Kontrowersyjne reklamy gier cz. 4 - Larry 7: Miłość na fali - DogGhost - 18 września 2011

Kontrowersyjne reklamy gier, cz. 4 - Larry 7: Miłość na fali

W kolejnej odsłonie cyklu poświęconego kontrowersyjnym kampaniom promocyjnym gier postanowiłem dla odmiany zaprezentować ciekawostkę z rodzimego podwórka. Zaprezentowany przykład pokaże, dlaczego w naszym kraju dystrybutorzy muszą wykazać się znaczną powściągliwością, jeżeli chodzi o obrazoburczość reklam.

Omawiany przypadek dotyczy najlepszej odsłony kultowej serii przygodówek stworzonej przez Ala Lowe’a, a mianowicie Larry 7: Miłość na fali. W ramach kampanii marketingowej opublikowano ilustrację, która ostatecznie znalazła się również na pudełku. Oto jak się prezentowała (zdjęcie zeskanowałem z okładki instrukcji):

Pewna starsza pani postanowiła zaprotestować przeciwko temu obrazkowi. Jak myślicie dlaczego?

...

Nie chodzi bynajmniej o skąpo ubrane niewiasty, gdyż diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Otóż polski dystrybutor, firma CD Projekt, musiała się przed nią tłumaczyć z powodu pewnego elementu, który miał powodować zgorszenie wśród (nierzadko młodych) czytelników. Chodzi oczywiście o wypadające z niedomkniętej walizki kondomy. Jeśliby się nad tym głębiej zastanowić, to w sumie należałoby wręcz pochwalić osobę, która decydowała o wyborze takiej, a nie innej okładki. W końcu biorąc pod uwagę poziom lekcji wychowania seksualnego w szkołach, każdą formę propagowania antykoncepcji należy uznać za istotną dla młodego obywatela naszego kraju ;)

Korzystając z okazji chciałbym Was zachęcić do odświeżenia tego tytułu. Muszę przyznać, że to jedna z najśmieszniejszych przygodówek w jakie grałem. Pomimo pikantnej otoczki, gra nie przekracza pewnych barier i śledzenie losów nieporadnego Larry’ego Laffera wciąż bawi. Poza tym to jedna z lepiej spolonizowanych produkcji, z niezapomnianą kreacją Jerzego Stuhra oraz Kasi Figury w roli pani kapitan.

PS. Nigdy nie udało mi się znaleźć ostatniego „ogóra” ;)

DogGhost
18 września 2011 - 17:39