2K Games, wydawca takich hitów jak Mafia 2 i Borderlands, opublikowało dziś nowy trailer ze Spec Ops: The Line - trzecioosobowej grze akcji/strzelaninie, której akcja rozgrywać się będzie w pustynnym klimacie Dubaju. Przyjrzyjmy mu się bliżej...
Spec Ops: The Line to gra, o której słuch na długi czas zaginął. Nie docierały do nas żadne nowe informacje nt gry Yager Development i można było zacząć przypuszczać, że projekt został anulowany. Na szczęście miesiąc temu 2K Games, do tej pory ukryte za zasłoną milczenia, wypuściło do sieci trailer, wyznaczając przy tym przybliżoną datę premiery (wiosna 2012). Całe szczęście, bo The Line (tytuł ma oznaczać granicę między dobrem a złem) wydaje się być bardzo interesującą produkcją, która przyniesie graczom wiele dylematów i zmusi do wybrania, ich zdaniem, mniejszego zła.
Dziś mamy okazję obejrzeć kolejny trailer, który w zdecydowanej większości składa się z fragmentów wyciętych wprost z gry:
- 0.10 - widzimy zniszczony przez burze piaskowe Dubaj,
- 0.15 - możliwość wykorzystywania elementów otoczenia do likwidowania oponentów (w tym przypadku bohater, strzelając w szyby, zasypał ich piaskiem, który znajdował się w zgniecionym autokarze),
- 0.20 - strzelanie zza osłon = klasyka (jak w Gears of War). Zwróćcie uwagę na ładne animacje,
- 0.25 - kolejne klasyczne rozwiązanie, a więc ostrzeliwanie celów z działka umieszczonego na pojeździe. Warto zauważyć, że w ten sposób zobaczymy dubajskie drapacze chmur z nieco innej parspektywy,
- 0.28 - nie wierzę, że to nie było oskryptowane,
- 0.37 - walka wręcz. Ciekaw jestem czy tego typu animacji uświadczymy tylko w oskryptowanych akcjach, czy będą się one pojawiały przy każdej okazji walki w zwarciu?
- 0.39 - burza piaskowa: najważniejszy element atmosferyczno-taktyczny w grze,
- 0.48 - myślicie, że to był granat? Mi to wygląda raczej na jakąś pułapkę - mina przeciwpiechotna/Claymore,
- 0.50 - "The Line" dosłownie,
- 0.52 - będzie także możliwość, co widzieliśmy też na poprzednim gameplay'u, pokonywania przeszkód z jednoczesnym nokautowaniem przeciwników, którzy za nimi się znajdują,
- 0.53 - trochę destrukcji otoczenia (szkoda, że szkło i kawałki odpadające ze ścian nie mogą zranić przeciwników),
- 0.58 - znów walka w zwarciu: wychodzi na to, że miła dla oka animacja będzie uruchamiała się za każdym razem, kiedy walczymy wręcz,
- 1.06 - burza piaskowa. W grze będziemy ją mogli wykorzystywać podczas skradania się (da nam niewidzialność) i cichego podkradania się do wrogów,
- 1.09 - jak widać może ona działać też na naszą niekorzyść. Ciekawe jest to, że ma się ona pojawiać w losowych momentach (choć na pewno będzie wiele momentów z góry zaplanowanych przez twóców),
- 1.14 - dobrze znana scena. Będziemy zmuszeni do zastrzelenia jednego z więźniów, by uratować drugiego. Sami musimy podjąć decyzję, który z nich zginie. Będzie także możliwość ocalenia obu, ale, co oczywiste, będzie to o wiele trudniejsze, a gdy nie uda nam się tego zrobić... zginą obaj.
Czekamy na kolejne materiały z gry, a ja zachęcam Was do zainteresowania się Spec Ops: The Line - wiem, że wiosna to okres, w którym najbardziej czekać będziemy na Max Payne 3 i Hitman: Absolution (sam prawdopodobnie zaopatrzę się w obie), ale warto dać grze Yager szansę, bo pod banalną mechaniką może kryć się naprawdę ciekawa fabuła i kilka smaczków technicznych (burze piaskowe, dylematy moralne etc.).