Witam w kolejnym, już 13-tym odcinku Japan News. Tym razem w zestawieniu znalazło się kilka newsów, które powinny zainteresować fanów anime i graczy uwielbiająych orientalne produkcje. Niezapomnijcie dać znać w komentarzach co tym razem waszym zdaniem było najciekawsze/najdziwniejsze.
Stało się! Amerykanie zabierają się za ekranizację kolejnego anime, tym razem na tapecie znalazł się „Atak Tytanów”. Na chwilę obecną potwierdzono, że reżyserem projektu będzie Andrés Muschietti (min. całkiem dobrze przyjęte prze widzów „To”). Produkcją zajmie się wytwórnia Warner Bros która już teraz zapowiada pokaźny budżet filmu. Jak sądzicie: będzie kolejny gniot na poziomie Ghost in the Shell czy tym razem się powiedzie? Oby tylko „poprawność” nie wpłynęła zbytnio na scenariusz i potencjalną obsadę.
Tokyo Otaku Mode wypuszcza na rynek kolekcję t-shirtów nawiązujących do popularnej marki Tokyo Ghoul. Na chwilę obecną koszulki dostępne są w przedsprzedaży tylko na terenie Japonii. Oficjalna premiera ma odbyć się jeszcze w grudniu i w tedy też towar będzie dostępny dla innych krajów. Każdy chętny do powiększenia zasobów swojej szafy musi przygotować 2980 jenów (około 100 zł + podatek i wysyłka). Koszulki zarówno męskie jak i damskie są dostępne w rozmiarach S,M,L.
Gitarzysta Toshihiko Takamizawa (lider The Alfee) zaprezentował światu jedyna i niepowtarzalną gitarę Godzilla Resurgence. Jak przyznaje sam muzyk w swojej kolekcji mas ponad 500 różnych gitar ale ta jest jedyna i niepowtarzalna. Trzeba przyznać, że wygląd robi naprawdę dobre wrażenie a tworzona na niej muzyka na pewno jest godna Króla Potworów.
W 2019 roku Hello Kitty będzie obchodzić swoje 45 urodziny, jednak już teraz firma Sanrio postanowiła wypuścić na rynek serię produktów nawiązująca swoim wyglądem do lat 70-tych czyli początków istnienia tej popularnej postaci. Na sklepowych półkach znajdzie się między innymi: portfel (3,456 jenów); kolorowa torba Boston (5,184 jenów); etui na telefon iPhone (3,024 jenów). Każdy chętny będzie mógł również zakupić specjalne bluzy, breloki do kluczy, długopisy i nożyczki ze stosownym logiem i wiele innych gadżetów. Japończycy uwielbiają ten postać i już teraz można być pewnym, że zyski firmy będą bardzo pokaźne.
Przykra wiadomość dla każdego wypatrującego premiery nowej gry z serii Sakura Wars. Sega właśnie usunęła tytuł z swoich planów wydawniczych na rok 2019 (rok podatkowy kończy się 31 marca 2019). Nic na razie nie wiadomo na temat nowej daty premiery, ale w plotkach wspomina się o okresie jesiennym.
W miniony Halloween nawet Japoński oddział KFC postanowił w ciekawy sposób zareklamować swoje menu. W sieci pojawiła się ciekawej wyglądająca reklama zachęcająca do odwiedzenia restauracji i zjedzenia „piekielnego kurczaka”. Szkoda, że u nas nie powstają tego rodzaju spoty reklamowe.
Firma Bandai doskonale wie jak spieniężyć posiadane przez siebie marki i sporo na nich zarabiać. Wypuszczanie coraz to nowszych produktów nawiązujących do tytułów z ich portfolio to już standard. Tym razem przyszła pora na postać Kirby'ego, która została zamieniona na mięciutką i świetnie wyglądającą poduszkę. Każdy chętny do zakupu powyższego towary z przedsprzedaży powinien przygotować około 85 dolarów (wysyłka początkiem maja).
W Japonii już od pewnego czasu panuje moda na łączenie tradycyjnych strojów z nowoczesnością. Ni inaczej jest w zaprezentowanej właśnie linii modowej jesień/zima marki Trove. Mocna inspiracja tradycyjnymi strojami samurajów z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów. Najwyraźniej kompletnie nie znam się na modzie, bo raczej nie pokazałbym się tak na ulicy. Innego zdania są mężczyźni z KKW którzy bardzo szybko wykupili pierwszą partię ubrań za pośrednictwem sklepu internetowego producenta.
Jeden z nauczycieli pracujących w szkole średniej w prefektura Hyogo, ma dość specyficzne zdolności odkrywania tego czy jego uczniowie kłamią czy nie. Pewnego dnia stwierdził on, że potrafi odkryć czy ktoś kłamie liżąc jego ucho. Swoje zdolności „wykrywacza kłamstw” postanowił przetestować na jednym z uczniów. Najwyraźniej nastolatkowi oraz jego rodzicom niezbyt się to spodobało, gdyż złożyli oni stosowne zgłoszenie do władz i nauczyciel został zatrzymany. Na chwilę obecną nie przyznaje się on do winy.
W Japońskich mediach ostatnio dość głośno jest o sprawie 49-letniej kobiety (hikikomori), która żyła pod jednym dachem ze zwłokami swojej zmarłej matki. Nie jest to odosobniony przypadek w ostatnim czasie w Kraju Kwitnącej Wiśni. Zaledwie kilka miesięcy temu było głośno o sprawie syna, który ukrył ciała rodziców w domu aby pobierać ich emeryturę i żyć w odosobnieniu. Władze centralne coraz mocniej dostrzegają problem „hikikomori” i chcą mu przeciwdziałać. Ma postać specjalna grupa zadaniowa, składająca się ze specjalistów, której celem będzie rozwiązanie tego problemu.
W sieci pojawiło się ostatnio kilka ciekawostek związanych z produkcją starych produkcji anime. Jedną z nich jest scena z początku „Księżniczki Mononoke” kiedy pojawia się ogromny demon. Okazuje się, że scena ta została wykonana całkowicie ręcznie bez użycia techniki komputerowej i jej przygotowanie zajęło prawie dwa lata. W sumie wykonano około 5300 rysunków nad którymi pracowało nawet kilkanaście ludzi jednocześnie. To właśnie wstęp filmu pochłonął lwią cześć całego budżetu przeznaczonego na produkcję, jednak z perspektywy czasu można powiedzieć, że zdecydowanie się to opłaciło.
Masako Katuki aktorka której głos jest znany każdemu fanowi Czarodziejki z Neptuna (seria Sailor Moon) w tym roku otrzymała naprawdę wyjątkową kartę urodzinową. Wszystko za sprawą jej ogromnej fanki (Mina Ogawa) która postanowiła stworzyć wyjątkowy projekt w którym każdy fan aktorki będzie mógł jej przygotować własnoręcznie specjalne życzenia. W sumie ponad 140 osób przesłało wykonane kartki urodzinowe które zostały połączony w jeden wielki album. W przyszłym roku Ogawa planuje zorganizować podobną akcję, ale tym razem włączyć do projektu również fanów z zagranicy.
W Tokio otwarto właśnie nową tematyczną restaurację, którą powinni odwiedzić wszyscy fani anime a szczególnie serii Evangelion. Nowy przybytek gastronomiczny w dzielnicy Ikebukuro, oferuje nie tylko pyszne i świetnie wyglądające jedzenie ale również coś mocniejszego dla pragnących relaksu po ciężkim dniu pracy. Całe menu oczywiście nawiązuje do kultowego Evangeliona, zarówno pod względem nazwy jak i wyglądu dań. Dodatkowym atutem lokalu są ceny, które jak na stolicę Japonii są stosunkowo przystępne.