłaby przewozić pasażerów w Zatoce Tokijskiej.
Jak wiadomo „dress code” w Japońskich szkołach jest bardzo restrykcyjny i niezbyt skory do zmian. Tym razem dyrekcja niektórych gimnazjów wydała nowe rozporządzenie które pozawala uczniom nosić tylko i wyłącznie maseczki chirurgiczne w kolorze białym ( na tamtejszym rynku jest to bardzo różnorodny asortyment). W sieci ponownie rozgorzała intensywna dyskusja na temat zasad ubierania się i coraz to nowszym restrykcyjnych przepisów wymyślanych przez poszczególne placówki oświatowe.
Jedna z idolek zespoły Ten6, wpadła na dość specyficzny pomysł znalezienia sobie męża. Wydała ona oświadczenie do swoich fanów, że mogą się z nią ożenić pod warunkiem, iż będą wstanie jej płacić minimum 40.000 jenów miesięcznie. Każdy chętny musi wysłać specjalne podanie z oświadczeniem o dochodach i drzewem genealogicznym do piosenkarki. Ponoć zainteresowanie jest sporem.
Zimowy Comiket 2018 już stał się pieśnią przeszłości a cosplayerzy już teraz zaczynają się szykować do kolejnych występów i obmyślają pomysły na nowe stroje. W galerii znajdziecie sporą dawkę zdjęć z tego wydarzenia. Dajcie znać w komentarzach które stroje Waszym zdaniem wypadły najlepiej.