Kono

Bakayarou

najnowszepolecanepopularne

WTFG 2.1 - Hideo Kojima

WTFG 1.2 - Fumito Ueda

Poziom trudności - rozważania nie do końca poważne

Top 10 tytułów na PC, których nie wypada nie znać (częśc I)

Top 10 tytułów na PC, których nie wypada nie znać (częśc II)

Indie Game: The Movie - najlepszy film dokumentalny o grach?

Top 10 tytułów na PC, których nie wypada nie znać (częśc II)

Witam Was w drugiej i zarazem ostatniej części mojego bardzo subiektywnego Top 10. Chciałbym z tej okazji wyjaśnić, że lista jest kierowana głównie do osób, które na elektroniczną rozrywkę patrzą przede wszystkim przez pryzmat konsol ostatniej i przedostatniej generacji. Starzy PCtowi wyjadacze, którzy wymęczyli dziesiątki klawiatur i myszek raczej nic odkrywczego tu nie znajdą. Drugą częścią zapewne niektórych z Was przyjemnie zaskoczę. Innych z kolei...no cóż - myślę, że serwis GOLa zapewni mi opiekę przed stalkerami. Spóźnialskich natomiast odsyłam do pierwszej części listy. Tak więc bez zbędnego przeciągania przejdźmy do przedstawienia pierwszej piątki.

czytaj dalejKono
22 stycznia 2011 - 15:11

Soundtrack – Braid. Niecodzienna muzyka z niecodziennej gry

Braid, wydany sierpniu 2008 na XBLA, a rok później na PC, Mac i PlayStation 3 stał się grą kultową. Według niektórych Braid był tym dla niezależnych gier, czym dla rynku filmowego był obraz Stevena Soderbergha pt. Seks, kłamstwa i kasety wideo. Jednakże nie o samej grze będzie dziś mowa, lecz o jej wyjątkowej ze wszech miar ścieżce dźwiękowej, która nie tylko wpłynęła na stronę wizualną gry, ale i pozwoliła zbliżyć się Braidowi do miana dzieła sztuki.

czytaj dalejKono
21 stycznia 2011 - 18:03

Top 10 tytułów na PC, których nie wypada nie znać (częśc I)

PC – nieodłączny element życia każdego z nas. Używają go praktycznie wszyscy: od pani w urzędzie, która bez niego i Pasjansa nie wyobraża sobie dnia pracy, poprzez „sweetashne” nastki buszujące po portalach społecznościowych, aż po graczy, dla których PC jest dodatkową albo (o zgrozo!) jedyną opcją zanurzenia się w świecie elektronicznej rozrywki. Choćbyśmy nie wiem jak bardzo psioczyli na PeCety, jako maszyny do grania, to jednak ukazało się na nich kilka gier, które oprócz tego, że ostro kopią zady i lasują zawartość mózgoczaszki, to wydane zostały tylko na blaszaki (nie licząc dziwacznych konwersji). W związku z tym, że postawiłem sobie za zadanie dbanie o ogólną erudycję wśród graczy, niniejszym mam przyjemność przedstawić Wam listę gier, które pojawiły się (w głównej mierze) na PC i które powinny być „jazdą obowiązkową” każdego gracza.

czytaj dalejKono
19 stycznia 2011 - 17:04

A czy Twoja mama boi się Dead Space 2?

Fachowcy od marketingu i reklamy miewają różne pomysły. Jednak czegoś takiego, co zaserwowali nam spece z Electronic Arts chyba jeszcze nie było. Idea całego przedsięwzięcia polega na tym, że niczego nieświadomym kobietom w średnim wieku pokazano najokrutniejsze fragmenty wyjęte wprost z rozgrywki w Dead Space 2. Zadaniem pań było szczere reagowanie na to, co widzą na monitorach. I chociaż reakcje biednych mam raczej zaskakujące nie są, to pomysł EA na kampanię reklamową owszem.

czytaj dalejKono
17 stycznia 2011 - 12:02

Dyskietka...a co to takiego?

Technologia rozwija się w zastraszająco szybkim tempie. To, co kiedyś było high-endowym sprzętem dziś już, co najwyżej, możemy podziwiać w muzeach lub szkolnych salach informatycznych. Ludzi starszych wiekiem to zjawisko przeraża. Młodsi konsumenci natomiast przyswajają wszystkie nowinki w mgnieniu oka. Zastanawialiście się jednak kiedyś, co by się stało gdyby właśnie tym najmłodszym pokazać sprzęt sprzed 20-30 lat?

czytaj dalejKono
16 stycznia 2011 - 19:16

Okulary 3D to przeżytek

Boom na telewizję i gry 3D rozpoczął się na dobre. Sony promuje model telewizor+okulary (kosztowny i dla niektórych niewygodny), Nintendo w nadchodzącym 3DS udało się przedstawić stereoskopowe 3D za pomocą jednego ekraniku (jednak z pewnymi ograniczeniami). Na przeciw wszystkim tym problemom wyszedł pomysł pewnego tajemniczego jegomościa.

 
czytaj dalejKono
15 stycznia 2011 - 19:33

Poziom trudności - rozważania nie do końca poważne

Już jakiś czas temu w sieci pojawił się filmik ukazujący jak wyglądałyby oldskulowe tytuły na poziomie super easy. Wizja, w której Space Invaders przybywają w pokoju, a w Tetrisie spada tylko „line piece”, zmusiła mnie do przemyślenia problemu poziomu trudności, który już nie raz był poruszany.

czytaj dalejKono
14 stycznia 2011 - 11:50