Posłuchaj pierwszych utworów z gry Dead Island! - UV - 12 sierpnia 2011

Posłuchaj pierwszych utworów z gry Dead Island!

Techland udostępnił w ostatnich miesiącach wiele materiałów dotyczących Dead Island, ale nie było do tej pory wśród nich żadnego, który dotyczyłby stworzonej na potrzeby tej gry ścieżki dźwiękowej. Dzięki uprzejmości wrocławskiej firmy mogę dziś nadrobić te zaległości i jako pierwszy na świecie zaprezentować Wam kilka utworów z tej gry. Autorem wszystkich zamieszczonych kompozycji jest Paweł Błaszczak, muzyk, który wcześniej ujawnił swój talent m.in. w kolejnych odsłonach cyklu Call of Juarez i w pierwszym Wiedźminie.

Techland pozwolił mi podzielić się z Wami trzema utworami. Najważniejszy z nich jest oczywiście motyw przewodni, który usłyszcie w menu, zaraz po odpaleniu gry. Oprócz tego znalazły się tu również inne, reprezentatywne dla całości kawałki: Surrounded by Zombies oraz Zombie Rising. Ten drugi został przygotowany z myślą o oficjalnym soundtracku i w zamieszczonej tutaj wersji nie zostanie odtworzony w trakcie zmagań.

Co na temat swojego dzieła ma do powiedzenia Paweł? Inspiracje czerpałem z filmów o zombie oraz wszelkiego rodzaju horrorów. Sam motyw przewodni ma przekazywać pewien smutek i pustkę. To jest pewna stylistyka zombie oraz naszej gry. Pokazujemy nie tylko, że jest strasznie, ale również, że jest smutno, że to co się stało jest smutne i tragiczne. Do tego używałem brzmienia pianina, skrzypiec, siedmiostrunowej gitary elektrycznej oraz brzmień orkiestrowych.”

"Oprócz smutnej muzyki znajdziemy tu również kawałki typowo straszne i przerażające, utrzymane w stylistyce horrorów. Posiłkowałem się zarówno klasycznym horrorem, czy filmami o zombie, gdzie używano syntezatorów (lata siedemdziesiąte) oraz wczesnym horrorem – tonacje, rozwiązania harmoniczne i brzmienia orkiestrowe, ale przerabiałem je na modłę lo-fi. Oczywiście obserwowałem również to, co się dzieje w horrorze obecnie, gdzie  używa się przesterowań i loopów. Tak samo często używałem zaawansowanej edycji audio. Jako, że oprócz bycia kompozytorem pełnię również funkcję inżyniera dźwięku, sam nagrywałem i przerabiałem różne dźwięki, które po odpowiedniej obróbce stawały sie bardzo straszne. Dodatkowo dodawałem efekty distortion, różnego rodzaju filtry, modulatory etc."

Soundtrack wejdzie w skład bogatej edycji kolekcjonerskiej gry Dead Island, która nosi nazwę Survival Kit. Wrocławski produkt zadebiutuje na rynku 9 września bieżącego roku.

Tu też gra muzyka: Facebook // Google+ // Twitter

UV
12 sierpnia 2011 - 23:29