Grand Theft Auto V – co pokazał nowy zwiastun? - Buja - 10 lipca 2013

Grand Theft Auto V – co pokazał nowy zwiastun?

Jeszcze wczoraj Rockstar informował na swoim twitterze, że już dziś ujrzymy nowy zwiastun ich nadchodzącego wielkimi krokami hitu, Grand Theft Auto V. Gracze z całego świata niecierpliwie wyczekiwali godziny 10 czasu wschodnioamerykańskiego. Widzieliśmy już trailery, które pokazywały generowane za pomocą silnika gry fabularne przerywniki pokazujące trzech głównych bohaterów. Tym razem emocje związane z oczekiwaniem były większe, bo pierwszy raz miano pokazać samą rozgrywkę. Co zobaczyłem i co o tym myślę?

Przede wszystkim różnorodność lokacji, które widzimy na trailerze daje nadzieje na bardzo rozległy i ciekawy świat gry. Od razu widać, że podobnie jak w GTA San Andreas, do eksploracji będziemy mieli nie tylko miasto, ale i jego okolice. Fajnie. Liberty City podobnie jak jego pierwowzór, Nowy Jork, mimo zróżnicowania urbanistycznego, po jakimś czasie zaczyna przytłaczać. Mam wrażenie, że w piątej odsłonie momentami będzie można poczuć się jak w porządnej grze wyścigowej i pozapieprzać najszybszymi samochodami po długich trasach wśród otwartych przestrzeni.

Rzecz, która mnie mocno niepokoi, to wszystkie aktywności sportowe, które zostały pokazane. Absolutnie nie mam nic przeciwko. Kto będzie chciał pograć w golfa, ten pogra. Na pewno emocji dostarczy też sky diving. Z dużym telewizorem i dobrym systemem audio wrażenia pewnie będą niezapomniane. Obawiam się tylko, że czas poświęcony na zaimplementowanie mini-gier sportowych mógł się odbić na jakości core’owej rozrywki. Jeżeli gra będzie nudzić albo kuśtykać w kluczowych elementach, to wiadomo na co zwalić. Zastanawiam się też, czy mini-gra to dobre słowo, bo pokazane sporty, w które będzie można pograć wyglądają lepiej niż nie jeden „duży” symulator.

Najważniejszy element, który został pokazany, to sposób w jaki przeplatać się będą historie trzech bohaterów Grand Theft Auto V. Przed obejrzeniem zwiastuna spodziewałem się raczej podzielenia gry na epizody, ale przy znanym zarysie fabularnym (3 kumpli wspólnie planuje i realizuje przestępcze wyskoki) raczej nie miało to sensu bytu. Okazuje się, że będziemy mogli w czasie rzeczywistym zmieniać bohatera, którego kontrolujemy. Możliwości takiego systemu kontroli rozgrywki są interesujące. W czasie wykonywania misji możemy jednego z ziomków wysłać do jakiegoś wieżowca i przełączając się na niego prowadzić stamtąd ostrzał snajperski, który będzie osłaniał pozostałych dwóch. To taki self co-op z użyciem jednego pada ;) Poza misjami każda postać ma żyć własnym życiem i po przełączeniu się na nią może się okazać, że jest na przykład w trakcie próby ucieczki przed policją. Obstawiam, że o ile nie trafimy na stan bezczynności czyli na przykład ziomka przed telewizorem, to takich sytuacji będzie 10, góra 20 i będą nas „zaskakiwać” losowo, w zależności od postępów w grze.

Kilka szczegółów, które nie wymagają dłuższego komentarza:

Inwestowanie pieniędzy
Skoro ma być więcej sposobów na ich wydanie, to czemu nie. Aspekty ekonomiczne w grach, o ile dobrze rozwiązane, zawsze są przeze mnie mile widziane.

Tuning samochodów
Coś dla fanów motoryzacji i tych graczy, którzy większą frajdę czerpią z jazdy samochodem niż ze strzelania. Od zmiany koloru karoserii do rodzaju felg. Podczas trailera widzimy, że operacji tuningu towarzyszy małe okienko z czterema charakterystykami samochodu: maskymalna prędkość, przyspieszenie, hamowanie i trakcja. Nie wiadomo jednak, czy dostaniemy do dyspozycji jakieś części wpływające na ich wartość, czy też tuning będzie jedynie wizualny.

Koło broni
Rozwiązanie znane z wielu współczesnych gier akcji. Bardzo wygodna sprawa. Nie zatrzymuje gry, ale można zauważyć spowolnienie akcji po jego aktywacji. Wprawny obserwator zauważy też, że każda broń jest opisana czterema parametrami: obrażenia, szybkostrzelność, celność i zasięg. Wniosek? Większy arsenał niż w poprzednich częściach i możliwość modyfikowania pukawek. O tak!

Statystyki postaci
Z pewnością będzie jakiś sposób, żeby je podnieść. Martwi mnie tylko cecha „driving”. Jej obecność świadczy o tym, że trzeba będzie poświęcić trochę czasu na to, żeby jazda stała się naprawdę przyjemna. A może będzie miało to znaczenie tylko wtedy, kiedy posadzimy postać za kółkiem, a my przełączymy się na ziomka na siedzeniu pasażera żeby prowadzić ostrzał przez okno? Oby.

Kilka możliwości wykonania zadania
Niby w GTA IV też to mieliśmy, ale ograniczało się raczej do prostych wyborów – pójdziemy od tyłu albo od frontu, oszczędzimy bandziora albo nie. W zwiastunie na przykładzie roboty w sklepie jubilerskim widać, że podejmowane przez nas decyzje będą skutkowały zupełnie innym sposobem przejścia misji.

Zwróćcie uwagę na to, jak przewrócona furgonetka pięknie rozwala mur w 3:49 minucie zwiastuna. W końcu otoczenie reaguje na zderzenia tak jak powinno! Takich szczegółów w nowym materiale jest więcej, toteż zapraszam do dzielenia się przemyśleniami. Światowa premiera gry odbędzie się za 10 tygodni, 17 września. W związku z tym, że czwarta część wkurza mnie już trochę mniej i niedługo ją skończę, coraz bardziej nie mogę się doczekać. Omawiany zwiastun tylko zaostrzył mój apetyt. Wypadałoby jeszcze wkleić go do tekstu, więc o ile jeszcze go nie widzieliście, to proszę:

Buja
10 lipca 2013 - 09:42
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.07.2013 22:13
AIDIDPl
odpowiedz
AIDIDPl
135
PC-towiec

pokazane sporty, w które będzie można pograć wyglądają lepiej niż nie jeden „duży” symulator ---> Też mam takie wrażenie...

09.07.2013 22:42
👍
odpowiedz
zanonimizowany773449
60
Konsul

Mi strasznie się podoba kiedy wchodzimy w skórę np. Franklina to on wykonuje jeszcze przez chwilę jakąś czynność i dopiero go "dostajemy" i możemy nim sterować.

Tunning ma być "głęboki" jak to określił R*, jak dla mnie to szkoda, że nie ma budzika ( licznika ).

09.07.2013 22:45
j.a.c.k
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

Szkoda, że zmieniono model jazdy. Ten w czwórce był idealny do przejażdżek po mieście bez celu z muzyką w tle.

09.07.2013 22:56
TheWerkezuge
odpowiedz
TheWerkezuge
5
Legionista

Bardzo fajny tekst, idealne streszczenie dla osób, które nie miały czasu obejrzeć gameplaya, bądź nie znają języka angielskiego. Na plus, wszystko ładnie opisane - jasno i prosto.

10.07.2013 10:21
Bezi2598
😍
odpowiedz
Bezi2598
104
Legend

Szkoda, że zmieniono model jazdy. Ten w czwórce był idealny do przejażdżek po mieście bez celu z muzyką w tle.

Już jeździłeś? No i jak wrażenia?

10.07.2013 10:30
Stra Moldas
😊
odpowiedz
Stra Moldas
96
Wujek Samo Stra

Przecież na dobrą sprawę nie wiadomo, jaki będzie ten model jazdy, spokojnie.

10.07.2013 10:36
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

Bezi, Stra - nie mam pewności, ale chyba w trailerze lektor mówi, że model został zmieniony czy coś tam. Oglądałem tylko raz i coś tam się obiło o uszy, więc pewności nie mam, ale coś tam chyba o tym wspominali.
Piszę chyba, bo nie chce mi się jeszcze raz oglądać tego filmiku, żeby to potwierdzić :P

10.07.2013 11:14
odpowiedz
Havien
45
Pretorianin

Póki co na tych urywkach, które widziałem mogę stwierdzić że model jazdy wygląda tragicznie, ale i tak wszystko się okażę w finalnej wersji gry.
"Zwróćcie uwagę na to, jak przewrócona furgonetka pięknie rozwala mur w 3:49 minucie zwiastuna." - Szkoda, że to pewnie jest to oskryptowane.

10.07.2013 11:38
BOLOYOO
odpowiedz
BOLOYOO
82
Generał

Ten mur na 90% jest oskrptowany na potrzeby misji - po prostu bardziej widowiskowe wejście. Choć zawsze pozostaje ta niepewność bo przecież w IV można było rozwalać ściany działowe w pomieszczeniach. I w sumie to chyba nie jest jakieś hipertrudne do zaimplementowania, żeby takie murki się niszczyły? Nie mam pojęcia.

Jak dla mnie to wygląda na skrypt, ale wcale mi to nie przeszkadza.

10.07.2013 11:45
😐
odpowiedz
sir Qverty
9
Generał

Oceniac model jazdy po filmie na yt...ja prdle...

10.07.2013 11:50
odpowiedz
UbaBuba
105
Generał

@berial6 - na pewno wiecej sie dowiedzielismy niz z trailera. ;)

Sam gameplay-trailer swietny i juz widac ze GTA 5 bedzie startowalo do miana gry roku.

10.07.2013 11:51
j.a.c.k
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

[9] Piszę jedynie, że lubiłem ten w czwórce, nie sraj.

10.07.2013 12:08
jarooli
10.07.2013 12:21
odpowiedz
Havien
45
Pretorianin

@jarooli - Dzięki !
@sir Qverty - A co w tym złego ? Napisałem, że wygląda dziwnie, bo wygląda, a jak jest naprawdę to się dowiecie 17 Września dopiero. Z resztą to prowadznie i tak zależeć będzie od tego jaki sobie tuning zrobisz.

10.07.2013 16:49
Stra Moldas
😊
odpowiedz
Stra Moldas
96
Wujek Samo Stra

I tak będzie fajnie, nie spinamy się. :)

11.07.2013 12:10
Harry M
odpowiedz
Harry M
149
Master czaszka

Trochę za mało gameplay'a w trailerze. Ale zawsze coś.

11.07.2013 12:43
Mac94
odpowiedz
Mac94
87
Inner Peace

Będzie dobrze. Taka mieszanka GTA IV w której oprócz przejścia głównej story i kilku aktywności (zabójstwa and wyścigi) nie było nic do roboty z SA w którym w sumie spędzało multum czasu na robieniu rozpierduchy, na siłce i w sklepach :D Ile to czasu pracowałem nad tym, żeby CJ wyglądał dokładnie tak jak chcę.

14.07.2013 14:14
odpowiedz
MartiniPL
3
Junior

Grafika ładna :D

23.07.2013 18:23
odpowiedz
IF2597
15
Centurion

Harry M - gdyby to był zwykły gameplay R musiało by wypuścić ich kilka żeby pokazać te wszystkie nowości,a to zabiło by emocje.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze