Kono

Bakayarou

najnowszepolecanepopularne

Popularne przez Kono

Diablo III – porady stetryczałego gracza

Od premiery Diablo III minął nieco ponad tydzień. Część z Was już pewnie zmaga się z poziomem Inferno i sprzedaje tony przedmiotów w domu aukcyjnym. Są jednak i takie osoby, które walczą z piekielnymi pomiotami na Koszmarze lub „Normalu”. Postanowiłem więc przedstawić Wam kilka porad, które ułatwią eliminację maszkar i sprawią, że rozgrywka w Diablo III będzie przyjemniejsza oraz bardziej satysfakcjonująca.

czytaj dalejKono
25 maja 2012 - 10:56

WTFG 1.1 - Fumito Ueda

Witam Was serdecznie w pierwszym odcinku nowego cyklu zatytułowanego WTFG, czyli Wielcy Twórcy Fantastycznych Gier, w którym to postaram się przedstawić Wam sylwetki najbardziej znanych wizjonerów elektronicznej rozrywki. Moim celem będzie opowiedzieć o nich, o tym jak zaczynali, dlaczego tworzą takie a nie inne gry oraz wspomnieć o kilku ciekawostkach dotyczących ich pracy. W dzisiejszym - premierowym - odcinku (a właściwie jego pierwszej części) zajmiemy się twórcą nietuzinkowym. Twórcą, który wielu z nas udowodnił, że gry wideo mogą być sztuką oraz pokazał jak za pomocą rozgrywki i interakcji przekazać ładunek emocjonalny tak charakterystyczny dla naszego ulubionego medium.

czytaj dalejKono
5 marca 2011 - 11:11

Poziom trudności - rozważania nie do końca poważne

Już jakiś czas temu w sieci pojawił się filmik ukazujący jak wyglądałyby oldskulowe tytuły na poziomie super easy. Wizja, w której Space Invaders przybywają w pokoju, a w Tetrisie spada tylko „line piece”, zmusiła mnie do przemyślenia problemu poziomu trudności, który już nie raz był poruszany.

czytaj dalejKono
14 stycznia 2011 - 11:50

Top 10 gier, które korzystały z technologii cel-shading

W związku z nową świecką tradycją na gameplay.pl, którą sam w tej chwili ogłaszam, postanowiłem co dwa tygodnie dostarczać wam nowy, świeży i pachnący „Top 10”. Mieliśmy już gry na PC, rozmawialiśmy o broniach, a dzisiaj nadszedł czas na coś zgoła innego. Gdy słyszycie zwrot cel-shading, to automatycznie w głowie macie obraz tego jak powinna wyglądać gra zrobiona w tym stylu. W związki z tym, że takich tytułów pojawiło się wiele, postanowiłem pochylić się nad problemem i wybrać 10 z nich, które mi najbardziej zapadły w pamięć.

czytaj dalejKono
16 lutego 2011 - 13:02

WTFG 1.2 - Fumito Ueda

Witam Was w drugim odcinku cyklu WTFG, czyli Wielcy Twórcy Fantastycznych Gier, w którym to staram się przedstawić Wam sylwetki największych twórców branży gier wideo. Opowiedzieć o nich, o tym jak zaczynali, dlaczego tworzą takie a nie inne gry oraz wspomnieć o kilku ciekawostkach dotyczących ich pracy. Odcinek o enigmatycznym numerze 1.2 opowiadać będzie o dalszej pracy Fumito Uedy i jego zmaganiach z kolosami. Wspomnimy też o najnowszym projekcie, którego rzesze fanów nie mogą się doczekać.

czytaj dalejKono
12 marca 2011 - 08:57

Rogalik, strzelanie do kupek i toczące się jelita - recenzja gry The Binding of Isaac

Kono ocenia: The Binding of Isaac
80

Edmund McMillen tworzy gry nietuzinkowe. Tak… to chyba najlepsze słowo, którym można określić takie tytuły jak Gish, Super Meat Boy i The Binding of Isaac. Każda z nich zaskakuje czymś innym. Gish pokazał nowe rozwiązania w kwestii mechaniki w grze platformowej, Super Meat Boy przypomniał nam czym jest hardcorowy poziom trudności, a The Binding of Isaac potrafił połączyć uzależniającą moc gier z gatunku roguelike z pozornie prostą strzelanką i maksymalnie popapraną fabułą.

czytaj dalejKono
8 stycznia 2012 - 14:59

Indie Game: The Movie - najlepszy film dokumentalny o grach?

Od premiery filmu Indie Game: The Movie minęło ponad trzy tygodnie i jeszcze nikt z autorów Gameplay’a nie pokusił się o recenzję lub opisanie wrażeń po seansie. Wygląda więc na to, że będę pierwszym autorem, który podzieli się opinią na temat tego niezwykłego obrazu.  I chociaż od czasu mojego pierwszego kontaktu z Indie Game: The Movie minęło już kilka dni, to ciężko mi poukładać wszystkie pozytywne i negatywne myśli kłębiące się w głowie. Mogę jednak śmiało powiedzieć, że obraz Jamesa Swirsky’ego i Lisanne Pajot to ogromna dawka najróżniejszych emocji, kilka ciekawostek ze świata game devu i bardzo interesujące spojrzenia na twórców niezależnych.

czytaj dalejKono
1 lipca 2012 - 13:02

The Dark Crystal – takich filmów już się nie robi…

…i pewnie nigdy więcej taki film już nie powstanie. Dzieło, które zrodziło się ze współpracy Jima Hensona i Franka Oza to z pozoru zwykła (choć momentami mroczna) baśń opowiadająca historię, w której to młody chłopak musi wyruszyć ze swojego bezpiecznego gniazdka w nieznane, spotkać przyjaciół i uratować świat – temat przerabiany setki razy. Jednak to, w jaki sposób tę uniwersalną opowieść o dorastaniu, przyjaźni i komplementarnej naturze dobra i zła przedstawili twórcy Muppetów zasługuje na wspomnienie nawet dziś.

czytaj dalejKono
24 stycznia 2011 - 15:47

Terraria. Co zrobić, aby świetna gra była jeszcze lepsza?

Kilka dni temu „skończyłem” Terrarię. Cudzysłów użyty z premedytacją, bo ciężko tak naprawdę powiedzieć o zaliczeniu gry, która jest sandboksem. W kampanii dla jednego gracza zdobyłem najlepsze zestawy zbroi, stworzyłem Night's Edge i pokonałem trzech bossów, więc można to podciągnąć pod przejście gry. Wszystko to od zera na planszy średnich rozmiarów. I muszę przyznać, że czasu spędzonego z Terrarią absolutnie nie żałuję. Oczywiście nie ma róży bez kolców i w Terrari można wciąż wprowadzić kilka poprawek, które teoretycznie powinny w znacznym stopniu uprzyjemnić i uatrakcyjnić obcowanie z tym tytułem.

czytaj dalejKono
21 września 2011 - 14:19

Recenzencie - nigdy nie będziesz mieć racji!

W ciągu ostatnich kilku tygodni wysyp tytułów AAA jest wprost porażający. Mniej więcej co tydzień, albo i częściej, pojawia się gra, na którą czekało miliony spragnionych wrażeń użytkowników. W związku z premierami pojawiają się liczne recenzje na serwisach zarówno rodzimych, jak i zachodnich. Te z kolei ciągnął za sobą fale „flejmu, hejtu i rejdżu” wylewające się na forach dyskusyjnych i komentarzach pod opiniami dziennikarzy. Mam w związku z tym jedno zasadnicze pytanie. Dlaczego?

czytaj dalejKono
19 listopada 2011 - 15:28

Castlevania: Aria of Sorrow - metroidvania w najczystszej postaci

Kono ocenia: Castlevania: Aria of Sorrow
95

Seria Castlevania w ciągu swojego niespełna 26-letniego żywota miała lepsze i gorsze momenty. Do tych drugich można zaliczyć pokraczne trójwymiarowe odsłony na Nintendo 64, a do tych pierwszych niezapomnianą (w pewnych kręgach wręcz kultową) Symphony of the Night na PlayStation i Saturna. Omawiana dzisiaj Castlevania: Aria of Sorrow, jest w pewnym sensie duchową następczynią Symphony of the Night i zarazem jedną z najlepszych gier wydanych na przenośną konsolkę Game  Boy Advance.

czytaj dalejKono
5 kwietnia 2012 - 15:16

The Big Bang Theory – serial o nerdach nie tylko dla nerdów

Życie nerda nie jest łatwe. Począwszy od cierpień i katuszy, których doświadcza w obowiązkowym procesie zinstytucjonalizowanej edukacji, poprzez upokorzenia na tle socjalizacji z nie-nerdami, aż po nieudane próby znalezienia swojej drugiej połówki. Ogólnie rzecz biorąc – łatwo nie jest. Na szczęście do akcji wkroczyli Chuck Lorre i Bill Prady, którzy postanowili przedstawić żywot kujona w o wiele weselszych barwach i zaproponować sitcom, który nie tylko wymazał piętno bycia nerdem, ale i pokazał, że bycie nim jest „kul”. 

czytaj dalejKono
31 stycznia 2011 - 14:30

Piętnasty sezon South Park rządzi

Dzisiejszy wpis będzie o serialu, który zapewne większość z Was dobrze zna, a jeśli nie to przynajmniej kojarzy.  Dzieło zowie się South Park. Kontrowersyjny, obrazoburczy, bezkompromisowy i przede wszystkim niesamowicie śmieszny – taki właśnie jest serial tworzony od ponad 15 lat przez dwójkę zdrowo pokręconych osobników. Oczywiście jak to zazwyczaj bywa w przypadku produkcji, które są nadawane przez tak długi okres, słabsze momenty się zdarzają. Jednak wygląda na to, że Parker i Stone wyszli z dołka (a przynajmniej z mieszanej formy) i ponownie wspięli się na wyżyny komediowego geniuszu.

czytaj dalejKono
19 maja 2011 - 18:49

A ile Ty zapłaciłbyś za grę?

Każda dziedzina szeroko pojętego zbieractwa i kolekcjonerstwa ma swoje białe kruki – mityczne okazy, które nie dość, że niezwykle rzadkie, to jeszcze zazwyczaj kosztujące małe fortunki. Spore sumy trzeba zapłacić za pierwsze numery komiksów o superbohaterach, karty do Magic: The Gathering (sławny Black Lotus), ale również i za gry wideo, które zostały wyprodukowane w bardzo ograniczonych nakładach i są smakowitym kąskiem dla kolekcjonerów z zasobniejszymi portfelami. To, ile pieniędzy trzeba wysupłać na najbardziej pożądane tytuły, czasami wręcz szokuje. Dlatego też postanowiłem przybliżyć Wam krótką listę najbardziej pożądanych okazów z dziedziny kolekcjonowania gier wideo.

 

czytaj dalejKono
8 sierpnia 2011 - 12:57

Legend of Grimrock. Co zrobić, by dobra gra była jeszcze lepsza?

Pisząc jakiś czas temu tekst o Terrari nie planowałem tworzyć następnego artykułu w podobnym tonie. Okazuje się jednak, że niektóre gry niezależne mają na mnie specyficzny wpływ i powodują, że zaczynam mocno zastanawiać się nad konkretnymi elementami, które można poprawić lub zmienić tak, aby dany tytuł był (w mojej subiektywnej ocenie) lepszy, bardziej dopracowany i dający więcej frajdy. Tym razem, jak uważni czytelnicy zorientowali się po tytule, biorę się za barki z całkiem świeżą grą autorstwa fińskiego zespołu Almost Human, czyli Legend of Grimrock.

czytaj dalejKono
25 kwietnia 2012 - 16:56