Wspomnienia ze SNESa: Knights of The Round czyli miecze z這czy鎍y i chodzone mordobicia - Pita - 14 lipca 2012

Wspomnienia ze SNESa: Knights of The Round, czyli miecze, z這czy鎍y i chodzone mordobicia

Screen z wersji automatowej.

Lubi mit arturia雟ki i naprawd 瘸逝j, 瞠 tak rzadko zostaje bezporednio wykorzystany w grach wideo. Oczywicie nie brakuje strategii, czy Excaliburów, nie brakuje nawi頊a do postaci lub wydarze, ale za to brakuje gier, w których po prostu kreowalibymy legend bezporednio r瘯oma rycerzy okr鉚貫go sto逝. Gier takich jak ta. Knights of the Round to konwersja automatowego hitu na konsol Nintendo, co po tragicznym SNESowym Final Fight mog這by budzi pewne obawy. Co prawda pewne rzeczy posz造 lekko pod nó, jednak sam materia ród這wy oraz drobne dodatki dla wersji konsolowej po dzi dzie czyni z Rycerzy Okr鉚貫go Sto逝 jednego z najlepszych beat’em upów pokazuj鉍, 瞠 Capcom jednak potrafi.

Niestety, zrzuty z wersji SNESowej nie oddaj poziomu grafiki.

Na pocz靖ku ma貫 rozczarowanie – chocia gra opowiada histori rycerzy okr鉚貫go sto逝 to dostajemy do wyboru jedynie trzy postaci: zbalansowanego Artura, pi瘯nego i szybkiego Lancelota oraz silnego, lecz wolnego Parsifala. Wersja na SNESa prezentuje si na dodatek odrobin mniej atrakcyjnie ni automatowa, a co gorsza nie mo積a gra we trzech, lecz „jedynie” w dwóch naraz. No i na tym moje narzekanie si ko鎍zy.

Knights to bowiem cholernie dobra chodzona bijatyka. W zasadzie zagra這 tutaj to, co powinno zagra w grze tego gatunku – jest dynamiczna, ma ciekaw tematyk, wymaga opanowania systemu walki i pozostawia niedosyt, przez który wci嘀 chce si do niej wraca. Przede wszystkim tematyka, czyli rycerze i z這czy鎍y, zosta豉 potraktowana na odpowiednim poziomie. Mamy tutaj naprawd niewiele magii, za to naprawd du穎 豉dnych projektów rycerzy, wojowników, magów, czy 穎軟ierzy. Zbroje, uzbrojenie, etapy – wszystko to to bardzo dobrze wykonane redniowiecze z niewielk domieszk czarów. Siedem etapów pe軟ych rycerzy, 穎軟ierzy, dzikich zwierz靖, subbossów, bossów, skarbów oraz pu豉pek to kawa obszaru jak na ten gatunek i naprawd cieszy, 瞠 ta gra w zasadzie nie za bardzo si nudzi.

Oczywicie totalnym czadem jest cz bossów, których design zahacza momentami o steampunk i czasy post-arturia雟kie, z kunsztem typowym dla dawnego Capcomu. Poza tym doskonale rozumiem ludzi, którzy preferuj gry tego gatunku z u篡ciem broni bia貫j, nie za bardzo pa豉j鉍 mi這ci do tych osadzonych w XX wieku – Golden Axe, Rastan, czy w豉nie KoTR maj niepowtarzalny urok.

Zaskakuje grafika, która momentami wygl鉅a wietnie, a co ciekawe, w miar levelowania naszych rycerzy dostajemy smaczki w postaci nowych sprite’ów, strojów i broni. Wrogów jest tak瞠 sporo i na szczcie nie lejemy si w kó趾o z trzema przekolorowanymi przeciwnikami na krzy. Najbardziej z oprawy podoba mi si jednak OST, którego poziom waha si od przyjemnego t豉 po powód do dalszej gry doskonale prezentuj鉍 na co sta pod tym wzgl璠em starego, dobrego SNESa. Jednak nie ma co si temu dziwi – zespó dwi瘯owy Capcomu zawsze prezentowa ró積orodny styl.

Chocia system walki, jak to w przypadku Capcomu, opiera si na zasadzie cios/skok/ z瞠raj鉍y nasz energi special tutaj zosta wzbogacony o blokowanie, które urozmaica zabaw oraz wymusza ostro積iejsz gr. W zasadzie w blokowaniu tkwi ca造 potencja rozgrywki, poniewa nie mamy szans przej gry bez opanowania bloku. Dobrze wykonany blok powoduje nie tylko obron, lecz daje nam tak瞠 klatki animacji, w których jestemy niemiertelni i mo瞠my kontrowa. le wyprowadzony blok to natomiast utrata cennych sekund, co mo瞠 si na nas zemci okrutnie szczególnie w czasie pojedynków z bossami. 

Dzi瘯i licznym poziomom trudnoci oraz skalowaniu si zabawy do trybu dla dwóch graczy (gdzie jest po prostu trudniej) Knights szybko si nie nudzi. I chocia nie ma opcji save ani wielu dodatkowych trybów zabawy to mi這 zaczyna si go od pocz靖ku, przyjemnie walczy si samemu oraz w parze. Mo瞠my tak瞠 wskoczy na konia, co nieco u豉twia spraw.

Wracaj鉍 do wspomnianego ju levelowania – dodaje to posmaku RPG i mocno wzbogaca rozgrywk. Co ciekawe, levele mo瞠my zdoby zarówno za sieczenie i znajdowanie skarbów, jak i za odnajdowanie specjalnych artefaktów, dzi瘯i czemu w trybie kooperacji gracze raczej nie odstaj od siebie poziomem. Znajdowane skarby i po篡wienie mo積a tak瞠 dzieli mieczem na mniejsze porcje w imi braterskiej pomocy. A jako, 瞠 gra jest trudna…

Powiem wprost – ten tytu daje rad po dzi dzie zarówno w wersji automatowej, jak i konsolowej, zarówno w oryginale, jak i za pomoc emulacji. 畝逝j, 瞠 nie wida na horyzoncie sequela, poniewa wystarczy這by wi璚ej tego samego – etapów, bossów, postaci (dawa nam ca章 12stk, a do odblokowania Merlina i Ginewr!). Dzi瘯i dobrej grafice, przyjemnej walce i elementom RPG Rycerze Okr鉚貫go Sto逝 to jeden z moich ulubionych przedstawicieli gatunku. I chocia nie ma w sobie tyle mocy co River City, to w zasadzie wcale nie odbiega jakoci od najbardziej znanych przygód Kunia w gor鉍ej wodzie k雷anego. [8]

PS Wybaczcie skandaliczn jako screenów, na przysz這c przy grach ze SNESa postaram si 豉pa w豉sne.

Pita
14 lipca 2012 - 13:33