Dragon Age II: Klasy #3 Łotr - ROJO - 7 marca 2011

Dragon Age II: Klasy #3 Łotr

Miecz ociekający krwią, przegrzany maną kostur, łuk zmęczony odpalaniem tysięcy strzał. Kogo wybiorę? Jaką profesją rozpocznę przygodę? Ach, ten odwieczny dylemat …

Witam w trzecim i ostatnim już odcinku cyklu, który przybliży Wam wszystkie klasy jakie będą nam dane w nadciągającej grze Dragon Age II. Dokładna charakterystyka, drzewka umiejętności/zaklęć, ankiety deklaracyjne oraz bogate galerie obrazujące daną profesję. Zmiażdżył nas Wojownik, oczarował również Mag. Pora na istny taniec śmierci. Pójdą więc w ruch podwójne ostrza lub wir strzał. Co kto lubi. Ultraszybka masakra z bliska czy śmiercionośny głos prawdy z dystansu? Próżno w tym szukać balansu. Panie i Panowie przed Wami Łotr – król lansu!

Zarys ogólny

Domeną Łotra jest precyzja.pl. Znawca kamuflażu i otwierania zamków. Czy uwolni on deszcz strzał, który zrobi z całej grupy Pomiotów soczysty tatar, czy skupi się na jednym celu wykonując przeefektowny finiszer z dwóch broni. Nieważne. W obu przypadkach dojdzie do maksymalnej koncentracji połączonej z zabójczą wydajnością. Łotr nierzadko wesprze się przeróżnymi technikami ataku z ukrycia, odwróceniem uwagi wroga czy osłabieniem jego zapału. Kiedy będzie trzeba, odskoczy on z dala od niebezpiecznej sytuacji unikając tym samym pewnej śmierci. Klasa ta braki w opancerzeniu uzupełniać będzie mobilnością i wrodzoną umiejętnością unikania ciosów. Zabójczym dodatkiem będzie niewiarygodna łatwość w zadawaniu krytycznych obrażeń. Mamy więc klasę o superszybkiej, lekkiej ofensywie  i zręcznej defensywie. Dominować więc będzie nie solidna obrona i mocarny oręż, a ilość ciosów (DPS), ich precyzja oraz szybkość (ataków, jak i samej klasy). 

Uzbrojenie

Łuk

Dzięki specjalnym atakom, Łotr odpali przyszpilającą strzałę, która spowolni natarcie wroga lub wybuchającą, która pokryje go ogniem. By wgnieść całą drużynę Pomiotów w ziemię, użyje w tym celu deszczu pocisków. Właśnie w strzałach tkwi sekret Łotra-Snajpera. Jedną powali, drugą podpali, trzecią rozerwie. Typowy dystansowiec, jednak nie bez pomysłu na siebie. Otóż, gdy wróg podejdzie na odległość nieświeżego oddechu, Łotr wyjmie broń krótką do walki wręcz i zacznie efektownie dźgać i kopać swego oprawcę. Swoją drogą – genialny patent. 

Dwie bronie

Ukochany dual-wielding. Widok zakrwawionego Łotra uzbrojonego w dwa miecze  zadziała podobnie co telefon z urzędu skarbowego. Kisiel w gaciach murowany. Dzięki rezygnacji z broni dwuręcznej lub tarczy, otrzymamy możliwość przeprowadzania błyskawicznych akrobatycznych majstersztyków. Podziwiając brutalny taniec latających sztyletów, zapomnimy, że sterować możemy również kompanami. Łotr stosujący tego typu zestaw uzbrojenia, atakować będzie z zaskoczenia, nierzadko wykrwawiając swoich wrogów na śmierć. Szybko odskoczy, zniknie, dźgnie w plery, przeturla się i sprzeda podwójny cios z półobrotu. Mocna uczta dla oczu. Krwawy spektakl. Mój wybór. 

Specjalizacje

Zabójca (Assassin)

Agent 47 w świecie Dragon Age usuwa problemy z chirurgiczną precyzją. Dzielnie stanie do walki, nie schowa się w stogu siana. Pysznie łączy efektowność z efektywnością, wynajdując tym samym słabe punkty w budowie lub pancerzu wroga. Wie gdzie walnąć by zabolało, wie gdzie strzelić by oderwało. Dla Assassina, zimna kalkulacja i szukanie luk są ważniejsze od surowej prędkości lub bezmyślnego okrucieństwa. Mówiąc krótko, specjalizacja o krytycznych poglądach :) 

Szermierz (Duelist)

Szermierzom, lubującym się w pojedynkach, bardziej zależy na wyzwaniach, niż na samej wygranej. Uczą się na błędach, systematycznie doskonaląc swą technikę. Polega ona na szybkości ruchów, uników, ciosów i strzałów. Niezależnie jaki zestaw uzbrojenia wybierzemy, szermierz wyciśnie z niego ostatnie soki. Z dual-wieldingu zrobi karabin maszynowy nabity ostrzami, z łuku zaś – precyzyjne narzędzie mordu z dystansu. Duelist to specjalizacja, która urządzi każdego. Urozmaici ofensywę, rozbuduje defensywę. 

Cień (Shadow)

Kiedy ostrze dosięga celu pomimo wszystkich środków ostrożności, lub gdy strzałka zabija znikąd, to niewątpliwie jest to dziełem Cienia. Mistrzowie ponurych niespodzianek, kontrowersyjnych zagrań, niespodziewanych ataków i błyskawicznych ucieczek. Potrafią szybko zmienić swe położenie, sprzedając zdezorientowanemu wrogowi kruszącego żebra backstaba. Shadow to nieuchwytny, zabójczy cel. Doskonały wybór dla graczy wolących podziwiać błyskotliwą finezję, niż bezmyślną krwawą łaźnię. Partyzantka i dywercha jak ta lala. 

Umiejętności

Otrzymamy dokładnie sześć możliwych dróg rozwoju. Którą wybierzemy? Jakie ze sobą połączymy? Co czym uzupełnimy? Wszystko zobrazowane w formie drzewek. Zobaczmy co mamy.

Łucznictwo (Archery)

Zestaw obowiązkowy dla gracza obierającego styl walki na dystans. Strzały przebijające wielu wrogów naraz, wybuchające, spowalniające lub fundujące żelazny deszcz z niebios. Drzewko w stylu: jak zrobić to skutecznie i bezpiecznie. Mile widziana specjalizacja: Zabójca, Szermierz. 

Dwie bronie (Dual weapon)

Instrument śmierci w każdej dłoni. Połączenie brutalnej finezji z bezpardonową siłą i szaloną skutecznością. Ataki wykrwawiające, dezorientujące i rozpruwające. Właśnie to drzewko zamierzam posadzić w pierwszej kolejności! Mile widziana specjalizacja: Szermierz.  

Sabotaż (Sabotage)

Paczuszka nieczystych tricków i konkretnych zagrań. Za równo powalimy całe bydło błyskawicznym atakiem frontalnym, co ogłuszymy podobną ilość oponentów specjalną fiolką. Dezorientacja, odwrócenie uwagi, sabotaż. Umiejętność przydatna w każdej sytuacji. Mile widziana specjalizacja: Szermierz, Cień. 

Łajdak (Scoundrel)

Dzięki temu drzewku, z łatwością poznamy słabe strony wroga. Wyjątkowo uwrażliwimy go na nasze ciosy lub czary kompana-maga. Do tego backstab, trucizna i iluzja. Piękne uzupełnienie podstawowych ataków. Mile widziana specjalizacja: Zabójca, Cień. 

Specjalista (Specialist)

Dzięki bonusowi do szybkości i precyzji ataków, bezdyskusyjnie poprawimy osiągi za równo strzelectwa, jak i walki w zwarciu. Mile widziana specjalizacja: Szermierz, Cień. 

Podstęp (Subterfuge)

Dzięki inwestycji w to drzewko, cień okaże się naszym najlepszym przyjacielem, który pomoże przeprowadzać ataki z ukrycia. Otrzymamy również opcję błyskawicznej ewakuacji z pola walki, dzięki specjalnemu skokowi, a także zasłonę dymną, dzięki rzuconej miksturze. Mile widziana specjalizacja: Zabójca, Cień.

WHAT IS YOUR PROFESSION?!?

Łotr z rozwiniętymi umiejętnościami Łucznictwa, Łajdaka i Podstępu okaże się bezlitosnym Zabójcą, zdolnym zadawać najpoważniejsze obrażenia krytyczne. Szermierz, dzięki Łucznictwu lub Dwóm broniom oraz Specjaliście, stanie się prawdziwą maszyną do zabijania na dwa, diametralnie różne sposoby. Z kolei Cień z rozbudowanym do dechy Sabotażem, Podstępem i Łajdakiem, sprawi, że wrogowie zaczną się bać jakiejkolwiek ciemności. Opcji trochę mamy. Na co się zdecydujemy? Wszystko wygląda apetycznie i zachęcająco. Oczywistym jest, że jak ktoś lubi w innych erpegach/H&S grać łucznikiem lub dual-wielderowcem – w DAII będzie musiał wybrać Łotra. Inna klasa takiego stylu gry mu nie zapewni. Niemniej jednak, otrzymamy ucztę dla oka, horror dla oponenta. Wybór ciekawy, dla mnie – obligatoryjny. A więc Wojownik, Mag czy Łotr? Zapraszam do ostatecznej deklaracji w ankiecie. Gdy dojdzie już do premiery gry, pamiętajmy również by dodać się na BioWare Social Network (ROJOPAINTBALL). Życzę wszystkim miłej zabawy z programem, a nowych czytelników zapraszam do lektury poprzednich odcinków cyklu.

P.S. Jeśli podoba Ci się mój Blog, znalazłeś/-aś w nim coś dla siebie (jakiś stały cykl, konkretny dział, itp.) i posiadasz konto na Facebook'u, "Polub go" po prawej stronie pod moim avatarem. Z góry Ci za to dziękuje. Doceniam i pozdrawiam. ROJO

Dragon Age II: Klasy

#1 Wojownik

#2 Mag

#3 Łotr

ROJO
7 marca 2011 - 17:17

Kim ostatecznie zagrasz w pierwszej kolejności?

Wojownikiem! 18,6 %

Magiem! 29,6 %

Łotrem! 44,9 %

Jeszcze nie wiem. Potestuję, obadam, potem dokonam wyboru. Demo nie pomogło mi w podjęciu decyzji. 3,2 %

Nie mam zdania. W DA2 grać nie zamierzam. Wszedłem/weszłam z czystej ciekawości. 3,6 %