Japan News #21 - Froszti - 12 stycznia 2019

Japan News #21

Witam i zapraszam do przeczytania kolejnej odsłony Japan News. Tym razem  będzie odrobina wiadomości ze świata mody, kilka bardziej poważnych tematów oraz kilka pomysłów na zakupy przed 14 lutego.


3 styczeń, godziny  wieczorne, na zewnętrz termometr wskazuje 3,4 stopnie Celsjusza. Na policję dzwoni jeden z mieszkańców Suzuka City zgłaszając, że na jego balkonie (3 piętro) jest kompletnie nagi mężczyzna i dobija się  w okno. Patrol po przybyciu na miejsce próbował wylegitymować naturystę ale ten odmówił jakiejkolwiek współpracy. Został on zatrzymany do wyjaśnienia – nadal pozostaje tajemnicą dlaczego był kompletnie nagi i jak znalazł się na balkonie 3 piętra (tym bardziej, że od zewnątrz niebyło się tam jak dostać).


Japońskie szkolnictwo przeżywa coraz to wyraźniejszy kryzys. Nie chodzi tu tylko o ostre przepisy (np. dotyczące ubrań) niezmieniane od lat ale głównie o coraz to większą depresję zarówno pośród uczniów jak i nauczycieli. Według badania przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie belfrów, ponad 33% z nich cierpi na depresję. Ponad połowa z nich wymaga dłuższego wolnego i leczenia farmakologicznego a prawie 6% klasyfikuje się do poważnej terapii. W minionym roku przeprowadzono podobne badanie pośród uczniów gdzie wyniki również niebyły nazbyt optymistyczne.


Studio Ghibli doskonale wie jak spieniężyć swoje zasoby. Tym razem na rynku pojawiły się cudowne pieczątki imienne z postaciami z filmów anime. Koszt pieczęci Hanko to niecałe 15$ i już teraz towar rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.


Japońska oświata ulega delikatnym zmianom (przynajmniej ta w prefekturze Osaka i Fukuoka). Tamtejsze szkoły średnio od 1 stycznia przestają wymagać wpisywania płci na formularzu aplikacyjnym. Jest to duży ukłon w stronę organizacji LGBT które w całej Japonii są coraz liczniejsze i coraz głośniej domagające się swoich praw. Dodatkowo wybrane szkoły pozwalają na wybór przez uczniów czy chcą nosić spódnice czy spodnie.  Ciekawe co będzie następne?


Krążące już od jakiegoś czasu plotki, właśnie się potwierdziły. Twórcy anime Made in Abyss potwierdzili, że rozpoczęły się pracę nad nowym filmem kinowym (Made in Abyss: Fukaki Tamashii no Reimei). Produkcja ma być oparta o mangę Tsukushi Akihito z rozbudowanymi niektórymi wątkami. Na chwilę obecną nie wiadomo nic na temat daty premiery, na razie w najbliższych dniach do kin trafi film będący skrótem telewizyjnego serialu.


Ktoś chętny na chrupiącego żuczka albo mięciutką ciągnącą się larwę? Automat sprzedający jadalne owady okazał się prawdziwą żyła złota dla jego właściciela. Inwestycja w maszynę zwróciła się w zaledwie 1,5 miesiąca i teraz już jest czysty zysk (około 500 000 jenów miesięcznie). Właściciel planuje w najbliższej przyszłości kupienie jeszcze kilku takich automatów i ustawienie ich w różnych miejscach Kumamoto (a później w całym kraju).  Ciekawe czy u nas podobne przekąski cieszyłyby się równie wielkim zainteresowaniem?


Tydzień bez informacji ze świata mody to zdecydowanie tydzień stracony. Znany i lubiany ilustrator mangowy Kagetsu (którego pomysłu już kilkukrotnie znalazły finał na wybiegu modowym), zaprezentował na Twitterze kilka interesujących rysunków.  Jego nowa wizja to połączenie tradycyjnego mundurka marynarskiego i wygodnego kimona. Sądząc po ogromnym zainteresowaniu jakie wzbudził ten projekt (ponad 40 tysięcy w większości poczytnych komentarzy), można być pewny, że towar prędzej czy później wyląduje na sklepowych półkach.


S project wypuszcza na rynek linię pięknych ozdobnych torebek dla pań. Przygotowane z dbałością o najdrobniejszy detal z materiałów najlepszej możliwej jakości – torebki „kimono” mają stać się ozdobą kolekcji każdej damy. Za jakość oczywiście odpowiednio się płaci (torebki wycenione zostały na około 129$). Każdy zainteresowany zakupem lub przeglądnięciem dostępnego bogatego asortymentu powinien zaglądnąć na tą stronę.


Szok i niedowierzanie, ludzie błąkający się po ulicach w poszukiwaniu upragnionego napoju w promocyjnej cenie. To zdecydowanie nie sceny z filmu o zombie ale Japonia po pierwszym stycznia kiedy to koncern Coca-Cola po raz pierwszy od prawie 30 lat podniósł cenę swojego popularnego napoju (podwyżka o cały 1%). Wielbiciele zielonej herbaty i innych różnych dziwnych rzeczy nie są z tego powodu nazbyt zachwyceniu  i już teraz w sieci krążą nawoływania do bojkotu produktów tego amerykańskiego giganta.


Jak doskonale wiadomo, kot z podniesioną łapką przynosi swojemu właścicielowi szczęście i pieniądze. Firma Izavell postanowiła wypuścić na rynek bieliznę z motywem kota aby szczęście i pomyślność zawsze towarzyszyła ich klientom. Jak zapewniają producenci – każdy kto założy ich majtki będzie miał szczęście: na egzaminie, na rozmowie o pracę, na randce itp.


Kinowa premiera City Hunter: Shinjuku Private Eyes już 8 lutego. W celu podążania atmosfery oczekiwania, twórcy udostępniają nowy zwiastun w którym to gościnnie występują trzy urodziwe siostry z Cat’s Eye (równie świetne anime).


Nachodzący film School-Live! (oparty na mandze Kaihou Norimitsu i Chiba Sadoru) doczekał się kolejnego trailera. Jak na razie nowe dzieło reżysera Real Onigokko, prezentuje się naprawdę ciekawie i daje nadzieje, że nie będzie to kolejny przeciętny film o zombie.


Korporacja Nichiigakkan będąca właścicielem firmy Sunny Maid Service musi się teraz naprawdę mocno tłumaczyć po wypowiedzi jednego z wysoko postawionych pracowników. Stwierdził on, że ogromną zaletą ich firmy (mowa tu o Sunny Maid Service świadczącej usługi pokojówek i gospoś – wszystkie pracownice pochodzą z Filipin) jest nie tylko ich pracowitość ale również to, że klient nie musi o nie „dbać” bo są obcokrajowcami (gaijin = mniejszy szacunek). Jak łatwo można się domyśleć wypowiedź ta nie była zbyt dobrze przyjęta. Firma szybko zaczęła się tłumaczyć, że jednemu z dyrektorów chodziło o to, że obcokrajowcy są mniej ciekawscy i mniej skorzy do rozmowy dlatego klient nie musi odpowiednio dbać o swoją prywatność. Tłumaczenie dość śmieszne a i tak reputacja marki została mocno nadszarpnięta.  


Jedna z firm w dość nietypowy sposób chciała zareklamować swoje produkty przez zbliżającymi się walentynkami. Zaoferowała ona swoim klientom możliwość nabycia „eliksiru miłości” który można dodać do przygotowywanych czekoladek (lub dodać do innego posiłku) i wtedy na pewno druga  osoba się w nas rozkocha. Oczywiście firmie dość szybko zarzucono propagowanie stosowania narkotyków które mają skłonić drugą stronę do uległości. Firma oczywiście przeprosiła za swoją nieudolną reklamę podając skład swojego „eliksiru” w którym znajdują się same naturalne składniki.


Firma Tenga (największy japoński producent urządzeń dla dorosłych) na nadchodzące Walentynki przygotował coś specjalnego dla swoich klientek. „Tenga Sweet Love Cup” to zestaw słodkich i pysznych czekoladek zamkniętych w dość specyficznym opakowaniu przypominającym… coś co dobrze znają tamtejsze samotne damy. Czekoladki przyjemności będą dostępne w ograniczonym nakładzie od 1 do 14 lutego, każdy chętny/chętna musi się pospieszyć z zakupem.


Źródła:  Kotaku  Famitsu  Soranews24   Manga.tokyo  Otakumode   JSTV  Animeanime 

Froszti
12 stycznia 2019 - 10:32