Chyba każdy pamięta charakterystyczne reklamy firmy Nike, które od lat dziewięćdziesiątych pojawiały się w telewizji. W tamtym okresie najciekawsze spoty tworzono na specjalne okazje, (np. mundial). Teraz, kiedy technologia poszła do przodu, więcej piłkarzy nastawia się na reprezentowanie danej firmy własnym nazwiskiem, a Internet zdecydowanie zyskał na popularności, piłkarskie reklamy pojawiają się częściej. Na całe szczęście, nie straciły one ani odrobiny uroku.
Dzisiaj na oficjalnym jutubowym kanale firmy pojawił się najnowszy film:
Według mnie animacja została świetnie wykonana, do tego wszyscy piłkarze są gwiazdami światowego formatu (choć Howard średnio tutaj pasuje). Pomysł wydaje się na czasie, nie wspominając o charakterystycznych zagraniach i zachowaniach ikon współczesnego futbolu. Czy każda reklama, niezależnie od tematyki, nie mogła by prezentować takiego poziomu? Zdaję sobie sprawę, że ponad pięciominutowy spot niezbyt nadaje się do wyemitowania w telewizji, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wrzucić go do Sieci, a w TV puścić skróconą wersję (tak też robi Nike). I nie mówcie, że chodzi o kasę, bo dobrego pomysłu nie zastąpią żadne pieniądze (oczywiście obecność znanych twarzy tylko dodaje uroku końcowemu efektowi). A dowód na to, że w Sieci też można nazbierać trochę wyświetleń, dostarcza nie kto inny, jak Nike:
Oto poprzedni spot, który obecnie ma prawie 73 miliony kliknięć.