Matio.K

Zrodzone z pasji

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez Matio.K

Diablo III - ogólne podsumowanie.

15 maja bez wątpienia został odnotowany na kalendarzach wielu graczy. To czas premiery nowej gry Blizzarda, co samo w sobie stanowi zawsze sensację i tworzy front dla zmagań fanów i anty-fanów tej marki, stanowi kolejne narodowe święto Koreańczyków [wszak pewnie wiecie, że produkty tej amerykańskiej firmy są tam otaczane czcią?], a także licznych dyskusji pod postacią pytania "czy warto było czekać?". Tutaj zdania są podzielone na tyle, że po przeczytaniu setek opinii, wyłania się ciekawy, niejednoznaczny obraz tej produkcji.

czytaj dalejMatio.K
19 maja 2012 - 11:48

Team Fortress 2 - poradnik na początkujących cz.1

Poradnik powstał z myślą o osobach, które chcą rozpocząć swoją zabawę w świecie TF2. Czyli grze, gdzie dwie drużyny, czerwona i niebieska, toczą starcia w bogatym uniwersum [fabuła, choć mało istotna, jest i to wyraźnie rozbudowana] w trybie multiplayer w przywodzącej na myśl kreskówki oprawę. Charakter zabawy nie ma nic wspólnego z realizmem, a najważniejszą informacją, z punktu widzenia rozgrywki, jest podział na klasy – nie ma jednej uniwersalnej, ale każda ma swoją specjalizację, mocne i słabe strony. Członkowie drużyny muszą współpracować, aby wykorzystywać atuty i niwelować słabości. A więc do lektury!

czytaj dalejMatio.K
1 stycznia 2012 - 13:39

Deutschland uber alles?

Zagadka: robię to przed śniadaniem, obiadem, po powrocie z pracy i przed snem.
Tak, zgadliście - przenoszę się w realia drugiej wojny, by w butach niemieckiego oficera siać postrach na wirtualnym polu bitwy w multiku Company of Heroes. Osobom, które udzieliły poprawnej odpowiedzi życzę dalszych sukcesów w karierze wróżbitów.

Tak się ostatnio łapię na tym, iż moja growa aktywność ogranicza się do uruchamiania tego kilkuletniego już staruszka [bo nie grzeszy już grafiką, a rozwiązania zostały już dawno skopiowane przez pozostałych developerów] i sporadycznie innych gier. Zasadniczo zakupione za grosze i przy okazji, zapewniło mi więcej zabawy niż cokolwiek innego, a duża ilość aktywnie grających sprawia, że nie dostrzegam końca mojej żołnierskiej kariery. W czym tkwi sekret? W studiu oczywiście.

Relic udowodnił swoją niekwestionowaną zajebistość płodząc takie tytuły jak "Homeworld", czy "Dawn of War" [GENIALNE przeniesienie gier bitewnych w realia RTS], bezustannie narzucając pozostałym standardy, którym tylko oni sami są w stanie zresztą sprostać. I mimo, że ostatnie produkcje dzielą społeczność [bo nie da się ukryć, że druga odsłona WH40.000 jest ... inna], ale COH to na chwilę obecną ich szczytowe osiągnięcie. Zbalansowane, ociekające klimatem, doskonałe technicznie i absolutnie sycące. Warto zrobić sobie tą przysługę, wydać te 20 złotych i wejść w ten świat - nawet pomimo faktu, iż długi czas będziecie w multiplayerze przekąską i chłopcami do bicia.

 Ps. Powyższym filmik odnosi się co prawda do wersji online z której ostatecznie zrezygnowano, ale zawartość jest identyczna ;)

 

czytaj dalejMatio.K
14 listopada 2011 - 18:41

Wszystko o serii Splinter Cell

Sam Fisher ratuje świat naprzemiennie od 2003 roku. Wszystko za sprawą studia sygnowanego logiem Toma Clancy’ego, które zadowało dotychczas miłośników trudnych, wyczerpujących symulacji – Rainbow Six oraz Ghost Recon. Najwyraźniej jednakże ktoś podjął decyzję, by stworzyć tytuł idący na rękę mniej zaawansowanym, a przy tym wypełnić niszę w postaci skradanek. I tak powstała licząca sobie dziś trylogia w 2003 – Splinter Cell. Sam Fisher już 9 lat ciężko pracuje na rzecz bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych.

czytaj dalejMatio.K
24 stycznia 2012 - 14:04

Team Fortress 2 - trochę historii z konkluzją.

Zakupione za ciężkie pieniądze pakiet pięciu gier [Orange Box] w momencie premiery wydawał się być piekielnie kuszącą pozycją. Wszystkie, aktualne odsłony serii Half Life, zachwalany zewsząd Portal mający stanowić kamień milowy gier logicznych, a wreszcie Team Fortress 2. O którym nie wiedziałem nic, poza faktem, że to pełnoprawny tytuł moda, który spopularyzował klasy postaci w multiplayerowych FPS’ach. Summa summarum to jemu poświęciłem właśnie najwięcej czasu.

czytaj dalejMatio.K
20 grudnia 2011 - 13:21

Bezrobocie - jak to z nim właściwie jest?

Szeroka definicja, która dotyka coraz to większą część społeczeństwa, a w szczególności, ludzi młodych. Stało się na tyle powszechnym problemem, że definiuje kierunki studiów, które wybieramy, albo zmusza do emigracji za chlebem. A obecnie w Grecji staje się plagą narodową i przyczyną rozłamu w narodzie. Często w swoim środowisku jestem świadkiem retorycznych pytań pokroju "kto jest za to winny?". Tymczasem odpowiedź nie jest ani łatwa, ani przyjemna. 

czytaj dalejMatio.K
24 stycznia 2012 - 14:05

Arrow to the Knee - za kilka miesięcy o tym zapomnimy, ale do tego czasu jeszcze bawi.

Internet ma to do siebie, że jest tak wielki i nieprzebrany, iż ponoć tylko sam Chuck Norris jest go w stanie umieścić na dyskietce. Tak, tak, żarty o tym panu stały się niemodne, bo teraz nowym trendem jest tekst wygłaszany przez NPC'ów w Skyrimie, który brzmi: "Then I took arrow to the knee", co w wolnym tłumaczeniu znaczy tyle co "dostałem strzałą w kolano". W dużym ogólniku - tłumaczą one swoje życiowe porażki tym prostym zdaniem ;D 

Ps. W rozwinięciu filmik. 

czytaj dalejMatio.K
30 grudnia 2011 - 16:43

Konflikt interesów, czyli hardcorowcy, a casuale

Stopień trudności - zwykło się uważać, że oddziela grubą krechą tych, którzy grają od czasu do czasu, w sposób zupełnie niezabowiązujący, po tych, którzy katują dany tytuł, bo developer umieścił w nim stosowne wyzwanie, mówiąc niejako: "hej, nie dacie temu rady!" [tak przynajmniej próbowali nam wmówić autorzy "Diablo III" na przedpremierowych filmach o inferno]. Sądzę jednak, iż mądrym posunięciem jest tak zaprojektowana mechanika, by oba te światy wzajemnie się ze sobą przenikały. A w jaki sposób tego dokonać, jeśli na chwilę zapomnieć o suwaku stopnia trudności? Na wiele sposobów.

czytaj dalejMatio.K
30 maja 2012 - 19:15

Kulą po oczach, czyli historia serii Hitman.

Numer 47 wkroczył w świat gier kompletnie oszałamiając swym nowatorskim podejściem do rozgrywki. Dotychczas skradanki kojarzyły się bowiem z archetypem wykreowanym przez Metal Gear Solid i Tenchu z PSX'a, gdy oponenci po pewnym czasie tracili nami zainteresowanie, oraz bohaterami, którym nie przyszło do głowy, by po prostu skraść wrogi mundur [szczególnie te z kominiarkami]. Hitman: Codename 47 dał skradankom nowe tchnienie, samemu stanowiąc ukłon w stronę realizmu. Choć i bez tego był fenomenalną grą.

czytaj dalejMatio.K
4 czerwca 2012 - 13:14

Kultura, głupcze!

Niech pierwszy rzuci padem ten, kto nigdy nie obraził drugą osobę w trakcie gry sieciowej. Chyba każdy, kto choć raz spróbował gry przez internet, spotkał się z tym zjawiskiem, nierzadko samemu go tworząc. Bo nie da się ukryć, że na serwerach wprost buzuje od emocji, ale czy jest to pożądane, i zasadniczo skąd w ogóle bierze się ten cały hate?

czytaj dalejMatio.K
18 grudnia 2011 - 14:46

Minecraft - po prostu.

Fenomen, zjawisko, element kultury. Na przestrzeni dwóch i pół roku, tytuł Markusa Alexeja Persson, znanego każdemu pod pseudonimem Notch, doczekał się wielu etykietek. W tej ogólnej atmosferze szczodrego ich rozdawania, dałbym jeszcze jedną – wybrańca hype’u.

czytaj dalejMatio.K
10 stycznia 2012 - 09:10

Moje TOP filmów - lista 10-6

Statystyczny człowiek ogląda tyle dzieł kinematografii, a w szczególności holywoodzkich, że bez problemu jest w stanie wyłonić tytuły, które zapadły mu w pamięć i zwie ulubionymi. Ale już zebranie dziesiątki najbardziej doborowych to już trudny orzech do zgryzienia, z czego zdałem sobie sprawę tworząc pierwszą część tego mini-cyklu.

czytaj dalejMatio.K
12 stycznia 2012 - 22:41

FACEBÓG

Pochłaniacz czasu wolnego, przyczyna miliardów na koncie [Mark Zuckerberg], pogromca naszej-klasy, a wreszcie znakomite źrodło danych osobowych dla firm. Ma za sobą kawał historii, nierzadko o posmaku goryczy [przypadek współtwórcy], ale codziennie do monitorów przyciąga setki milionów ludzi na całym świecie. Dosłownie.

czytaj dalejMatio.K
13 stycznia 2012 - 20:32

Najbardziej elitarne jednostki świata #1

Tworzenie elitarnych oddziałów nie jest wynalazkiem XX-wieku - do tej kategorii można było zaliczyć już nieśmiertelnych pod wodzą Persji, którzy zasłynęli tym, że na oddział zawsze składał się z tysiąca żołnierzy, bo na miejsce poległego wkraczał kolejny, czy kawalerię Aleksandra Wielkiego. I chociaż dzielą je tysiące lat historii, łączy je jedno - były nieocenionym narzędziem każdego dowódcy, po który sięgano w wyjątkowych sytuacjach.

czytaj dalejMatio.K
28 stycznia 2012 - 11:01

Black Ops 2 - trailer

Uwielbiam filmy amerykańskiego reżysera, Christophera Nolana, który ma na swoim koncie tytuły takie jak m.in. "Incepcja", "Prestige", czy "Memento". Facet zresztą sam pisze scenariusze, a następnie je reżyseruje, co daje fenomenalny efekt w postaci uznania, a w tym i aktywa trwałego jakim jest złota statuetka. Oprócz tego, że wszystkie bez wyjątku są absolutnie doskonałe, łączy je również fakt, iż ich zwiastuny są młde, słabe i wręcz zniechęcające. Podobnego odczucia doznałem w przypadku jeszcze ciepłego zwiastunu Black Ops 2.

czytaj dalejMatio.K
2 maja 2012 - 09:45