>Nintendo wie jak zarabiać pieniądze na grach. I to bardzo duże pieniądze... Prezes Satoru Iwata i spółka przedstawili plany związane ze swoją najnowszą konsolą. Co tu dużo mówić, 3DS nie ma w tej chwili konkurenta w segmencie kieszonkowych platform do grania. Zresztą gdy takowy się pojawi (w domyśle PSP2) też nie będzie mieć łatwo. Trudno się dziwić, że dyskusje o nowej konsolce japońskiego producenta zdominowały ubiegły tydzień. Technologia 3D puka do naszych drzwi i trzeba przywyknąć do myśli, że niebawem stanie się ona standardem w grach.
6 – tylko tyle procent amerykańskich graczy kupuje i pobiera za pośrednictwem swoich konsol dodatki typu DLC do gier. To powinno dać do myślenia wydawcom, którzy udostępniane niegdyś bezpłatnie mikrorozszerznia zmienili w maszynkę do wyciągania pieniędzy z kieszeni klientów.
Gry dla Nintendo 3DS
Koncern Nintendo ujawnił datę premiery, cenę na rynku japońskim oraz kilka kolejnych szczegółów technicznych kieszonkowej konsoli 3DS. Największym atutem nowej platformy powinno być jednak silne wsparcie ze strony producentów gier. W nadchodzącym roku można spodziewać się kilkudziesięciu premier adresowanych na 3DS. Wśród nich znajdą się nowe odsłony znanych marek jak Splinter Cell, Driver, Metal Gear Solid czy Resident Evil.
Minecraft
Wielkość nie ma znaczenia. Prawda ta dotyczy w równym stopniu relacji damsko-męskich jak i deweloperów gier. Niezależni producenci potrafią robić znakomitej jakości gry i zarabiać na tym niebanalne pieniądze. Przekonuje o tym przykład Markusa Perssona. Autor gry Minecraft zyskuje na niej około 350 tys. dolarów dziennie!
Bohemia Interactive
O czeskich sukcesach w branży gier wideo wiadomo nie od wczoraj. Wystarczy wspomnieć takie tytuły jak Mafia i Mafia II (Illusion Softworks, obecnie 2K Czechy) czy Machinarium (Amanita Design). Jednym z najpoważniejszych producentów zza naszej południowej granicy jest firma Bohemia Interactive, która w dorobku ma m.in. Operation Flashpoint: Cold War Crisis wraz z dodatkami a także dwie części ArmA. Deweloper ten nabył właśnie trzy kolejne studia, zlokalizowane w Czechach - Altar Games, Black Element Software oraz Centauri Production. To zapowiada, że Bohemia Interactive ma w planach kolejne gry, nie tylko z gatunku taktycznych strzelanin.
- Człowiek pojawia się i mówi, że jestem kut... A ja nigdy w życiu go nie spotkałem - Bobby Kotick, szef koncernu Activision o Timie Schaferze, producencie gry Brutal Legend
Błędy w F1 2010
W świecie F1 trzeba być bardzo szybkim, ale miejsca na błędy nie ma. Firma Codemasters najwyraźniej nie bardzo się tym przejęła. Nie dość, że na polską premierę F1 2010 trzeba było czekać o tydzień dłużej to okazuje się, że gra zawiera sporo uciążliwych błędów. Producent już zapowiedział wydanie łatki, ale termin jej wydania pozostaje niewiadomą.
Dark Energy Digital
Producent gry Hydrophobia, która zadebiutowała w tym tygodniu w usłudze Xbox Live, nie bardzo potrafi pogodzić się z opiniami recenzentów. Zamiast uderzyć się w pierś i obiecać solidną poprawę przed wydaniem wersji PC i PS3 (obie ukażą się dopiero w przyszłym roku), pracownicy firmy Dark Energy Digital wdali się w niesmaczną dyskusję, zarzucając branżowym mediom brak profesjonalizmu w ocenianiu efektów ich 3,5-letniego wysiłku.
Japońska porażka Halo: Reach
Najnowsza produkcja studia Bungie szturmem podbiła cały świat... za wyjątkiem łańcucha wysp u wybrzeży Azji Wschodniej. O tym, że pozycja konsoli Xbox 360 w Japonii jest słaba wiadome było od dawna. Microsoft miał jednak nadzieję, że tym razem uda się dokonać przełomu. Nic z tego. O ile jeszcze w pierwszym tygodniu po premierze sprzedaż Halo: Reach w kraju Kwitnącej Wiśni wyglądała „jako tako” – ponad 46 tys. egzemplarzy, o tyle już w kolejnym gra spadła z notowań TOP-20. Ojczysty bastion Nintendo i Sony trzyma się więc dzielnie.
sir Ben Kingsley
Znany brytyjski aktor zadebiutuje w grze komputerowej. Laureat Oskara, który w dorobku ma ponad 100 ról filmowych, użyczy głosu jednej z postaci w Fable III.
Uśmiech pogodynki, czyli tygodniowa prognoza nastrojów
Przed nami pierwszy od dawna naprawdę ponury i chłodny tydzień. Najwyższa pora wyciągnąć ciepłe skarpety i kurtki przeciwdeszczowe. Będzie lało, wiało, a słupek rtęci w termometrze spadnie ostro w dół.
To najlepszy czas, by zaszyć się w domowym zaciszu i pograć w tytuły, które swoją premierę miały w minionym miesiącu. Najbliższe dni zanoszą się niestety na premierową suszę. Dopiero pod koniec tygodnia pojawią się przejaśnienia za sprawą debiutów Pro Evolution Soccer (w Polsce na razie tylko wersje na Xboksa 360 i PlayStation 3), WRC: FIA World Rally Championship (PC, Xbox 360 i PS3), Enslaved: Odyssey to the West (Xbox 360 i PS3) czy Front Mission Evolved (PC, Xbox 360 i PS3).