Apple najcenniejszą marką świata Disney najsilniejszą - Gameplay - 4 lutego 2016

Apple najcenniejszą marką świata, Disney najsilniejszą

Jak co roku, firma Brand Finance opublikowała raport Global 500, obejmujący najcenniejsze oraz najsilniejsze marki na świecie (dzięki, WirtualneMedia). Pozycję lidera w pierwszym notowaniu utrzymał koncern Apple, którego wartość rynkowa została wyceniona na niemal 146 miliardów dolarów. Z kolei najpotężniejszym „brandem” dysponuje aktualnie Disney, który zdetronizował ubiegłorocznego zwycięzcę, firmę LEGO.

W stosunku do poprzedniego raportu Apple odnotowało 14-procentowy wzrost wartości rynkowej. Pozwoliło to firmie utrzymać bezpieczną przewagę nad drugim w zestawieniu Google (94,2 mld dolarów). Z kolei internetowy gigant, dzięki 23-procentowej poprawie wyników, zdołał wyprzedzić drugiego w ubiegłym roku Samsunga. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, że wartość koreańskiego molocha wzrosła jedynie o 2% (do 83,2 mld dolarów). Nie sposób też nie zwrócić uwagi na miejsce czwarte, które zajął Amazon, cenniejszy o 24% (69,6 mld dolarów). Firma, która w ostatnim czasie zaczęła także tworzyć gry komputerowe, wyprzedziła m.in. Microsoft (67,3 mld – niemal identyczny rezultat, jak w roku ubiegłym).

Najwięcej na wartości na przestrzeni całego zestawienia zyskały firmy Evergrande Real (112%), NetEase (111%) oraz CSCEC (87%). Rok wcześniej czołowa trójka prezentowała się następująco – Twitter, Baidu i Facebook. Ten ostatni w dalszym ciągu może się pochwalić jednym z największych przyrostów (o 9,8 mld dolarów, czyli około 41% - w sumie 34 mld dolarów).

Z kolei za najpotężniejszą markę 2016 roku firma Brand Finance uznała Disneya, któremu w tym specyficznym zestawieniu – obejmującym czynniki takie jak kondycja ekonomiczna, prognoza przychodów oraz lojalność i przywiązanie klientów – udało się zdobyć 91,8 punktów. Korporacja mediowa w pokonanym polu zostawiła duńskie LEGO (ubiegłoroczny triumfator) oraz producenta kosmetyków, firmę L’Oreal.

Gameplay
4 lutego 2016 - 13:54

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.02.2016 20:19
Avaranche
Avaranche
33
Centurion

A mnie zastanawia, jak to możliwe, że w rankingu SONY znalazło się dopiero na 138 miejscu, przy jednoczesnym 3 miejscu Samsunga. Firmy oferują praktycznie identyczne oferty produktów elektronicznych, z czego Sony dodatkowo posiada PlayStation, co samo w sobie jest wysoko w rankingu

04.02.2016 20:34
DM
1
odpowiedz
DM
158
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

Samsung to nie tylko kopiowanie telefonów od apple, co robi hobbystycznie
samsung to statki, samochody, siedzi w paliwach, budownictwie, ubraniach, przemyśle spożyczywczym, parkach rozrywki, hotelach itd itd.

post wyedytowany przez DM 2016-02-04 20:34:50
04.02.2016 20:48
odpowiedz
DEFEDos
130
Generał

Ciekawy artykuł.

04.02.2016 22:40
NewGravedigger
odpowiedz
NewGravedigger
131
spokooj grabarza

Tak mi przyszło do głowy, czy jest mozliwe aby MS przestał robić systemy? Co wtedy? :(

05.02.2016 07:53
odpowiedz
yeeehaaaw
7
Konsul

Apple najbiedniejszą marką świata, poprawcie to.

05.02.2016 08:53
Cziczaki
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Cziczaki
135
Renifer

Każdy nielegalny imigrant ma telefon od Apple, więc nic dziwnego że są na pierwszym miejscu. Każdy kto pracuje kupuje telefony innych producentów.

05.02.2016 10:26
elathir
46
Senator

Potęga Apple wcale nie wynika ze sprzedaży telefonów wbrew pozorom. Potęga Apple wynika z hypu na markę, i sprzedaży aplikacji. Aplikacje na androida są często darmowe, na iOS w zasadzie zawsze płatne, a od każdej apki, transakcji w grach FTP, itd. apple dostaje swoją prowizję.

Wartość marki jest napędzona hypem na ich produkty, w rezultacie ich akcje są bańską spekulacyjną, ostro przewartościowane, kiedyś to pęknie, ale pewnie nie z dnia na dzień.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze