Zmiany planów w Ubisoft Studios? Co zatem z Assassin's Creed? - RazielGP - 12 października 2011

Zmiany planów w Ubisoft Studios? Co zatem z Assassin's Creed?

Czy pojawi się na pecetach?

W ostatnim czasie pojawiło się wiele niepokojących wieści. Firma Ubisoft postanowiła nie wydać kilku swoich gier na komputery osobiste z powodu ogromnego piractwa na tej platformie. Osoby czekające na zapowiedziane wcześniej produkcje, a nie posiadające konsol muszą zatem obejść się ze smakiem.

Najpierw zdecydowano się zrezygnować z I Am Alive, gry akcji, zapowiedzianej kilka lat temu. Produkt miał ukazać się również na komputery osobiste, zapewne z kilktygodniowym, bądź kilkumiesięcznym opóźnieniem. Od jakiegoś czasu wiadomo jednak, że Ubisoft zrezygnował z pecetowej wersji obwiniając przy tym piratów.

To jednak nie wszystko. W ciągu ostatnich dni zrezygnowano także z wydania na pecety kolejnej odsłony Ghost Recon o podtytule Future Soldier. Jak widać Ubisoft wywołuje wokół swoich decyzji sporo zamieszania. Najpierw wprowadziło kontrowersyjne zabezpieczenia, później przesuwano pecetowe premiery, a w tej chwili w pewnym stopniu obraża swoich potencjalnych klientów, rezygnując przy tym z konwersji, które miały trafić na komputery osobiste.

Chyba czas zadać sobie pytanie co z innymi grami Ubisoftu? One także nie pojawią się na tej platformie? Mnie bardzo niepokoją w tej chwili losy Assassin's Creed. Jeśli się mówi A, należy też powiedzieć B. Każda odsłona serii prezentuje otwarte zakończenie jak chociazby Prince of Persia z 2008 roku, które także należy do tego producenta i które do dziś nie ma swojej kontynuacji, zwieńczającej wątek nowego spojrzenia na tę serię.

Może i Revelations trafi na komputer, ale co będzie z pełnoprawną trójką, mającą zwieńczyć losy tej serii? To byłby cios poniżej pasa, jeśli Ubisoft zdecydował się zrezygnować z portu z powodu niesatysfakcjonujących wyników sprzedaży. Co o tym myślicie? Zapraszam do dyskusji.

RazielGP
12 października 2011 - 09:54

Czy w tej sprawie popierasz Ubisoft?

Tak 13,5 %

Nie 83,7 %

Nie wiem 2,8 %

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
24.11.2011 17:51
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
155
vel barth89

Aż dziwne pytanie w ankiecie - jasne, że nie popieram. Przecież graczami jesteśmy my wszyscy, nie tylko konsolowcy. Pozbawianie pecetowców możliwości zagrania w ulubione tytuły to, delikatnie mówiąc, chamstwo.

Jakoś nie chce mi się jednak wierzyć, że nagle nie wydaliby AC3 na PC. Po tylu częściach, wkręceniu się graczy w fabułę i chęci poznania jej dalszych losów miałoby nagle nie być 3? Przeraża mnie taka wizja...

24.11.2011 17:55
odpowiedz
Aimath
28
Chorąży

To jest zabawna sytuacja - Ubi wprowadziło DRM i promowało go na tyle mocno że inne firmy też się nim zainteresowały, teraz mówią że piractwo i to na poziomie powyżej 90% jest główną przyczyną kasowania tytułów. Wniosek z tego taki że cała ta ich technologia zabezpieczeń jest do niczego bo paru zapaleńców zdołało ja złamać. To już bym wolał aby powiedzieli że na PC nie opłaca się robić bo jest za niska sprzedaż a nie się tak ośmieszać. Mi osobiście to wisi bo nigdy mnie nie przekonały tytuły od Ubi z AC na czele ale moi znajomi już rozpatrują zakup konsoli na święta.

24.11.2011 18:29
rzaba89nae
😈
odpowiedz
rzaba89nae
51
Aes Sedai

Zamiast walczyć z systemem nie prościej kupić konsolę? 700 zł i problem z głowy.

24.11.2011 18:56
Tomeq87
odpowiedz
Tomeq87
30
Centurion

Nie chcę stawać po stronie koncernu molocha, którego udziałowcy, pod warunkiem że wpływy nie maleją, pewnie nawet nie wiedzą która gra zapewni im świąteczne premie, ale... Trochę zabawne jest pisać że wstrzymanie wydawania gier na jakąś platformę jest chamskie a kradzież efektów czyjejś ciężkiej pracy (tak, piractwo) już nie.
Osobiście bardzo bym ubolewał gdyby trzeci asasyn nie pojawił się na PC bo dla tej jednej gry przecież nie kupię konsoli (zadowolę się wówczas kilkoma filmami z cyklu Gramy).
Jeśli chodzi o zabezpieczenia to łamane są nie tylko w grach Ubisoftu. Oni po prostu stosują najbardziej upierdliwe dla graczy. Bo powiedzmy sobie szczerze, czy powstała gra na pc której zabezpieczenia nie zostały nigdy złamane?
A teraz co myślę o całej sytuacji. Francuskie studio doszło do wniosku że z im tylko znanego powodu produkcja na komputery osobiste się nie opłaca. Cała ta gadka, natomiast, o piractwie to marketingowy bełkot. Bo gdyby dzisiaj, na przykład, znikło piractwo wszelkiej maści to jutro konta producentów i deweloperów gier nie przytyły by o kilka milionów dolarów.
Po prostu jutro wielu ludzi z nudów wyszło by na spacer.

24.11.2011 21:35
odpowiedz
hight_power
35
Generał

Zaczyna mnie denerwować Ubisoft. Z tego co zauważyłem Ubisoft leci ostatnio na kasę choćby AC:R wydają w 8 edycjach, drogich i niezbyt opłacalnych bo za dużo ciekawego w nich nie ma. Jak nie zmieni podejścia do gracza to marny ich los.

24.11.2011 21:45
👍
24.11.2011 21:54
The Puchacz
odpowiedz
The Puchacz
52
Generał

Assassynie, nie odchodz

24.11.2011 21:55
kęsik
👎
odpowiedz
kęsik
95
Legend

Dupa a nie piractwo. Jakby to na konsolach nie było piractwa? Nie zarabiają na PC? Nie dziwota jak mają nas w dupie. Jak ACIII nie wyjdzie na PC to chyba będzie znaczyć, że Ubi już zupełnie straciło rozum. Revelations wychodzi za tydzień więc premiera niezagrożona.

24.11.2011 22:01
Apokalipsis
😊
odpowiedz
Apokalipsis
59
Senator

kęsik --> Chciałem dokładnie to samo napisać. ;) Na PC jest zarobek.. marna wymówka.

Wydaję mi się, że niedługo Ubi przerośnie Acti pod względem "chciwości".

24.11.2011 22:09
Seltaeb47
odpowiedz
Seltaeb47
19
Centurion

Nie znam dokładnie kulisów produkcji gier na PC, ale naprawdę wątpie, że różnica w kosztach jest tak duża, żeby wydawanie ich na tę platformę okazywało się nieopłacalne. Głównie dlatego, że większość osób wie, iż piractwo na konsolach nie jest tak bardzo w tyle za PC i jest teraz na porządku dziennym. Nie wydaje mi się, żeby zrezygnowali z takiego tytułu jak Assassin's Creed 3 na PC - w przypadku tej serii to zawsze będzie zysk. Ale nawet "pomniejsze" w stosunku do Asasyna produkty typu Ghost Recona i tak powinny zarobić na siebie - to wszystko jest jakąś paskudną wymówką, albo skrajną oszczędnością.

24.11.2011 22:58
odpowiedz
Mort_01
31
Chorąży

A mnie z kolei zastanawia ile z tych pieniących się osób faktycznie kupuje gry na pecety i nie piraci??? Ile osób głosujących w powyższej ankiecie denerwuje się na Ubisoft, gdyż nie będzie miało możliwości ściągnięcia za darmo kolejnej produkcji Ubi pod pretekstem walki z DRM. Pamiętajmy, iż to nie jest fundacja charytatywna i robią gry by zarabiać na nich pieniądze tak jak i każde inne studio/wydawca. Gdyby faktycznie w produkcjach na piece były niezłe pieniądze to by z nich nie rezygnowali a tak to w pełni popieram wycofywanie się z tej platformy choćby dla samego faktu, iż banda darmozjadów nie będzie otrzymywała darmowej rozrywki.
Nie zrozumcie mnie mnie źle, boleje bardzo nad takim stanem rynku gier pecetowych bardzo gdyż to jest platforma z której korzystam, a kolekcjonowanie gier jest moim hobby. Nie możemy udawać jednak, że problem nie istnieje bowiem jest źle i nie poprawia się nic z tego co widać.

25.11.2011 00:25
€xis
odpowiedz
€xis
52
Konsul

Mort_01 - mówisz tak, jakby na konsolach nie było żadnego piractwa i ludzie na konsole kupowali tylko oryginały... A jakimś dziwnym trafem pierwsze pirackie wersje są zazwyczaj na Xboksa 360. I gdzie tu piractwo na pececie? Też ofc, ale nie jedynie i nie wyłącznie.
Poza tym - na konsolach jest też coś, co wkurza deweloperów - rynek z drugiej ręki., Może nie jest piractwem ze względów prawnych (bo użytkujesz oryginał), ale deweloperzy nie dostają dwa lub więcej razy pieniędzy, za produkt ich, którzy wykorzystuje wiele ludzi... Więc co? Dla takiego Ubi to też jak piractwo. A tego nawet jest więcej na konsolach, przynajmniej w naszym, lekko mówiąc, kraju małych zarobków.
Oczywiście, nie mówię że nie ma problemu piractwa, ALE odwoływanie się do tego jako głównego powodu do nie wydawania swoich gier z Ubi jest kompletnym idiotyzmem, i głupią wymówką. Po prostu, tak jak napisał Goozys w [1], PCtowcy mają bardziej wyrafinowany gust i nie łykają wszystkiego jak leci z konsolowych łatwych gierek... A jakby nie patrzeć głównym, masowym contentem dla Ubi są amerykańscy konsolowcy którzy nie mają zbyt wygórowanych wymagań w stosunku do gier...Nawet nie mogą mieć, jeśli starczają im do zadowolenia paręset efektownie wyglądających fajerwerków w skryptach w interaktywnym filmie...

Co do samego pytania - oczywiście że nie jestem zadowolony. Byłbym bardzo niezadowolony jakby nie wydali ACIII na PC... Niech będzie nawet rok po premierze konsolowej, ale chcę poznać koniec jednej z niewielu moich ulubionych serii z obecnej generacji.

25.11.2011 12:41
odpowiedz
ziggi
2
Junior

A mnie to swoją drogą zastanawia. Bo piractwo swoją drogą pomaga w sprzedaży. Nie żebym namawiał do piractwa. Niektórzy mogą pomyśleć, że to śmieszne, ale rozmawiałem z różnymi osobami na ten temat i ktoś opowiedział mi ciekawą historię, Mianowicie pewna firma (nie wymieniam nazwy bo po prostu na chwilę obecną nie pamiętam) walczyła kiedyś z piratami praktycznie na 110%. Jak tylko pojawiał się nowy crack to łatali zabezpieczenia. Crackerzy swoje, a firma w zaparte. Teraz ciekawsza część. Okazało się, że wraz ze zwalczeniem 1% piractwa, sprzedaż gry spadała o ok. 1%. Czasem tak jest, że ludzie ściągają, gry żeby sprawdzić czy warto w ogóle ten tytuł nabyć. Nie każdego jest stać, żeby nabyć nowy tytuł, a potem odłożyć a półkę bo jednak się nie spodobał.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale niektórym mogłoby to dać do myślenia. A jeśli chcą faktycznie zarobić to myślę, że NIEWYPUSZCZANIE gry na komputery osobiste wcale nie pomaga w tej kwestii.

No ale to jest tylko moje subiektywne zdanie ;)

25.11.2011 16:40
👍
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

Tak sobie myślę - a może zamiast walczyć z piratami (czyli z wiatrakami), należałoby ich jakoś wykorzystać do swoich celów? Nie pamiętam już o jaką grę chodziło (jakiś spory hit), ale twórcy podali jakiś czas po premierze, że wersję PCtową pobrało 10x więcej osób, niż kupiło wersji konsolowych (a wynik ten był niezły, bo wynosił parę milionów). Można by więc pomyśleć o jakimś darmowym modelu dystrybucji (ściąganie byłoby w pełni legalnie). A w zamian za darmową grę, odbiorcy odpłacaliby w inny sposób. Np. oglądając zamieszczone w grze reklamy (byle tylko nie w trakcie gry), albo użyczając jakąś cząstkę mocy obliczeniowej swojego PCta (coś jak tworzone przez hackerów Zombie-Nety, tylko legalne i do celów zgodnych z prawem).

25.11.2011 16:50
Sethlan
odpowiedz
Sethlan
97
Negative

Tak i wtedy NIKT nie kupilby gry - tylko kazdy by sciagal. Mial to gre za darmo.

25.11.2011 17:08
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

Może i Revelations trafi na komputer

Przecież on już wczoraj wyszedł.

25.11.2011 18:31
Aristos
😈
odpowiedz
Aristos
106
między słowami

Złośliwie proponuję wydać następnych herosów tylko na konsole - przynajmniej większa szansa, że tylu bugów nie będzie.. Posługując się stylem argumentacji UBI: dziwne, że H6 wyszło tylko na PC (GDZIE byli rodzic.. eee księgowi i potencjalne zyski z x-wersji, pytam ?) Rozumiem, że ściąganie cracków przez posiadaczy oryginałów, po to by sobie spokojnie (bez rozłączania) pograć offline to tez wina piratów, kryzysu bankowego i PiSu ?

25.11.2011 21:36
Barthez x
odpowiedz
Barthez x
155
vel barth89

Sprostowanie nt I Am Alive:
Bardzo chciałbym zobaczyć I Am Alive w wersji PC i mówiąc, że <gra nie pojawi się na komputerach>, wcale nie miałem tego na myśli. To najprawdopodobniej wina niezrozumienia mojego angielskiego (nie jest to mój rodowity język). Chodziło mi o to, że edycja PC jeszcze nie została zrobiona. Wciąż jednak pracujemy, aby była możliwość, żeby produkcja ta trafiła na komputery, co nie zawsze jest proste. Podałem kilka przykładów, by pokazać istniejący problem, ale oczywiście nie ode mnie to zależy i nie powinienem o tym mówić.
Mówiąc szczerze – który twórca gier nie chciałby, aby jego dzieło było dostępne na jak największej liczbie platform, by mogło w nie zagrać jak najwięcej osób? Niezależnie od tego, czy mówimy o konsolach, czy też PC-tach, najważniejsza jest sama gra i czerpana z niej przez ludzi radość.

Czyli chyba gry PC w Ubi nie są aż tak zagrożone.

25.11.2011 22:06
raziel88ck
😊
odpowiedz
raziel88ck
142
Reaver is the Key!

Uff, to dobrze.

Lukas172_Nomad_ - Przecież premiera ma się odbyć 2 grudnia.

25.11.2011 22:32
ryder  wieczny palacz
odpowiedz
ryder wieczny palacz
72
miszczupiszczu

No właśnie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze