Jak sobie radzi Hard Reset? - eJay - 13 września 2011

Jak sobie radzi Hard Reset?

Debiutancka produkcja polskiego studia Flying Wild Hog, złożonego z byłych pracowników CD Projekt RED oraz City Interactive, spotkała się z pozytywnym przyjęciem ze strony zagranicznych portali, choć krytycznych głosów również nie brakuje. Niedawno udostępnione demo wzbudziło mieszane uczucia, a test wersji prasowej fsm'a nie do końca zadowolił samego autora jak i naszych czytelników. Tym bardziej zaskakujące jest, że wysokie oceny dla Hard Reset pochodzą w większości z renomowanych serwisów. Rodzima ekipa może odetchnąć z ulgą również z innego powodu - gra całkiem nieźle sprzedaje się na platformach cyfrowych. W tym momencie znajduje się na 9 miejscu najchętniej kupowanych tytułów na Steamie.

Notę 8/10 wystawił zarówno Gamespy jak i Destructoid. Dziennikarze pierwszego stwierdzili, że "silnik graficzny pokazuje jak PC obecnie przebija technologicznie konsole", doceniając przy okazji widowiskową akcję. Destructoid z kolei wskazał na atut w postaci "czystego gameplaya, który nie oszukuje, że jest czymś więcej niż FPS'em".

Gameinformer recenzując Hard Reset postanowił skupić się na długości rozgrywki. "Można ją przejść w 4 godziny, ale jest to dobrze spędzony czas. [...]Nie mogę się doczekać kolejnych gier tego studia.". Ocena na poziomie 78/100 nie jest w tym przypadku żadną ujmą.

Serwis AusGamers z kolei dał Hard Reset 75 punktów na 100 zwracając uwagę iż "gra jest ciekawym doświadczeniem, nawet jeśli stawia tylko na tryb jednoosbowy". Wśród wad wymieniono słabą fabułę.

Wysiłki twórców docenił również Gamespot (7/10) - "jeżeli lubicie nonsensowne shootery pokroju Painkillera i Serious Sama, pokochacie Hard Reset."

Pozytywnie o grze wypowiedział się też Neoseeker (7/10) – „Hard Reset nie jest długą grą, ale przynajmniej nie jest monotonna”.

Wśród negatywnych recenzji produkcji studia Flying Wild Hog znaleźć można m.in. opinie jakoby:

„Świetna gra to taka, która daje dużo satysfakcji, a Hard Reset dał mi tylko frustrację” (ArsTechnica, werdykt - SKIP)

„Hard Reset rozkręca się długo i szybko kończy” (Rock, Paper & Shotgun, brak oceny)

„jest tu kilka dobrych pomysłów, ale zabrakło czasu na ich rozwinięcie” (GGS Gamer, brak oceny)

eJay
13 września 2011 - 11:46