Rock & Rojo - Święta z Brink (dzień 3) - Rock - 25 kwietnia 2011

Rock & Rojo - Święta z Brink (dzień 3)

Materiał na temat produkcji zatytułowanej Brink, który publikujemy z Rojem od dwóch dni, trafił chyba na podatny grunt. Okazuje się, że gra mimo miernej akcji marketingowej, wzbudziła szersze zainteresowanie niż pierwotnie przypuszczaliśmy. Dzisiaj pora na zamknięcie trzyczęściowego raportu. Znajdziecie w nim podsumowanie całości, a w samym wpisie kilka nowych szczegółów, jakie podrzucili nam widzowie i czytelnicy, za co serdecznie dziękujemy.

Po pierwsze, na co zwrócili uwagę "dezerter69" oraz Yasiu, to wybór broni ma istotny wpływ na styl prowadzonej rozgrywki. Snajperem można zostać nie poprzez wybór klasy, ale odpowiedni dobór ekwipunku.

Sporo rzeczy sprecyzował natomiast "Lorin1985", co postaram się tutaj na szybko przytoczyć:

  • System S.M.A.R.T uruchamia sie podczas biegu sprintem, kierunek patrzenia decyduje o obranej trasie. Przykładowo zadaszoną kładkę, możemy pokonać na dwa sposoby. Jeśli podczas biegu spojrzymy w górę, to nasz żołnierz wybierze skok i szybką wspinaczkę, jeżeli zerkniemy w dół, to zdecyduje się na wślizg.
  • Styl poruszania się zależy w dużym stopniu od sylwetki bohatera wybranej w momencie tworzenia postaci. Żołnierze mniejsi, będą poruszać się znacznie sprawniej, natomiast ci bardziej muskularni będą zdecydowanie wolniejsi, co zrekompensuje możliwość obsługi ciężkiego sprzętu.
  • Dyskusja na temat grafiki, o której wspominamy w drugiej częsi filmu toczyła się między Olivierem Leonardi (dyrektor artystyczny), a  Paulem Wedgwoodem szefem Splash Damage.
  • Punktów doświadczenia nie uzyskujemy za "fragi" ale za trafienia. Każde trafienie zostaje nagrodzone, dzięki czemu nie musimy się martwić, że przeciwnik, którego kilkukrotnie zraniliśmy zostanie zabity przez kogoś innego, a my w rezultacie nie uzyskamy żadnych punktów.
Tak czy inaczej dziękujemy za pomoc i zapraszamy na trzecią część materiału "Rock & Rojo - Święta z Brink". Wcześniejsze części filmu znajdziecie tutaj: Rock & Rojo - Święta z Brink (dzień 1)Rock & Rojo - Święta z Brink (dzień 2).
Rock
25 kwietnia 2011 - 10:04

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
25.04.2011 12:23
Spider_Pork
odpowiedz
Spider_Pork
19
Chorąży

dzięki chłopaki za te filmiki.Przez was jestem bardzo zainteresowany tym produktem :)

25.04.2011 12:50
Barthez x
😊
odpowiedz
Barthez x
159
vel barth89

Aż nie wiem od czego zacząć :P Ale odnośnie tego materiału:

#7 Przede wszystkim wielki + za to, że nie chodzi o fragowanie, ale że cały czas ktoś ma coś do roboty, że gramy... po coś. Że wplecione misje i minimisje będą nam zabierać czas i skupią fajne oddziały, z czego każdy zajmuje się czymś innym, bo każdy ma cel. Super. Prawie jak w ET, a tam to się sprawdzało, choć czasy też był inne.
Co do komunikacji to fajnie jakby nie polegała ona tylko na zasadzie mikrofonu. Nie każdy ma mikrofon, nie każdy ma sprawny mikrofon, nie każdy może siedzieć i gadać w danym momencie. Nie chodzi mi też o to, żeby był chat. Chodzi mi o jakieś fajne rozwiązanie, które sprawia, że jasne/czytelne/klarowne komunikaty docierają do naszych współziomków, każdy wie czym my się zajmujemy, on wie sam co ma robić w tym momencie i każdy jest zadowolony. Oby to było dobrze rozwiązane.

#8 Brak bajerów? Hmmm... gdyby to był CoD (tu za bajer uznajemy perki, zrzuty etc) to gra by umarła (gdzie te czasy, kiedy pykało się w pierwszego CoD bez żadnych bajerów, kampiąc przez kilka lat na pavlov?) to usłyszelibyśmy krzyki, że co to za kicz, że nie ma esencji tej gry, że nie ma po co grać, że gra się znudzi. Gdyby to był BF (moja ukochana seria btw, tu za bajer uznajemy pojazdy) to brak pojazdów przyjęlibyśmy jak żart w prima aprilis, że to przecież nie jest prawda. Ale to jest Brink. Mam nadzieję, że SD wie co robi, że te bajery będą wplecione w samą rozgrywkę (inżynier ma swoje, nazwijmy to, bajery, medyk też, infiltrator też...) i mam nadzieję, że to wystarczy. W ET wystarczyły same minimisje, żeby gra wciągała i robiła furorę na osiedlach :P
Ale pomyślałem dokładnie tak samo jak Rojo, zanim jeszcze powiedział co o tym myśli - może właśnie sama jakość rozgrywki będzie na tyle wysoka i na tyle dobra, że te bajery nie będą w ogóle potrzebne? Oby.

Moje nadzieje i obawy?

Nadzieje na to, że dostaniemy solidną grę, dopracowaną, prostą w założeniach, gdzie skupimy się na samej przyjemności płynącej z rozgrywki i nieprzesadnie zabajerowaną pierdółkami a'la CoD.

Obawy? Że gra umrze. Bardzo bym chciał, żeby było jak za czasów ET, czy CSa, kiedy po osiedlu się chodziło do kumpli, gdy nie miało się jeszcze swojego komputera i na zmianę się grało w takiego ET - to była frajda! No ale w czasach, gdzie tych gier mamy do wyboru tyle, że nie wiadomo na co patrzeć to ta gra może zginąć. Oby zapracowała na długowieczność dobrą jakością i samą sobą, a nie akcjami marketingowymi. Bo to przecież gra nastawiona głownie na multi, tak? Więc co to za multi, gdy nie ma ludzi? A ja nie chcę znów wydać ciężko zarobionych pieniędzy na grę, która okaże się klapą na miarę Homefronta - wtedy zaufałem i wyrzuciłem pieniądze w błoto, bo gry przez steama nawet sprzedać nie mogę. Chciałbym znów zaufać i cieszyć się, że opłacało się wydać tę stówkę na fajną grę, która starczy na długo, da odprężenie i przyjemność w wieczory :)

Ale dla pewności jednak kupię (preorder zamóiony), poczekam na opinie i wtedy dopiero grę wypakuję z folii, bo jeśli okaże się średniakiem to sprzedam na allegro i odpuszczę sobie każdego FPSa do czasu wyjścia BF3, którego jestem pewien jak Częstochowy :P

I raz jeszcze - jeśli ktoś chce na mnie namiar co by popykać za te kilkanaście dni w Brink to w mojej wizytówce znajdzie potrzebne info - będę grał na PC. :)

25.04.2011 13:28
szarzasty
odpowiedz
szarzasty
87
Mork

EEE tam - calkiem dobrze ze zabraknie pojazdow - w ET:QW nie do konca chyba wypaliły chociaz byly calkiem przyjemnym elementem. Pojazdy w Brinku mogłby się pojawiać na zasadach znanych z ET:D (wiem ze znow przywołuję tę grę ale nic nie poradze ze jest idealna i na niej powinni sie tworcy wzorowac) i to z pewnoscia dobrze by się sprawdzilo na zamknietych mapach - a z drugiej strony jakies ciezarowki czy lzejsze pojazdy nie stalyby w sprzecznosci z fabułą i światem gry.

Barthez x - z checia pogram, bo ekipa nieprzypadkowo dobranych osob jest chyba najwazniejsza czescia składową funu płynącego z takich gier:E tylko najpierw przetestuje jakies demo zeby zobaczyc jak to smiga na moim sprzecie.

25.04.2011 14:08
odpowiedz
zanonimizowany736837
8
Legionista

Podchodziłem do tej gry bardzo sceptycznie, a po waszym materiale kupuję w dniu premiery :)

25.04.2011 14:27
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
159
vel barth89

Jakbyście chcieli podyskutować jeszcze o Brink to można w tym temacie, który jakiś czas temu założyłem, ale nie wiem który będzie najlepszy - czy ten, czy główny wątek gry :)

https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11239436&N=1

25.04.2011 14:50
Zdenio
odpowiedz
Zdenio
99
Generał

Każdy kto grał w Enemy Territory powinien od razu załapać o co chodzi w Brink. Toż to przecież to samo studio produkuje. Kwestia pojazdów np. wygląda tak samo - jeżeli pojawia się czołg, to tylko po to, żeby jedna z drużyn przeprowadziła go do punktu X, a druga im w tym przeszkadzała - dokładnie takie same misje były właśnie w Enemy Territory. Brink = ET + Mirror's Edge ;]

25.04.2011 15:20
da Vinci
odpowiedz
da Vinci
31
Generał

No i mam dylemat... ;/ L.A. Noire czy Brink...

25.04.2011 15:41
odpowiedz
Lorin1985
4
Legionista

Dzieki za trzeci filmik panowie ! jesli chodzi o "wheel" informacyjny w czasie gry uwazam to za super sprawe.bo wszystko jest jasne i klarowne ty wiesz gdzie sa ziomale i gdzie potrzebuja jakiej pomocy a i oni maja informacje na jaki typ "pod misji " sie decydujesz na planszy i sa w stanie tobie pomoc w razie co.Taka wlasnie dobra alternatywa na brak mikrofonu albo wyczerpana baterie ":P . To teraz co.... zostalo nam poczekac jeszcze troche!!!Pozdrawiam!

25.04.2011 18:10
odpowiedz
dezerter69
39
Chorąży

Po pierwsze gratulacje za 3 część materiału, nieźle wszystko dziala. Po drugie jak przeczytałem swój nick w artykule to aż serce zadrżąło ,dzięki. Co do kółka, to jest to chyba przede wszystkim kółko misji, które automatycznie się aktualizuje dając odpowiednią misję do wykonania. Np jest dużo rannych i umierających, pojawia się misja "zmień się w medyka", a gdy to zrobisz pojawi się misja "idź i lecz"za te misje dostajemy dodatkowo expa i jak ktoś zaakceptuje misje każdy gracz z drużyny dostaje o tym info.

Nie wspomnieliście o jeszcze jednym pięknym bajerze, command post. Miejsca na mapie w którym ,można zmienić w lot klasę postaci, zmienić broń itp, dodatkowo za każdy zdobyty taki punkt dowodzenia każdy gracz dostaje jakieś bonusy. Wg mnie to ,że podczas jednego "życia" można być różnymi klasami to bardzo strategiczny i ważny punkt.

Co do SMARTA jeszcze , jest to jedna z dwóch możliwości poruszania się ,wszytskie te ewolucje możmy również wykonać za pomocą odpowiednich klawiszy tak jak W Mirrors Edge.

Sorki za długi post i Bless

25.04.2011 18:36
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
159
vel barth89

Dezertet69 - czyli

1. SMART można obsługiwać dwojako?
2. Kółko misji pokazuje tylko misje poboczne? Czy główne też? Jak to wygląda i w jaki sposób to kółko się pokazuje, czy jest aktywowane?
3. Command post - fajna sprawa. Taki.. punkt strategiczny, który może nam pomóc w zrealizowaniu celu, o którym napisałeś wyżej, czyli żeby przemienić się w medyka :)

25.04.2011 18:38
odpowiedz
Lorin1985
4
Legionista

Dezerter69 kolko misji dziala informacyjnie i nie nakazuje tylko powiedzmy ze proponuje tobie co mozesz zrobic grajac swoja klasa.czyli naprzyklad albo eskortujesz bota albo lecisz przejac command post. Nie slyszalem ani nie wylapalem zeby gdzies bylo info "ze kolko proponuje zmiane klasy".co do reszty to tak jak piszesz przyjaciele dostaja info po twoim wyborze misji i bede wiedzieli co robisz!Co do command post...rewelacyjna sprawa w koncu nie musisz ginac zeby zmienic klase!!! :D Co ciekawostka to te "command post-y" mozna rowniez "buffowac"(w zaleznosci od klasy oczywiscie) no i w razie czego uzupelnic amunicje itd.Nie za bardzo rozumiem to co napisales na temat SMART-a w sensie ze jak uzywac odpowiednich klawiszy?!jest jeden klawisz ktory uruchamia dzialanie SMARTa czyli sprint??reszte SMART robi sam no chyba ze oczywiscie sam w czasie biegu zadecydujesz na slizg czy podskok.Pozdro!! i do zobaczenia juz 13 maja!!

P.S. DAJCIE znac znajomym o tej grze ! :D

25.04.2011 19:05
ROJO.
👍
odpowiedz
ROJO.
137
Magia Kontrastu

da Vinci - Zrób to co ja w przypadku takich dylematów - kup oba:P albo wybierz to co ma szansę na dłuższy żywot (multi).

dezerter69 - Dzięki za info o command post. Brzmi zacnie i smacznie.

25.04.2011 19:38
odpowiedz
dezerter69
39
Chorąży

SMART to jest funkcja uruchamiane sprintem, myszką wskazujemy gdzie chcemy się dostać a gra sama tam nas "przenosi" ,ale będziemy mieli możliwośc sami wykonywać ewolucje tutaj przykład ,ze smartem ślizg wykonujemy trzymając sprint(powiedzmy Shift) ,ale chyba tylko pod przeszkodą, ale możemy też nacisnąc kucnięcie podczas biegu(np. ctrl) i w każdej chwili robimy ślizg, by dostać na skrzynie przy pomocy SMARTA naciskamy SHIFT i patrzymy w góre ,ale możemy nacisnąć lub przytrzymać spacje i postać też podskoczy ,chwyci się i podciągnie. Dokładnie nie wiem jak to będzie wyglądać bo już dawno nie śledziłem oficjalnego forum

Jak otworzysz kółko masz pokazane możliwości jakie teraz możesz zrobić na mapie ,ale gdy zaakceptujesz tą misję z kółko to po wykonaniu jej dostajesz dodatkowego expa, przy każdej misji masz pokazene ile

Kółko misji masz pod jakimś przyciskiem ,ale w prawym górnym rogu pokazuje ci się info o głownej misji, możesz iśc od razu ją zrobić bez zaznaczania tej misji lub wybierasz ją na kółku misji i dostajesz dodatkowego expa za akceptację tej misji

Z tego co wiem koło misji pokazuje wszytstkie poboczne i głowne misje, z tego co się orientuje na kazdej mapie każda kalsa będziem miała inne swoje główne cele, np agent hackuje drzwi , inzynier naprawia jakąs maszyne , ,medyk uzdrawią zakładników itp. Koło misji na 100% proponuje zmiane klasy np gdy jest za mało medyków ,albo gdy nuie ma żadnego Agenta a trza shackować drzwi na każdym
Na filmiku u góry 1:30 prawy góry róg pisze "change to engenier" Daje słowo ,że na nowszych filmach też tak jest, nawet w którymś dev diary jest podany taki przykład.

Command posty tak jak napisałeś można ulepszać i to chyba nie tylko engenier (sorki za błędy) ale i inne klasy, agent będzie mógł je shackować i przejąć.

Warto zobaczyć dzienniki, na gry online są z napisami PL

Bless

25.04.2011 19:47
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
159
vel barth89

Z każdą czytaną informacją i rozkminianiem tej gry mam wrażenie, że to będzie świetna produkcja :P A właśnie - kiedy te dev diary były udostępniane? Bo jakby je przeoczyłem, a wiem, że kupię Brink już jakoś od 1,5 miesiąca.

25.04.2011 20:07
odpowiedz
Aimath
28
Chorąży

3 części łączenie dają naprawdę świetny materiał promocyjny gry - może powinniście upomnieć się o jakieś prowizje :D
Ja swoja kopię kupiłem 1 dnia pre-orderu na steamie co w łącznym rozrachunku da 9 miesięcy od zakupu do premiery. - pokładam w tym tytule spore nadzieje na dobrą rozrywkę w gronie znajomych.
Dzienniki można znaleźć tutaj (więc i daty ich publikacji :P)- http://www.gametrailers.com/game/brink/11373

25.04.2011 22:50
odpowiedz
Lorin1985
4
Legionista

co do command postow :

Oto jedna ze zdolnosci w tym wypadku inzyniera :

Brink Ability Preview, Day 10: The Engineer's Command Post Upgrade

Command Post Upgrade allows you to upgrade any Health or Supply Command Post to double its effect on the entire team.

Jesli macie konto na facebooku to warto tam sledzic konto gry "Brink"

Pozdro!

26.04.2011 08:35
Rock Alone
odpowiedz
Rock Alone
39
Konsul

Naszym celem nie jest promocja gry, bo i w zasadzie trudno powiedzieć czy ten tytuł się sprawdzi czy nie. Deweloperzy proponują kilka fajnych rozwiązań i dają nadzieję na powiew świeżości w sieciowych strzelaninach. Nadzieję, a nie gwarancję. Równie dobrze te wszystkie pomysły, po połączeniu w całość, mogą się nie sprawdzić. Przyznam jednak, że liczymy na to, iż tak się nie stanie.

26.04.2011 09:18
odpowiedz
Lorin1985
4
Legionista

Przyznam Ci racje Rock ...moze byc tak ze gra bedzie slaba taka opcje trzeba brac zawsze pod uwage. Jednak wtedy moj poziom agresji podskoczy chyba do maksimum. Czekam i sledze ta gre tak dlugo ze po prostu chyba powybijalbym kolesi ze SD jakby to skopali :P

26.04.2011 09:32
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
159
vel barth89

A ja po Homefront mam dosyć rozczarowań, więc na pewno będzie dobrze :P

26.04.2011 20:32
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
76
Silence of the LAMs
Wideo

W sieci pojawił się nowy materiał wideo, może rozwiać kilka wątpliwości.

http://www.youtube.com/watch?v=yI0r9Pw1CB4

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze