Battlefield 4 - analiza trailerów z E3 - barth89 - 11 czerwca 2013

Battlefield 4 - analiza trailerów z E3

Wczorajsza konferencja Electronic Arts obfitowała w wiele ciekawych materiałów wideo (Star Wars: Battlefront będzie wydawany na zmianę z grami z serii Battlefield, w tym Bad Company? Jestem za!), a jednym z nich był pokaz trybu multiplayer z Battlefielda 4, który... zmiażdżył wszystko co mógł. Nie boję się powiedzieć, że Battlefield 2 wraca w wielkim stylu, a na to wszyscy miłośnicy wirtualnego Pola Bitwy czekali. Poza multiplayerem został też zaprezentowany kawałek kampanii, a chwilę po konferencji także tryb Commander doczekał się osobnego zwiastuna. Dziś przygotowałem dla was analizę wszystkich tych filmików.

Zaczniemy od trybu dla pojedynczego gracza (zaprezentowanego na konferencji Microsoftu), który z punktu widzenia docelowego odbiorcy jest najmniej istotny (acz bardziej efektowny i oskryptowany). Przenosimy się na pokład okrętu z misji "Angry Sea":

0.37-1.08 - zaczyna się od tego, z czego słynie silnik Frostbite - świateł, błysków i rozmyć, potrafiących całkiem nieźle zdezorientować (i oszukać) gracza.

0.48 - powracają gesty wydawania rozkazów, które znamy z pierwszego gameplaya. Odnoszę jednak wrażenie, że animacja ta została nieco zmieniona (ręka i dłoń wskazują cel do ataku na wprost).

1.18 - aż prosi się o sforsowanie drzwi, jak w Medal of Honor: Warfighter (akurat ten element całkiem mi się podobał, o czym pisałem w recenzji).

1.25 - i zaczyna się skryptowe szaleństwo.

1.37 - Titanic?

1.54 - teraz zwróćcie uwagę na wszystko, co dzieje się do okoła. W tej misji nie jesteśmy ważni my, jako żołnierze. Najważniejsze jest to, jak wygląda całe otoczenie i tło (krótko mówiąc: z wrażenia mamy wyskoczyć z sandałów).

2.10 - pierwszy z kilku zsuwających się z pokładu myśliwców. Zwróćcie uwagę, że grający za każdym razem specjalnie podążał kamerą z nimi, żebyśmy przypadkiem nie stracili ani sekundy skryptu.

2.53 - to teraz dołem.

3.23, 3.30- po raz kolejny (a pierwszy raz w tym filmiku) widzimy w akcji zmienne celowniki - nowość w serii.

3.58-4.14 - bardzo podoba mi się to, że postarano się nie tylko o efekty świetlne, ale zadbano także o zalewającą oczy/ekran wodę.

3.59 - efektowny wybuch...

4.30 - ... i już lądujemy na pokładzie łodzi (mam nadzieję, że to nie jest ten "okręt").

4.42 - wzburzone morze, które faktycznie (na oko) wpływa na zachowanie się łodzi.

5.22 - i bum na koniec.

Przejdźmy teraz do tego, co tygrysy lubią najbardziej - pierwszy materiał prezentujący multi w akcji:

0.15 - Szanghaj z lotu ptaka.

0.20-0.50 - tja, na pewno wszyscy lecieliby, jechali i biegli w takim szyku i mając na uwagę taktykę i grę zespołową.

0.57 - i mamy pierwszych opornych.

1.03 - wszystko sypie się niczym w Close Quarters.

1.40 - i oto gesty rozkazów pojawiły się w multiku.

1.48 - to, co wydarzy się teraz spowodowało pierwszy opad szczęki. Da się zawalić... ulicę? Z czołgiem!? DICE, zadziwiasz mnie...

2.12 - znów gest.

2.23 - nowy pojazd: Cougar H.

2.30 - i wsiadamy na pokład łodzi. Szkoda, że morze już nie takie "Angry".

2.45 - mamy i torpedę...

3.03 - ...i skutery wodne.

3.10-3.30 - pokaz destrukcji.

3.33 - winda! Nie przypominam sobie, by wcześniej zastosowano takie rozwiązanie w jakimkolwiek Battlefieldzie, ale biorąc pod uwagę wysokość tego wieżowca, to dobre rozwiązanie. Pytanie: czy są też schody dla niecierpliwych?

3.45 - winda ekspresowa. W 9 sekund na sam szczyt.

4.19 - Commander w akcji.

4.25 - i poszła!

4.49 - mała ustawka przed najefektowniejszym momentem w całym gameplayu.

5.02 - uwaga, zaczyna się...

5.08 - raj dla snajperów, chcących znaleźć sobie dobre stanowisko strzeleckie na dachu.

5.24 - zapomnijcie o wieży z Caspian Border. To jest dopiero coś! Ale nie ma tak dobrze, na 100% nie jest to wynikiem naruszenia konstrukcji, to po prostu oskryptowany fragment. Jednakże jak efektowny!

5.39 - ten fragment (kursor) wskazuje na to, że Commanderem pobawić będą mogli się nie tylko posiadacze tabletów i smartfonów.

5.43 - da się już zareagować na atak nożem? A to ciekawe...

Na sam koniec zostawiłem tryb Commandera:

0.10 - limitowana amunicja w czołgach?

0.18 - tu potwierdza się to, o czym mówiłem wcześniej - kursor jasno sugeruje, że do obsługi posłuży nam mysz/pad.

0.27 - przyjrzyjmy się teraz ekranowi. Commander ma do dyspozycji: skan UAV, EMP UAV, rakietę Tomahawk, wsparcie ogniowe (czyżby AC-130?) i skan piechoty. Przypomnę, że w dwójce mieliśmy do dyspozycji skan (czyli czwórkowy skan piechoty), skan UAV, artylerię (tak więc nie było to wystrzelenie pojedynczej rakiety, jak w Battlefieldzie 4) oraz zrzut zaopatrzenia i pojazdu. Ciekawie wygląda podgląd konkretnych żołnierzy w lewym dolnym rogu.

0.43, 1.25 - i widok sytuacyjny w akcji. Wygląda bardzo przejrzyście i czytelnie. Przypomina mi trochę Anomaly: Warzone Earth.


Tak oto przebrnęliśmy przez trzy materiały wideo, które towarzyszyły prezentacjom Battlefielda 4 na E3. O ile prezentacja kampanii dla pojedynczego gracza nie wprowadziła mnie w stan histerycznego jej umiłowania (skrypty, skrypty i jeszcze raz skrypty, ale z pewnością RAZ ją przejdę, choćby dla poznania sztampowej zapewne historii i ujrzenia pozostałych efektownych scen), o tyle multiplayer bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Szanghaj z masą wieżowców i szerokich ulic przypomina mi trochę miejskie mapy z Battlefielda 2142, a to dobrze. Swoją drogą, ciekaw jestem, czy pobity został rekord różnic poziomów wysokości, który do tej pory należy do Damavand Peak z Battlefielda 3? Podoba mi się też pomysł z zaimpletowaniem gestów rozkazów do multika - w niczym to nie przeszkadza, a czyni rozgrywkę jeszcze bardziej efektowną i miłą dla oka. No i jeśli mapy będą bogate w atrakcje typu zawalenia ulicy czy budynku, to DICE może być z siebie dumne, a gracze przez długi czas będą zbierać z podłogi swoje szczęki. No i Commander jest tym, czego fanom tak bardzo brakowało. Panie i Panowie, wraca Battlefield 2 w nowej szacie.

A jak wam podobają się zaprezentowane przez EA fragmenty rozgrywki?


<Spodobał ci się tekst? Wpisy i felietony przypadły ci do gustu? Polub growo&owo na Facebooku ^^ Znajdź mnie też na Google+>

barth89
11 czerwca 2013 - 15:25

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
11.06.2013 17:36
piotr432
piotr432
86
Warrior

Nie wiem jak ty ale jeszcze w multi była akcja z tym podwójnym celownikiem . A tak propos co to za model broni na początku gameplay'a z multi ktoś kojarzy może ?

11.06.2013 21:19
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
153
vel barth89

http://en.wikipedia.org/wiki/CZ-805_BREN

Zresztą wyświetla się to po trafieniu kogoś.

12.06.2013 11:16
odpowiedz
mafioso12
72
Konsul

i tak czarno to widzę. Samolubni gracze nauczeni grać w Battlefield 3 dalej będą samolubni i tryb commandera nic w tej kwestii nie zmieni. Prawdopodobnie będzie to taka sama sieka jak w trójce ;/. Niestety ale B4 to już tylko dojenie kasy.

12.06.2013 17:12
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
153
vel barth89

mafioso12 --> tak, ale dla fanów czwórka prawdopodobnie będzie tym Battlefieldem właściwym, więc wydanie na nią pieniędzy nie będzie wyrzuceniem ich w błoto :)