Jak poprawilibyście swoją ulubioną grę? - Pita - 16 sierpnia 2011

Jak poprawilibyście swoją ulubioną grę?

Często gdy gram w którąś ze swoich ulubionych gier, czy to sam, czy ze swoją lubą, potem lubimy o tym dyskutować. Co jest dobrze, co jest niesamowicie, co mogłoby jeszcze być lepsze. Często zastanawiam się w gronie znajomych nerdów, co jeszcze poprawić.

W zasadzie co jakiś czas debatujemy o tym, co chcielibyśmy zobaczyć w sequelu, czego trzeba więcej, jak zmienić balans. Czasami nachodzi mnie pytanie – kurczę, dlaczego by JESZCZE nie ulepszyć swojej ulubionej serii?

Oczywiście poza niewielkimi przypadkami związanymi z modowaniem gier, czy oczekiwaniem na patche szanse są na to dosyć blade, jednak… zawsze warto pomarzyć, prawda?

Jak poprawilibyście swoje ulubione serie? Jak poprawilibyście swoje ulubione gry? Czy Final Fantasy powinno pójść w stronę XII, czy XIII, a może zmienić się w coś innego? Czy Mario powinien dostać więcej spin-offów, a może remake 64? Albo jakie zmiany zastosować w przypadku shooterów? Jak odświeżyć stare pomysły? Co poprawić w zachodnich i wschodnich RPGach?

Każdy chyba jakiś pomysł ma. Prawda? 

Chciałbym, żeby w The King of Fighters było więcej postaci. Żeby w serii Ys połączono najlepsze cechy VII i Oath in Felghana. Żeby w Demon’s Souls był bardziej otwarty świat, a STALKER miał wreszcie dobrą fabułę.

Żeby Ghost Recon wrócił do swoich korzeni, a „arcade’owatą realistykę” zostawił Rainbow Six. Żeby w Mount & Blade można było uczestniczyć w prawdziwie fascynujących wątkach. Żeby trochę gier z PSXa miało lepszą grafikę ;). Albo żeby niektóre gry były realistyczne, inne za to mniej. Znacznie mniej.

Jeszcze żeby Mega Man mocniej strzelał, Aya Brea szybciej biegała, Spyro the Dragon i Crash wrócili do dawnej formy, Jak & Daxter w ogóle powrócili. Aby autorzy gier przede wszystkim skupiali się na rozgrywce. I jeszcze Gwiazdkę z Nieba do tego wszystkiego. Taki już ze mnie wstęciuch.

Co Wy poprawilibyście w swoich ulubionych grach i seriach? 

Pita
16 sierpnia 2011 - 10:25

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
16.08.2011 10:56
SpecShadow
SpecShadow
71
Silence of the LAMs

Przede wszystkim - dodać zawartość, która nie została zaimplementowana z powodu terminów. Przykład sztandarowy - KotOR2, tu na szczęście dodali ją później. Nie miał szczęścia Deus Ex, gdzie miał się pojawić wątek romansowy a wątek teorii spiskowych - gęściejszy.

Prócz tego? Poprawić walkę w Planescape: Torment, ulepszyć III akt w Wiedźminie2 (to jest kpina), polepszyć balans (początek - dostaję po dupie, środek i końcówka - terminator wczesnego średniowiecza).

A, i bieganie w pierwszych Gothicach by umiliło czas i skróciło granie o jakieś 5h :]

Fabuła w STALKErze? Po ci wuj? A coś mi przyszło do głowy - pierwotne założenia. Czasami początkowe pomysły były super vide Prey który zmiótłby Quake'a tak, że nikt by o nim nie pamiętał ale nie! wywalamy grę do kosza i robimy zmiany.

16.08.2011 11:05
odpowiedz
Qza
21
Pretorianin

Żeby Jak&Dexter wyszli na PC, żeby w SPORE planety same mogły się bronić, żeby w Burnout Paradise nie trzebabyło jeździć po mieście w celu rozpoczęcia wyścigu, żeby Wiedźmin 2 mi poszedł, żeby Enslaved było dłuższe, żeby Freedom Fighters wyszło w odświeżonej wersji, żeby Fable było dłuższe, żeby tetris miał lepszą fabułę i wiele wiele innych. Nie da się dogodzić każdemu :P

16.08.2011 12:07
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

@SpecShadow: W Gothicu było bieganie, przecież. Może nie sprintem, ale były mikstury. Zresztą przez pierwsze dwa rozdziały lepiej biegać na własnych nogach, bo jest dużo questów, a kolonia jest mała. Później dostajemy runy. W "dwójce" jest podobnie.
Wracając do tematu. To w Gothicu może podmieniłbym tekstury na takie w wyższej rozdzielczości. Silnik podkręcić do takiego jak w GII. No i dodałbym kilka questów pobocznych, szczególnie w późniejszych rozdziałach (III-VI). Gdyby były związane np. z obozem bandytów i tymi tajemniczymi świecącymi obiektami na bagnach byłoby fajnie. Chciałbym, aby gra działała na Windows 7, a tak to trzeba sterowniki. Bugów w obecnych wersjach już nie ma, choć jak występują to oczywiście wyeliminować.

16.08.2011 12:32
Stalin_SAN
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

W Half-Life 2 nic bym nie poprawiał, bo jest idealny, w bioshocku poprawiłbym optymalizacje, w portalu 2 nic bym nie poprawiał bo ciężko się tam doszukać jakichś błędów, w stalkerze chętnie zobaczyłbym lepszą optymalizację i poprawę tych wszystkich błędów, bo pomimo masy patchy, cały czas jest ich kupa, a fabuła wcale nie jest taka głupia, w gothicu nic bym nie zmieniał, z team fortress 2 wywaliłbym te cholerne czapki, jeśli chodzi o gta to czekam tylko na piątke, w call of duty zmieniłbym nareszcie silnik, w uncharted nie zmieniałbym nic.

16.08.2011 12:36
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Nic bym nie poprawial. Konkretne tytuly sa moimi ulubionymi wlasnie za caloksztalt. Tak wiec X-COM do dzisiaj jest grywalny ze wszystkimi starymi rozwiazaniami, to samo z Master of Magic (i niech nikomu nie przychodzi nawet na mysl poprawiac grafike) czy Fantasy General.

16.08.2011 12:44
cycu2003
😜
odpowiedz
cycu2003
181
Legend

W Pokemonach dodałbym wszystkie ligi, nic więcej do szczęścia nie potrzeba

16.08.2011 12:46
😱
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

w bioshocku poprawiłbym optymalizacje

Toż to ta gra wyciąga bardzo dużą ilość klatek na sekundę i to nawet na słabym już dziś pc.

16.08.2011 13:26
jarooli
odpowiedz
jarooli
98
Would you kindly?

[7] Racja, Bioshock był dobrze zoptymalizowany, toż to Unreal Engine więc w sprawie optymalizacji nie można nic zarzucić. Jedyny element jaki zmienił bym w Bioshocku jest system strzelania, jak dla mnie był on dziwny skopany, strzelanie nie dawało mi żadnej frajdy a nawet zniechęcało.
[4] W Portal 2 można poprawić częste loadingi, np. sytuacja gdy uciekasz przed Glados i w połowie wąskiego przejścia etap się doczytuje wygląda trochę niedorzecznie.
W Vice City zmieniłbym jedynie AI postaci, ich zachowania często utrudniały przejście misji np gdy nie mogli oni nadążyć za bohaterem i znaleźć właściwej drogi za nim.
Mafia- tutaj chyba nic, to gra idealna.

16.08.2011 13:28
Scott P.
👍
odpowiedz
Scott P.
95
Generał

Zakończenie Mass Effect 2. Marzyło mi się żeby koniec ME2 był połączeniem Imperium Kontratakuje i KOTOR. Po pierwsze bohaterowie zwyciężyli, ale musieli za to zapłacić. A po drugie wybór moralny, który zachowałby status quo lub zmieniłby poczynania głównego bohatera i przewróciłby świat ME do góry nogami. Gracz kupując trzecią część gry dostałby dwa pudełka, które zawierałyby dwie wersje gry. A instalowałby je w zależności, jakiego wyboru dokonał na koniec dwójki.
A jeśli chodzi o seriale to chciałem żeby Lost skończyły się tak jak powiedział Desmond zanim zszedł do jaskini i wyciągnął korek z wanny (tylko, dlatego że przez cały 6 sezon myślałem tak jak on), ALIAS skończył się po 4 sezonie, Dexter po drugim 2, a BG po 10 odcinku 4 sezonu.

16.08.2011 13:36
odpowiedz
Hawkeye_75
5
Pretorianin

[9] - Po co skoro zawierają wiele możliwych zakończeń w 1 grze?

W grze ulubionej chodzi o to że nie ma ona błędów, dla mnie to Fallout 3.

16.08.2011 15:19
odpowiedz
dresX94
48
Senator

Kurde, gdybym miał wymieniać wszystko co chciałbym zmieniać w grach, musiałbym siedzieć pół dnia. Z tego co na pewno chciałbym zmienić, to aby seria CoD nie ukazywała się co roku i aby twórcy wydawali jedną grę na parę lat ale taką, aby gracze czekali na nią jak na pierwsze MW. W pierwszym Assassin's Creed'zie większe zróżnicowanie zadań pobocznych i wykorzystanie świata, który został znakomicie stworzony ale źle rozporządzony. Bardzo bym również chciał (choć to nie jest kwestia zmieniania jako takiego) wydania kontynuacji KOTOR'a. Tak wiem, będzie TOR, który ma starczyć na lata, ale ja chciałbym zobaczyć KOTOR'a 3 w pełnym tego słowa znaczeniu, z zamkniętą i ciekawą fabułą, efektownymi walkami na miecze świetlne i oprawy w HD

16.08.2011 15:48
odpowiedz
keeveek
75
Konsul

Zmieniłbym Baldur's Gate 2 i Neverwinter Nights: Hordy Podrmoku w taki sposób, żeby nigdy się nie kończyły. Wtedy bym nie potrzebował żadnych, ale to żadnych gier więcej.

16.08.2011 16:26
SpecShadow
odpowiedz
SpecShadow
71
Silence of the LAMs

Może z tą optymalizacją chodziło mu o to, że w momencie premiery były problemy. A tu ktoś wyskakuje że dzisiaj to nie ma problemów. No nic tylko rąbnąć głową w biurko.

Ja natomiast mam wąty do czegoś, co dotyka prawie każdej obecnie produkowanej gry, z Wiedźminem 2 w szczególności i grami na UE3.
Chodzi o nadmierny efekt połysku, nadmiar światła czy „efekt psich jajec".
G*no widać momentami a wyłączyć się tego nie da.
W grach cenię sobie widoczność ponad wszystko.

16.08.2011 17:05
odpowiedz
zanonimizowany645553
3
Senator

Chciałbym żeby Fahrenheit miał zupełnie inne zakończenie a nie super bohater z super mocami ratuje cały świat...WOlałbym bardziej realistyczne prowadzenie fabuły tak jak na początku, gra kryminalna a nie sf...Nie potrzebnie wprowadzali do Fahrenheita te super moce i cyborgi...

Chciałbym, żeby dodali do STALKERA rozwój postaci albo chociaż levelovanie i perki coś na kształt Fallopua 3 i NV...

Wywaliłbym z serii AC te wszystkie nowoczesne wstawki o kosmitach-bogach...

Wstawiłbym do Mass Effecta 2 jakieś bitwy na kształt tej z końca jedynki, brakowało mi jakiejś wielkiej międzyplanteranej bitwy, pogłębiłbym widoczność decyzji które podjąłem w jedynce i importowałem do dwójki. Np. żeby bardziej było widać nacjonalistyczne rządy ludzi w galaktyce, potęge ludzkości etc do której doprowadziłem na koniec jedynki...Bo kompletnie nie czuje wyborów których dokonałem w jedynce...

17.08.2011 11:18
dami3
odpowiedz
dami3
61
Konsul

Dragon Age - Dragon Age 2 - Z Dragon Age 3 jeszcze przed zapowiedzią oczekuje poprawionej grafiki nie za bardzo podoba mi się kreskowa stylistyka ale jest lepsza od dragon age 1. Decyzje z poprzednich odsłon niech mają wpływ na najnowszą odsłonę serii. Więcej wyborów moralnych i decyzje w zadaniach pobocznych niech mają wpływ na zakończenie gry jak ma to być w mass effect 3. Licze na poznanie fabuły dragon age 3 jeszcze w tym roku i choć domyślam się jak będzie to wyglądało .

17.08.2011 12:24
odpowiedz
orangensaft
27
Pretorianin
Wideo

W Dreamfallu dodać więcej roździałów z april ryan i krukiem, zrobić w nich dużo ważnych wyborów dialogowych które mają bardzo istotny wpływ na zwroty akcji

no i dodać takie zakończenie, jak film "Komando":
http://www.youtube.com/watch?v=1FfS8fE2Ek4

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze