Japan News #25 - Froszti - 9 lutego 2019

Japan News #25

Witam i zapraszam na kolejne zestawienie nowinek z Dalekiego Wschodu. Tym razem: kilka pomysłów na wydanie zawartości portfela, coś dla fanów dobrego anime i mangi, Chińczycy i prawa autorskie oraz coś z kategorii kryminalnej.


Producent akcesoriów i dodatków modowych Jam Home Made, wypuścił na ich rodzimy rynek linię srebrnych wisiorków przypominających poszczególne prefektury kraju. Ręcznie wykonane ozdoby (łącznie jest ich 47) to wydatek około 74 dolarów. Być może ktoś kiedyś wpadnie na pomysł zrobienia czegoś podobnego z naszymi województwami (pytanie tylko czy ktoś chciałby coś takiego nosić).


Chińscy producenci słyną z tego, że niekoniecznie przejmują się prawami autorskimi (chociaż jest to już to standardem na szczęście). Najwyraźniej jednak czymś tak trywialnym jak prawa do danej marki nie przejmuje się również rząd Państwa Środka. Centralna Komisja ds. Politycznych i Prawnych stworzyło klip promujący walkę pastwa z korupcją wykorzystując do tego postać łudząco podobną do popularnego wąsatego hydraulika.


Tysiące jenów wydanych na bania społeczne. Analiza zebranych danych przez najtęższe umysły Kraju Kwitnącej Wiśni. Wszystko to pozwoliło im odkryć, że w Walentynki kobiety również lubią otrzymywać słodkie prezenty (dla przypomnienia w Japonii panuje zwyczaj, że w święto zakochanych to płeć piękna obdarowuje swoich oblubieńców czekoladkami). Można powiedzieć, że lepiej późno niż wcale odkryli oni prawdę, że w tej specjalny dzień w roku każdy lubi być obdarowany przez kochaną osobę.


Firma Asgharali Perfumes wypuszcza na lokalny rynek linie perfum powiązanych z anime „Mashin Hero Wataru”. Produkty są dostępne w drogeriach na terenie całego kraju od 1 lutego w czterech różnych zapachach. Producent już teraz zapowiada, że w najbliższej przyszłości ma zamiar wypuścić na rynek inne marki powiązane z seriami anime.


Wydawnictwo Shueisha uruchomiło specjalną bezpłatną aplikację  (Android/iOS) MANGA plus w której fanom udostępniono angielskie wersje popularnych mang. W sumie do przeczytania jest 50 różnych tytułów min. One Piece, My Hero Academia, Naruto, Tokyo Ghoul.


Jedna z wschodzących grup muzycznych „THE BANANA MONKEYS” postanowiła w dość nietypowy sposób zarobić odrobinę grosza a przy okazji wypromować swój zespół. Czterosuwowa grupka młodych kobiet zaoferowała swoim fanom możliwość kupienia butelki z wodą po kąpieli (aby mogli się oni poczuć tak jakby się kapali ze swoimi idolkami…). Koszt takiej przyjemności to 900$ za butelkę, cena wydaje się mocno wygórowana ale tamtejsi niektórzy fani są wstanie zapłacić za takie „przyjemności” o wiele więcej.


Policji prefektury Kanagawa zatrzymała 23-letniego Ryo podejrzanego o dość nietypową napaść na kobietę. Został on oskarżony o molestowanie kobiety na stacji JR Shin-Yokohama, przez polizanie jej włosów. Sprawca przyznał się do zarzucanych mu czynów tłumacząc się, że chciał tylko spróbować jak smakują włosy kobiety a ofiara wydała mu się „najapetyczniejsza”…. bez komentarza.


W sieci pojawił się nowy trailer zapowiedzianej produkcji Vinland Saga. Została również ogłoszona główna obsada serialu (Shizuka Ishigami, Yuto Uemura i Kenichiro Matsuda). Jeżeli twórcy przełożą na serialową rzeczywistość chociaż część geniuszu i klimatu mangowego pierwowzoru, otrzymamy jedno z najlepszych anime ostatnich lat.  


Haruyama Trading Co. Ltd. Wypuszcza na rynek serię krawatów związanych z marką Street Fighter II.  Produkt będzie dostępny w ograniczonym nakładzie od 9 lutego na terenie całego kraju. Koszt takiej przyjemności to około 2900 jenów, lans pośród graczy – bezcenny.


KitKat i koreańska marka kosmetyków Etude łączą swoje siły. Przeciętnemu zjadaczowi słodyczy KitKat będzie kojarzył się z pysznymi czekoladowymi smakołykami, jednak już niedługo w Korei ten obraz może ulec zmianie. Nestle nawiązało współpracę z znaną koreańską marką kosmetyczną i już niedługo na rynku pojawi się specjalny zestaw cieni sygnowany rozpoznawalnym logiem. Na chwilę obecną na rynku pojawi się wersja „testowa” towaru w cenie około 18$. Jeśli jednak pomysł się przyjmie obie firmy mają zamiar nawiązać dłużą współpracę i zaoferować klientom szerszy asortyment produktów być może również poza terenem Korei.

Źródła:  Kotaku  Famitsu  Soranews24   Manga.tokyo  Otakumode   JSTV  Animeanime 

Froszti
9 lutego 2019 - 10:47

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.02.2019 18:00
Yuri Lowell
18
Brave Vesperia

He he, nie pamiętam kiedy ostatni raz krawat miałem... ale pomysł mi się spodobał. ;)