Humble Bundle 2 wystartowało - pomóżmy dzieciakom! - eJay - 14 grudnia 2010

Humble Bundle 2 wystartowało - pomóżmy dzieciakom!

Zakupy charytatywne z grami w tle to jest to, co lubię. Zero ściemy, zero hamulców, bo cel jest szczytny. Dzisiaj wystartowała druga akcja z cyklu Humble Bundle, czyli specjalna okazja do zakupu 5 gier niezależnych za taką cenę, jaką sam zadeklarujesz. Poprzednia odsłona zakończyła się sporym sukcesem. Do dzieci trafiło łącznie prawie 400 tysięcy dolarów! Tym razem celujemy w wyższą kwotę, bo i gry wydają się być trochę lepsze, no i święta się zbliżają:


Aby dokonać zakupu Humble Bundle nalezy skierować się pod ten adres - http://www.humblebundle.com/ - i wypełnić kwestionariusz na dole strony. Przypominam, iż cena rynkowa zestawu wynosi 85$.

W skład zestawu wchodzi:


Braid - to dwuwymiarowa platformówka, wyróżniająca się za sprawą możliwości zaawansowanej manipulacji czasem. Produkt ten stanowi debiutancki projekt studia developerskiego Number None Inc. i opracowany został z myślą o klientach serwisu Xbox Live Arcade i użytkownikach komputerów PC.Gracz wciela się w postać młodego chłopaka i zajmuje się przemierzaniem przygotowanych przez producentów plansz. Poziomy skonstruowano w klasyczny dla dwuwymiarowych zręcznościówek sposób. Należy więc przeskakiwać na wyżej położone platformy, zbierać elementy układanek, likwidować przeciwników, jak również unikać pułapek w postaci ognia czy wystających z ziemi kolców. Główną atrakcją gry jest możliwość manipulacji upływem czasu. Każdy z odwiedzanych przez głównego bohatera świątów rządzi się pod tym względem nieco innymi zasadami. Najbardziej klasyczny sposób przeprowadzania zmian polega na cofaniu czynności, które miały już miejsce. Pozwala to graczowi przywrócić sterowaną postać do życia czy powtórzyć nieudany skok. Co ciekawe, cofnięcie nie musi obejmować krótkiego okresu czasu. Gracz w zależności od własnych upodobań może wrócić nawet do początkowej strefy danego poziomu.


Machinarium - jest kolejnym działem niezależnego czeskiego studia, Amanita Design, autorów obydwu części flashowych przygodówek - Samorost. Zyskały one spore grono fanów, a nowsza z nich, podczas dziewiątej edycji Independent Games Festival, zdobyła nawet główną nagrodę w kategorii najlepszej gry przeglądarkowej. Podobnie jak wspomniane produkcje, Machinarium jest klasyczną, dwuwymiarową, przygodówką point&click charakteryzującą się nietypową oprawą graficzną. Świat gry to bardzo dziwne miejsce, w którym wszystko wykonane jest z metalu. Nie uświadczymy tu roślin, zwierząt i ludzi, ich rolę pełnią różnego rodzaju roboty. Oczywiście jednym z nich jest również główny bohater, który niezasłużenie został wygnany na wysypisko. W chwili, gdy go poznajemy powraca do miasta, gdzie natrafia na członków stowarzyszenia Black Cap Brotherhood. Okazuje się, że planują oni zamach na siedzibę przywódcy miasta mieszczącą się w głównej wieży. Oczywiście nasz protagonista postanawia do tego nie dopuścić, a w dodatku musi jeszcze uratować swoją dziewczynę.


Osmos - to ciekawa gra logiczno-zręcznościowa stworzona przez niezależnego producenta Hemisphere Studios. Tytuł wygrał nagrodę Direct2Drive w plebiscycie Independent Games Festival. Osmos bazuje na bardzo prostym, aczkolwiek oryginalnym pomyśle. W grze sterujemy malutką cząsteczką przemierzającą poszczególne poziomy wypełnione rozmaitymi obiektami. Zadaniem gracza jest wchłanianie innej materii, co odbywa się po prostu przez zbliżenie się do niej. Możemy jednak zjadać tylko i wyłącznie cząstki mniejsze od nas, więc każdy kontakt z większym przedmiotem kończy rozgrywkę. Gracz musi lawirować między poszczególnymi kulami, poszukując takich, które nadają się do asymilacji. Przemieszczamy się wypuszczając w przeciwną stronę część naszej cząstki. Nabiera ona dzięki temu prędkości, ale staje się też mniejsza, więc niejednokrotnie trzeba bardzo uważać i ostrożnie operować przyspieszeniem. Im dłużej przytrzymamy klawisz myszy, tym większą prędkość osiągniemy, oczywiście kosztem utraty własnej objętości. Poziomy w Osmos przypominają nieco próżnię, więc raz przyspieszona jednostka będzie mknęła bez końca. To wpływa też na zmianę toru poruszania się, podczas której musimy pokonać siły bezwładności.


Cortex Command - to ciekawe połączenie platformówki ze strategią, stworzone przez niezależne studio Data Realms, które w twórczy sposób podeszło do obu gatunków. Dzieło zostało docenione na imprezie Game Developers Conference 2009 (organizowanej w San Francisco), zdobywając Nagrodę Publiczności oraz nagrodę za Doskonałość Techniczną. Cortex Command przenosi nas do odległej przyszłości, w której wielu ludzi zrezygnowało ze swoich ciał, aby przedłużyć życie i umożliwić sobie podróże międzygalaktyczne. Wcielamy się właśnie w przedstawiciela nowej, cybernetycznej rasy ludzkiej, kontrolującego zdalne roboty na odległej, obcej planecie. Otrzymujemy okazję do eksplorowanie nowego świata. Bohater gry prowadzi mały biznes zajmujący się wydobywaniem złota. Na orbicie planety znajduje się statek TradeStar, będący swoistą bezpieczną przystanią i miejscem wymiany towarów. Okazuje się, że planeta nie jest tak bezpieczna i nieskazitelna jak mogłoby się wydawać. Naszym zadaniem jest reagowanie na niebezpieczeństwa tego niezbadanego świata i zmierzenie się z innymi przedsiębiorcami w regularnych potyczkach. Oprócz tego trzeba naturalnie wydobywać złoto. Aby tego dokonać, na poszczególnych etapach musimy prowadzić wykopaliska wykorzystując specjalne narzędzia. Zadania wykonujemy własnoręcznie, przejmując bezpośrednią kontrolę nad robotami lub przesyłając im odpowiednie instrukcje. Tytuł jest więc wielowymiarową platformówką, w której skaczemy, strzelamy oraz kopiemy tunele, ale i budujemy bazy oraz prowadzimy strategiczne operacje.


oraz ekskluzywnie Revenge of the Titans!


Opisy gier pochodzą z Encyklopedii Gier Gry-OnLine.

eJay
14 grudnia 2010 - 19:09