Mythos - rzut okiem na system rzemiosła - Rock - 12 listopada 2010

Mythos - rzut okiem na system rzemiosła

Mythos produkcji HanbitSoft, to ciekawie zapowiadająca się gra Action RPG, która wpisuje się w konwencję MMO, a przy tym będzie darmowa. Oferowany model rozgrywki, będzie odrobinę przypominał ten znany z Guild Wars, gdzie innych graczy spotykamy w przeznaczonym do tego celu, dostępnym dla wszystkich mieście, a przygody odbywamy w specjalnych wydzielonych obszarach wygenerowanych losowo na potrzeby naszej grupy.

 


Gra łączy w sobie cechy kilku udanych produkcji. Graficznie przypomina Torchlight, konwencja rozgrywki pochodzi z Guild Wars, a budowa postaci nawiązuje do Diablo. Jest to nawet przyjemna mieszanka, przy czym również dosyć ambitna. Pytanie tylko czy twórcom gry uda się uchwycić najlepsze cechy wymienionych tytułów i skomponować je w zgrabna produkcję? Już niedługo będziemy się pewnie mogli o tym przekonać, bowiem beta zbliża się wielkimi krokami.

Tymczasem miałem okazję dotrzeć do kilku informacji dotyczących systemu rzemiosła, jaki dostępny będzie w grze, a z różnych powodów jest to dla mnie dosyć ważny aspekt całej zabawy z MMO.

Umiejętności rzemieślnicze z jednej strony zostały mocno uproszczone, ale sam system wygląda dosyć interesująco. Przede wszystkim nie musimy spędzać czasu na ćwiczeniu umiejętności i zbieraniu składników. Te pierwsze rozwijamy wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów, drugie natomiast uzyskujemy w trakcie przygód z pokonanych przeciwników, bądź jako nagrody za wykonywanie zadań.

Rzemiosło nie jest jakoś specjalnie ograniczone. W teorii każda postać może stworzyć dowolny przedmiot w grze, jednak wykonanie naprawdę potężnych wymaga specjalizacji. System wydaje się być dosyć elastyczny. Wydając punkty rozwijamy umiejętności, ale w razie pomyłki, zawsze możemy cofnąć wcześniejsze decyzję i rozdysponować punkty ponownie. To co jednak zwróciło moją uwagę, to możliwość samodzielnego przyznawania bonusów przy tworzeniu przedmiotu. Sami decydujemy nie tylko o rodzaju cechy jaką wzmocnimy, ale też o sile tego wzmocnienia. Dodatkowo podnosząc moc przedmiotu, w procesie jego produkcji, zwiększamy również szansę niepowodzenia samego procesu. Krótko mówiąc, w  najlepszym wypadku uzyskamy produkt wysokiej jakości, w najgorszym coś co nada się jedynie na śmieci.

Jak wspomniałem mechanika rzemiosła jest w pewnym stopniu uproszczona, ale tylko w kwestii nabywania umiejętności. Sam system craftingu jest już jednak dosyć mocno rozbudowany, a wiele rzeczy muszę zobaczyć na własne oczy zanim będę mógł rzetelnie o nich napisać. Z moich informacji wynika, że gracze otrzymają do dyspozycji trzy drzewka specjalizacji, te natomiast będą połączone z sześcioma różnymi sferami magicznymi. Inwestowanie punktów w konkretne sfery pozwoli dodatkowo zmodyfikować przedmiot. Przykładowo wzbogacając broń o możliwość zadawania magicznych obrażeń, czy też zbroję dzięki czemu zapewni ona dodatkowe odporności.

Jak wynika z moich informacji deweloperzy planują zbalansować system rzemiosła w ten sposób, by gracze mogli z wytworzonych przedmiotów korzystać na równi z tymi zdobytymi na potworach, co jest chyba dobrym pomysłem.

Jak wspomniałem na początku Mythos zapowiada się dosyć interesująco. Dobrze, że proces developingu ma się powoli ku końcowi. Pierwsze wzmianki o tej grze mogliśmy usłyszeć już w 2006 roku, wtedy jednak produkcją zajmowało się inne studio. Projektowi na drodze do finalizacji towarzyszyło mnóstwo perypetii, między innymi upadek Flagship Studios. Dopiero w 2008 roku gra trafiła w ręce koreańskiego dewelopera HanbitSoft i produkcja ruszyła pełną parą. Cieszy również pełna polska lokalizacja gry, o której miałem okazję pisać już wcześniej na łamach gry-online.pl

Poniżej film prezentujący klasy w grze.

Rock
12 listopada 2010 - 10:34