K. Gonciarz

Wybuchające beczki

najnowszepolecanepopularne

Pytanie otwarte: czy gramy w gry dla fabuły?

Arcade'owe szaleństwo - poznaj japońskie salony gier

Hej malutka, pokażę Ci jak się gra na hardzie

Fabuła znikąd

Ceny gier w sieciach handlowych - opary absurdu

U Mad? Darmowy e-book o trollowaniu!

Masakra w Norwegii a gry komputerowe

Linie obronne branży gier wideo już się ustawiają na ataki mediów w związku z gamingowymi zainteresowaniami Andersa Breivika. Ja tymczasem zastanawiam się nad trochę innym wymiarem sprawy - tym, na ile gry faktycznie oswajają nas i przyzwyczajają do wydarzeń, które w realnym świecie nie powinny być niczyim udziałem.

czytaj dalejK. Gonciarz
24 lipca 2011 - 23:53

BojTok - Harry Potter, Maanam, Trzy Palce

Ulubiony talk-show krakowskich ulic powraca z kolejnym odcinkiem. Tym razem mówimy o kinowym finale Harrego Pottera, komiksie "Trzy Palce" oraz reedycjach płyt Maanamu.

czytaj dalejK. Gonciarz
23 lipca 2011 - 17:19

Beczlog: recenzenci i recenzje gier

Jak żesz ja nie lubię słowa "recenzent". Dlaczego? Tłumaczę w nowym Beczlogu, zainspirowanym filmikiem ekipy Extra Credits, który możecie (a wręcz powinniście - bo do niego się odnoszę) zobaczyć na serwisie The Escapist. Miłego!

czytaj dalejK. Gonciarz
23 lipca 2011 - 11:58

Beczlog: nieumarły no-life

Dziś w Beczlogu trochę przemyśleń na temat bycia "no-life'em". Bo to tak nadużywany w Internecie termin, że mało kto się zastanawia, co on w zasadzie znaczy.

http://www.youtube.com/watch?v=NpuaP7wYJUs
czytaj dalejK. Gonciarz
19 lipca 2011 - 23:13

BojTok - Transformers 3, Katy B, Threadless

Nowy BojTok! Lepszy! Zapraszamy.

czytaj dalejK. Gonciarz
13 lipca 2011 - 03:04

Wiedźmin 2 dla dwojga - test miłosny

Podczas kiedy my zdobywaliśmy Los Angeles, Natasia w domowych pieleszach decydowała o losach Doliny Pontaru, uzasadniając tym samym nasz zakup kolektorki Wiedźmina 2. I nie byłoby sensu o tym pisać, gdyby nie pewna niesamowita właściwość tej gry, która wyszła na jaw przy tej okazji.

Wróciłem, zagadałem. Przeszła Wieśka. Kogo poparłaś? Scoia'tael, wiadomo. Dobiłaś <spoiler>? Wiadomo. Zapięłaś Sukkuba? Wiadomo. Z każdym kolejnym pytaniem okazywało się, że nasze przejścia Wiedźmina 2 - dokonywane zupełnie niezależnie od siebie - były niemal identyczne. Do teraz nie znaleźliśmy nietrywialnej decyzji, którą można w tej grze podjąć, a co do której nie bylibyśmy zgodni.

czytaj dalejK. Gonciarz
7 lipca 2011 - 22:28

Gracze a game design - panel dyskusyjny

W sobotę odbyła się w Krakowie impreza premierowa Wybuchających Beczek. Jedną z jej atrakcji był panel dyskusyjny, w którym udział wzięli goście z Reality Pump, Techlandu i Tequilla Games/niezgrani.pl. Zapraszam do zobaczenia nagrania tej rozmowy. Gadaliśmy o roli graczy i krytyków w rozwoju game designu, dawaniu deweloperom cennych wskazówek oraz rozwoju aparatu krytycznego, który pozwoli opisywać gry dokładniej.

Niestety, nagranie na końcu jest ucięte - padła nam bateria. Sesja Q&A na temat książki również przepadła w odmętach stresu i multitaskingu, pozostaje liczyć na fajną powtórkę w Warszawie - szykujcie się!

Tradycyjnie zapraszam też na oficjalną stronę Wybuchających Beczek.

czytaj dalejK. Gonciarz
6 lipca 2011 - 22:32