Just Cause 3 i moje oczekiwania względem nowej odsłony - RazielGP - 20 grudnia 2014

Just Cause 3 i moje oczekiwania względem nowej odsłony

Efekciarstwa oraz braku realizmu w Just Cause 3 z pewnością nie zabraknie

Kilka tygodni temu Avalanche Studios zapowiedziało trzecią odsłonę swojej flagowej serii Just Cause. W związku z tym zacząłem się zastanawiać czy twórcy w ciągu pięcioletniej przerwy zdołają mnie zaskoczyć. Bardzo bym chciał, aby omawiana marka choć trochę przybliżyła się do Grand Theft Auto, ponieważ widzę w niej ogromny potencjał. Potencjał, który po dzień dzisiejszy nie został nawet w połowie wykorzystany.

Just Cause słynie z ogromnego obszaru, po którym możemy się przemieszczać. Za pomocą nóg głównego bohatera, czy przy udziale wszelkich modeli samochodów, motocykli, tudzież helikopterów oraz samolotów. Gra posiadająca tak duży teren zmagań powinna zawierać równie dużo zawartości. A tak w istocie niestety nie było. Co prawda główne misje bawiły i cieszyły swoim rozmachem oraz urozmaiceniem, ale pobocznych atrakcji zdecydowanie mi brakowało. A te, które się pojawiały często powielały jeden i ten sam schemat. W dodatku ich ilość była znikoma. W jedynce poza wyścigami z czasem, szukaniem sekretów oraz przejmowaniem terenu nie było za bardzo co robić. No może poza kilkoma krótkimi zadaniami... powtarzającymi się swoją drogą w nieskończoność.

Flagowy okręt Avalanche Studios od zawsze słynął z zapierającyh dech w piersiach widoków

Ponadto wiele miejsce pozostawało pustych. Pustych, ponieważ nic się na nich nie znajdowało. Mogliśmy je jedynie eksplorować, podziwiać i nic poza tym. Brakowało tam misji, czegokolwiek, co wydłużyłoby w ciekawy sposób rozgrywkę. Niestety podobnie jest i w drugiej części. Tyle, że tam producent zaoferował nam zróżnicowany świat. Szkoda tylko, że same zabudowania, architektura miast zostały potraktowane po macoszemu. Podobnie jak fizyka jazdy, scenariusz oraz strona audio.

W Just Cause od zawsze brakowało mi stacji radiowych, porządnego modelu jazdy oraz zniszczeń naszych środków lokomocji, wciągającej fabuły, intrygujących postaci oraz wielu zróżnicowanych i sensownych zadań pobocznych. Bo poza tym gra trzymała przyzwoity poziom. Nie wspominając o oryginalnym pomyśle z linką, którą można wykorzystać na wiele sposobów. Just Cause 3, aż się prosi o idealne wykorzystanie wszystkich zalet serii. Poczynając przede wszystkim od różnorakich misji.

Rico to fajny gość, lecz sztampowy

W gruncie rzeczy mam nadzieję, że twórcy wezmą sobie do serca potrzeby graczy. W końcu nie można stać w miejscu. Szczególnie, że poszczególne odsłony debiutują raz na kilka lat. Między jedynką, a dwójką mamy 4 lata różnicy. Natomiast pomiędzy drugą częścią, a trzecią różnica ta będzie wynosić w najlepszym wypadku 5 lat. Przez tak długi okres oczekiwania - wypadałoby wypełnić swój flagowy produkt bogatym contentem.

RazielGP
20 grudnia 2014 - 22:31

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
21.12.2014 13:47
mkk3a
9
Legionista

"bogatym contentem"
Bogatym czym?

21.12.2014 15:01
Goozys[DEA]
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

Bardzo bym chciał, aby omawiana marka choć trochę przybliżyła się do Grand Theft Auto, ponieważ widzę w niej ogromny potencjał.

Ale czy to jest naprawde konieczne, aby Just Cause 3 choc troche przyblizylo sie do serii GTA? Seria ma wlasny ogromny potencjal, ktory mozna rozwijac bez upodabniania sie do czegokolwiek.

21.12.2014 15:38
odpowiedz
zanonimizowany971161
19
Konsul

Dobrze by było, żeby te miasta/wioski były bardziej zróżnicowane, niż w JC2 i posiadały jakieś większe i drobniejsze akcje poboczne. Do tego prowadzenie pojazdów naziemnych - nie twierdzę, że jest złe. W porównaniu z pierwszą częścią - ten fragment rozgrywki uległ znacznej poprawie. Jednak wciąż może być lepiej.
Ogólnie trudno jest mi się do czegoś bardziej przyczepić. Może warstwa fabularna gry niby jest taka sobie, typowo amerykańska - szpieg spoufala się z grupkami terrorystycznymi, żeby dopaść Amerykanina, który zdradził - ale nie przeszkadza w ogólnym obiorze.
Na razie jedyna znaną nam różnicą jest dodanie systemu zniszczeń. Jednocześnie demolka będzie jeszcze lepsza.
Póki co, gra zapowiada się podobnie do JC2, ale z kilkoma usprawnieniami. Mam nadzieję, że po Nowym Roku poznamy jakieś nowe informacje i zobaczymy jakiś gameplay z niszczeniem budynków. Najlepiej by było, gdyby użyli Geo-Engine 2.0 z ostatnich gier Red Faction, ale to raczej niemożliwe.

P.S. Bardzo bym chciał, aby omawiana marka choć trochę przybliżyła się do Grand Theft Auto, ponieważ widzę w niej ogromny potencjał.
Każdy sandbox ma swój styl i nie ma sensu kopiować niczego od konkurencji. Niech się skupią bardziej na swoich założeniach, a jedyne, co mogą podbierać, to pomysł z dodaniem widoku FPP.

21.12.2014 15:53
odpowiedz
zanonimizowany875885
6
Legionista

Jedyne, co mogą podbierać, to pomysł z dodaniem widoku FPP.
Raczej za długo byś nie dał rady, głowa by ci eksplodowała.

22.12.2014 10:48
FanGta
odpowiedz
FanGta
114
Generał

Bogaty arsenał jak w far cry 3, własne lotniska i wtedy z darmowymi pojazdami na telefon, rozsypujace się bazy wojskowe (model wybuchow w dwojce byl przepiekny) misje we wszelkich plaszczyznach tj. podwodnych, wysokogórskich, podniebnych
Do tego customizacja bohatera, skoro to tpp to fanie jakby mozna jakis pancerz założyć, stroj do głębokich nurkowań... (i to jest element ktory mogliby zapozyczyc z gta 5), ,kolekcja znajdzek typu ukryty samolot czy inny pojazd. W tak duzum terenie przydalyby sie ukryte lokacje jak w far cryach. To z grubsza rzeczy ktore mogliby wprowadzic/ulepszyc i wtedy zabawa by byla lepsza niz w far cry'u , gta czy innych rozległych sandboxach.

23.12.2014 08:32
victripius
odpowiedz
victripius
89
Joker

Gra jest świetna właśnie przez swoją oryginalność i wcale nie musi upodabniać czy zbliżać do jakiejkolwiek innej gry. Problem leży tutaj w zawartości, którą trzeba po prosty rozszerzyć o jakieś ciekawe i urozmaicone aktywności.

24.12.2014 19:14
odpowiedz
zanonimizowany619836
71
Generał

@mkk3a
czas nauczyc sie angielskiego albo nie miec sarkastycznego bólu dypy o nie wiadomo co.

24.12.2014 19:59
Hoora
odpowiedz
Hoora
74
inshallah

[7] Nie mam nic przeciwko anglikanizmom. Kurcze, nawet sam czasem jakimś rzucę. Ale to wszystko musi pasować. Mamy piękny język i wiele słów, którymi możemy zastąpić angielskie wtrącenia bez utraty jakości tekstu. Serio, wtrącając obcojęzyczne słówka nie brzmisz ani grama fajniej, przynajmniej nie zawsze.

24.12.2014 20:19
Blackthorn
😊
odpowiedz
Blackthorn
118
Senator

czas nauczyc sie angielskiego albo nie miec sarkastycznego bólu dypy o nie wiadomo co.
It's dobrze that on chce speak po polsku.

26.12.2014 11:32
raziel88ck
odpowiedz
raziel88ck
142
Reaver is the Key!

mkk3a - Zawartością.

Goozys[DEA] - Nie chodzi mi o ściągnięcie pomysłów z GTA, ale oto, aby JC zostało równie bogate w zawartości jak konkurencyjna marka. Niestety, ale obecne odsłony są strasznie ubogie pod tym względem.

SmileKiZZ - Popieram. A jeśli chodzi o GTA - to nie miałem na myśli kopiowania pomysłów. Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, aby JC w końcu oferował mnóstwo ciekawych i zróżnicowanych zadań pobocznych.

FanGta - Nic dodać, nic ująć.

Hoora - Próbowałem uniknąć powtórzeń.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze