Counter-Strike i Team Fortress 2 + Paintball? - ROJO - 27 kwietnia 2012

Counter-Strike i Team Fortress 2 + Paintball?

Do artykułów na temat zabawy w Paintball mam wyjątkowy sentyment. Praca o rozkosznym smarowaniu się farbą była bowiem moim pierwszym materiałem opublikowanym na łamach serwisu Gameplay.pl (Sporty przyszłości #1 Paintball, czyli krok dalej w FPS-ach). Od tamtej pory pojawiły się pamiętne Gadżety na farbę oraz masa innych tekstów i filmów o tej aktywności sportowej. Póki co, ostatnim przystankiem było utworzenie pierwszej polskiej telewizji o Paintballu (SplatPackTV). Zawsze jednak w jakimś stopniu, mniejszym bądź większym, odwoływałem fundowanie Splatów do świata gier komputerowych i vice versa. Dlatego też najświeższe inicjatywy polskich farbowanych zajawkowiczów zaintrygowały mnie wybitnie. Po szczegóły zapraszam dalej:)

Ludzie lubujący się w tworzeniu specjalnych map do swoich ukochanych gier, nierzadko sugerują się miejscami, które znają doskonale. Uczelnie, szkoły, miasta, konkretne lokacje lub ich wyjęte segmenty. Przenosi to jakąś część rzeczywistości w wirtualność. Dzisiaj przedstawię Wam jednak pomysły na coś kompletnie odwrotnego. Otóż, znane mapy z takich gier jak Couter-Strike i Team Fortress 2 doczekają się za niedługo swoich realnych odpowiedników w formie aren pod paintball leśny (tzw. Woodsball). Pyszzzznie. Let's take a look!

Counter-Strike

Mapa:)

Propozycja użytkownika kai z serwisu paintball.info.pl stawia na taktykę i strategiczne wykorzystanie poszczególnych sektorów de_dust2. Koncepcja przeniesienia tej mapy z popularnej strzelanki sieciowej na realny grunt, daje duże pole do popisu dla wyobraźni. Byłyby dwie drużyny painballowców wyposażonych w leśne markery militarne oraz tryby podkładania bomb (A i B), które można skonstruować w formie elektronicznego pudełka z odmierzaniem czasu i efektem dźwiękowym w przypadku eksplozji. Nie zabrakłoby również punktów wskrzeszeń - tzw. Spawn Point'ów (CT SPAWN i T SPAWN) oraz możliwości wykorzystania niecnych taktyk zmyłkowych (Fake'i), użycia granatów dymnych i zabawy zagraniami jakie dają poszczególne przeszkody, rampy, tunele, podwyższenia i przejścia. Team Deathmach (TDM) 5vs5 i jazda. Trzymam kciuki za ten projekt!

Team Fortress 2

Praktycznie wszystko obrazuje powyższy filmik. Koncepcja pierwszego segmentu hali stworzonego z pięciu dwupiętrowych domków dla 10-15 osób zapowiada się wyjątkowo atrakcyjnie. Kolejna sympatyczna propozycja "poczucia się jak w domu". Zwłaszcza gdy jesteśmy bardziej graczami elektronicznymi niż paintballowymi. Jak w przypadku powyższego CS-a:, tutaj równiez zostanie położony nacisk na integrację, współpracę, komunikację i zdrową rywalizację. Wszystko dzięki ekipie The Jokers z Warszawy. Może kiedyś zawitam tam z kamerą. Kto wie:)

Jak to czasem bywa:P

Powyższe pomysły (CS i kai), jak i plany wdrożone już w życie (TF2 i Killhouse) to przykład oryginalnej kreatywności mającej na celu za równo mocniejsze wczucie się w grę komputerową, jak i oswojenie z Paintballem. Zawsze uważałem, że zabawy to pokrewne. Powyższe przykłady są tego dobitnym dowodem. Frag czy Splat? Co kto lubi. Fajnie, że mamy wybór, super, że będą/są hybrydy. Za każdym razem dopinguję tego typu inicjatywom. Bo w końcu nie ma to jak oderwać się od komputera i trochę poruszać, jednocześnie nie rozstając się do końca ze środowiskiem swojej ukochanej gry. Good luck!

Na temat:

Sporty przyszłości: "Paintball, czyli krok dalej w FPS-ach"

"Gadżety na farbę"

"Granie na speedzie"

"Paintball to nie zabijanie! Nie dla wszystkich..."

"D-Day in USA"

"Paintball na żywo + komputerowa gra sieciowa = fenomenalna machinima!"

SpatPackTV - pierwsza polska telewizja o Paintballu

ROJO
27 kwietnia 2012 - 12:29