Japan News #18 - Froszti - 23 grudnia 2018

Japan News #18

Witam i zapraszam do przeczytania kolejnego odcinka Japan News. W najnowszym zestawieniu ciekawych i dziwnych wiadomości z Dalekiego Wschodu znalazło się miejsce między innymi dla: dobrego i mocnego sake, musicalu Sailor Moon, wielkiej atrakcji dla fanów Dragon Quest i limitowanym noworocznym jedzonku. Jak zawsze zachęcam do pozostawienia komentarzy co tym razem było dla Was najbardziej interesujące.


Na samym wstępie:


Końcem września w Japońskiej prasie było dość głośno o wielkiej ucieczce z komisariatu podejrzanego o liczne kradzieże. Po wszczętym śledztwie wewnętrznym okazało się, że policjant który miał pilnować aresztanta był zajęty oglądaniem filmów dla dorosłych. Materiał filmowy musiał być wciągający, bo funkcjonariusz zapomniał o regularnym sprawdzaniu cel.  Mało tego przestępca uciekając z komisariatu zabrał ze sobą telefon funkcjonariusza (który w tym momencie wyszedł do łazienki) i kilka innych „drobiazgów” znajdujących się na posterunku. Obniżenie pensji i nagana to naprawdę delikatna kara wyciągnięcia przez przełożonych w stosunku do podwładnego.


Browar „Black Dragon” ma na święta wspaniały prezent dla wszystkich miłośników dobrego sake. Władze browaru wraz z „kwadratowymi” postanowili wypuścić na rynek limitowany alkohol sygnowany nazwą Final Fantasy. Nie tylko smak w przypadku tego sake będzie wyjątkowy, dotyczy to zarówno etykiety jak i pudełka w którym będzie sprzedawany (małe dzieła sztuki). Koszt butelki (do zamówienia przez sklep internetowy Square Enix w ograniczonym nakładzie) to około 50 dolarów.


40-te urodziny mangi „Urusei Yatsura” to doskonała okazja aby świętować. Właśnie z tej okazji w Tokio i czterech innych miastach, otwarto specjalne tematyczne kawiarnie. Wspomniane lokale nie tylko wyglądem będą nawiązywać do dzieł Rumiko Takahashi (autorka wielu wspaniałych tytułów). Każdy fan twórczości wyżej wymienionej pani, znajdzie również coś dla siebie w menu lokalu. Wszystko oczywiście pysze i w dość przystępnej cenie (jak na punkty gastronomiczne w KKW). Jeżeli jedzenie to wciąż mało dla potencjalnego gościa, każdy klient będzie mógł nabyć masę gadżetów związanych z Urusei, począwszy od specjalnych kolczyków, poprzez kubkach, torbach, kończąc na talerz i magnesach na lodówkę.


Przyszły rok dla fanów Sailor Moon zamieszkujących Nowy Jork i Waszyngton, prezentuje się bardzo ciekawie. Właśnie potwierdziły się wcześniejsze plotki, że w wymienionych miastach będzie wystawiony musical 2,5 D „Sailor Moon”. Całość przedstawienia będzie w języku japońskim (na ekranach będą na bieżąco wyświetlane angielskie napisy). Cena biletów waha się od 30 do nawet 75 dolarów ale już teraz pozostało ich bardzo mało. Ciekawe czy jakby podobne wydarzenie muzyczne miało miejsce w naszym kraju, czy też cieszyłoby się taką popularnością?


Yokohama – miasto które zdecydowanie powinien odwiedzić w najbliższym czasie każdy fan serii Dragon Quest. Od 20 grudnia na terenie dzielnicy Minato Mirai pojawi się gigantyczny ponad 26 metrowy „slime”. Wszyscy zainteresowani będą mogli również sprawdzić własnoręcznie najlepsze produkcje DQ w tym najnowszą Dragon Quest Builders 2. Posąg wraz z całą otoczką będzie dostępny dla gości jedynie przez trzy kolejne dni.


W sieci wylądowało zdjęcie prezentujące kadr z nadchodzącego filmu Tokyo Ghoul 2. Produkcja ma zadebiutować 19 lipca 2019 roku. Na chwilę obecną całość prac nad filmem jest owiana dość gęstą mgłą tajemnicy. Pozostaje mieć nadzieje, że tym razem twórcy przygotują dla fanów coś naprawdę dobrego.


Zostań prawdziwą księżniczką a wszystko to za sprawą produktów „Sailor Moon and Princess One Spoon”. Sklep Princess One Spoon Tokyo zaprasza od 22 grudnia na wielką wyprzedaż produktów sygnowanych marką „Czarodziejka z Księżyca”. Pośród dostępnych produktów każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Począwszy od uroczej satynowej poduszki, przez wygodne i równie urokliwe buty, kończąc na saszetkach i portfelach które zdecydowanie są „kawaii”. Promocja potrwa do wyczerpania zapasów, a znając zamiłowania Japończyków nie potrwa to zbyt długo.


Firma Tamaruya działająca na rynku japońskim od 1875 roku zaprezentowało właśnie swój nowy produkt- którym są specjalne kuleczki wasabi wyglądem przypominające kawior. Towar z miejsca podpił tamtejsze sklepy i stał się najchętniej kupowanym produktem w zaledwie kilku dni od premiery. Koszt jednego słoiczka tego przysmaku to jedyne 5,34 dolara. Na przyszły rok firma planuje wyjście ze swoim produktem poza granice KKW.


Nie ma to jak przywitać Nowy Rok pysznym i ekskluzywnym jedzeniem. Każdy kto ma na zbyciu około 32 dolarów i dużo szczęścia w życiu (dostępne będzie tylko 330 zestawów) może nabyć specjalny zestaw jedzeniowy Barbie. Zestaw tradycyjnej japońskiej noworocznej żywości opakowany w gustowne różowe pudełko wraz z bardzo limitowaną lalką Barbie w komplecie (na całym świecie wyprodukowano tylko 20 ooo sztuk tej lalki).  


Ponownie Coca-Cola rozpieszcza swoich Japońskich klientów. Początkiem roku na sklepowych półkach wyląduje nowy smak – „słodka brzoskwinia” (dostępna ograniczona ilość). Co prawda podobny smak debiutował już na tamtejszym rynku ponad rok temu, ale teraz koncern twierdzi, że w produkcji został użyty prawdziwy sok z owoców i smak nowej coca-coli będzie zupełni inny. My musimy zadowolić się tradycyjnym smakiem bez większych „smakowych” szaleństw.


 

Źródła:  Kotaku  Famitsu  Soranews24   Manga.tokyo  Otakumode   JSTV  Animeanime 

Froszti
23 grudnia 2018 - 10:39