Wyobraźcie sobie, że historia potoczyła się nieco inaczej... Nie było Solidarności, ani Okrągłego Stołu. W całym bloku wschodnim socjalizm rozwijał się w najlepsze. Aż do 24 grudnia 2030 roku, kiedy nuklearne pociski uderzyły w cel. W atomowym armagedonie zginęła większość ludzkości. Potem niebo spowił gęsty pył, blokując dostęp promieni słonecznych. Na Starym Kontynencie nastała niemal nieprzerwana zima... Tak wyglądać miała fabularna otoczka gry Forlorn World, którą swego czasu przedstawiano jako polską odpowiedź na Fallouta. Grupie zapaleńców ze studia Ground Zero nie udało się jednak zrealizować ambitnego projektu. Później ukazały się S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz Fallout 3 i było pozamiatane...
W dobie coraz popularniejszych gier z trybem sieciowym znalezienie chętnych do wspólnej rozgrywki nie wydaje się dużym problemem, ale... są gracze, którzy mają określone preferencje dotyczące chociażby płci i wyglądu towarzysza zabaw. Specjalnie z myślą o nich powstają serwisy, w których można wynająć tzw. PlayDate, czyli partnerkę (rzadziej partnera) do gry. Przyjemność zagrania z atrakcyjną białogłową kosztuje jednak od 30 do 60 centów za minutę.
Na stronie serii Call of Juarez zobaczyć można porcję świeżych materiałów na temat trzeciej odsłony cyklu, w tym trailer, który pokazano dziś także podczas Konferencji Deweloperów Gier (GDC) w San Francisco. Zwiastun Call of Juarez: The Cartel może i nie jest równie artystyczny jak Dead Island, ale wyglada na to, że ekipa Techlandu ponownie mierzy wysoko. Zobaczcie i oceńcie sami!
Przez kilka dni fani serii Call of Duty w napięciu oczekiwali zakończenia odliczania czasu na stronie findmakarov.com. Kiedy wreszcie zegar dobił do zera... dostęp do witryny został zablokowany z powodu nadmiernego ruchu. Obecnie wpisując wspomniany adres w przeglądarce przekierowani zostaniecie do trailera umieszczonego w serwisie YouTube.com.
Dosyć powszechnie uważa się, że pełne przemocy gry mogły być inspiracją dla sprawców masakr w liceum Columbine (1999), politechnice Virginia Tech (2007) czy podstawówce Sasebo (2004). Grupa moderów z Checkerboarded Studios postanowiła zrobić coś dokładnie odwrotnego i stworzyć grę zainspirowaną tymi zdarzeniami. W School Shooter: North American Tour 2012 zadaniem graczy jest zabicie jak największej liczby uczniów w ciągu 5 minut. Choć pomysł wydaje się absurdalny i niesmaczny, twórcy gry przekonują, że... może ona zapobiec kolejnym tego typu tragediom.
Podobno trailer gry Dead Island miał 2,7 miliona wyświetleń w ciągu tygodnia od publikacji. O fenomenie zwiastuna najnowszej produkcji Techlandu najlepiej świadczy jednak liczba parodii, jakie wciąż powstają. Jeśli odczuwacie już znużenie plotkami wokół polskiego zombie-slashera, zapraszam do obejrzenia porcji mniej poważnych filmików inspirowanych trailerem. Polecam zwłaszcza ostatni materiał - w sam raz na imprezę karaoke ;-)
Oglądając dzisiejszy zwiastun We Dare, na którym dwie pary ostro pogrywają z Wiimotami, pewnie sporo osób zadało sobie pytanie: dlaczego taka gra nie powstała na Xboksa i jego bajerancki kontroler Kinect? Odpowiedź wydaje się banalnie prosta... Bo Wii jest sexy, a przynajmniej tak swoją konsolę chciałby widzieć jej producent i spora rzesza użytkowników...
W dziejach branży gier wideo nad Wisłą chyba jeszcze nigdy nasi rodzimi deweloperzy nie mieli się równie dobrze. CD Projekt RED chce zaczarować światowe rynki Wiedźminem 2. Techland zamierza przerazić wszystkich epidemią zombie w Dead Island i powystrzelać w Call of Juarez: Cartel. People Can Fly wzbudza kontrowersje nie stroniąc od przemocy i seksualnych aluzji w Bulletstromie. City Interactive liczy na zyski ze sprzedaży Sniper: Ghost Warrior II i planuje podbić rynek smartfonów, a firma Nicolas Games zakłada, że jej debiutancki projekt - Afterfall: InSanity znajdzie co najmniej 1 mln nabywców... Ciekawe, że jeszcze do niedawna produkcja gier w Polsce wydawała się pomysłem niemal szalonym, o czym boleśnie przekonało się wielu zapaleńców. W cyklu „Polskie gry-widmo” postaram się przypomnieć kilka interesujących projektów, które choć miały zapewnić swoim twórcom miejsce w deweloperskim panteonie sław, skończyły się na niczym. Na dobry początek „nieśmiertelna” produkcja krakowskiego Nibrisu – Sadness.
„Nie podniecajcie się za bardzo Dead Island” – taki tytuł nosi felieton Charlesa "HebrewHammera" Weichselbauma. Autor blogu Reality Pales postanowił w dobitny sposób wyjaśnić swoim czytelnikom, dlaczego deweloperzy z Techlandu nie są w stanie wyprodukować, a firma Deep Silver wydać porządnej gry. Wszystko to wyczytał ze statystyk serwisu metacritic.com...