Testy wersji beta gry Deadfall Adventures - Indiana Jones po polsku - fsm - 10 października 2013

Testy wersji beta gry Deadfall Adventures - Indiana Jones po polsku

Za około miesiąc na łamach Gry-OnLine pojawi się pełnoprawna recenzja Deadfall Adventures, ale póki co przyszedł czas na krótki, niezobowiązujący test próbnej wersji dostarczonej w dobrej wierze przez sympatycznych panów deweloperów z The Farm 51. Kto jest zainteresowany jakością tej produkcji? Kto chce wiedzieć, czy wnuk słynnego Allana Quatermaina ma start do Indiany Jonesa? Komu opisać, jak się w tego Deadfalla grało? Wszystkim? Świetnie, zapraszam zatem do tekstu.

Korytarze, rewolwery i dziewczyna. Hej, przygodo!

Deadfall Adventures, w którego miałem okazję zagrać, to 4 poziomy z kampanii - dwa początkowe i dwa z nieco późniejszego etapu przygody (choć zupełnie świadomie odpuściłem sobie końcówkę, nie chcąc sobie psuć zabawy przy okazji pisania właściwe recenzji). W skórze niejakiego Jamesa Lee Quatermaina miałem okazję zwiedzić trochę pustynnych okolic Egiptu i zaliczyłem szybki wypad do gwatemalskiej dżungli, a wszystko w imię poszukiwania skarbów i towarzyszenia niezłej lasce (a jak!). I muszę przyznać, że prezentuje się to całkiem solidnie, choć nie obyło się bez zgrzytów.

Mister Qvatermein, please take zis treasure out ov ze coffin!

Witający graczy pustynny klimat i miło sącząca się filmowa muzyka od razu przywołują wspomnienia o Poszukiwaczach zaginionej Arki (a to bardzo dobra rzecz), a czerstwe teksty Quatermaina i jego przekomarzanie się z koleżanką również całkiem udanie celują w przygody doktora Jonesa. Przed oczyma roztaczają się ładne miejscówki (na zmianę korytarze i nieco bardziej otwarte lokacje, choć wszystko jest oczywiście do bólu liniowe), a po właściwej stronie lufy szybko pojawiają się opętani manią okultystycznych zabawek Naziści (ale dlaczego autorzy zamiast swastyki walnęli na opaskach czarne iksy?) oraz wkurzone zakłócaniem ciszy nocnej mumie. Strzelaniny są proste i przyjemne, choć oponenci potrafią zachowywać się strasznie idiotycznie (kilku zdarzyło się nawet zatrzymać w trakcie wymiany ognia). Dużo frajdy dawało mi wykorzystywanie starożytnych pułapek przeciwko głupim żołnierzom. Poza tym deweloperzy wstawili do gry pożyczoną z Alana Wake'a mechanikę oświetlania nadprzyrodzonych wrogów światłem latarki, co pozwala ich zabić - sprawdza się to i delikatnie urozmaica starcia. Dołóżcie do tego sporo broni (James nosi dwa rodzaje naraz) i zadawany w ostateczności cios nożem, a będzie zupełnie nieźle.

Większy kawałek mapy + grupka Nazistów = robimy sznycle!

Przeciwwagą dla plucia ołowiem są proste zagadki (na starcie gry można ustawić osobno trudność walk i zagadek - w przypadku tych drugich wyraźnej zmiany nie zauważyłem), których rozwiązanie zawsze podpowiada notes dziadka Quatermaina oraz szukanie skarbów, które z kolei pozwalają ulepszać postać naszego dziarskiego herosa. Łamigłówki dostarczają mile widzianego oddechu od naciskania spustu, a "levelowanie" (w trzech kategoriach) to sympatyczny dodatek idący w parze z atmosferą wielkiej filmowej przygody. Czy pary wystarczy autorom na ciekawe wypełnienie 11 poziomów kampanii, jakie znajdą się w pełnej wersji? Mam nadzieję, bo jest tu potencjał na przynajmniej solidną siódemkę.

Ale: w obecnej formie Deadfall cierpi na typową dla Unreal Engine 3.0 przypadłość, czyli doczytujące się na oczach gracza tekstury. Czasami szwankuje oświetlenie i animacje, zdarzyło się też, że gra ucięła kwestie dialogowe. Denerwuje to, ze James nie potrafi wskakiwać na - wydawałoby się niziutkie - niektóre przeszkody, a czasami mapy oszukują pozorną otwartością (szeroka ścieżka między drzewami jest oczywiście niedostępna). Znalazłoby się jeszcze kilka mniejszych tzw. dupereli, ale już się nie będę pastwił. Uwierzcie, gdy piszę, że Deadfall Adventures zapowiada się na bardzo przyjemną strzelaninę, która zaoferuje coś więcej niż bezmyślne naparzanie do głupich oponentów (choć jej ewentualny sukces w kraju na pewno w dużej mierze zależy od ceny w dniu premiery - raczej nie będzie to gra zasługująca na metkę z kwotą wyższą niż ok. 90-100 zł za wersję PC).

Trzy drzewka rozwoju napędzane odnajdowanymi skarbami.
Po odnalezieniu mapy skarbów, kompas wskazuje ich położenie.
Bywa bardzo ładnie...
Jesteśmy James, jesteśmy piękni, z zarostem i sucharami.
fsm
10 października 2013 - 18:27

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
10.10.2013 14:21
Jotkichłopak
Jotkichłopak
93
obywatel Khorinis

Zagram, ale jak powstanie mod usuwający broń sprzed twarzy. I na pewno kupię, jeśli producent zapożyczy rozwiązania z jeszcze innej gry, z "Uncharted" Autor tekstu, dziwi się, dla czego zamiast swastyk są iksy - Swastyka to symbol zakazany, ostatnio użyto wizerunek Hitlera w "HansKlos" na atari.

10.10.2013 14:35
sekret_mnicha
odpowiedz
sekret_mnicha
206
fsm

GRYOnline.plTeam

Specjalnie poszukałem informacji na ten temat i jakimś chyba prawniczym forum znalazłem wpis, że swastyki można używać w grze, bo nie jest to równoznaczne z propagowaniem ustroju. Np. w Wolfensteinach nowych swastyka jest. Stąd moje zdziwienie.

10.10.2013 14:40
U.V. Impaler
odpowiedz
U.V. Impaler
185
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Swastyki w polskiej grze użyto ostatni raz w Fall Weiss, znanej u nas jako Wrzesień '39 - wyszła niespelna miesiąc temu. Jaki Hans Kloss, jakie Atari.

10.10.2013 20:04
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

Jotkichłopak->

Bzdury Waść piszesz, swastyka jest zakazana gdy chodzi o propagowanie nazizmu, ale nie w filmach czy grach. To chyba oczywista oczywistość, inaczej nie byłoby setek czy tysięcy filmów z IIWŚ ze swastykami.
Swastyka to element historii i oczywistym jest że przedstawiając realia czasów gdy ona była używana, pokazuje się ją, zastępowanie jej zaś jakimiś innymi symbolami jest co najwyżej wynikiem skażenia wirusem poprawności politycznej, który to wirus odbiera ofiarom zdolność logicznego myślenia.

10.10.2013 20:28
Dead Men
odpowiedz
Dead Men
127
Generał

cena w Polsce 40 € na Steamie lub 120 na [ link zabroniony przez regulamin forum ] odstrasza

10.10.2013 23:17
odpowiedz
Tomczyk27
47
Centurion

Gra może być fajną odskocznią, pod warunkiem że dopracują jej stronę techniczną.

A propos swastyk: iksy zamiast nich są z powodu tego, że gra trafi zapewne na rynek niemiecki, a twórcom nie chcę się zmieniać kilku teksturek. W Niemczech swastyka i inne tego typu symbole mogą być użyte tylko w pracach dokumentalnych / historycznych. W każdym innym wypadku (czyli m.in w grach) jest to zakazane.

11.10.2013 01:23
Koktajl Mrozacy Mozg
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
163
VR Evangelist

Tworcy, jesli mnie czytacie, dodajcie obslugie Rifta!

11.10.2013 10:31
xippon
odpowiedz
xippon
39
Chorąży

Na prawdę chciałbym zagrać w tą grę i dać jej szansę, ale ze wcześniejszych doniesień prasowych oraz artykułów w różnych portalach, wyłania mi się obraz wydawcy/developera, który chce masę niedoróbek i rzeczy zatuszować. Do tego ma graczy za idiotów (patrze. wydanie wersji kolekcjonerskiej), o cenie nie wspomnę.

Wnioski jaki w mojej prywatnej opinii się nasuwają - to albo inwestorzy mają za duży wpływ na wydawcę i powstają takie a nie inne zagrania PR by szybko zdobyć kasę, albo dla dewelopera/wydawcy jest to być albo nie być.

Żeby nie było - na pewno ekipa tworząca grę, ze swojej strony robi/zrobiłą co mogła i ciężko pracowała. Ale widać, że z pustego ($$$) i Salomon nie naleje.

11.10.2013 22:27
sudo
odpowiedz
sudo
1
Junior

Trochę wprowadzasz w błąd innych gracy tym swoim tekstem

1. Po pierwsze z tego co piszą dziennikarze testują wersję beta tak więc błędy są jakby wpisane na tym etapie.

2. Po drugie wielu dziennikarzy daje duży kredyt zaufania tej grze i oceniają ją na 6-8 (w skali do 10)

3. Po trzecie w mediach światowych porównują trochę ta grę do Uncarted (zagadki, muzyka, bochater)

4. Po czwarte nowatorski pomysł czyli coś jak Unchartes tylko FPS a nie TPS

5. Po piąte dziennikarze widzą dużą szanse sprzedaży na Xbox360 ponieważ Uncharted to jest exclusive na PS3 i userzy Xboxa nie mają podobnej gry

6. Po szóste trochę materiałów poniżej :

[link]
[link]
[link]
[link]
http://tvgry.pl/?ID=3392
https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=8986
[link]
[link]
[link]
[link]

tak więc sporo dobrego napisali o tej grze dziennikarze
zapowiada się na gorący tytuł, cena cóż na polskie warunki wysoka ale polski rynek jest malutki więc globalnie nie ma znaczenia dla wydawcy (niestety), 40 EUR dla gracza z Niemiec czy UK to tak jakby u nas gra kosztował 3-4 razy mniej (ich siła nabywcza jest tyle razy większa)

11.10.2013 23:11
sekret_mnicha
😊
odpowiedz
sekret_mnicha
206
fsm

GRYOnline.plTeam

Jak to wprowadzam w błąd? Daję grze kredyt zaufania, podoba mi się, wymieniam sporo zalet i piszę, że w obecnej formie są błędy/niedociągnięcia. Pojawi się pełna wersja, zobaczymy ile zmieni się na lepsze. No i "Uncharted w FPP" ciężko nazwać czymś nowatorskim... Poza tym: ortografia, panie kolego :)

EDIT - ok, zwracam honor. Niejasno zaadresowałeś swojego posta.

11.10.2013 23:41
sudo
👍
odpowiedz
sudo
1
Junior

Mnichu ale tu chodziło o post wyżej :) (user xippon).
Co do literówek to niestety ale piszę na iphonie więc sorry
Napisałem to co dziennikarze pisali odnośnie nowatorskiego podejścia do Uncharted i FPP
jeżeli w artykule o polskiej grze często pada słowo Uncharted to w/g mnie wielu graczy sięgnie po ta gre aby zobaczyć co to jest.
A jak będzie to pożyjemy i zobaczymy. Jak zagram to powiem czy warto czy nie warto i tyle

:)

12.10.2013 11:08
odpowiedz
JÓZEK2
127
Generał
Image

[1-4] Zapewne nie wszyscy wiedzą, iż ten przywłaszczony przez hitlerowców symbol /znak/, ma historię sięgającą głęboko w otchłań czasu. Przed wiekami był np. u Słowian symbolem słońca, rodzimej wiary i szczęścia. Jej wizerunek znajdowano niemal na całym świecie. To Niemcy sprawili, że kojarzy nam się ze zbrodnią i wszelkim złem.

13.10.2013 10:11
odpowiedz
PierwszyWolnyJestZajęty
14
Generał

Po trzecie w mediach światowych porównują trochę ta grę do Uncharted.
Bo ci młodzi recenzenci nawet nie znają Indiany Jonesa, a ja chciałbym zobaczyć Infernal Machine w nowej odsłonie.

14.10.2013 21:25
Hydro2
odpowiedz
Hydro2
123
Legend

@Koktail - Vorpx i masz obslugę rifta

15.10.2013 16:49
sudo
odpowiedz
sudo
1
Junior

widzę że deweloper TF51 będzie na targach growych w Poznaniu, może będzie można zagrać w tą ich grę ?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze