sathorn

Wiecznie głodny konsument kultury wszelakiej

najnowszepolecanepopularne

Koreańczycy planują zdominować WCS. Nie tylko w swoim kraju

Jagten czyli Polowanie - wielkie kino z małego kraju

Blizzard budzi się z zimowego snu. Teraźniejszość i przyszłość StarCrafta II

Recenzja BioShock: Infinite - kandydat na najbardziej przecenioną grę roku?

The Free Bundle #5 - kolejna paczka darmowych gier indie

Pierwszy zwiastun The Wolverine nie przyspiesza mi tętna

Barcraft Szczecin MLG Summer Championship 2012 - relacja

W nocy z niedzielę na poniedziałek w Szczecinie odbył się trzeci już bodajże barcraft. Laikom spieszę z tłumaczeniem - barcraft polega na tym, że kibice Starcrafta II spotykają się razem, w lokalu, aby wspólnie kibicować. W praktyce często równie istotną atrakcją jest organizowany przy okazji turniej, a przede wszystkim możliwość pogadania z ludźmi o podobnych zainteresowaniach.

Z grupy wyszedłem pierwszy, a później od razu odpadłem :(

Szczeniśki barcraft ma już całkiem długą tradycją, bo pierwsza edycja odbyła się bodajże w marcu tego roku. Później był czerwiec, no i teraz - koniec sierpnia. Mniej więcej co trzy miesiące. W ciągu tego pół roku dokonał się niemały postęp.

czytaj dalejsathorn
28 sierpnia 2012 - 17:33

Podsumowanie IEM, dwa Barcrafty i prelekcje o e-sporcie - Map Pool - przegląd e-sportowy #7

Pogadajmy o e-sporcie #1

Zaczynam od informacji podanej "na ostatnią chwilę". Adrian Kostrzebski (pozdrawiam i jeszcze raz sorry, za odwołanie w ostatniej chwili!) organizuje spotkanie traktujące o e-sporcie w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wszystkie informacje znajdziecie na stronie wydarzenia na Facebooku. Prelekcje zaczynają się dzisiaj o godzinie 15, potrwają do 20. Przewidziane jest after-party.

Lista prelegentów:

  • Krzysztof Pikiewicz (CEO Turtle Entertainment Polska) - przedstawi subiektywną diagnozę polskiego e-sportu
  • Jakub Stępień (PR Manager Turtle Entertainment Polska) - przedstawi mechanizmy działania ligi ESL
  • Jakub Waszczuk - E-sport a społeczeństwo i sponsorzy - PR wydarzeń e-sportowych od kuchni
  • Marcin Rutkowski (były gracz benq.deltaesports.com) -opowie o niewykorzystanym potencjale materiałów video w polskim e-sporcie
  • Marcin Lelontko (komentator Starcraft2) - opowie o roli komentatora we współczesnym e-sporcie.
  • Michał Sokolnicki (manager Universal Soliders) - o roli sceny FIFA w rodzimym esporcie, oraz jej potencjalne ścieżki rozwoju.
  • Ministry of Win - pierwszy, polski profesjonalny ośrodek treningowy dla graczy!
czytaj dalejsathorn
25 sierpnia 2012 - 11:05

Oglądaj Intel Extreme Masters VII Global Challenge Cologne!

Pamiętajcie, że Gamescom to nie tylko nowe gry i obietnice twórców dotyczące już istniejących, ale także e-sport. Siódmy sezon Intel Extrme Masters zaczyna się właśnie w Kolonii. Mnóstwo graczy Starcrafta II w League of Legends zjechało się do Niemiec i przez kilka dni będzie dostarczać nam rozrywki.

Fot. via profil Intel Extrme Masters na Facebooku

Aktualnie rozgrywane są rozgrywki otwartych kwalifikacji w Starcrafta II. Rozgrywki League of Legends zaczną się jutro. Pula nagród dla obydwu dyscyplin wynosi nieco ponad 180 000 dolarów!

czytaj dalejsathorn
15 sierpnia 2012 - 10:46

Day9 przybliża nam PvT w Starcraft II: Heart of the Swarm

Premiera Starcraft II: Heart of the Swarm coraz bliżej, a w tzw. międzyczasie, możemy zabić czas oglądając pokazowy mecz z wersji alfa, komentowany przez samego Seana "Day9" Plotta.

Osobiście odnoszę wrażenie, że armia Terrana praktycznie cały czas była po prostu... zbyt wielka i potężna. Battleheliony to moim zdaniem przesada, są zbyt mocne jak na takie tanie jednostki, które w dodatku masakrują jednostki lekkie. Z drugiej strony, nie jest powiedziane, że wyprodukowanie takiej kuli śmierci będzie tanie i przyjemne, w końcu Terran miał praktycznie całą grę przewagę ekonomiczną.

czytaj dalejsathorn
14 sierpnia 2012 - 10:26

Polubiłem model free-to-play, ale dalej się go obawiam

Pierwszą grą free-to-play w jaką zagrałem była Tibia. Pamiętacie to jeszcze? Może nie uwierzycie, ale do dzisiaj dużo ludzi w to gra. Ja chamstwa nie zniesłem, pierdłem, bekłem i odinstalowałem ten szajs po wyjściu z „Rooka”, czyli pierwszej lokacji w grze. Potem było dla mnie długo, długo nic, od czasu do czasu śmiałem się tylko, widząc w jakie marne podróbki World of Warcraft zdarza się grać dziwnym ludziom (Metin, Runes of Magic, itepe). W międzyczasie zaliczyłem krótkie romanse z kilkoma społecznościówkami (Ogame, Mafia Wars, Farmville), co utwierdziło mnie w przekonaniu, że darmowe równa się kijowe.

Potem jedak przyszło League of Legends. Jak dobra jest to gra nie muszę chyba nikogo przekonywać (Starcraft II lepszy, ale nie o tym mowa :)). Nie chodzi nawet o samą mechanikę, bo nie jest ona wcale oryginalna – wszystko oparte jest przecież na starusieńkiej warcraftowej DotA. Chodzi mi o generalne dopracowanie tej produkcji. Widać pracę włożoną w każdą postać, każdą skórkę, każdą animację, przedmiot, balans, interfejs, i tak dalej. Pomyślałem „w końcu gra oparta na modelu free-to-play, która nie wygląda jak praca magisterska średnio utalentowanej grupy studentów".

czytaj dalejsathorn
11 sierpnia 2012 - 18:52

Hackerzy atakują Blizzard. Nikt nie jest bezpieczny

Chyba nie doceniałem hackerów. Nie ma dla nich żadnej świętości. Rozumiem uderzać w agencje rządowe, złe koroporacje, system, ale żeby Blizzard? Przecież to jest najlepsza firma robiąca gry wideo w historii, która dała nam takie hity jak Starcraft, Starcraft: BroodWar i Starcraft II.

Kto wie co to jest?

Blizzard co prawda udowodnił, że można na niego liczyć. Poinformował o rozmiarach włamania, hasła były dobrze zaszyfrowane, nie zginęły numery kart kredytowych. Mogliby dać znać wcześniej, a nie tydzień po fakcie, jednak wybaczam, bo bezpieczeństwo użytkowników nie było zagrożone. Pytanie tylko, czy każda firma jest równie dobrze na taki włam przygotowana? Co rusz przecież słyszymy o tym, że na takim czy innym serwerze wszystko jest przechowywane w czystym (ang. plain) tekście.

czytaj dalejsathorn
10 sierpnia 2012 - 14:03

Syndrom FOMO, a granie - czemu marnuję czas przy A, skoro mogę B?

Wiecie czym jest FOMO? Przedwczoraj w serwisie Technologie Gazeta ukazał się świetny artykuł dotyczący tego zjawiska. Krótko mówiąc, to strach przez przegapieniem czegoś, niepokój, poirytowanie, problemy z koncentracją. Powód? Zalew informacji, związany z rozwojem technologii, przytłacza nas. Do natężenia występowania tego zjawiska doszło wraz z upowszechnieniem się serwisów społecznościowych i smartfonów.

Kiedy pierwszy raz przeczytałem o FOMO prawie wpadłem w panikę. Zdiagnozowałem u siebie ciężką postać tej przypadłości i w końcu nazwałem cały szereg zachowań, który z lekkim niepokojem zacząłem u siebie zauważać. Po chwili zdałem sobie sprawę z tego, że nie ma co popadać w przesadę. Muszę się tylko pilnować. Strzelić sobie od czasu do czasu mentalnego „liścia” i przywrócić koncentrację. Bo pal licho, że sprawdzam Facebooka idąc z samochodu do sklepu. Pal licho, że przeglądam newsy stojąc w samochodzie na światłach. Najgorsze, że FOMO utrudnia mi dwie czynności, które do tej pory potrafiły mnie wciągnąć bez reszty: pisanie i granie.

czytaj dalejsathorn
8 sierpnia 2012 - 19:35

CNN o pro-gamingu w Korei, zmiany osobowe i taniec MC - Map Pool - przegląd e-sportowy #6

Przyznam szczerze, że zapomniałem o Was wczoraj i z tego powodu Map Pool jest opóźniony. No dobra, pamiętałem, ale nie chciało mi się. Cholera, brzmi jeszcze gorzej. Okej, umówmy się po prostu, że nie jestem tutaj żeby się tłumaczyć - cieszcie się, że jest w ogóle, a nie marudzicie.

MC tańczy, tańczy, tańczy, tańczy (jak parabole, pamiętacie?)

Krótko mówiąc - "I lol'd" :)

czytaj dalejsathorn
7 sierpnia 2012 - 17:50

Dzienniki Starcraftowe #6 - PvP z Forte

Dziennik Starcraftowy powraca! Przypomniałem sobie o Was, kiedy skończyłem grać z Forte - prawdopodobnie najlepszym po MaNie Protossie w naszym kraju. Jak mi poszło? Czemu z nim grałem? Sprawdźcie sami na filmiku poniżej.

czytaj dalejsathorn
6 sierpnia 2012 - 11:39

Recenzja dodatku Cold Stream do Left 4 Dead 2 - warto, ale...

Grało się swego czasu w Left 4 Dead, oj grało. To właśnie od gry Valve rozpoczął się mój płomienny romans z apokalipsą zombie, która trwa do dziś. Dzięki Left 4 Dead poznałem dreszczyk desperacji, który towarzyszy walce o przetrwanie w rozszalałej hordzie nieumarlaków. Do dziś pamiętam nerwowe przełykanie śliny, podczas przechodzenia gry na najwyższym poziomie trudności.

Left 4 Dead zrewolucjonizowało kooperację, wynosząc ją na inny poziom – nie wymuszając współpracy przez lipne sztuczki w stylu „podsadź mnie”, a osadzając kooperację w samym jądrze i mechanice rozgrywki. Left 4 Dead było po prostu za trudne, żeby dało się je przejść samemu, a na dodatek specjalni zarażeni mieli brzydki nawyk obezwładniania szlajających się pojedynczo ocalałych. Geniusz w czystej postaci.

Prawie dwa lata po premierze Left 4 Dead 2 światło dzienne ujrzał kolejny dodatek. Cold Stream zaczęło się jako dzieło jednego fana, ostatecznie jednak Valve postanowiło zainwestować w jego koncepcję i wypuścić kolejne DLC. Na pecetech dodatek jest całkowicie darmowy. Warto odkurzyć Left 4 Dead 2?

czytaj dalejsathorn
2 sierpnia 2012 - 15:28

Dlaczego Starcraft II to lepszy e-sport od League of Legends?

Niedawne EEC Polska, które odbyło się w Warszawie, było dla mnie kolejnym podejście do League of Legends jako e-sportu. Kilka razy odpalałem już rozmaite większe i mniejsze streamy przy okazji równych turniejów i siedziałem przez kilka godzin, próbując poczuć to samo, co czuję oglądając mecze Starcrafta II. Nie udało się.

Wątpię, żeby była to wina mojej nieznajomości gry. Nie jestem prosem w League of Legends, ale z drugiej strony nie jestem nim także Starcrafcie II. Nie szukam winy wśród komentatorów, bo oglądałem materiały w języku tak angielskim, jak i polskim. Podobnie zresztą jak w przypadku Starcrafta II. Dlaczego w takim razie League of Legends nie dorównuje grze Blizzardu jako e-sport?

czytaj dalejsathorn
1 sierpnia 2012 - 17:29