Konkurs! Stwórz loch do Might & Magic X - Buja - 6 sierpnia 2013

Konkurs! Stwórz loch do Might & Magic X

Czasami warto śledzić na facebooku profile developerów i nadchodzących gier. Wczoraj na fanpage’u Might & Magic pojawiła się informacja o rozpoczęciu konkursu na design lochu od początku tworzonego przez graczy, który zostanie zaimplementowany w finalnej wersji gry. Lokacja będzie powiązana z questem również wyłonionym spośród historii napisanych przez graczy. Społeczność wybrała także tileset i rodzaj przeciwników mających zamieszkać w siedlisku. Jednak obok konkursu na historię ten obecny daje największe pole do popisu naszej kreatywności, a takie wszyscy lubimy najbardziej. Teoretycznie nie ma tu żadnej nagrody, ale jeśli zaprojektujemy coś naprawdę dobrego, to potem każdy gracz Might & Magic X: Legacy będzie stąpał po kamiennych płytach rozwiązując zagadki zrodzone w naszych głowach.

Co ciekawe do stworzenia własnego poziomu nie potrzeba żadnych narzędzi developerskich. Edytor ukaże się wraz z premierą gry, ale póki co nie jest on dostępny dla graczy. Zamiast tego twórcy udostępnili arkusz kalkulacyjny w formacie xls. Otwieramy go za pomocą Excella i na polu 26x26 układamy gotowe klocki, to znaczy wypełniamy je odpowiednim kolorem lub umieszczamy symbole zgodnie z legendą. Do dyspozycji są m.in. ukryte przejścia, skarby, teleportery, pułapki, potwory i kilka standardowych pól takich jak ściany, drzwi i kolumny. Wydaje się, że powierzchnia lochu jest mała, ale biorąc pod uwagę możliwość stworzenia dwupoziomowej lokacji dostajemy w sumie 1352 pola do wypełnienia. Zważywszy na czas jaki został do końca konkursu (18 sierpnia), trzeba mocno się spiąć, żeby wykonać solidną pracę mogącą konkurować z innymi. Uważam grę za wartą świeczki, bo możemy zbudować sobie exegi monumentum bardzo cenione wśród społeczności graczy. O ile Limbic Entertainment wykorzysta projekt na zasadzie 1:1, a nie posłuży się nim tylko jako inpsiracją.

W poście konkursowym developerzy umieścili szereg wskazówek i nakazów, którymi należy się kierować. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę poprzednie wybory głosujących. Mamy więc loch z tilesetem ruin Shantiri (cokolwiek to jest) z rozgrywką zbalansowaną między walką i zagadkami, zasiedlony przez nieumarłych nieposługujących się żadną konkretną magią żywiołów, a wszystko to związane jest z zadaniem łączącym w sobie miłość i zdradę księcia, czarodziejki i wiedźmy. Ponadto twórcy zachęcają do załączenia obrazka, który zilustruje klimat panujący w naszym lochu. Proponuję skorzystać z pracy jakiegoś polskiego grafika, bo jest duża szansa, że nikt nie wyśle tej samej. Ja już zrobiłem swój design:

Link do postu konkursowego na blogu twórców

Buja
6 sierpnia 2013 - 10:43