Dateusz

Chcę za to Puchar

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez Dateusz

No More Room In Hell - gnijąca recenzja.

Kolejne fale żywych trupów niemalże codziennie zalewają nas na łamach serwisu Steam. Nowych gier traktujących o zombie jest od groma, a my wciąż czekamy na następne, czy to większe produkcje, czy te niezależne. Moją uwagę przykuł ostatnio darmowy tytuł, który nawiedził internetowy sklep Valve w tegoroczne Halloween. No More Room In Hell – czyli darmowa perełka Steam Greenlight.

czytaj dalejDateusz
12 listopada 2013 - 09:00

Mitologia Japońska #2 - Powstanie świata i pierwsi bogowie

Kojiki
japan-community.com
Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. Ostatnio poznaliśmy podstawę wierzeń Japończyków, religie shintō i buddyzm, dzisiaj zajmiemy się powstaniem świata i przyjrzymy się części bogów i ich mitom* oraz ich przedstawieniami w popularnej kulturze, przez mangę po gry.
czytaj dalejDateusz
12 grudnia 2013 - 20:31

Zbiór misji i zadań, które szarpią moje nerwy

Misje eskortowe? Nagły wzrost poziomu trudności, robiący z "normala" "inferno"? Kończący się czas? Frustracja z powodu słabo opisanego celu zadania? Nieskończone porażki w walce z bossem, kiedy zostały mu ostatnie procenty życia? Rzucaliście kiedyś padem i tłukliście wściekle pięściami w stół? Mi się zdarzyło... raz, może dwa. No dobra, więcej. Mniejwięcej tyle:

czytaj dalejDateusz
14 kwietnia 2014 - 10:25

Wszystkie grzechy Gothica. Jakim cudem tak źle zaprojektowana gra zdobyła tylu wiernych fanów?

15 marca 2001 roku niemieckie studio Piranha Bytes wydało na świat nie zapowiadającego się zbyt ciekawie potworka. Z okazji czternastej rocznicy tego wydarzenia jeszcze raz przyjrzymy się legendzie pierwszej odsłony Gothica i przy okazji pokręcimy trochę nosem. Jakie grzechy popełnił Gothic i jak sobie z nimi poradził?

czytaj dalejDateusz
15 marca 2015 - 13:17

Najlepsze misje w skradankach (i nie tylko), część I

Gry stealth są dla cierpliwych. Nie można pozwolić sobie na zabawę w Rambo, ponieważ w otwartej walce bohaterowie takich tytułów zwykle nie radzą sobie najlepiej. Ich bajka to cicha eliminacja… Cicha i poprzedzona monotonnym wypatrywaniem odpowiedniej okazji do działania...

czytaj dalejDateusz
11 maja 2015 - 16:38

Gruszki Na Wierzbie #1 - APB: All Points Bulletin (2010)

Gruszki Na Wierzbie to cykl felietonów o grach, które wyróżniają się tym, że się… różnią. Różnią się od swoich początkowych zapowiedzi, oraz o grach, które nie sprostały wygórowanym obiecankom ich twórców. Gruszki Na Wierzbie, czyli o tym, co nam obiecano, a słowa nie dotrzymano.

Na pierwszy ogień rzucamy próbę przeniesienia mechaniki Grand Theft Auto w sieć masywnej rozgrywki multiplayerowej. Próba tak tragikomiczna, że kończy się śmiercią i wskrzeszeniem. All Points Bulletin, czyli przerośnięte ambicje.

czytaj dalejDateusz
12 listopada 2013 - 15:36

Czy gry uczą języków obcych? - Forum autorów gameplay

 

theguardian.com

Forum autorów gameplaya poruszył temat, na który wielu graczy (zwłaszcza tych wciąż w wieku szkolnym) stara się odpowiedzieć. Czy gry mogą być zamiennikiem nauczyciela i książek w tym jakże trudnym do osiągnięcia celu nauki języka obcego? Czy są zaledwie suplementem? Jak widzimy to my - autorzy gameplaya.

czytaj dalejDateusz
10 grudnia 2013 - 13:20

Krótko o idiotach w Internecie i próbach radzenia sobie z nimi

Jeżeli jesteście graczami i chociaż raz odpaliliście tytuł multiplayer, niemalże na pewno spotkaliście się z jakimś odłamem kretynizmu w internecie. Trolle: flamerzy, „dzieci”, grieferzy, czyli ludzie uprzykrzający rozgrywkę innym. Nie do końca na poważnie, ale też nie do końca żartem: czemu to robią i jak sobie najlepiej z nimi radzić?

czytaj dalejDateusz
7 kwietnia 2014 - 18:14

Choppery prosto z krain Azeroth

Wśród czytających, poza lubiącymi gry, na pewno znajdzie się ktoś lubiący głośne, potężne choppery. Pamiętacie i być może wciąż śledzicie świetny Amerykański Chopper  z ich udziałem, puszczany na kanale Discovery, gdzie możemy obserwować zarówno proces produkcyjny jak i rodzinne niesnaski Teutulów, prowadzących zakład(y). A może jakiś bonus dla graczy?

czytaj dalejDateusz
5 maja 2014 - 09:39

To było Super (Mario Bros.)!

źródło: wallsave.com

Koniec roku 1995, małoletni szkrab otrzymuje w prezencie Pegazusa wraz z grą Super Mario Bros. Rok 2005, nieco starszy, ale wciąż młody rozwija pasję zapoczątkowaną przez wąsatego hydraulika. Rok 2015, już nie taki najmłodszy wciąż zagrywa się w to starusieńkie, niemalże 30 letnie dzieło sztuki.

czytaj dalejDateusz
13 stycznia 2015 - 20:00

Mitologia Japońska #1 Wprowadzenie

Encyklopedia PWN o mitologii: zbiór mitów danego ludu, przekazywany w formie ustnej lub spisany na podstawie ustnych przekazów. Mitologia jest ważnym aspektem naszych multimedialnych przygód, zarówno w kinie jak i na ekranie komputera i wychodząc poza elektronikę, w książkach da się zauważyć ogromny jej wpływ. I chociaż łatwo jest nam skojarzyć przeróżne monstra, zdarzenia i obrzędy z mitologii greckiej, rzymskiej, saskiej, słowiańskiej czy skandynawskiej to jednak niewiele osób wie coś o mitologiach dalekiego wschodu. Dlatego postaram się Wam przybliżyć nieco mitologii japońskiej.

Torii
wikipedia.org

Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. Część pierwsza będzie swoistym wprowadzeniem do tematu. Zapraszam do lektury.

czytaj dalejDateusz
8 grudnia 2013 - 15:40

Wspomnień czar - Populous: The Beginning

Zawiedziony Gracz wyciąga z napędu płytę i odkłada ją na pokaźny stos oznaczony „nigdy więcej”. To kolejna już starusieńka gra, którą chciał uruchomić z sentymentu, niestety przeskok technologiczny pomiędzy tym, co podobało mu się 10, 15 i więcej lat temu okazał się zbyt wielki. Grafika kanciasta, a piksele w niej tak wielkie, że można nimi usypać tor żużlowy, niegdyś świetny gameplay okazuje się słaby lub zupełnie niegrywalny. Pewnie, Gracz zarzeka się, że są tytuły, które się nie starzeją, wraca do nich co jakiś czas. Ale co z resztą? Gracz, nie chcąc ryzykować następnych, w wypadku uruchomienia wielbionego dawniej tytułu nieuniknionych zawodów stwierdza, że wspomnienia zostawi nienaruszone.

czytaj dalejDateusz
13 marca 2014 - 22:31

Mitologia Japońska #3 - Susanoo i Hachiman

Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. Znane są nam już podstawy religii Kraju Wschodzącego Słońca oraz mity powstania świata i kilku bogów. W części trzeciej poznamy bliżej mity boga wiatru i burzy Susanoo oraz boga wojny Hachimana.

czytaj dalejDateusz
19 stycznia 2014 - 11:40

Speedrunning - z czym to się je?

Speedrun jest specyficznym, jak najszybszym sposobem przejścia wybranej gry. Może dotyczyć jednego poziomu lub danego rozdziału, jest to jednak rzadki zabieg, bowiem najczęściej obejmuje całość tytułu. Zaczynając od wąskiej grupki zapaleńców, zakochanych w określonej grze po uszy, speedrunning wraz z powstaniem youtube’a i twitcha stał się fenomenem Internetu. Jest to zajęcie dla najbardziej zapartych i hardkorowych graczy, chociaż trzeba przyznać, że dziś, z możliwością zaczepienia się o kilka stron poświęconych głównie temu tematowi, zostać speedrunnerem jest dużo prościej niż niegdyś.

czytaj dalejDateusz
11 marca 2015 - 08:55

Najlepsze misje w skradankach (i nie tylko), część II

Swego czasu napisałem o najlepszych misjach stealth. Minęło już pół roku, a mi w głowie wciąż siedzą dziesiątki kolejnych, równie dobrych, jeżeli nie lepszych zadań, dla których niegdyś nie znalazłem miejsca. Oto więc druga partia misji skradankowych i to nie tylko w skradankach.

czytaj dalejDateusz
19 listopada 2015 - 12:52