Pogoda za oknem niekoniecznie zachęca do spacerów? Masz chwilę wolnego czasu? Jeśli tak to zachęcam do zobaczenia najnowszego odcinka Newsów z Dalekiego Wschodu.
W pełni samoobsługowe sklepy powoli stają się codziennością i będzie pojawiać się ich coraz więcej. Kilka dni temu sieć Lawson otwarła swój pierwszy samoobsługowy sklep wielobranżowy w Tokio i od samego początku cieszy się on ogromnym zainteresowaniem. Całe zakupy można zrobić za pomocą specjalnej aplikacji na telefon, zarówno skanującej produkty jak i potrącającej odpowiednią kwotę z konta. W razie problemów na chwilę obecną na terenie sklepu zawsze będzie znajdował się jakiś pracownik służący pomocą (jednak zbyt wiele pracy poza wykładaniem towarów raczej mieć nie powinien). Ciekawe kiedy podobne sklepy pojawią się u nas i ile towaru zniknie pierwszego dnia?
Japońscy fani serii Super Mario z pewnością szturmem biorą najbliższy McDonald’s aby zdobyć limitowaną zabawkę z zestawu Happy Meals. Do zdobycia będzie 10 świetnie wykonanych i bardzo dobrze wyglądających zabawek. Promocja rozpocznie się 19 października i potrwa około miesiąca.
Jeden z Japońskich użytkowników Twittera (@atarime_400), znalazł dość nietypowy pomysł na spędzanie czasu wolnego. Postanowił on nauczyć się grać swój ulubiony utwór muzyczny na …. kalkulatorach. Wyraźnie widać, że tradycyjne instrumenty muzyczne powoli stają się „passe” a ktoś z odpowiednią dozą talentu może zagrać na wszystkim. To czy jest to ładne i warte słuchania to już zupełnie inna kwestia. Poniżej wspomniana aranżacja kalkulatorowa i dla porównania oryginał.
電卓3台で米津玄師のLemonを弾いてみた pic.twitter.com/h1OdEB7DPS
— あたりめ (@atarime_400) 8 października 2018
Informacja która powinna zainteresować wielkich fanów Hello Kity. Od przyszłego miesiąca już na stałe, dwie linie kolejowe w Tokio będą posiadały specjalne dedykowane pociągi. Gustownie ozdobione wagony będzie można spotkać na linii Keio Line Keio i Toei Shinjuku. Pewnie turyści będą zachwyceni ale każdy zapytany będzie zaprzeczał, że jest fanem tego popularnego kota.
Z okazji premiery wystawy Edvarda Muncha w Tokyo Metropolitan Art Museum, zaprojektowano specjalne karty Pokemon nawiązujące do jednego z najbardziej znanych obrazów artysty. Na chwilę obecną karty będą dostępne tylko do odwiedzających wystawę i to w dość ograniczonym nakładzie. Wspomina się coś o sprzedaży internetowej ale są to na razie tylko plotki. Jedno jest pewne fani Nintendo już nerwowo przebierają nogami i szybko wykupują bilety do muzeum.
Samochód ozdobiony podobizną ulubionej postaci przykuwa uwagę zarówno przechodniów jak i pozostałych kierowców. Zdążają się jednak takie sytuacje, że nadmierne „wyróżnianie” się z tłumu nie działa na korzyść posiadacza takowego pojazdu. Tak też było w przypadku zdążenia drogowego w wyniku którego właściciel pojazdu ozdobionego postacią z anime nie zatrzymał się po potrąceniu starszej kobiety. Na całe szczęście nie uszło mu to na sucho i został zatrzymany przez władze w zaledwie niecałą godzinę od potrącenia. Jak widać kultura jazdy nie tylko niektórym naszym kierowcą jest całkowicie obca.
Otwarcie nowego przystanku (Shin Shichinohe Towada Station) dla szybkiej kolei Shinkansen to powód do wielkiej dumy dla mieszkańców tego małego, ledwie 16 tysięcznego miasteczka. Autochtoni postanowili z tej okazji stworzyć specjalną grupę cosplayową, która przebrała się za wspomniany szybki pociąg. Skąd u nich taka euforia? W każdym mieście w którym znajduje się przystanek szybkiej kolei znacząca zwiększa się ilość turystów. Przekłada się to na znaczne większe wpływy do budżetu a co dla małych miast jest pokaźnym zastrzykiem finansowym. Zresztą w naszym kraju, jeśli mnie pamięć nie myli, również z wielką pompą otwierano przystanek Włoszczowa.
初の青森入り。七戸十和田駅に着いたら、はさぶさおじさん勢の全力お出迎えに面食らった…なにこの勢い…これが青森の本気なの…? pic.twitter.com/FEhyExlW1A
— 徳谷 柿次郎 (@kakijiro) 13 października 2018
Wiele Japońskich firm wykorzystuje do promocji swoich towarów stworzone postacie anime. Nie inaczej jest w przypadku Body Shop, firmy zajmującej się produkcją i sprzedażą kosmetyków. Ich najnowszy produkt kierowany jest do wegańskiego odbiorcy, poszukującego specjalnych kosmetyków do twarzy. Kampania promocyjna towaru będzie opierać się na postaciach „trzech czarodziejów i … księżniczki wilgoci” – bez komentarza.