Pomysły na gry: MMORPG w świecie Narnii - Hubert Taler - 23 września 2012

Pomysły na gry: MMORPG w świecie Narnii

Niniejszy wpis jest pierwszym z (być może, dłuższej) serii opisów pomysłów na gry. Pamiętajmy aby brać je trochę z przymrużeniem oka!

Jak wiadomo, branży gier nie potrzeba niczego innego jak kolejnej gry MMORPG, najlepiej w stylu fantasy. Zastanówmy się jak świat przedstawiony w książkach o Narnii nadaje się do przerobienia go na grę MMORPG. 

Jak wiadomo, podstawą większości gier MMORPG (choć nie wszystkich!) jest podział na frakcje. Czy to bohaterowie i złoczyńcy (DC Universe Online) czy też Przymierze i Horda (World Of Warcraft), dobrze jest z góry podzielić graczy na dwa lub więcej zwalczających się wzajemnie obozów.

W Narnii podział narzuca się sam: zwolennicy Aslana kontra zwolennicy Białej Wiedźmy. Autor był też tak miły że podzielił również na te dwa obozy wszystkie występujące w książkach magiczne stworzenia (centaury, olbrzymy, wiedźmy, fauny), jak i nawet zwierzęta. W książkach przedstawionych jest kilka królestw, kilka rozumnych ras i wystarczająco dużo wyróżniających się bohaterów by wypełnić zapotrzebowanie na wyrazistych NPC.

Co ciekawe, autor opisując przygody czwórki bohaterów w świecie Narnii, od razu podzielił ich na klasy - role postaci. Piotr to typowy tank - zasuwa na pierwszej linii w zbroi płytowej i z tarczą. Zuzanna to range DPS - strzela z łuku z bezpiecznej odległości. Zaś Łucja to healer - sama wyposażona w słabą broń dysponuje umiejętnością leczenia swoich sprzymierzeńców.

Dostępne rasy to oczywiście Synowie Adama (ludzie), centaury, fauny, bobry(!), karły, upiory... Fauny, jako ulegające wpływom Białej Wiedźmy,  mogły by być rasą neutralną.

Czary i umiejętności powinny być dostosowane świata i oddawać jego atmosferę. Oto kilka jakie przychodzi mi do głowy.

Strona Białej Wiedźmy

  • Zamiana w posąg - umiejętność zatrzymująca (tzw. stun, snare)
  • Oddech zimy - zadaje obrażenia, spowalnia
  • Ptasie mleczko - taunt (umiejętność ściągająca na siebie ataki) dla tanka
  • Ukąszenie zielonego węża - atak zadający obrażenia w czasie (DOT)

Strona Aslana

  • Oddech Aslana - umiejętność lecząca, ew. usuwająca ograniczenia ruchu
  • Strzała Zuzanny - dopalacz dla strzału z broni
  • Rzut sztyletem - dla używających broni miotającej
  • Zadęcie w róg - przywołanie pomocnika (summon)

Kolejne kontynenty przedstawiane w książkach mogą trafić do rozszerzeń (expansion packs). Jednym z nich mógłby być świat Białej Wiedźmy - Charn. 

Podróże w świecie odbywały by się za pomocą statków, a umiejętności rzemieślnicze typu tworzenie zbroi czy pieczenie smakołyków narzucają się same.

Dorzućmy do tego odpowiedni budżet, aktorów (w filmach Aslana grał Liam Neeson, think big!), umieśćmy całą fabułę w odpowiednio nieinteresującym dla czytelników czasu (np. 1000 lat przed "Lwem, czarownicą i starą szafą") - aby chronić kanon - i mamy przepis na kolejną grę która ma niezły początek i wkrótce pojawia się jako free-to-play. Wszelkie podobieństwo do pewnych innych istniejących gier, jak najbardziej zamierzone!

Hubert Taler
23 września 2012 - 19:57