Na wesoło: Absurdy i oklepane schematy gier RPG - Antares - 13 lipca 2011

Na wesoło: Absurdy i oklepane schematy gier RPG

Gatunek RPG uważałem zawsze za jeden z najpiękniejszych i najciekawszych z szerokiego wyboru, jaki oferują nam gry wideo. Już sama jego nazwa, czyli Role-Playing Game (Gra w Odgrywanie Ról) sugeruje, że mamy do czynienia z tworem, który angażuje naszą wyobraźnię. Odrzucając złośliwe komentarze na temat zarośniętych geeków rzucających w półmroku wielościennymi kośćmi trzeba przyznać, że zazwyczaj to właśnie gry RPG są najczęściej przytaczane, jako przykłady tytułów ambitnych i niejednokrotnie potrafiących chwycić odbiorcę za serce. Sam, choć potrafię czerpać radość ze znakomitej większości gatunków gier wideo, uważam RPG za jeden ze swoich ulubionych.  Tymczasem nawet teraz, z głowy potrafię wymienić kilkadziesiąt absurdów i nieścisłości, które powodują, że te wszystkie fantastyczne światy stają się sztuczne i groteskowe. Takich list pojawiło się w sieci już kilka, ale ponieważ ostatnio ogrywam kilka fajnych RPG, postanowiłem spróbować stworzyć swoją. Z przymrużeniem oka i na wesoło, zapraszam Was do przeglądu swojej listy.

  1. Główny bohater cierpi na amnezję
  2. Główny bohater umiera na początku gry
  3. Główny bohater może nosić dowolne, nawet absurdalne imię...
  4. Główny bohater podoba się kobietom, nawet jeśli w edytorze zrobimy mu zeza i czoło na ¾ twarzy
  5. Jeśli bohater nazywa się Geralt z Rivii, wszyscy mu mówią, że ma paskudną gębę...
  6. ... co nie przeszkadza mu przespać się z połową kobiet z królestwa
  7. Główny bohater jest tak słaby, że potrafi go zabić byle wiewiórka w lesie
  8. Główny bohater jest potomkiem pradawnego Boga Wojny
  9. Główny bohater jest potomkiem Króla, lub innej ważnej osoby
  10. Główny bohater się nie odzywa, a mimo to wypowiada swoje kwestie i wszyscy go rozumieją
  11. Jeśli gra nazywa się „Fable 1” lub „2” zamiast rozmawiać, bohater żywo gestykuluje
  12. Główny bohater po zabiciu 9038393730 wiewiórek jest najpotężniejszym wojownikiem na świecie
  13. Główny bohater jest gburem, który nie umie kulturalnie zapytać przechodnia o godzinę
  14. Główny bohater po zabiciu 9038393730 wiewiórek i rozdaniu punktów doświadczenia(?) potrafi dyplomatycznie zażegnać konflikty wagi międzypaństwowej
  15. Główny bohater po zabiciu 9038393730 wiewiórek i rozdaniu punktów doświadczenia(?) staje się ekspertem w każdej możliwej dziedzinie
  16. Główny bohater jest ostatnią nadzieją dla swojej wioski / państwa / świata (niepotrzebne skreślić)
  17. Główny bohater ląduje w więzieniu...
  18. ... i siedzi w celi w której ZAWSZE jest sekretna droga ucieczki
  19. Główny bohater ma dylematy moralne...
  20. Które sprowadzają się do tego, czy być ostatnim sk... czy obrzydliwie przesłodzonym wojownikiem światła...
  21. ... i bez względu na wybór oznaczają mordowanie tysięcy przeciwników, z których wielu zapewne ma rodziny, z czym główny bohater problemu nie ma
  22. Główny bohater deklaruje się, jako obrońca uciśnionych, po czym wesoło plądruje domy mieszkańców okolicznych wiosek
  23. Mieszkańcy okolicznych wiosek nie mają nic przeciwko, że bohater plądruje ich domy
  24. Mieszkańcy okolicznych wiosek za kradzież chleba rozsyłają za bohaterem list gończy
  25. Mieszkańcy okolicznych wiosek trzymają wszystko w beczkach i skrzyniach
  26. Mieszkańcy okolicznych wiosek trzymają w beczkach wielkie oburęczne miecze i olbrzymie topory
  27. Beczki nie wybuchają!
  28. Wielkie miecze i topory najczęściej używane są przez najdrobniejsze i najmniejsze osoby, zazwyczaj kobiety
  29. Zbroja płytowa na wojowniczce sprowadza się do metalowego stanika i w komplecie z parą skąpych stringów
  30. Taka wojowniczka dzięki swojej zbroi potrafi przeżyć atak ziejącego ogniem smoka
  31. Cycki owych wojowniczek są równie wielkie, jak ich miecze i topory...
  32. ... co nie przeszkadza im w walce z wspomnianym smokiem
  33. Główny bohater flirtuje ze wszystkimi kobietami w drużynie i żadnej z pozostałych to nie przeszkadza
  34. Główny bohater ląduje w łóżku ze wszystkimi kobietami w grze (wybranymi przez programistów) i żadnej z pozostałych to nie przeszkadza
  35. Główny bohater ignoruje piękne kobiety w swojej drużynie, generalnie cały świat ignoruje swoją seksualność
  36. Aktywność seksualna oznacza świńskie rozmowy i ewentualnie pokazanie wspomnianych już cycków
  37. Nikt z mieszkańców świata nie zmienia ubrania
  38. Nikt się nie myje
  39. Nikt nie korzysta z toalety
  40. Nikt nie trudzi się napełnieniem talerza z którego spożywa posiłek
  41. Wszyscy piją powietrze z kubków lub „piją” substancję stałą, nie przypominającą cieczy
  42. Wszyscy jedzą, piją i żyją wg normalnego dobowego cyklu, z wyjątkiem głównego bohatera, który tego nie potrzebuje
  43. Cały świat porozumiewa się tym samym językiem...
  44. ... dopóki nie zostanie znaleziony artefakt, który MUSI być oznaczony znakami należącymi do nieznanego zapomnianego dialektu
  45. Duchy i widma można zabijać mieczem
  46. Duchy i widma w ogóle są śmiertelne
  47. Duchy i widma pradawnych wojowników porozumiewają się współczesnym językiem
  48. Duchy i widma antycznych wojowników posiadają przy sobie aktualną walutę
  49. Duchy i widma posiadają kieszenie(?!) a w nich nowiutkie przedmioty, w tym prowiant
  50. Podobnie szkielety, które mają dodatkowo w zwyczaju pojawiać się z nikąd
  51. Gobliny są słabe, lecz wszyscy się ich boją
  52. Orkowie są silniejsi, lecz nadal relatywnie słabi i wszyscy się ich boją
  53. Strażnicy miejscy potrafiący zabić głównego bohatera jednym ciosem, proszą go o pomoc w walce z goblinami i orkami, ponieważ twierdzą, że są za słabi
  54. Orkowie i gobliny rozmnażają się przez pączkowanie, gdyż nie mają samic
  55. Generalnie wszystkie rasy, poza grywalnymi, rozmnażają się przez pączkowanie, gdyż nie mają samic
  56. Nigdzie nie ma dzieci
  57. Jeśli są dzieci, to są nieśmiertelne
  58. Nikt się nie starzeje...
  59. ... a mimo to można napotkać starych ludzi, najczęściej mędrców i magów, którzy mają tyle samo wigoru, co młodzi
  60. Wizyta w karczmie odnawia siły życiowe i energię magiczną
  61. Wizyta w kościele przywraca zmarłych do życia
  62. Bohaterowie noszą niewidzialne zbroje
  63. Bandyci zawsze napadają na drużynę, nawet jeśli są wyposażeni w maczugi i scyzoryki, a bohaterowie podróżują na ziejących ogniem smokach
  64. Jako obrońca ludzkości bohater zajmuje się ratowaniem zagubionych wnuczków i małych kotków
  65. Wnuczek okazuje się być dorosłym mężczyzną z wąsami
  66. Kotek czarną panterą
  67. Ponieważ bohaterowi brakuje jednego punktu w „retoryce” nie potrafi wypowiedzieć danej kwestii podczas rozmowy...
  68. ... mimo to, że przychodzi mu ona do głowy (wyświetla się na ekranie i jest zaciemniona)
  69. Tarcza nie służy do osłony przed ciosami, ona dodaje punkty zbroi
  70. Skacząc w miejscu i nabijając sobie punkty siły, bohater uczy się lepiej władać bronią
  71. Bohater MUSI umieć gotować...
  72. ... łowić ryby...
  73. ... i zbierać zioła
  74. Raz założona zbroja nie chce dać się założyć innemu bohaterowi
  75. Z kilku sztabek metalu, przy pomocy młotka kowalskiego i kowadła można stworzyć dowolną broń, nawet drzewcową
  76. Jeśli gra nazywa się „Gothic” proces robienia broni jest realistyczny...
  77. ... i nudny jak cholera
  78. Mieczem da się zasiekać wojownika opakowanego w płytową zbroję, jeśli tylko dostatecznie długo się nim uderza
  79. Zmiażdżona głowa eksploduje dopiero w momencie, gdy przeciwnik opada z sił
  80. W kolejnych wioskach bohaterowie znajdują lepiej zaopatrzone sklepy
  81. Sklepy stają się lepiej zaopatrzone dopiero, gdy bohaterowie zasiekają określonego potwora
  82. Zadeklarowany złodziej nie kradnie
  83. A rycerz jest poczciwy, lecz strasznie głupi
  84. Natomiast księżniczka ma na imię Zelda
  85. W grze musi być pies, jeśli go nie ma, to go gdzieś słychać jak szczeka
  86. Ptactwo było w pierwszej części, a w drugiej już zniknęło
  87. Są gołębie, ale pomniki znajdują się nadal w idealnym stanie
  88. Drużyna idzie sobie przez las, gdy nagle wyskakuje na nich zmutowana Chatka na Kurzej Łapce (pod warunkiem, że to japońska gra)...
  89. ... ewentualnie uśmiechnięty glut...
  90. ... lub ogórek z widłami
  91. Jeśli bohater obrazi kogoś w jednej wiosce, może być pewien, że na końcu świata już wszyscy o tym wiedzą
  92. Jeśli gra posiada „Final” w tytule, bohater MUSI polecieć w kosmos...
  93. ... a sama gra bynajmniej ostatnią z serii nie jest
  94. Główny bohater nie potrafi nikomu odmówić...
  95. Bohaterów nigdy nie interesują regały pełne książek, stwierdzają zawsze, że „nie ma tu nic interesującego”
  96. Główny bohater może ukraść wszystkie książki, lecz okazuje się, że mają po 10 stron i co druga jest taka sama
  97. Główny antagonista zazwyczaj chce zniszczyć cały świat i nie obchodzi go, że przy tym najpewniej sam umrze, bo ma WAŻNE i sobie tylko znane powody
  98. Główny antagonista okazuje się być krewnym głównego bohatera
  99. Po wykonaniu głównej misji, bohaterowie nie mają już nic do roboty i historia się kończy, mimo, że zobowiązali się wykonać 1839474937 zadań pobocznych
  100. I komu to przeszkadza? Nadal uwielbiamy dobre gry RPG!

Jeśli coś pominąłem, to piszcie śmiało w komentarzach. Gdy uzbiera się tego odpowiednia ilość napiszę kolejny odcinek artykułu przy okazji dopisując to, co mogło mi wylecieć z głowy teraz. W tekście piłem zarówno do klasyków jRPG, jak i topowych zachodnich produkcji. Ciekawe, czy zgadniecie których ;)

Antares
13 lipca 2011 - 22:32