Gordon Freeman powstaje Valve nieme pozostaje - Prometheus - 4 września 2012

Gordon Freeman powstaje, Valve nieme pozostaje

Gordon%20Freeman%20powstaje%2C%20Valve%20nieme%20pozostaje

Osiem lat – tyle czasu potrzebowali twórcy remake’u pierwszego Half-Life’a -  Black Mesa Source, by ten ujrzał światło dzienne. Wreszcie otrzymaliśmy konkretną datę premiery (tak, to już 14 września!), tymczasem Valve… wciąż milczy o ewentualnej zapowiedzi Half-Life’a 3. Mają powody?

Owszem, mają. Przede wszystkim premiera tak dużej gry, jaką jest Half-Life 3 wiązać się musi z absolutną rewolucją. Na pierwszy ogień wychodzi oczywiście zupełnie nowy silnik graficzny, nad którym Valve najprawdopodobniej dłubie od jakiegoś czasu. Skoro nowy silnik, to chyba w ostatnim etapie życia konsol nie ma sensu go prezentować? Tylko teoretycznie: wystarczy spojrzeć na Crytek’a czy Electronic Arts, którzy swoje next-genowe silniki mają gotowe już od dawna i własne efekty pokazują na pecetach. Możliwości są więc (przynajmniej teoretycznie) dwie: Valve czeka ze swoim flagowym tytułem na następną generację konsol albo – opcja mniej prawdopodobna – sytuacja będzie podobna do tej sprzed premiery Half Life 2. Czyli znaczy to mniej więcej tyle: Half Life 3 wychodzi na obecną generację konsol (i wygląda przeciętnie), a na pecetach rozwija skrzydła i pokazuje, jak powinny wyglądać FPSy (nie tylko w kwestii wizualnej, of course). Oczywiście wersja poprawiona pojawiłyby się w przyszłości na nextgenach (tak, jak miało to miejsce w przypadku Half-Life 2). Przyznacie, z marketingowego punktu widzenia, dziś to chyba kiepski pomysł, prawda?

Black%20Mesa%20Source
Od tego wszystko się zaczęło... robi wrażenie!

Przede wszystkim jednak wszyscy fani przygód Gordona Freemana powinni cieszyć się z obecnego obrotu spraw. Po ośmiu latach (prace nad modem Black Mesa Source zaczęto w 2005 roku) wreszcie będziemy mieli okazję zagrać w pełni odświeżoną wersję pierwszego Half-Life’a. Co nas czeka? Przede wszystkim zupełnie nowy silnik, Source, ale w przeciwieństwie do Half-Life: Source autorstwa Valve, które było niczym innym, jak tym samym Half-Life z nową fizyką, wodą i drobnymi efektami, tutaj doczekamy się gry zrobionej w całości od nowa. Znaczy to między innymi, że będzie podziwiać nowiutkie, opatrzone ostrymi teksturami lokacje (o wiele bogatsze i bardziej rozbudowane od oryginału, o czym przekonać możemy się oglądając screeny porównawcze), nowe dźwięki, w całości skomponowany od nowa sountrack autorstwa Joela Nielsena (co ciekawe, dostępny do pobrania za darmo!), nowe animacje i… o wiele więcej.

Black%20Mesa%20Source
Słodziutki potworek, chodź do pana!

Mod będzie darmowy i dostępny dla każdego. Co ważne, gra nie będzie kompletna (twórcy chcieli wydać ją teraz, by nie przedłużać w nieskończoność premiery moda) - zabraknie poziomu w świecie Xen, a ten ma zostać dodany w przyszłości (nie wiadomo w pełni, w jakiej formie, być może jako osobny mod). Nie ma co jednak marudzić - to wszystko dostajemy w końcu za darmo.  Moda pobrać będzie można już 14 września. Czy trzeba do tego kogokolwiek przekonywać?

Przydatne odsyłacze:

Tutaj sprawdzicie listę gier na Source Engine: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Source_engine_games

Soundtrack Black Mesa Source do pobrania (za darmo):
http://www.blackmesasource.com/soundtrack.html

Prometheus
4 września 2012 - 12:03

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.09.2012 12:45
Kazioo
86
Senator

Mod jest w 100% darmowy - nie trzeba NIC poza pustym kontem Steam - Valve udostępniło Source SDK 2007 dla wszystkich gdy TF2 stał się F2P. Nie trzeba żadnej gry na Source.

Ten pierwszy screen ma chyba 5 lat - od tamtego czasu to miejsce uległo paru zmianom, spektrometr anty-masy jest zupełnie inny ;)

Xen prawdopodobnie zostanie wydane jako osobny mod nazwany "Xen".

Z przecieków wynika, że nowa iteracja Source nadal ma korzystać z BSP - formatu mapy z Quake I, który jest największym problemem tego silnika, a zarazem jest jego rdzeniem i na jego bazie opiera się cały rendering.
Jeśli to prawda, to prawdopodobnie nie będzie można mówić nawet o rywalizacji z Crysis 1... ;p
Z wypowiedzi Gabe'a wynika, że Valve celuje w masowego klienta i w masową specyfikę sprzętu, w tym w laptopy - a nie w High-end.

04.09.2012 13:00
PIL
😱
odpowiedz
PIL
197
VoiceMaster
Image

Radzę poprawić - - - - >>>>

04.09.2012 13:22
Prometheus
odpowiedz
Prometheus
10
Centurion

@ Kazioo - faktycznie, musiałem to przeoczyć, pewnie dlatego, że moje zainteresowanie Black Mesa Source w ostatnich latach drastycznie spadło, a miałem już dość tego karmienia screenami i daty premiery "when it's done".

Przeciekom w 100% bym jednak nie ufał. A nawet jeśli, to należy mieć na uwadze, że Source wcale nie był rewolucyjny, natomiast tytuły takie jak Half Life 2 czy Portal 2 naprawdę świetnie się sprzedały (i dostały fenomenalne noty + całą masę nagród i wyróżnień). Half-Life 2 odstawał lekko od swoich konkurentów w kwestii jakości grafiki, np. Far Cry, ale nadrabiał to wszystkim innym - stylem graficznym (City 17!), fizyką, fabułą, bohaterami i nie tylko.

@ PIL - dzięki! Zdarza się najlepszym; nawet CD-Action w tekście napisanym "wołami" na okładce zrobił swego czasu błąd (o dziwo nikt z korekty ani DTP tego nie zauważył!). :)

04.09.2012 19:01
odpowiedz
causal/hardcore
41
Pretorianin

Idealnie aby nadrobić zaległości ;) Czy mod zawiera (lub autorzy mają plany) rozdziały z dodatków Blue Shift i Opposing Forts? PS - liczę na jakieś fanowskie spolszczenie.

04.09.2012 19:43
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@causal/hardcore
Spolszczenie Black Mesy to kwestia czasu, chętni są od dawna.
Remake'i tych dodatków również powstają, ale robią to zupełnie inne ekipy (który niedawno połączyły się w jedną) z zupełnie innymi materiałami (więc te mody będą wyglądać inaczej niż Black Mesa).
Blue Shift to Guard Duty, a Opposing Force to Operation Black Mesa.
Niestety są na mniej zaawansowanym etapie niż Black Mesa i nie mają jeszcze wszystkich potrzebnych modeli.

Pamiętajmy, że modding to dla wielu osób, w szczególności artystów, sposób na ćwiczenie i budowę portfolio. Dlatego też świat moddingu widział już chyba z 5 różnych wersji bullsquida, Alien Grunta, Tau Cannona itd., itp., mimo że w oczach graczy wydaje się to być głupotą (niedzielenie się materiałami i robienie własnych nawet jak takowe są udostępnione).

@Prometheus
Pisząc o przeciekach miałem na myśli to, co zostało wygrzebane w Source Filmmaker (a następnie usunięte przez Valve) - niestety wiele to i tak nie mówi. Rewolucyjność Half-Life 2 bardziej się chyba opierała na fizyce i wykorzystywaniu jej w walce czy zagadkach oraz wrażeniu jakie sprawiały postacie.
Graficznie robiła wrażenie i nawet uznawana była przez niektórych za najpiękniejsza grę głównie z powodu wspaniałej dbałości o estetykę oprawy (estetyka > technologia!). Przecież animacja twarzy do dzisiaj wygląda bardzo elegancko, a twarze są tak sprytnie wykonane, że nie budzą odczuć typu Uncanny Valley, w co wpada sporo produkcji.
Mówiąca do nas Alyx nawet teraz, po 8 latach robi lepsze wrażenie niż postacie w wielu dzisiejszych wysokobudżetowych grach, wręcz czasem dając wrażenie cofania się w rozwoju. Taki Tomb Raider który wyjdzie w 2013 już na gameplayach (co prawda: pre-beta) ma kilka postaci o zdecydowanie gorszych animacjach, a jeden facet wygląda tam wręcz jak kukła. To pokazuje jak bardzo HL2 wyprzedził wtedy swoją epokę, mimo przestarzałych bebechów silnika graficznego.

04.09.2012 20:01
Prometheus
odpowiedz
Prometheus
10
Centurion

@ Kazioo - otóż to, czysta prawda. W planach mam zresztą naskrobanie o tej grze-legendzie, sam także uważam (to mocno subiektywne stwierdzenie), że lepszy FPS na dzień dzisiejszy nie wyszedł (tak, mowa o HL2). Przynajmniej w kwestii single-playera.

Poza tym miło popisać z kimś o całkiem pokaźnej wiedzy w temacie.

04.09.2012 22:06
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

Małe sprostowanie do tego co napisałem w pierwszym poście.
Lead dev zaprzeczył doniesieniom admina strony i Xen jednak planowany jest na typowy update bezpośrednio do Black Mesy, a nie osobny mod.
Update ten będzie miał miejsce w tym samym czasie co ukazanie się multiplayera Black Mesa: Deathmatch i nie mamy co liczyć na jego premierę w tym roku...

04.09.2012 22:11
tmk13
👍
odpowiedz
tmk13
203
Generał

Mega zawód, że cały wpis nie jest pisany wierszem. Nie czytam.

04.09.2012 22:40
Stalin_SAN
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

14 września to piątek, to ja już wiem jak ten weekend spędzę :3

otóż to, czysta prawda. W planach mam zresztą naskrobanie o tej grze-legendzie, sam także uważam (to mocno subiektywne stwierdzenie), że lepszy FPS na dzień dzisiejszy nie wyszedł (tak, mowa o HL2). Przynajmniej w kwestii single-playera.
Już cie kocham.

04.09.2012 23:45
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
71
Silence of the LAMs

[zły temat]

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze