Dateusz

Chcę za to Puchar

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez Dateusz

No More Room In Hell - gnijąca recenzja.

Kolejne fale żywych trupów niemalże codziennie zalewają nas na łamach serwisu Steam. Nowych gier traktujących o zombie jest od groma, a my wciąż czekamy na następne, czy to większe produkcje, czy te niezależne. Moją uwagę przykuł ostatnio darmowy tytuł, który nawiedził internetowy sklep Valve w tegoroczne Halloween. No More Room In Hell – czyli darmowa perełka Steam Greenlight.

czytaj dalejDateusz
12 listopada 2013 - 09:00

Mitologia Japońska #2 - Powstanie świata i pierwsi bogowie

Kojiki
japan-community.com
Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. Ostatnio poznaliśmy podstawę wierzeń Japończyków, religie shintō i buddyzm, dzisiaj zajmiemy się powstaniem świata i przyjrzymy się części bogów i ich mitom* oraz ich przedstawieniami w popularnej kulturze, przez mangę po gry.
czytaj dalejDateusz
12 grudnia 2013 - 20:31

Mitologia Japońska #3 - Susanoo i Hachiman

Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. Znane są nam już podstawy religii Kraju Wschodzącego Słońca oraz mity powstania świata i kilku bogów. W części trzeciej poznamy bliżej mity boga wiatru i burzy Susanoo oraz boga wojny Hachimana.

czytaj dalejDateusz
19 stycznia 2014 - 11:40

Mitologia Japońska #1 Wprowadzenie

Encyklopedia PWN o mitologii: zbiór mitów danego ludu, przekazywany w formie ustnej lub spisany na podstawie ustnych przekazów. Mitologia jest ważnym aspektem naszych multimedialnych przygód, zarówno w kinie jak i na ekranie komputera i wychodząc poza elektronikę, w książkach da się zauważyć ogromny jej wpływ. I chociaż łatwo jest nam skojarzyć przeróżne monstra, zdarzenia i obrzędy z mitologii greckiej, rzymskiej, saskiej, słowiańskiej czy skandynawskiej to jednak niewiele osób wie coś o mitologiach dalekiego wschodu. Dlatego postaram się Wam przybliżyć nieco mitologii japońskiej.

Torii
wikipedia.org

Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. Część pierwsza będzie swoistym wprowadzeniem do tematu. Zapraszam do lektury.

czytaj dalejDateusz
8 grudnia 2013 - 15:40

Wszystkie grzechy Gothica. Jakim cudem tak źle zaprojektowana gra zdobyła tylu wiernych fanów?

15 marca 2001 roku niemieckie studio Piranha Bytes wydało na świat nie zapowiadającego się zbyt ciekawie potworka. Z okazji czternastej rocznicy tego wydarzenia jeszcze raz przyjrzymy się legendzie pierwszej odsłony Gothica i przy okazji pokręcimy trochę nosem. Jakie grzechy popełnił Gothic i jak sobie z nimi poradził?

czytaj dalejDateusz
15 marca 2015 - 13:17

Zbiór misji i zadań, które szarpią moje nerwy

Misje eskortowe? Nagły wzrost poziomu trudności, robiący z "normala" "inferno"? Kończący się czas? Frustracja z powodu słabo opisanego celu zadania? Nieskończone porażki w walce z bossem, kiedy zostały mu ostatnie procenty życia? Rzucaliście kiedyś padem i tłukliście wściekle pięściami w stół? Mi się zdarzyło... raz, może dwa. No dobra, więcej. Mniejwięcej tyle:

czytaj dalejDateusz
14 kwietnia 2014 - 10:25

Najlepsze misje w skradankach (i nie tylko), część I

Gry stealth są dla cierpliwych. Nie można pozwolić sobie na zabawę w Rambo, ponieważ w otwartej walce bohaterowie takich tytułów zwykle nie radzą sobie najlepiej. Ich bajka to cicha eliminacja… Cicha i poprzedzona monotonnym wypatrywaniem odpowiedniej okazji do działania...

czytaj dalejDateusz
11 maja 2015 - 16:38

O wojowniku lewel trzydziesty, którego zjadły wilki

Jest taki czas w życiu gracza, kiedy to problemem staje się znalezienie dla siebie gry RPG, która spełni wszystkie jego obecne zachcianki. Problem jest spory, ponieważ patrząc na dzisiejszy rozmiar rynku i ilość tytułów z których możemy dobrowolnie wybierać, każdy powinien znaleźć coś, co zaspokoi jego głód. Jeżeli masz z tym jednak problem to nadszedł czas, aby wyciągnąć rękę po tytuły roguelike.

czytaj dalejDateusz
8 listopada 2013 - 15:30

Speedrunning - z czym to się je?

Speedrun jest specyficznym, jak najszybszym sposobem przejścia wybranej gry. Może dotyczyć jednego poziomu lub danego rozdziału, jest to jednak rzadki zabieg, bowiem najczęściej obejmuje całość tytułu. Zaczynając od wąskiej grupki zapaleńców, zakochanych w określonej grze po uszy, speedrunning wraz z powstaniem youtube’a i twitcha stał się fenomenem Internetu. Jest to zajęcie dla najbardziej zapartych i hardkorowych graczy, chociaż trzeba przyznać, że dziś, z możliwością zaczepienia się o kilka stron poświęconych głównie temu tematowi, zostać speedrunnerem jest dużo prościej niż niegdyś.

czytaj dalejDateusz
11 marca 2015 - 08:55

Aleksander Dumas przewraca się w grobie. Frustracja na papierze.

Aleksander Dumas ojciec, jeden z najlepszych pisarzy jakich zrodziła ziemia, twórca wielu wspaniałych książek historyczno-przygodowych o Francji, jej królach, wojnach, pojedynkach i romansach. Ojciec takich postaci jak d’Artagnan, hrabia Monte-Cristo oraz ojciec Aleksandra Dumas syna, autora m.in. Damy Kameliowej. Aleksander Dumas ojciec, człowiek, który wiedząc, co wytwórnie filmowe robią z jego dziełami przewraca się w grobie.

Tak wyglądali muszkieterowie królewscy w czasach Ludwika XIII i XIV wg. BBC. Poza oczywistą znajomością z Indianą Jones'em w wolnych chwilach pasą bydło w północnych stanach Ameryki.
czytaj dalejDateusz
31 grudnia 2013 - 08:41

Mitologia Japońska #4 Shichi Fukujin oraz Jizō i Kannon

Siedmiu bogów szczęścia

Mitologia japońska opowiada o bogach, demonach, magicznych zwierzętach i boskich ludziach, jest głęboko zakorzeniona w japońskiej kulturze oraz ma swoje parę groszy w polityce państwa i co ważne, w niemalże niezmienionej postaci praktykowana jest do dziś. W czwartej części poszerzymy wiedzę o demiurgach Archipelagu. Skupimy się na bogach spoza kręgu sintoizmu, którzy pojawili się wraz z rosnącym wpływem Chin w granicach Japonii.

czytaj dalejDateusz
26 stycznia 2014 - 13:40

Krótko o idiotach w Internecie i próbach radzenia sobie z nimi

Jeżeli jesteście graczami i chociaż raz odpaliliście tytuł multiplayer, niemalże na pewno spotkaliście się z jakimś odłamem kretynizmu w internecie. Trolle: flamerzy, „dzieci”, grieferzy, czyli ludzie uprzykrzający rozgrywkę innym. Nie do końca na poważnie, ale też nie do końca żartem: czemu to robią i jak sobie najlepiej z nimi radzić?

czytaj dalejDateusz
7 kwietnia 2014 - 18:14

Dlaczego pecetowcy nie zasługują na gry Rockstara?

Rockstar, gigant nad gigantami gatunku sandboksów ma chyba na pieńku z pecetowym gronem. Na ich ostatnią produkcję, która zdobyła serca graczy i procesory aż dwóch generacji konsol my, pecetowcy musimy czekać katorżnicze dni opóźnionej po raz kolejny premiery, a nie jest to pierwszy taki przypadek z grą gwiazd rocka w roli głównej. Czym zawiniły sobie komputery osobiste, że nie zasługują na produkcje Rockstara?

czytaj dalejDateusz
10 kwietnia 2015 - 11:52

Czy gry uczą języków obcych? - Forum autorów gameplay

 

theguardian.com

Forum autorów gameplaya poruszył temat, na który wielu graczy (zwłaszcza tych wciąż w wieku szkolnym) stara się odpowiedzieć. Czy gry mogą być zamiennikiem nauczyciela i książek w tym jakże trudnym do osiągnięcia celu nauki języka obcego? Czy są zaledwie suplementem? Jak widzimy to my - autorzy gameplaya.

czytaj dalejDateusz
10 grudnia 2013 - 13:20

Recenzja Mario Kart 8 (Wii U)

Dateusz ocenia: Mario Kart 8
100

3… 2… 1… Start! Dwunastoosobowy wyścig rusza z kopyta, pierwsze sekundy to chaos, a pierwszy zakręt – zapasy. Można mieć szczęście i wyjść z tego bez uszczerbku lub stracić kilka cennych sekund gryząc trawę poza torem. Po chwili jednak wracasz na trasę i łapiesz pierwszy power-up. Red shell? Strzelasz na ślepo, a po chwili mijasz zdezorientowanego przeciwnika śmiejąc się głośno do ekranu. Przyspieszenia, bomby, banany i inne cuda pozwalają ci w walce o podium. Ostry zakręt pokonujesz driftem, odpalasz turbo, wjeżdżasz na ścianę, zbierasz kolejnego shella, który tym razem służy ci za osłonę. Dojeżdżasz do wyskoczni, wybijasz się w powietrze, otwierasz lotnię i mijasz kolejnego uczestnika wprowadzając się w końcu na pierwsze miejsce. Ostatnie okrążenie to czysta dominacja i kolejne rozbijające się o twoje „tarcze” ataki. Kilka metrów przed metą do twoich uszu dobiega nieprzyjemny dźwięk nadchodzącej zagłady – blue shell dogania cię, przez sekundę wiruje nad twoją głową, po czym twoje pierwsze miejsce na podium zamienia się w błękitną eksplozję i mijające cię karty innych graczy.

czytaj dalejDateusz
13 października 2014 - 20:57