Cotygodniowe zestawienie najciekawszych popkulturowych newsów (anime/manga/gry/Japonia). Jak zawsze zachęcam do komentowania. Co w tym tygodniu waszym zdaniem było najciekawsze?
W sieci wylądował nowy trailer gry Dogfighter: World War 2. Produkcja pojawiła się na rynku azjatyckim już 27 czerwca. Posiadacze PS4 będą mogli nabyć wersje pudełkową (ze specjalnymi dodatkami) lub pobrać bezpłatny tryb Battle Royale. Gra planowana jest również na zachodzie, na chwilę obecną nie jest jednak znana data premiery.
Gra The Sinking City zadebiutowała na PS4, Xbox One, i PC – 27 czerwca. Posiadacze Nintendo Switch, będą musieli poczekać do jesieni. Produkcja oparta na ciężkiej i mrocznej prozie Lovecrafta, powinna zauroczyć wielu graczy.
Sega opublikowała premierowy zwiastun gry Fist of the North Star: Legends ReVIVE. Tytuł będzie bawił posiadaczy telefonów z systemem iOS oraz Android.
Wystartowała Kickstarterowa kampania projektu AWAY: The Survival Series. Twórcy planują zebrać kwotę 60 000$ i wydać grę na PS4 oraz PC jeszcze w pierwszym kwartale 2020. Pomysł wydaje się ciekawy, warto zobaczyć co z tego wyjdzie.
Figurka Karin Kanzuki z serii Bishoujo od firmy Kotobukiya. Figurka w sklai 1/7, wysokość 23 cm, materiał PCV, cena w przedsprzedaży to około 85 Euro, oficjalna premiera w listopadzie.
W sieci zagościł 10-minutory materiał, pokazujący w akcji grę „Shadow Corridor” w wersji Switch. Produkcja ma ukazać się na tym sprzęcie jeszcze tego lata w Japonii, reszta świata będzie musiała poczekać dłużej. Wersja na konsolę Nintendo będzie zawierać dodatkowe funkcje i treść której nie ma w wydaniu PC-towym.
Już 30 lipca na PS4 oraz Nintendo Switch, pojawi się gra Forager. Tytuł pierwotnie ukazał się na PC-ty, gdzie cieszył się sporym zainteresowaniem. Jest to produkcja 2D inspirowana takimi tytułami jak Stardew Valley , Terraria i The Legend of Zelda .
Już we wrześniu posiadacze PlayStation VR będą mogli ogrywać VR Ping Pong Pro. Twórcy chwalą się, że ich tytuł doskonale oddaje tej gry, oraz zastosowaniem specjalnej fizyki piłeczki.
Nendoroid Higekiri oraz Hizamaru od firmy Orange Rouge. Statuetki w formie chibi (wysokość 14 cm), wyceniane w przedsprzedaży na około 65 Euro (sztuka). Oficjalna premiera i wysyłka w styczniu 2020.
Multimedialny projekt „Onsen Musume” (mający budzić turystykę w rejonach gorących źródeł), otrzymał oficjalne wsparcie rządku japońskiego. Ponad setka animowanych dziewczyn, będzie w przeróżnych sposób reklamować gorące i relaksujące źródła.
Utwór "HELLO to DREAM" będzie piosenką otwierającą drugi sezon DanMachi. Stosowny singiel pojawi się w Japonii już 17 lipca.
Nendoroid Seijûrô Akashi od Orange Rouge. Figurka wyceniona w przedsprzedaży na około 40 euro, premiera w listopadzie.
Współczesna adaptacja Dororo doczekała się specjalnego oficjalnego książkowego wydania. Fani będą mogli nabyć specjalne 250 stronnicowe wydanie, zawierające kulisy prac nad anime oraz masę grafik koncepcyjnych. Książka pojawi się na rynku w październiku, pierwsze zamówienia będzie można składać już od 31 sierpnia.
Nendoroid Ochaco Uraraka od Good Smile Company. Cena w przedsprzedaży to około 40 Euro, premiera w grudniu.
Nendoroid Alex Louis Armstrong od Good Smile Company. Limitowana edycja dostępna na Anime Expo 2019, Japan Expo 2019, CCG Expo 2019 oraz Wonder Summer Festival 2019, cena około 25 Euro.
W lipcowym numerze magazynu Monthly Flowers, pojawi się nowa manga autorstwa Akimi Yoshida. Pierwszy rozdział mangi Utagawa Hyakkei (One Hundred Views of Utagawa), będzie miał 56 stron. Tytuł będzie przedstawicielem gatunku „okruchy życia”.
Nendoroid Saitama od Good Smile Company. Jest to edycja limitowana dostępna dla imprez: Anime Expo 2019, Japan Expo 2019, CCG Expo 2019 oraz Wonder Summer Festival 2019. Cena około 35 Euro.
Warner Bros. Japan ogłosiło, że zakończyły się zdjęcia do filmu live-action opartego na serii Rurouni Kenshin. Prace na planie zdjęciowym trwały ponad 7 miesięcy w 43 rożnych lokacjach. Efekt prac będzie można zobaczyć na ekranach kin (na razie tylko Japonia), latem 2020.
Motywy z My Melody i Little Twin Stars od teraz będą zdobić wybrane pokoje w hotelu Keio Plaza (Tokio). Obiekt już wcześniej oferował swoim gościom specjalne pokoje gościnne np. z motywem Hello Kitty. Cena za dobę to koszt około 203$/za osobę, aranżacja pokoi będzie dostępna tylko przez pewien czas.
Igrzyska Olimpijskie w Tokio coraz bliżej, Japońscy artyści postanowili więc w ciekawy sposób zaprezentować wybrane flagi narodowe. Do tej pory stworzono 32 rysunki, w najbliższej przyszłości ma ich pojawić się więcej. Rysunki do wglądu w galerii.
Japoński sprzedawca obuwia, firma Zozotown opracowała i opatentowała specjalny skaner mający za zadanie idealne dopasowanie obuwia. Produkt na razie jest w fazie testów ale jeśli się sprawdzi i przyjmie na rynku, będzie oznaczać to koniec z źle dobranymi butami podczas zakupów online.
Tokijska firma Benelic ma do zaoferowania swoim klientom, specjalną grafikę z produkcji „Kiki's Delivery Service”. Projekt powstał z okazji 30-lecia filmu i jest w całości nadzorowany przez Studio Ghibli. Grafika nakładana jest na specjalnie przygotowaną warstwę najlepszego jedwabiu. Całość zamknięta jest w gustownej drewnianej ramie. Każda sztuka jest numerowana i posiada certyfikat autentyczności. Rozmiar grafiki to W555 × H390 × D20mm, cena została ustalona na około 650$.
PopKulturowy Kociołek Poleca
Pozycja zapewniająca chwilę relaksu i rozgrywki i sporą dawkę momentów ecchi.
Zachęcam do zapoznania się z recenzją tytułu.