Konkurs! Stwórz loch do Might & Magic X - Buja - 6 sierpnia 2013

Konkurs! Stwórz loch do Might & Magic X

Czasami warto śledzić na facebooku profile developerów i nadchodzących gier. Wczoraj na fanpage’u Might & Magic pojawiła się informacja o rozpoczęciu konkursu na design lochu od początku tworzonego przez graczy, który zostanie zaimplementowany w finalnej wersji gry. Lokacja będzie powiązana z questem również wyłonionym spośród historii napisanych przez graczy. Społeczność wybrała także tileset i rodzaj przeciwników mających zamieszkać w siedlisku. Jednak obok konkursu na historię ten obecny daje największe pole do popisu naszej kreatywności, a takie wszyscy lubimy najbardziej. Teoretycznie nie ma tu żadnej nagrody, ale jeśli zaprojektujemy coś naprawdę dobrego, to potem każdy gracz Might & Magic X: Legacy będzie stąpał po kamiennych płytach rozwiązując zagadki zrodzone w naszych głowach.

Co ciekawe do stworzenia własnego poziomu nie potrzeba żadnych narzędzi developerskich. Edytor ukaże się wraz z premierą gry, ale póki co nie jest on dostępny dla graczy. Zamiast tego twórcy udostępnili arkusz kalkulacyjny w formacie xls. Otwieramy go za pomocą Excella i na polu 26x26 układamy gotowe klocki, to znaczy wypełniamy je odpowiednim kolorem lub umieszczamy symbole zgodnie z legendą. Do dyspozycji są m.in. ukryte przejścia, skarby, teleportery, pułapki, potwory i kilka standardowych pól takich jak ściany, drzwi i kolumny. Wydaje się, że powierzchnia lochu jest mała, ale biorąc pod uwagę możliwość stworzenia dwupoziomowej lokacji dostajemy w sumie 1352 pola do wypełnienia. Zważywszy na czas jaki został do końca konkursu (18 sierpnia), trzeba mocno się spiąć, żeby wykonać solidną pracę mogącą konkurować z innymi. Uważam grę za wartą świeczki, bo możemy zbudować sobie exegi monumentum bardzo cenione wśród społeczności graczy. O ile Limbic Entertainment wykorzysta projekt na zasadzie 1:1, a nie posłuży się nim tylko jako inpsiracją.

W poście konkursowym developerzy umieścili szereg wskazówek i nakazów, którymi należy się kierować. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę poprzednie wybory głosujących. Mamy więc loch z tilesetem ruin Shantiri (cokolwiek to jest) z rozgrywką zbalansowaną między walką i zagadkami, zasiedlony przez nieumarłych nieposługujących się żadną konkretną magią żywiołów, a wszystko to związane jest z zadaniem łączącym w sobie miłość i zdradę księcia, czarodziejki i wiedźmy. Ponadto twórcy zachęcają do załączenia obrazka, który zilustruje klimat panujący w naszym lochu. Proponuję skorzystać z pracy jakiegoś polskiego grafika, bo jest duża szansa, że nikt nie wyśle tej samej. Ja już zrobiłem swój design:

Link do postu konkursowego na blogu twórców

Buja
6 sierpnia 2013 - 10:43

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
06.08.2013 11:02
maciek16180
maciek16180
54
Konsul

Wiedziałem, że ktoś wpadnie na ten pomysł, ale nie myślałem, że to będzie pierwszy projekt jaki zobaczę :) W sumie ciekawe ile osób zauważyłoby po czym chodzą, gdyby dać im taki loch bez mapy :)

06.08.2013 11:10
odpowiedz
Boreyko
1
Junior

"Edytor ukaże się wraz z premierą gry, ale póki co nie jest on dostępny dla graczy."
Czy to edytor na miarę tych z serii TES?

06.08.2013 11:18
Paul12
odpowiedz
Paul12
134
Buja

Boreyko -

"Q: Is there going to be a map editor?

A: Yes, there is going to be a map editor. We consider this “tool” as being one of the major features of the title, as our fans love to mod our games and create new content for other players.
Basically, the tools we’re using to develop the game will be released and available for all players. We’ll talk about this topic later, providing more details and also demonstrating what can be done."

http://worthplaying.com/article/2013/4/12/interviews/88846/