Matio.K

Zrodzone z pasji

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez Matio.K

Diablo III - ogólne podsumowanie.

15 maja bez wątpienia został odnotowany na kalendarzach wielu graczy. To czas premiery nowej gry Blizzarda, co samo w sobie stanowi zawsze sensację i tworzy front dla zmagań fanów i anty-fanów tej marki, stanowi kolejne narodowe święto Koreańczyków [wszak pewnie wiecie, że produkty tej amerykańskiej firmy są tam otaczane czcią?], a także licznych dyskusji pod postacią pytania "czy warto było czekać?". Tutaj zdania są podzielone na tyle, że po przeczytaniu setek opinii, wyłania się ciekawy, niejednoznaczny obraz tej produkcji.

czytaj dalejMatio.K
19 maja 2012 - 11:48

Team Fortress 2 - poradnik na początkujących cz.1

Poradnik powstał z myślą o osobach, które chcą rozpocząć swoją zabawę w świecie TF2. Czyli grze, gdzie dwie drużyny, czerwona i niebieska, toczą starcia w bogatym uniwersum [fabuła, choć mało istotna, jest i to wyraźnie rozbudowana] w trybie multiplayer w przywodzącej na myśl kreskówki oprawę. Charakter zabawy nie ma nic wspólnego z realizmem, a najważniejszą informacją, z punktu widzenia rozgrywki, jest podział na klasy – nie ma jednej uniwersalnej, ale każda ma swoją specjalizację, mocne i słabe strony. Członkowie drużyny muszą współpracować, aby wykorzystywać atuty i niwelować słabości. A więc do lektury!

czytaj dalejMatio.K
1 stycznia 2012 - 13:39

Max Payne 3 - komentarz do zwiastuna.

Może będę to, aż nazbyt odważne słowa, ale chyba nie ma osoby,  na której Max Payne nie zrobiły wrażenia. W chwili premiery [2001] osobiście długo szukałem szczęki - bullet time okazał się być cholernie efektowny i nie bez znaczenia dla gameplay'u, fabuła wbijała w fotel dobrze oddanym klimatem noir, a prowadzenie akcji [komiksy, narracja, zaburzenia psychiczne] zapadło mi w pamięć po dziś dzień [kto pamięta scenę otwierającą grę?]. Tytuł szturmem wdarł się do grona klasyków.

czytaj dalejMatio.K
18 listopada 2011 - 09:50

Cykl serialowy #1

Niniejszym owym wpisem otwieram cykl poświęcony serialom emitowanym/dystrybuowanym w Polsce. Nie zamierzam tracić Waszego czasu opisując słabe produkcje, więc na pierwszy ogień idzie "Supernatural". Tytuł, który oglądać możemy w TVN7, a opowiada o perypetiach dwójki braci. Na codzień zajmującymi się zwalczaniem zagrażających zwykłym ludziom zjawisk nadprzyrodzonych (...)

czytaj dalejMatio.K
2 lutego 2012 - 17:07

Pogadanka #3 Droga ta darmowość, czyli o grach F2P słów więcej niż kilka.

F2P – free to play. Pojęcie ukute przed laty, wdrożone zapewne jeszcze przed wyginięciem dinozaurów. Tak stare, że nie pamiętam już, który tytuł zastosował ten model biznesowy, jako pierwszy. Często ignorowane, traktowane niepoważne, z doczepioną etykietką "casual only". Tymczasem stanowi jedną z dróg rozwoju dla branży PC [zwłaszcza w dobie piractwa, o którym pisałem zresztą wcześniej]. Po namyśle całkiem uzasadnioną, a przy tym, wbrew pozorom, r&´wnież korzystną dla samych graczy.

czytaj dalejMatio.K
7 września 2012 - 12:44

Kultura, głupcze!

Niech pierwszy rzuci padem ten, kto nigdy nie obraził drugą osobę w trakcie gry sieciowej. Chyba każdy, kto choć raz spróbował gry przez internet, spotkał się z tym zjawiskiem, nierzadko samemu go tworząc. Bo nie da się ukryć, że na serwerach wprost buzuje od emocji, ale czy jest to pożądane, i zasadniczo skąd w ogóle bierze się ten cały hate?

czytaj dalejMatio.K
18 grudnia 2011 - 14:46

Jesteś developerem BF3? To miej oczy dookoła głowy.

Kreatywność growej społeczności nigdy nie przestanie właściwie mnie zadziwiać, osoba, która postanowiła w swym szaleństwie upolować pięcioro, ściśle wyselekcjonowanych osób [developerów właśnie] zasługuje w moim mniemaniu na poklask za samozaparcie w dążeniu do celu :)

czytaj dalejMatio.K
14 listopada 2011 - 16:30

Moje TOP filmów - lista 10-6

Statystyczny człowiek ogląda tyle dzieł kinematografii, a w szczególności holywoodzkich, że bez problemu jest w stanie wyłonić tytuły, które zapadły mu w pamięć i zwie ulubionymi. Ale już zebranie dziesiątki najbardziej doborowych to już trudny orzech do zgryzienia, z czego zdałem sobie sprawę tworząc pierwszą część tego mini-cyklu.

czytaj dalejMatio.K
12 stycznia 2012 - 22:41

FACEBÓG

Pochłaniacz czasu wolnego, przyczyna miliardów na koncie [Mark Zuckerberg], pogromca naszej-klasy, a wreszcie znakomite źrodło danych osobowych dla firm. Ma za sobą kawał historii, nierzadko o posmaku goryczy [przypadek współtwórcy], ale codziennie do monitorów przyciąga setki milionów ludzi na całym świecie. Dosłownie.

czytaj dalejMatio.K
13 stycznia 2012 - 20:32

Ghost Recon: Future Soldier - w jaką odnogę skręciłaś serio?

Zacna seria Ghost Recon towarzyszy graczom od 2001 roku. Studio Red Storm, znane z m.in. nie wybaczających błędów odsłon Rainbox Six [tych pierwszych, gdzie więcej czasu spędzaliśmy na planowaniu, a jedna kula oznaczała śmierć i nie było checkpointów]. Tym razem kierowaliśmy elitarnym zespołem, mając na celu powstrzymanie globalnego konfliktu. Nie zmienił się wtedy trend bycia pełnoprawnym symulatorem i rzucania kolejnych kłód pod nogi. Ale żyjemy w czasach , gdy środowisko graczy rośnie, zagarniając pod swoje skrzydła osoby, które niekoniecznie lubią ten rodzaj zabawy.

czytaj dalejMatio.K
4 lutego 2012 - 21:22

Game Design - jakimi rządzi się prawami.

Człowiek ma w swoim życiu wiele pasji - w moim wypadku jedną z nich jest projektowanie. Dotychczas przeważnie gier planszowych, co jak uświadomił mi w rozmowie w cztery oczy założyciel 11bit studios, różni się znacząco od designu komputerowych i konsolowych. Niemniej jako gracz, lubię rozumieć co stało za podjętymi decyzjami, dlaczego jest tak, a nie inaczej, a wreszcie jakie scieżki przeciera postęp technologiczny.

czytaj dalejMatio.K
13 lutego 2012 - 19:28

Kulą po oczach, czyli historia serii Hitman.

Numer 47 wkroczył w świat gier kompletnie oszałamiając swym nowatorskim podejściem do rozgrywki. Dotychczas skradanki kojarzyły się bowiem z archetypem wykreowanym przez Metal Gear Solid i Tenchu z PSX'a, gdy oponenci po pewnym czasie tracili nami zainteresowanie, oraz bohaterami, którym nie przyszło do głowy, by po prostu skraść wrogi mundur [szczególnie te z kominiarkami]. Hitman: Codename 47 dał skradankom nowe tchnienie, samemu stanowiąc ukłon w stronę realizmu. Choć i bez tego był fenomenalną grą.

czytaj dalejMatio.K
4 czerwca 2012 - 13:14

Dziennik pokładowy z okrętu.

Choć liter nie wyznaje, jeno łby rozwalać umiem, spowiadam się przed Wami czcigodni kamraci, nim czort porwie mą duszę w czeluścia piekielne, albo kapitan kapryśnie zechce ujrzeć jak wiatr kołysa me truchło na rei. Tedy wiedzcie, że psie syny z Karaibów mogą nam jeno pokładać szorować, choć uważajta powiadam - bo zwierzenia moje mocne niczym  beczułka rumu, a zajmująca jak jeno bitka z samym chędożonym Krakenem!

czytaj dalejMatio.K
1 grudnia 2011 - 10:01

Deutschland uber alles?

Zagadka: robię to przed śniadaniem, obiadem, po powrocie z pracy i przed snem.
Tak, zgadliście - przenoszę się w realia drugiej wojny, by w butach niemieckiego oficera siać postrach na wirtualnym polu bitwy w multiku Company of Heroes. Osobom, które udzieliły poprawnej odpowiedzi życzę dalszych sukcesów w karierze wróżbitów.

Tak się ostatnio łapię na tym, iż moja growa aktywność ogranicza się do uruchamiania tego kilkuletniego już staruszka [bo nie grzeszy już grafiką, a rozwiązania zostały już dawno skopiowane przez pozostałych developerów] i sporadycznie innych gier. Zasadniczo zakupione za grosze i przy okazji, zapewniło mi więcej zabawy niż cokolwiek innego, a duża ilość aktywnie grających sprawia, że nie dostrzegam końca mojej żołnierskiej kariery. W czym tkwi sekret? W studiu oczywiście.

Relic udowodnił swoją niekwestionowaną zajebistość płodząc takie tytuły jak "Homeworld", czy "Dawn of War" [GENIALNE przeniesienie gier bitewnych w realia RTS], bezustannie narzucając pozostałym standardy, którym tylko oni sami są w stanie zresztą sprostać. I mimo, że ostatnie produkcje dzielą społeczność [bo nie da się ukryć, że druga odsłona WH40.000 jest ... inna], ale COH to na chwilę obecną ich szczytowe osiągnięcie. Zbalansowane, ociekające klimatem, doskonałe technicznie i absolutnie sycące. Warto zrobić sobie tą przysługę, wydać te 20 złotych i wejść w ten świat - nawet pomimo faktu, iż długi czas będziecie w multiplayerze przekąską i chłopcami do bicia.

 Ps. Powyższym filmik odnosi się co prawda do wersji online z której ostatecznie zrezygnowano, ale zawartość jest identyczna ;)

 

czytaj dalejMatio.K
14 listopada 2011 - 18:41

Zawód - marzyciel.

Do gier MMO podchodzę jak pies do jeża - boję się, że po kilku godzinach ocknę się z zapytaniem: co ja tutaj właściwie robię? Nie odnajduję bowiem uciechy ze źle nakreślonej historii, nie spełniam się w grindzie, a także porównywaniem mnóstwa cyfr, tak, bym mieć pewność, że ów zbroja jest lepsza od poprzedniej o 0,3%, a miecz, który wypadł z właśnie ubitego w lesie dzika, zadaje więcej obrażeń. Nie klei się to prostu, a obecni gracze od lat wychowywani na owym fundamencie, nie oponują za poprawą tego stanu. Ale ja tak.

czytaj dalejMatio.K
28 grudnia 2011 - 15:16