Good-Bye to All That, czyli Valiant Hearts
Oda do serii Total War, czyli wojna, dziecięce marzenia, złowrogie piękno, kłamstwa i zapomniana historia pewnego pasterza
Oda do Metal Slug, czyli Obcy, III Rzesza, teorie spiskowe i osobista historia
Silent Hill 2, czyli przebaczenie.
Spec Ops: The Line, czyli moja prywatna gra roku.
Mechaniczna iskra ciepła, czyli Machinarium
Miałem pisać o Heroes of Might & Magic III: In the Wake of Gods. Zainstalowałem jedną z najlepszych gier w historii, aby zacząć grać musiałem przeczekać intro, które widziałem już setki razy. Tym razem było inaczej. Nie mam na myśli filmu wprowadzającego nas w fabułę, ale animowane logo New World Computing. Powróciło do mnie jak dawno zapomniane wspomnienie.
ANNO 1404 jest wspaniałą podróżą w pozornie nieznane. Z wolna rosnące miasta i osady. Przywiązanie uwagi do detali. Rosnąca w niebo katedra Cudowna muzyka, żywe, piękne miasta, tętniące szczęśliwym życiem ulice, bogaty patrycjat, uśmiechnięci mieszczanie, rumiani chłopi.
Tekst zawiera spoilery
Still Life jest jedną z moich ulubionych przygodówek, więc czekałem długie cztery lata na wyjście drugiej odsłony serii, pomijam celowo Post Mortem. Niestety sequel jest zawodem na całej linii. Musiałem się zmuszać, aby grę ukończyć, a to już wiele mówi.
Nie wiem, czy na gameplay.pl są jacyś fani MMA. Nie zauważyłem żadnego wpisu grawitującego wokół tego sportu. Postanowiłem przybliżyć nadciągająca galę emitowaną na Foxie. Karta, czyli seria walk następujących po sobie, jest darmowa. Zazwyczaj Pay per view kosztuje około 50 dolarów. Jeżeli nikt nigdy nie miał do czynienia z MMA na światowym poziomie, to teraz ma niepowtarzalną okazje obejrzenia jednej z najlepiej zapowiadających się kart w tym roku.
MaKaB vs myrmekochoria. Dyskusja o Mass Effect. Część druga.
Ciąg dalszy dyskusji z tego wpisu: Część pierwsza
MaKaB: Potrzeba klasyfikacji wynika z olbrzymiej ilości gier na rynku, dlatego ma ona takie znaczenie dla wielu osób. Nie zapominaj, że w Mass Effect w wyborach jest od czasu do czasu trzecie wyjście (choć czuć wciąż manierę z podziałem na dobro, zło bez szarzyzny) np. w trójce można pogodzić gethów z quarianami, o ile spełni sie kilka warunków, zamiast poświęcania jednej z ras. Bioshock niewątpliwie zbliża sie do cRPG-ów, ale nie ma jednak takiego natężenia dialogów, wyborów jak w ME, co nie pozwala na uznanie go za pełnoprawną grę fabularna.