HTC Vive wymusi na nas przemeblowanie mieszkania - Gameplay - 9 lutego 2016

HTC Vive wymusi na nas przemeblowanie mieszkania

29 lutego wystartują pre-ordery na gogle rzeczywistości wirtualnej HTC Vive, określane również mianem SteamVR, jako że w pracach nad sprzętem bierze również udział firma Valve. Zanim jednak zdecydujecie się na ten prawdopodobnie niemały wydatek (oficjalna cena ciągle nie jest znana), zastanówcie się, czy pomieszczenie, w którym oddajecie się elektronicznej rozrywce spełnia wymagania, stawiane przez produkt tajwańskiego producenta urządzeń elektronicznych.

Źródłem wskazówek jak wyjść z tego niewątpliwie karkołomnego zadania jest instrukcja obsługi Vive, która została niedawno zamieszczona na stronie HTC (dzięki, VentureBeat). Zgodnie z tym, co napisano w dokumencie, przyszłych nabywców gogli VR czeka trochę pracy. HTC wymaga wolnej przestrzeni o wymiarach co najmniej 2 na 1,5 metra, przy czym odległość między tzw. base stations, a więc odbiornikami, które kontrolują nasze położenie w przestrzeni, śledząc sensory zainstalowane w goglach i kontrolerach, nie może wynosić więcej niż 5 metrów.

W efekcie w wielu przypadkach zabawa z HTC Vive wiązać się będzie z koniecznością solidnego przemeblowania pokoju. Ingerencją w wygląd będzie także instalacja odbiorników, jako że dla lepszego efektu HTC zaleca powieszenie ich na ścianach. Problematyczny może być tu fakt, że o ile odbiorniki działają bezprzewodowo, tak wymagają zewnętrznego źródła zasilania, zatem konieczne będzie podpięcie ich do gniazdka elektrycznego. Ich rozkład w dużej mierze podyktowany będzie zatem tym, gdzie w naszym mieszkaniu mamy zainstalowane kontakty.

Jeśli chodzi o komputer, to będziemy musieli umiejscowić go w centrum, mając przy tym na uwadze, że kabel, jakim podepniemy gogle VR do PC-ta, ma mieć długość pięciu metrów. To jednak nie wszystko, gdyż przed rozpoczęciem zabawy trzeba będzie zakryć wszystkie powierzchnie odbijające światło (np. lustra), podobnie jak okna oraz inne źródła światła słonecznego. Chyba nie muszę dodawać, że wszelkie przeszkody, w tym meble i stoły, pójdą w odstawkę, aby mieć wolną przestrzeń do zabawy. Oczywiście w przypadku niektórych gier będzie można bawić się na siedząco, ale aby czerpać pełną przyjemność z rozgrywki, będziemy musieli się nieco bardziej postarać.

Gogle wirtualnej rzeczywistości zapowiadają się efektownie, ale trzeba mieć na uwadze, że korzystanie z nich to nie będzie pestka. Instrukcja HTC Vive jest tego najlepszym przykładem.

Gameplay
9 lutego 2016 - 14:43