Na Szybciora #9 - Opublikowano 12-minutowy gameplay z Dark Souls II! - Rasgul - 10 kwietnia 2013

Na Szybciora #9 - Opublikowano 12-minutowy gameplay z Dark Souls II!

Pierwsze Dark Souls to jedno z najlepszych gier RPG ostatnich lat. Pomimo bardzo wysokiego poziomu trudności, znalazła ona szerokie grono odbiorców, a zatem zyskało całkiem sporą ekipę wiernych fanów. From Software widząc, że na takie produkcje jest zapotrzebowanie, postanowiło wypuścić kolejną część tego cyklu. Było Demon's Souls, Dark Souls, teraz pora na... Dark Souls II!

Teraz będzie mi łatwiej was pokonać...

Na Szybciora, to seria wpisów, które jak sama nazwa mówi - zostały napisane w krótkim czasie, często pod wpływem jakiś emocji, uczuć, lub w celu błyskawicznego przybliżenia jakiejś nowinki, która zaintrygowała autora.

Widzieliśmy już trailer, który tak naprawdę nie potrafił nas w jakikolwiek sposób nasycić. Do tego wypuszczono całkiem sporo różnych informacji, dotyczących samej rozgrywki. Oczywiście znalazło się tam parę interesujących nowinek, choć wszyscy zdążyli dopatrzeć jednego faktu - gra po prostu będzie łatwiejsza. I w sumie patrząc na 12-minutowy fragment gameplay'u, można dojść do wniosku, że będzie aż za prosto.

----GAMEPLAY TUTAJ----

---WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ---

Zacznijmy najpierw od pozytywów. I tu od razu w oczy rzuca się nowy silnik graficzny. Dark Souls II wygląda pięknie, a autorzy wspominają jak duży nacisk zamierzają kłaść na realizm (wreszcie animacje nie wyglądają jakby walczyło drewno). Przede wszystkim poprawiono grę światła i efekty z nim związane. W ciemności czujemy się teraz jeszcze bardziej niepewnie, a widoczność bez pochodni jest zerowa. Musimy zatem ryzykować utraceniem tarczy z ręki, by móc zobaczyć cokolwiek, a tym bardziej pozycję atakującego nas przeciwnika. Również tekstury i animacje wyglądają solidnie, a wszystkie lokacje ukazane na filmiku potrafią zapierać dech w piersiach. Level designerzy odwalili kawał solidnej roboty!

Bardzo spodobało mi się również nieco nowe podejście From Software do klimatu DS. Teraz stawiają oni na immersję i wywoływanie na graczu różnych emocji. Ma on tkwić w ciągłym napięciu i braku poczuciu bezpieczeństwa. Nie ma być zbyt wielu chwil wytchnienia, wiecznie mamy być osaczeni. Strach o własne życie, survival. Można było tego doznać w poprzednich grach, ale niby nie w takim stopniu, jak w tej odsłonie. Mroczny klimat ma być zatem bardziej podkreślony. Wielki plus za to!

Jedyne do czego można mieć spore wątpliwości to zdecydowanie poziom trudności gry. Na filmikach przedstawia się on zupełnie inaczej, niż zdążyła nas do tego przyzwyczaić seria Souls. Przeciwnicy zamiast zabijać nas na dwa ciosy, muszą porządnie nas pobić, żebyśmy umarli. Nawet w pewnym momencie pokazanej rozgrywki czuć, że gracz w demie próbował paść nieco na siłę, specjalnie wpadał w niektóre ataki. Nie wykluczam faktu, że prawdopodobnie zrobiono to tylko w ramach pokazania nowych odruchów oponentów, a być może sama postać miała o wiele większy poziom niż napotkane stworki. Tego nie wiadomo, jednakże niesmak pozostaje. Czyżby From Software otwierało furtkę dla nowych graczy? Kto w takim razie będzie targetem, skoro Dark Souls słynie głównie z niełatwej rozgrywki?

Spekulacji jest mnóstwo. Twórcy nie wypuścili z rękawa wszystkich asów, ale co by nie mówić - Dark Souls II zapowiada się obiecująco. Premiera jest wyznaczona niby na 2013 rok. Platformy docelowe to PC (oby nie spieprzono portu jak ostatnio), Xbox 360, PS3, ale nowa generacja konsol zbliża się wielkimi krokami i sądzę, że autorzy pomyślą też o niej.

A co Wy sądzicie po obejrzeniu tych filmików? Czekacie z niecierpliwością czy jak na razie podchodzicie do tego wszystkiego nieco sceptycznie? Piszcie w komentarzach!


Zapraszam do odwiedzania oraz lajkowania mojego fanpage na facebooku, jeżeli chcecie być na bieżąco z tym, co dzieje się u Rasgula, albo po prostu macie czas na czytanie różnych przemyśleń, czy innych głupot.

Rasgul
10 kwietnia 2013 - 21:59